Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag vliegtickets New York
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Vraag vliegtickets New York
2 u in Istanbul is normaal gezien wel voldoende. Let wel op, wees zeker op tijd om in te checken, want dat kan bij TK een echte chaos zijn.
Niet zozeer door het personeel, maar het onvoorstelbare chaotische gedrag van vele passagiers op die vlucht. Ook missen er telkens veel bagages als je op het laatste komt inchecken. Ze wachten in geen geval op bagages die in de bagagezaal net op tijd binnen komen.
Dus bij TK, veel bagage die op eindbestemming niet toekomt, maar als je op tijd bent, moet dat wel lukken.
Hun harde product is wel ok. Zeker hun lange afstandsvluchten (let op, BRU-IST is geen long haul) zijn relatief goed.
BRU (of AMS) - IST kan variëren. Ze vliegen letterlijk alles op die route, gaande van een kleine Boeing 737 tot een mastodont Airbus 330 (of zelfs Boeing 777).
Cabinepersoneel is zoals bij alle andere airlines; hit or miss.
Het soort passagier voor een BRU-IST is sterk afhankelijk. Soms zijn het bijna enkel Turkse families (met de uitgebreide chaos tot gevolg) maar andere dagen zijn het uitsluitend toeristen. Maar ik denk dat, gezien de beperkte keuzes (en andere prijzen) dat dit voor 580 euro een goeie deal moet zijn.
Je bagages moet je niet ophalen in Istanbul en je krijgt normaal gezien ook je instapkaarten voor IST-JFK aan de check-in in Brussel.
Probeer online in te checken. Er is vaak een grote overboeking bij BRU-IST vluchten en daarmee voorkom je alvast dat je voor onaangenamen verrassingen komt te staan op de luchthaven. Afhankelijk van de drukte, is er niet altijd een drop off balie voor passagiers die online zijn ingechecked, maar als die er wel is, zit die net naast de business class balie. Ga je vroeg genoeg, dan zijn de exit stoelen voor BRU-IST vaak nog beschikbaar en die zijn gratis.
Niet zozeer door het personeel, maar het onvoorstelbare chaotische gedrag van vele passagiers op die vlucht. Ook missen er telkens veel bagages als je op het laatste komt inchecken. Ze wachten in geen geval op bagages die in de bagagezaal net op tijd binnen komen.
Dus bij TK, veel bagage die op eindbestemming niet toekomt, maar als je op tijd bent, moet dat wel lukken.
Hun harde product is wel ok. Zeker hun lange afstandsvluchten (let op, BRU-IST is geen long haul) zijn relatief goed.
BRU (of AMS) - IST kan variëren. Ze vliegen letterlijk alles op die route, gaande van een kleine Boeing 737 tot een mastodont Airbus 330 (of zelfs Boeing 777).
Cabinepersoneel is zoals bij alle andere airlines; hit or miss.
Het soort passagier voor een BRU-IST is sterk afhankelijk. Soms zijn het bijna enkel Turkse families (met de uitgebreide chaos tot gevolg) maar andere dagen zijn het uitsluitend toeristen. Maar ik denk dat, gezien de beperkte keuzes (en andere prijzen) dat dit voor 580 euro een goeie deal moet zijn.
Je bagages moet je niet ophalen in Istanbul en je krijgt normaal gezien ook je instapkaarten voor IST-JFK aan de check-in in Brussel.
Probeer online in te checken. Er is vaak een grote overboeking bij BRU-IST vluchten en daarmee voorkom je alvast dat je voor onaangenamen verrassingen komt te staan op de luchthaven. Afhankelijk van de drukte, is er niet altijd een drop off balie voor passagiers die online zijn ingechecked, maar als die er wel is, zit die net naast de business class balie. Ga je vroeg genoeg, dan zijn de exit stoelen voor BRU-IST vaak nog beschikbaar en die zijn gratis.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Bedankt voor de nuttige info headhunterke.
Nog een paar stomme vragen:
Ik heb nog nooit online ingecheckt. Wat is het verschil juist met ginder inchecken? Want inchecken doe je toch als je de bagage afgeeft dus die stap blijft toch? Of dient daarvoor die drop-off balie waar je het over hebt? Want dat ken ik ook al niet.
Je checkt dus op voorhand (indien mogelijk online) in in Brussel en dan moet je in Istanbul niets meer doen buiten van de gate tot gate wandelen? Geen last met bagage en papierwerk?
Ik heb nog nooit een tussenstop gemaakt en ben hier vreemd genoeg nu al zenuwachtig voor
Kan het echt gebeuren dat de vlucht overboekt is en je misschien niet mee kan? Ik ben nu wel iemand die in zo'n gevallen het zekere voor het onzekere neemt en steeds ruim op tijd is.
Als je de vlucht naar Istanul gehaald hebt, ben je dan 100% zeker dat je plaats hebt op de aansluiting, of kan het overboek-verhaal hier opnieuw spelen?
Ik heb nog nooit online ingecheckt. Wat is het verschil juist met ginder inchecken? Want inchecken doe je toch als je de bagage afgeeft dus die stap blijft toch? Of dient daarvoor die drop-off balie waar je het over hebt? Want dat ken ik ook al niet.
Je checkt dus op voorhand (indien mogelijk online) in in Brussel en dan moet je in Istanbul niets meer doen buiten van de gate tot gate wandelen? Geen last met bagage en papierwerk?
Ik heb nog nooit een tussenstop gemaakt en ben hier vreemd genoeg nu al zenuwachtig voor

