Estes Park is zeg maar de uitvalsbasis voor velen om RMNP te bekijken. Ik heb er alleen maar de McDonalds gezien, dus kan verder niet veel over dat dorp zeggen
Ik denk overigens wel dat je je vergist in het laatste stuk. Je zit, zeker met een camper, niet zomaar van Aspen in RMNP. Dus als je het zo doet zou ik zeker 2 nachten in RMNP pakken.
za 20-8 Moab - Silverton
zo 21-8 Silverton - Black Canyon of the Gunnison - Grand Junction
ma 22-8 Grand Junction (vm Colorado NM) - Aspen
di 23-8 Aspen - Rocky Mountains National Park RMNP
wo 24-8 RMNP - Denver
do 25-8 Denver - Amsterdam
vr 26-8 Amsterdam
Is Aspen een must? Want nu heb je een erg lange rit en weinig tijd voor RMNP.
Ik zou op 22-8 al tot Grand Lake, net aan de westingang van RMNP rijden. Dan heb je op 23-8 tijd om te wandelen in de Kawuneeche Valley en om de Trail Ridge Road te rijden. Op 24-8 kan je een wandeling doen bij Bear Lake en daarna naar Denver rijden.
ma 22-8 Grand Junction (vm Colorado NM) - Aspen - Grand Lake
di 23-8 Grand Lake - Rocky Mountains National Park RMNP
wo 24-8 RMNP - Denver
do 25-8 Denver - Amsterdam
vr 26-8 Amsterdam
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Beste forum lezers, inmiddels weer een paar weken en grijze haren verder hang ik weer over google maps.
voorlopig heb ik de volgende route naar aanleiding van jullie tips in elkaar gezet.
Is dit met een c27 R te doen met name het laatste stuk vanuit de North Rim.
Graag jullie visie en tips.
van naar slapen Miles wat doen
di 2-8 Amsterdam San Fransisco hotel huur auto
wo 3-8 San fransisco San Fransisco hotel
do 4-8 San fransisco seqoia Lodgepole Cpgd 245 boodschappen
vr 5-8 seqoia seqoia Lodgepole Cpgd seqoia national parc
za 6-8 seqoia Yosemite lower 185
zo 7-8 Yosemite Yosemite lower panorama trail
ma 8-8 Yosemite lee vinning lower 289
di 9-8 lee vinning beatty 213
wo 10-8 beatty Las vegas sam 136
do 11-8 Las vegas Las vegas hotel MYVEGAS ???
vr 12-8 Las vegas valley of fire valley of fire 52
za 13-8 valley of fire GC North Rim 208
zo 14-8 GC North Rim GC North Rim
ma 15-8 GC North Rim escalante 170
di 16-8 escalante capitol reef 67
wo 17-8 capitol reef monument V 178
do 18-8 monument V Moab 146
vr 19-8 Moab
za 20-8 Moab silverton 188 one milion hw???
zo 21-8 silverton Buena Vista 207
ma 22-8 Buena Vista RMNP 300
di 23-8 Rocky Mountains National Park RMNP
wo 24-8 RMNP Denver
do 25-8 Denver Amsterdam
vr 26-8 Amsterdam Hoorn veel
Ik heb het allemaal niet teruggelezen, maar een huurauto in SF?
Misschien wel handig om boodschappen te doen voor je de camper ophaalt.
Die dag dat je de camper ophaalt hoop ik dat je een early bird hebt, vergis je niet in de tijd die het inneemt om de camper op te halen en naar sequoia te komen, dat zal laat op de dag zijn.
Wat bedoel je met lower bij Yosemite? Of meer gezegd, wat bedoel je met lower bij Lee Vining?
Ik vind het van de north rim t/m rmnp vrij gehaast als ik eerlijk ben. Ik zou silverton er helemaal uit gooien, een dag meer voor Moab (de 20e)nemen en die andere dag gebruiken als extra overbruggingsdag tussen Moab en RMNP. Bijvoorbeeld van Moab naar Grand Lake.
Je weet dat je 15 maart moet reserveren voor Yosemite en dat je dan om 15:00 uur moet klaarzitten?
Lodgepole lijkt me nogal ambitieus voor de eerste dag. Misschien is Grant Grove een betere keus, maar dat is ook al meer dan 4 uur rijden.
Ik zou Beatty vergeten, je kunt prima in 1 dag van Lee Vining naar LV rijden.
In plaats van 2 nachten North Rim zou je ook 1 nacht kunnen doen en dan wat eerder stoppen dan Escalante. Zie voor dat stuk ons 2015-verslag; wij reden van Zion naar de North Rim, en de volgende dag naar Tropic.
