Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ziektekostenverzekering

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
han
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ziektekostenverzekering

Bericht door han »

Hallo allemaal
Ik heb weer een vraag.Onze zoon is weer in Miami voor zijn stage. Hij woont ondertussen ook samen met zijn Amerikaanse vriendin. Nu kom ik tot mijn ontzetting erachter dat dit meisje niet voor ziektekosten verzekerd is. Ik ben wat gaan rondsurfen op het forum en zie dat dit bij heel veel Amerikanen het geval is. De schrik slaat me om het hart. Ik zie het al voor me. Ziek worden en de rest van je leven betalen voor de kosten. Bijna ongeloofelijk dat iets in zo'n rijk en ontwikkeld land bestaat.Hier had ik nog nooit aan gedacht.
Kan iemand advies geven over hoe je wel verzekerd kunt worden zonder al te hoge premie te moeten betalen? Jullie begrijpen dat twee studenten geen duizenden dollars verdienen. Het gaat alleen om het meisje. Onze zoon is hier in Nederland en bij de CIEE verzekerd.
Help. Help, een nerveuze moeder, Han
Onze zoon is op stage in Miami
JohnNJ
Amerikakenner

Re: Ziektekostenverzekering

Bericht door JohnNJ »

Dit komt heel vaak voor. Vele studenten hebben geen ziektenkostenverzekering. Van de ongeveer 40 miljoen onverzekerden in de U.S. bestaat meer dan de helft uit jonge volwassenen zonder kinderen.

Je kunt in de U.S. al een studentenziektenkostenverzekering voor minder dan $100 p.m. krijgen, maar toch verzekeren de meesten zich niet. Hier kun je een voorbeeld van zo'n studentenverzekering vinden: http://www.ehealthinsurance.com/ ($53 p.m.).

--john
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

en ik herinner me dat toen ik pas naar NL kwam (20 jaar geleden) als student ik ook al zoiets aan verzekering moest betalen, dus het idee dat het zo vreselijk is in Amerika klopt niet helemaal. Het is soms een keus. Soms niet, soms is het de "keuze" tussen verzekering en eten of electriciteit en dan is de keuze duidelijk. Maar soms is het en keuze tussen pizza/bier en verzekering denkende dat je als jonge student niet veel kans maakt op ziekte. eng.

hoop dat je "schoondochter" een goede keuze maakt.
SEEING IS BELIEVING
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Er is een gezegde als mensen zeggen dat ze zich geen verzekering kunnen veroorloven. Eigenlijk is het zo dat je je niet kan veroorloven geen verzekering te hebben.

Als je jong en gezond bent kost zoiets de hoofdprijs niet. Je kan je ook alleen verzekeren tegen catastrofale gebeurtenissen, met een hoge deductible dus.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Ziektekostenverzekeringen in de VS zijn erg duur, en kostten tegenwoordig zonder enige problemen $200 tot $300 per maand per persoon als je slechts 1 persoon verzekerd. De kosten worden per persoon minder als je een heel gezin wil verzekeren.

Voor een jonge student kunnen de kosten mischien iets lager uitkomen, er zijn wellicht speciale opties voor studenten, etc.

Ik heb het geluk dat mijn werkgever een verzekering heeft, en dat is gelukkig bij de meeste werkgevers zo bij functies die op MBO niveau en hoger liggen zegmaar. De hamburgerbakker bij McDonalds of de cocktailserveerster in je lokale bar krijgt van de baas geen ziektekostenverzekering, maar een secretaresse of kabeltelevisieinstallateur al snel wel. Ligt ook een beetje aan de grootte van het bedrijf.

Ik zou eerst eens navraag doen of de ouders niet iets kunnen betekenen voor de jongedame in kwestie. Vaak kunnen uit huis wonende studenten nog gewoon meeverzekerd worden op de hoofdverzekerde, echter dat ligt er wel een beetje aan wat het verzekeringsplan is van de hoofdverzekerde, en of het in meerdere staten geldt. Mijn verzekering is in principe alleen goed in California bijvoorbeeld (als ik reis binnen de VS ben ik WEL verzekerd, maar ik kan bijv. niet permanent in Las Vegas gaan wonen bij wijze van spreken, dan zal ik toch bij een verzekering in Nevada terecht moeten).