Kan het echt gebeuren dat de vlucht overboekt is en je misschien niet mee kan? Ik ben nu wel iemand die in zo'n gevallen het zekere voor het onzekere neemt en steeds ruim op tijd is.
Als je de vlucht naar Istanul gehaald hebt, ben je dan 100% zeker dat je plaats hebt op de aansluiting, of kan het overboek-verhaal hier opnieuw spelen?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
online inchecken is heel makkelijk. Je krijgt tegenwoordig online/mobiel een barcode waarmee je dan ter plekke kunt boarden. Lukt het niet, dan kun je alsnog op het vliegveld een boarding pass krijgen, geen probleem.
Er zijn aparte balies voor als je al ingecheckt bent en alleen nog je bagage moet inleveren ... die zie je vanzelf en anders vraag je het aan het grondpersoneel .... je bent niet de enige die het nog nooit gedaan heeft en daar houden ze op het vliegveld rekening mee
Vliegtuigen worden vaak overbooked, omdat een X aantal passagiers standaard niet op komt dagen. Daar houden de airlines rekening mee, maar heel soms komen er toch te veel mensen opdagen. Volgens mij kun je er niet meer 'afgegooid' worden als je eenmaal ingecheckt bent. Als je wel de pineut bent, wordt dat meestal wel goed gecompenseerd (al zullen ze eerst vrijwilligers zoeken die voor een geldbedrag bereid zijn hun vlucht uit te stellen) ..... in ieder geval heeft het geen zin om je hier van tevoren druk over te maken ... en de kans dat het je overkomt is bijzonder klein.
Ook over de overstap hoef je je geen zorgen over te maken. Elk vliegveld heeft hier speciale helpdesks voor, die centraal zijn opgesteld. Wat ik wel altijd doe, is zorgen dat ik weet in welke terminal ik aan kom en of ik naar een andere terminal moet verhuizen ..... maar je zult zien, het valt allemaal reuze mee.
Er zijn aparte balies voor als je al ingecheckt bent en alleen nog je bagage moet inleveren ... die zie je vanzelf en anders vraag je het aan het grondpersoneel .... je bent niet de enige die het nog nooit gedaan heeft en daar houden ze op het vliegveld rekening mee

Vliegtuigen worden vaak overbooked, omdat een X aantal passagiers standaard niet op komt dagen. Daar houden de airlines rekening mee, maar heel soms komen er toch te veel mensen opdagen. Volgens mij kun je er niet meer 'afgegooid' worden als je eenmaal ingecheckt bent. Als je wel de pineut bent, wordt dat meestal wel goed gecompenseerd (al zullen ze eerst vrijwilligers zoeken die voor een geldbedrag bereid zijn hun vlucht uit te stellen) ..... in ieder geval heeft het geen zin om je hier van tevoren druk over te maken ... en de kans dat het je overkomt is bijzonder klein.
Ook over de overstap hoef je je geen zorgen over te maken. Elk vliegveld heeft hier speciale helpdesks voor, die centraal zijn opgesteld. Wat ik wel altijd doe, is zorgen dat ik weet in welke terminal ik aan kom en of ik naar een andere terminal moet verhuizen ..... maar je zult zien, het valt allemaal reuze mee.
Bedankt Meyem.
Ik was net nog eens de boekingssites aan het bekijken en kwam een rechtstreekse vlucht via Air France tegen, ik heb deze maar ineens geboekt.
Het was uiteindelijk maar 40 euro pp duurder dan de vlucht via Istanbul. Die 5 uur minder onderweg en geen overstap zijn me die 80 euro meer dan waard
Ik was net nog eens de boekingssites aan het bekijken en kwam een rechtstreekse vlucht via Air France tegen, ik heb deze maar ineens geboekt.
Het was uiteindelijk maar 40 euro pp duurder dan de vlucht via Istanbul. Die 5 uur minder onderweg en geen overstap zijn me die 80 euro meer dan waard

- meyem
- Amerika-expert
je hebt gelijk, non-stop is altijd beter ... al vond ik zelf Air France inmiddels een behoorlijke budget maatschappij .. Turkish Airlines is niet onaardig, maar inderdaad een heel eind om ... goede keus, wat mij betreft! 