Het laatste stuk vind ik wat lastig. Je zou van Capitol reef naar Moab kunnen gaan, en dan naar Monument Valley en vandaar naar Silverton.
Of trek meer tijd uit voor Moab - dat is nu wat krap - of doe een overnachting in het Colorado NM, en rij dan naar RMNP en trek daar meer tijd voor uit.
Hallo
De planning een klein beetje aangepast, misschien iets minder haasten en kilometers?
We hebben voor de eerste twee dagen omdat we san fransisco een beetje willen bekijken en idd boodschappen willen doen een auto gehuurd.
hiermee gaan we dus ook naar Road Bear om hopelijk een beetje early in te kunnen stappen.
We hebben de eerste stop op Grand grove gezet waardoor we dus de eerste dag iets meer ruimte hebben.
We hebben door de route wat om te leggen een extra dag MOAB en Rockey Mountains.
Graag wederom jullie kritisch oog, op en aanmerkingen.
Ik ben bekend met de reservatie's in nationale parken'.
van naar slapen Miles wat doen
di 2-8 Amsterdam San Fransisco hotel huur auto
wo 3-8 San fransisco San Fransisco hotel
do 4-8 San fransisco grand grove 245 boodschappen
vr 5-8 grand grove seqoia Lodgepole Cpgd seqoia national parc
za 6-8 seqoia Yosemite lower Cpgd 185
zo 7-8 Yosemite Yosemite lower Cpgd panorama trail
ma 8-8 Yosemite big pine 161
di 9-8 big pine las vegas sam 252
wo 10-8 Las vegas Las vegas hotel MYVEGAS ???
do 11-8 Las vegas valley of fire valley of fire 52
vr 12-8 valley of fire GC North Rim 208
za 13-8 GC North Rim GC North Rim
zo 14-8 GC North Rim monument V 242
ma 15-8 monument V Moab 146
di 16-8 Moab
wo 17-8 Moab
do 18-8 Moab Ouray 234 one milion hw???
vr 19-8 Ouray Buena Vista 186
za 20-8 Buena Vista copper mountain 145 via aspen
zo 21-8 copper mountain RMNP 128
ma 22-8 Rocky Mountains National Park RMNP
di 23-8 Rocky Mountains National Park RMNP
wo 24-8 RMNP Denver
do 25-8 Denver Amsterdam
vr 26-8 Amsterdam Hoorn veel
Hallo Marianne
Ik stop bij Big Pine om het stuk van de volgende dag wat korter te maken, dit is al dik 250 mile en dat lijkt mij zo een eind. Of valt dat wel mee dan kan ik het best doen natuurlijk. Heb je ook nog rare dingen gezien in ons route en weet jij of misschien iemand anders iets over de 198?
we zouden graag naar de General Sherman gaan namelijk.
Je kan met die bak normaal gesproken toch niet naar Bodie, dus dan is Big Pine te halen. De vraag is alleen of je die kant met de camper wel op moet. Zeker omdat je toch niet door Death Valley mag rijden met de camper. De 168 begint eerst met een flink bergachtig deel en dat is niet handig met de camper. Misschien vanaf Yosemite doorrijden naar Tonopah en daar een campground zoeken.
Hopen een beetje eary in te kunnen stappen..
Heb je een early bird geboekt? Anders kan je dat wel vergeten. Hou er ook rekening mee dat boodschappen doen makkelijk een uur of 1,5 á 2 kan duren. Verder moet je nog wennen aan de camper qua rijden. Ik blijf erbij de zowel Kings Canyon als Sequoia misschien wel eens te ver kan zijn op die dag als je pas laat de camper kan ophalen.
Asfaltmannetje schreef:Heeft iemand ervaring met het rijden van een RV over deze route. Meer of dat het gaat met 28 feet.
Wij hebben dat afgelopen zomer gedaan met een 30ft camper. Gaat prima! Wij stonden op de Lodgepole Campground en hebben de camper daar laten staan en de shuttlebus naar General Sherman genomen. Dat lijkt me misschien de handigste oplossing, er is parkeerplek genoeg bij de shuttles. Hier ons verslag.