Er zijn zo'n 50 miljoen onverzekerden in de VS, waarvan ruim 10 miljoen illegalen. Dat is dus ongeveer 16% van de gehele bevolking van de VS die onverzekerd rondlopen.

Tja, je moet wat over hebben he om militair de allersterkste ter wereld te blijven..... Vandaag werd het 15 vliegdekschip aangekondigd met een prijskaartje van ruim 6 miljard Dollar: De Gerald R. Ford, kernaangedreven vliegdekschip. Mooie schepen, dat wel..... maar soms denk ik dat de Amerikanen hun geld aan de verkeerde dingen uitgeven, zoals ziektekostenverzekering voor het volk. ;)
"I reject your reality, and substitute my own!"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Daar moet ik weer voor kromliggen :(
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

maartena schreef:Mooie schepen, dat wel..... maar soms denk ik dat de Amerikanen hun geld aan de verkeerde dingen uitgeven, zoals ziektekostenverzekering voor het volk. ;)
Er gaat hier anders heel wat meer overheidsgeld naar medisch onderzoek dan in Nederland.
En van het belastingverschil met Nederland kun je een half dorp verzekeren. En daarbij heb ik liever een vliegdekschip dan elke 300m een verkeersdrempel in de straat.
En zo kan ik nog wel even doorgaan...
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Als je student bent en redelijk gezond bent, dan valt zo'n ziektekosten verzekering best wel mee. Toen ik 10 jaar geleden in California woonde betaalde ik $80 /maand en toen ik 30 werd ging dat naar $105. voor studenten had men nog lagere premies. Ook kunnen studenten via de school vaak een redelijke ziektekosten verzekering tegen lage premie krijgen.

De mobiele telefoon kost voor velen ook zo'n $40-100 per maand. In vele staten kost autoverzekering (zeker voor jonge mensen) ook vaak erg veel geld. Het is allemaal maar net waar je prioriteiten liggen.

Het is wel zo dat de meeste chronische kwalen vaak buiten een polis vallen, maar mijn punt is dat als je gezond bent een ziektekosten verzekering niet buiten het bereik van de meeste mensen valt.

Margaret
han
Amerika-ontdekker
Contacteer:

ziektekostenverzekering

Bericht door han »

fcolos schreef:
maartena schreef:Mooie schepen, dat wel..... maar soms denk ik dat de Amerikanen hun geld aan de verkeerde dingen uitgeven, zoals ziektekostenverzekering voor het volk. ;)
Er gaat hier anders heel wat meer overheidsgeld naar medisch onderzoek dan in Nederland.
En van het belastingverschil met Nederland kun je een half dorp verzekeren. En daarbij heb ik liever een vliegdekschip dan elke 300m een verkeersdrempel in de straat.
Hoi fcolos
Je bent echt amerikagek. Er mag niets verkeerds gezegd worden over amerika. Houwen zo, er is ook veel goeds. Maar dat onverzekerd zijn zit me toch niet lekker. 40 miljoen mensen zonder verzekering.!!! Ik heb er ondertussen veel over gelezen op allerlei sites. Degene die wel verzekerd is betaalt de kosten van de nietverzekerde mee.Daarom zijn de premie's zo hoog. Ook zijn er ziekenhuizen die moeten sluiten omdat ze te veel mensen gratis hielpen en daarna zelf de kosten niet meer konden opbrengen. Veel mensen dienen klachten in om zo te proberen via een rechtzaak hun kosten betaald te krijgen. Dat geld moet toch ook ergens vandaan komen?
Groetjes, blijf van Amerika houden!!!!! Han
han
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Ziektekostenverzekering

Bericht door han »

JohnNJ schreef:Dit komt heel vaak voor. Vele studenten hebben geen ziektenkostenverzekering. Van de ongeveer 40 miljoen onverzekerden in de U.S. bestaat meer dan de helft uit jonge volwassenen zonder kinderen.

Je kunt in de U.S. al een studentenziektenkostenverzekering voor minder dan $100 p.m. krijgen, maar toch verzekeren de meesten zich niet. Hier kun je een voorbeeld van zo'n studentenverzekering vinden: http://www.ehealthinsurance.com/ ($53 p.m.).