De vlucht wordt uitgevoerd door Delta blijkbaar. Hier heb ik geen ervaring mee.
Vloog al 3x met Jetairways (steeds nieuw vliegtuig gehad op en top verzorgd).
En 1x met American Airlines wat een ouder toestel was.
Afwachten wat Delta wordt dan..
Vloog al 3x met Jetairways (steeds nieuw vliegtuig gehad op en top verzorgd).
En 1x met American Airlines wat een ouder toestel was.
Afwachten wat Delta wordt dan..

Wij hadden afgelopen zomer anders een prima vlucht met AF tussen BOS en CDG. Heerlijk eten en drankjes, en een ruime keuze aan films.
- headhunterke
- Amerikakenner
Ik zie intussen dat je geboekt hebt bij Air France. Ik vind het in veel gevallen ook een meerprijs waard om niet te moeten omvliegen.Kobe24 schreef:Bedankt voor de nuttige info headhunterke.
Wel, als je niet online incheckt bestaat de mogelijkheid dat je op de luchthaven aankomt en je geen stoelen meer hebt of tenminste niet samen kan zitten met je reispartner.
Klopt, je hoeft niks meer te doen qua bagage of instapkaarten.
Ja hoor, dat gebeurt vaak en bij élke airline, no matter what die ook zeggen. Ik werk zelf in de luchtvaart en ik ken geen enkele airline die z'n vluchten niet overboekt. Zowel de lowcost als de high end airlines doen het. Je krijgt inderdaad wel een nieuwe vlucht, maar dat kan evengoed de volgende dag zijn. De airline moet je dan wel een hotel nabij de luchthaven of een taxi (zowel van als naar de luchthaven) betalen via een voucher.
Als die connectievlucht vanuit IST naar JFK overboekt is, dan hebben passagiers die transitteren voorrang. Zelfs al zou je op Stand By staan voor je connectievlucht, dan nog krijg je priority bij het toekennen van een stoel vanuit Istanbul. Tenzij je opteert om vrijwillig te blijven in ruil voor een aardige som geld. Maar in de luchtvaart ben je NOOIT 100% zeker, ook al gaat alles zoals voorzien. In een seconde kan alles omslaan doordat er letterlijk honderden dingen bij komen kijken waar de airline zelf geen of veel te beperkte invloed op heeft.
Even een kleine tip. Als je via Air France boekt, is het eerste deel vanuit Brussel heel vaak met de trein tot Parijs. Deze trein vertrekt uit het treinstation Brussel Midi en dus NIET van op de luchthaven zelf. Kijk dus heel goed je ticket na, want dagelijks staan er mensen op de luchthaven die eigenlijk de trein moesten nemen. Check voor de zekerheid de volledige naam van je vertrekpunt en zie je ergens ZYR staan, dan moet je de trein nemen. Vertrek je direct van uit CDG of AMS, is dat probleem van de baan natuurlijk

"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Ik hoop/vermoed dat dat bij ons niet het geval is en we rechtstreeks vliegen vanuit Brussel.Ik zie intussen dat je geboekt hebt bij Air France. Ik vind het in veel gevallen ook een meerprijs waard om niet te moeten omvliegen.
Even een kleine tip. Als je via Air France boekt, is het eerste deel vanuit Brussel heel vaak met de trein tot Parijs. Deze trein vertrekt uit het treinstation Brussel Midi en dus NIET van op de luchthaven zelf. Kijk dus heel goed je ticket na, want dagelijks staan er mensen op de luchthaven die eigenlijk de trein moesten nemen. Check voor de zekerheid de volledige naam van je vertrekpunt en zie je ergens ZYR staan, dan moet je de trein nemen. Vertrek je direct van uit CDG of AMS, is dat probleem van de baan natuurlijk![]()
Op de conformatiemail van AirFrance staat hier in ieder geval niets van vermeld:
- Brussel (Brussels Airport) - New York (JFK)
- uitgevoerd door Delta
- duur: 08u19
Heeft er trouwens iemand ervaringen met Delta?
Heb eens gevlogen met American Airlines en dat was een oud vliegtuig waar de stoelen nog geen individueel schermpje hadden om films/multimedia te bekijken.
Bij Jetairways altijd 'nieuwe' toestellen die wel voorzien waren van deze zaken. Ik dacht dat dit op zo'n lange afstanden altijd het geval was maar blijkbaar niet
Je kan je type vliegtuig opzoeken zeker? Maar kan je ook zien welk exact vliegtuig je zal hebben?
Heb eens gevlogen met American Airlines en dat was een oud vliegtuig waar de stoelen nog geen individueel schermpje hadden om films/multimedia te bekijken.
Bij Jetairways altijd 'nieuwe' toestellen die wel voorzien waren van deze zaken. Ik dacht dat dit op zo'n lange afstanden altijd het geval was maar blijkbaar niet

Je kan je type vliegtuig opzoeken zeker? Maar kan je ook zien welk exact vliegtuig je zal hebben?
Delta is prima.
En, je betaalt voor het vervoer van punt A naar B. Of er schermpjes, wifi, etc zijn is altijd weer even afwachten. Ik neem altijd een ouderwets boek en kleurboek mee.
En, je betaalt voor het vervoer van punt A naar B. Of er schermpjes, wifi, etc zijn is altijd weer even afwachten. Ik neem altijd een ouderwets boek en kleurboek mee.

- headhunterke
- Amerikakenner
Je hebt inderdaad een ticket vanuit Zaventem naar JFK, don't worry. Ik wou je gewoon even waarschuwen aangezien AF vaak zo'n tickets verkoopt.
Ik vlieg vaak met Delta en het is een gewone, solide airline. Brengt je van punt A naar punt B, maar zoals ik eerder al zei, is de service bij praktisch elke airline op zo'n BRU-JFK vlucht nagenoeg gelijk in economy class.
Je krijgt een maaltijd en snack (net voor aankomst; meestal een pizzaatje). Hoe vaak men rond komt met drinken hangt een beetje af van de crew. Ik heb al vluchten gehad waar ik niet eens snel genoeg kon drinken, maar ook andere waar ik zelf om drinken moest vragen.
Je krijgt je eigen tv-schermpje.
Voor de terugvlucht vind ik het een heel goede deal om economy comfort te boeken. Je krijgt dan aanzienlijk meer beenruimte (zeker als je bij de exit zit, is het lastig de stoel voor je te raken) en da's altijd fijn bij een nachtvlucht.
Ik vlieg vaak met Delta en het is een gewone, solide airline. Brengt je van punt A naar punt B, maar zoals ik eerder al zei, is de service bij praktisch elke airline op zo'n BRU-JFK vlucht nagenoeg gelijk in economy class.
Je krijgt een maaltijd en snack (net voor aankomst; meestal een pizzaatje). Hoe vaak men rond komt met drinken hangt een beetje af van de crew. Ik heb al vluchten gehad waar ik niet eens snel genoeg kon drinken, maar ook andere waar ik zelf om drinken moest vragen.
Je krijgt je eigen tv-schermpje.
Voor de terugvlucht vind ik het een heel goede deal om economy comfort te boeken. Je krijgt dan aanzienlijk meer beenruimte (zeker als je bij de exit zit, is het lastig de stoel voor je te raken) en da's altijd fijn bij een nachtvlucht.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ja, je kunt op seatguru.com kijken. In dit geval denk ik dat jouw vlucht de DL43 van BRU naar JFK is, zie http://www.seatguru.com/airlines/Delta_ ... ER_76Z.php.Kobe24 schreef:Je kan je type vliegtuig opzoeken zeker? Maar kan je ook zien welk exact vliegtuig je zal hebben?
Om te zien met welke vd 5 versies van die Boeing 767 jij vliegt kun je de indeling het beste even vergelijken met de indeling die je te zien krijgt als je op delta.com inlogt om je stoel te kiezen. Hebben iig allemaal eigen schermen

- meyem
- Amerika-expert
geen idee of jullie al geboekt hebben, maar ik zie net dit draadje staan:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=63224
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=63224
Hey meyem, bedankt om hier nog aan te denken, maar wij hebben helaas al geboekt.
Gisteren mailde iemand me nog onderstaande superdeals door... maar helaas hebben we reeds geboekt voor een 600 euro pp.
Is al betaald en ik vrees dat we dit niet kunnen annuleren.
http://travelunlimited.be/vluchten/mega ... rvakantie/
Gisteren mailde iemand me nog onderstaande superdeals door... maar helaas hebben we reeds geboekt voor een 600 euro pp.
Is al betaald en ik vrees dat we dit niet kunnen annuleren.
http://travelunlimited.be/vluchten/mega ... rvakantie/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1631 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets
-