WAT / WAAR VERPLAATSING NAAR OVERNACHTING miles km TO DO LIST
2-aug dinsdag Amsterdam San Fransisco Hotel Chelsea Motor Inn Auto ophalen airport
3-aug woensdag San Fransisco San Fransisco Hotel Chelsea Motor Inn
4-aug donderdag San Fransisco Grant Grove Sunset campground 224 370 Boodschappen rv ophalen
5-aug vrijdag Grant Grove Tulare Country Potwisha Campground 57 93 Seqoia national parc
6-aug zaterdag Tulare Country Yosemite boeken 15 maart 15:00 176 290
7-aug zondag Yosemite Yosemite boeken 15 maart 15:00 Panorama trail
8-aug maandag Yosemite Convict lake Convict lake campground 107 176
9-aug dinsdag Convict lake Las Vegas Sam's Town 304 500
10-aug woensdag Las Vegas Las Vegas Hotel via MYVEGAS!!!!!!!!
11-aug donderdag Las Vegas Valley of fire Valley of Fire 70 115 first come first service
12-aug vrijdag Valley of Fire Grand Canyon North Rim North Rimm Campground 238 395
13-aug zaterdag Grand Canyon North Rim Grand Canyon North Rim North Rimm Campground
14-aug zondag Grand Canyon North Rim Monument Valley The view Campground 246 407
15-aug maandag Monument Valley Moab 149 246
16-aug dinsdag Moab canyonlands Moab
17-aug woensdag Moab Arches NP Moab
18-aug donderdag Moab Ouray ouray rv park 208 343 via grand junction
19-aug vrijdag Ouray Buena Vista 1MIL Highway
20-aug zaterdag Buena Vista Copper Mountain Via Aspen
21-aug zondag Copper Mountain Rockey Mountains National Park
22-aug maandag Rockey Mountains NP Rockey Mountains NP
23-aug dinsdag Rockey Mountains NP Rockey Mountains NP
24-aug woensdag Rockey Mountains NP Denver
25-aug donderdag Denver Amsterdam
26-aug vrijdag Amsterdam Hoorn
ohoh wat ben ik toch mega handig met het plaatsen van dingen.
was bovenstaande nog even netjes aan het zetten maar toen was het opeens al geplaatst. dus bij deze gelijk maar mijn vraag, vinden jullie het wat?
Is het gebruikelijk dat je MOAB canyonland en Arches bereikt vanaf 1 rv Park of doe je hier ook in verplaatsingen van het ene naar het andere RV park? Ook eventuele aanbevelingen voor rv parken zijn zeer welkom.
Ook ben ik nog een beetje zoekende naar het laatste stuk met estes, RMNP eventueel toch aspen. Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Denvolgende parken hebben we al geboekt: Sunset campground, Potwisha Campground, Convict lake campground, North Rimm Campground, The view Campground en The view Campground
Zo met een beetje professionele hulp kom je een aardig eind, en daarom ben ik zo blij met dit forum.
Dus nogmaals ons planning, groen is geboekt en oranje zijn de speciaaltjes. ik zoek nog wat invulling voor het deel vanaf ouray. Graag eventueel wat tips over waar te camperen.
Hallo, ik zag dat je Sunset Campground in Grant Grove hebt geboekt. Wij willen deze camping ook graag boeken. Als ik de lengte van de camper invoer, geeft de site aan dat er geen beschikbare plekken zijn. Heb jij een plek uitgezocht door naar de driveway length te kijken, en daarop je keuze voor een plek gebaseerd? En kon je bij het boeken wel de lengte van de camper invoeren?
@pauline
we hebben idd geboekt via :http://www.recreation.gov/camping/sunse ... kId=110283
Dan alleen de datum invoeren, dan vallen de vrije non electric rv plaatsen eruit en dan kun je kijken of je rv erop past.
Bij ons was ook alles bezet toen we de maat van de rv invoerde.
Ik begrijp de keuze voor Potwisha niet; dan moet je toch nog een stuk rijden dat afgeraden wordt voor campers. En je hebt toch niets te zoeken in dat deel? Waarom niet in Grant Grove blijven pf naar Lodgepole? Vanuit Lodgepole kun je met de shuttlebus naar de divers trailheads.
@marianne: ik had Potwisha erbij omdat ik dan makkelijker bij de general Sherman kon komen. Na verder onderzoek zie ik dat er vanuit sunset campground en Grant grove ook nog wat regelen valt.
Bijkomend voordeel is ook dat het me Miles scheelt, de route zoals ik hem nu heb is al bijna 2500 Miles. En dat is wat ik geboekt heb. Kan natuurlijk wel bijkopen maar dat is zonde. Ik ga morgen kijken wat ik om en of bij kan boeken.
Bedankt voor je doorzetten om mij op andere gedachte te brengen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.