--john
Hartstikke bedankt John, daar kan ik wat mee. Ik zal het meteen doormailen. Hier zijn zulke dingen vanzelfsprekend, je denkt er niet eens aan dat je in aanraking komt met zoiets. ( wel een beetje naief, ik weet het)
Han
han
Amerika-ontdekker
Contacteer:

re ziektekostenverzekering

Bericht door han »

maartena schreef:Ziektekostenverzekeringen in de VS zijn erg duur, en kostten tegenwoordig zonder enige problemen $200 tot $300 per maand per persoon als je slechts 1 persoon verzekerd. De kosten worden per persoon minder als je een heel gezin wil verzekeren.

Voor een jonge student kunnen de kosten mischien iets lager uitkomen, er zijn wellicht speciale opties voor studenten, etc.

Ik heb het geluk dat mijn werkgever een verzekering heeft, en dat is gelukkig bij de meeste werkgevers zo bij functies die op MBO niveau en hoger liggen zegmaar. De hamburgerbakker bij McDonalds of de cocktailserveerster in je lokale bar krijgt van de baas geen ziektekostenverzekering, maar een secretaresse of kabeltelevisieinstallateur al snel wel. Ligt ook een beetje aan de grootte van het bedrijf.

Ik zou eerst eens navraag doen of de ouders niet iets kunnen betekenen voor de jongedame in kwestie. Vaak kunnen uit huis wonende studenten nog gewoon meeverzekerd worden op de hoofdverzekerde, echter dat ligt er wel een beetje aan wat het verzekeringsplan is van de hoofdverzekerde, en of het in meerdere staten geldt. Mijn verzekering is in principe alleen goed in California bijvoorbeeld (als ik reis binnen de VS ben ik WEL verzekerd, maar ik kan bijv. niet permanent in Las Vegas gaan wonen bij wijze van spreken, dan zal ik toch bij een verzekering in Nevada terecht moeten).

Er zijn zo'n 50 miljoen onverzekerden in de VS, waarvan ruim 10 miljoen illegalen. Dat is dus ongeveer 16% van de gehele bevolking van de VS die onverzekerd rondlopen.

Tja, je moet wat over hebben he om militair de allersterkste ter wereld te blijven..... Vandaag werd het 15 vliegdekschip aangekondigd met een prijskaartje van ruim 6 miljard Dollar: De Gerald R. Ford, kernaangedreven vliegdekschip. Mooie schepen, dat wel..... maar soms denk ik dat de Amerikanen hun geld aan de verkeerde dingen uitgeven, zoals ziektekostenverzekering voor het volk. ;)
hoi.
Zover als ik het begrepen heb zijn er veranderingen op komst wat betreft de invloed van de regering op de ziektekostenverzekering. Hier in Nederland wordt de verantwoording ook meer bij de burger gelegd. Maar als je als student al de huur van een apt. moet betalen en je ouders niet de mogelijkheid hebben om meer te betalen dan ze al doen, dan kan ik de keuze wel een beetje begrijpen.
Het is nu de vraag waar kun je een goede verzekering krijgen zonder dat je daar teveel voor betaald.
groetjes, Han
Marby
Amerikafan

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door Marby »

han schreef: Degene die wel verzekerd is betaalt de kosten van de nietverzekerde mee.Daarom zijn de premie's zo hoog. Ook zijn er ziekenhuizen die moeten sluiten omdat ze te veel mensen gratis hielpen en daarna zelf de kosten niet meer konden opbrengen. Veel mensen dienen klachten in om zo te proberen via een rechtzaak hun kosten betaald te krijgen. Dat geld moet toch ook ergens vandaan komen?
Groetjes, blijf van Amerika houden!!!!! Han
De dingen zijn zelden zo eenvoudig als ze lijken. Vergeet niet dat de gezonden die verzekerd zijn ook de kosten meebetalen van degenen die niet gezond zijn, en dat is vaak veel meer. En hoewel een gebroken been van een onverzekere mij, als meebetaler, veel geld kost, kost de derde quadruple bypass van de 250Kg wegende Adult Onset diabetes patient ($200-700/maand aan diabetes en hart medicijnen) of de tweede ronde IVF ($30k per keer) van de 45 jarige steriele patient mij veel meer.

Dit zijn maar twee voorbeelden van dingen die 10 of 15 jaar geleden niet eens mogelijk waren, laat staan dat dat gedaan zou worden. Toen moest je eerst maar eens afvallen voordat men meerdere bypasses deed, en bestonden veel van die dure medicijnen niet eens. IVF werd alleen op jonge vrouwen toegepast. De kosten van de gezondheidszorg zijn met sprongen omhoog gegaan de laatste jaren niet alleen hier, maar ook in Nederland. Er is tegenwoordig zoveel meer mogelijk is, maar het kost allemaal veel geld.

Margaret
han
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door han »

De dingen zijn zelden zo eenvoudig als ze lijken. Vergeet niet dat de gezonden die verzekerd zijn ook de kosten meebetalen van degenen die niet gezond zijn, en dat is vaak veel meer. En hoewel een gebroken been van een onverzekere mij, als meebetaler, veel geld kost, kost de derde quadruple bypass van de 250Kg wegende Adult Onset diabetes patient ($200-700/maand aan diabetes en hart medicijnen) of de tweede ronde IVF ($30k per keer) van de 45 jarige steriele patient mij veel meer.
Margaret[/quote]

Dat is ook alweer waar!!!
Han
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

fcolos schreef:
Yep, en dat wordt over de rug van de burgers betaald. Naast het overheidsgeld is er ook gigantisch veel bedrijfsgeld gestoken in medisch onderzoek, en de VS staat natuurlijk aan de "cutting edge" als het komt op onderzoek en nieuwe technologieën.

Maar ondertussen moet mijn vrouw moet dagelijks Zyrtec innemen (een allergiemedicijn) en de co-pay daarvoor alleen al is $40 voor 30 pillen.

In Canada kun je voor $40 (US) ongeveer 4 maanden van exact hetzelfde medicijn kopen over de toonbank, en in Nederland kun je voor ong. 30 Euro een 3 maand voorraad halen. En vergeet niet dat die $40 de CO-PAY is. In werkelijkheid betaald de verzekeringsmaatschappij een heel stuk meer voor die voorraad van 30 dagen.....

Waarom? Omdat het bedrijf wat het onderzoek heeft gedaan naar dit medicijn dat geld wil terug verdienen, en in plaats van de prijzen in andere landen met geld (zoals Canada, Japan, EU) wat hoger te zetten mogen wij Amerikanen de komende 10 jaar enorme prijzen betalen voor medicijnen terwijl ze in andere landen voor peanuts over de toonbank gaan.

Oplossing? Ik heb familie in Canada die zo eens in de 2 jaar naar de VS op bezoek komen, en die nemen een voorraadje mee. Ook mijn moeder neemt wel eens een voorraadje mee uit Nederland.

En dan vraag ik me toch af hoe "Big Medical" ongestoord zijn gang mag gaan in de VS. Ik begrijp best dat er kosten verbonden zijn aan onderzoek, maar in realiteit hebben ze die kosten er na een jaar of 2 a 3 uit, en ze mogen 10 of 15 jaar (afhankelijk van het medicijn) de hoogst mogelijke prijs vragen.

Er wordt enorm veel onderzoek gedaan in de VS, dat is waar. Maar dit is ook een Amerikaans spreekwoord:

There is no such thing as a free lunch.

Iemand betaald de rekening, en nu mag jij 1 keer raden wie dat zijn.....
Ik heb liever ziektekostenverzekering voor 40 miljoen onverzekerden dan alweer een vliegdekschip..... Maar ach, Bush heeft mijn Social Security al verkwanselt aan deze oorlog in Iraq, hij HAD Social Security kunnen redden, en dat kondigde ie in zijn campagne ook aan. Maar nee, meneer moest weer zo nodig een oorlogje beginnen waar ze 4 jaar later nog geen raad mee weten, en waarschijnlijk nog honderden miljarden dollars gaat kosten boven de ruim 350 miljard dollar die de oorlog ons tot nu toe al gekost heeft.

Met dat geld hadden ze niet alleen Social Security kunnen hervormen, ze hadden met dat geld ook nog eens alle minimumloonverdieners kunnen voorzien van een sumiere basisverzekering voor de gezondheidszorg.

Kosten van de Irak-oorlog tot de dag van vandaag: $359,047,227,962

En de vergelijking van costofwar.com:

Instead, we could have insured
214,998,340
children for one year.

Of 21 miljoen kinderen voor 10 jaar.....

Hmmm.... Irak binnenvallen voor niet bestaande massavernietigingswapens of de hervorming van Social Security en een ziekenfonds-achtig plan....

Wat een dilemma! Wat een moeilijke keuze! :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door maartena op 17 jan 2007, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"I reject your reality, and substitute my own!"
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Het is merkwaardig gesteld met de medische zorg in de U.S. Vergeleken met een land als Nederland gaat er per patient ongeveer drie maal zo veel geld om. Helemaal zuiver is die vergelijking niet, omdat de kosten van fundamenteel medisch onderzoek er voor een deel ook uit worden bekostigd, en die zijn in de U.S. relatief hoger dan in Nederland.

Dat extra geld levert een betere medische zorg op (minder wachtlijsten, e.d.), een deel verdwijnt als gevolg van de inefficientie van het systeem en het farmaciekartel, en een ander deel gaat naar de aansprakelijkheidsverzekeringen.

Die laatste kostenpost is soms werkelijk schokkend. Onze familie telt een aantal artsen, en die betalen aansprakelijkheidspremies ter waarde van ongeveer een derde van hun bruto inkomen. Het hangt een beetje van de staat af, maar het is voor een huisarts soms niet meer goed mogelijk om het wat rustiger aan te gaan doen en een er een kleinere praktijk op na te houden, omdat de verzekeringspremies dan te zwaar op het inkomen gaan drukken.

Men heeft maar weinig te klagen indien men een goede ziektekostenverzekering heeft. Dat is uiteaard anders bij onverzekerden of halfverzekerden. Een simpele blindedarmoperatie kost een fortuin.

--john
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik werk bij een zorgverzekeraar en zie nogal wat info elke dag.
Het rare is dat als particulier je ontzettend veel betaald, zeg $50.000 voor een blindedarmontsteking en als je verzekerd bent, betaalt de verzekering hooguit $15.000, omdat het ziekenhuis en je arts een conttract hebben met de verzekering.
Daarom is het ook van belang om niet alleen te kijken naar een goedkope verzekering, maar ook of er wel genoeg artsen/ziekenhuizen in het netwerk zitten.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

En kijk ook wat er onder de verzekering valt. Die IVF behandeling van de 45 jarige die Marby noemt zal ik veel paketten niet eens in zitten, om maar wat te noemen.
De wachtlijsten zijn korter ja, een heel goed ding. Maar als je een verzekering hebt die dwars gaat liggen zul je nog moeten wachten. Een collega van me moest 7 maanden op een rug operatie wachten omdat de verzekering geen 'pre-approval' gaf.
Van de wachttijden in Nederland viel ik haast om, mijn oom met pijn op de borst die eerst maanden op een hartcatherisatie moest wachten en daarna nog eens maanden wachten op een dotterbehandeling, dat zie ik hier niet gebeuren.

Omdat de regering niks doet aan onverzekerden, zijn er in verschillende staten regelingen getroffen. Zo is er in New York een "child plus" verzekering, zodat alle kinderen toch een ziektekostenverzekering kunnen hebben.
Ik weet niet of het er door is, maar in Massachuchets ligt een wet die het per 1 juli aan iedereen verplicht stelt om een ziektekostenverzekering af te sluiten. In Californie is pas ook zoiets voorgesteld.

Het is allemaal niet eenvoudig, ik zit dagelijks in het systeem en weet nog altijd niet hoe het allemaal in elkaar zit.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Why are drugs cheaper form Canada??
The main reason is that Canada has a policy of controlling drug prices through its National Health Insurance system.
The pharmaceutical companies are overcharging American consumers to earn a higher profit, but they sell at normal prices to Canadian pharmacies.
You can purchase the exact same drugs from Canada at reasonable prices,without paying a premium for expensive advertising and marketing campaigns.

Dit is een uitlegging van een Canadian pharmacy.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Amerikaanse makers van medicijnen zeggen altijd, dat hun waren zo duur zijn, omdat ze zoveel onderzoek doen.

Ze 'vergeten' echter te vertellen, dat veel vooronderzoek al gedaan wordt door (openbare) universiteiten.

En als ze op zouden houden met de reclame waar je mee doodgegooid wordt, dan kan de prijs ook fors omlaag.

En inderdaad: wel eens met een ziekteverzekering geworsteld? Ik zou liever met een regeringsinstantie in de kling gaan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Law suits drijven de kosten van verzekering ook op.
Er zijn dokters die de verzekeringspremies niet meer kunnen of wwillen ophoesten om zichzelf te beschermen en daardoor stoppen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer