ik weet niet of er hierover al een topic bestaat, ik vind het in elk geval niet
Ik heb enkele boeken gelezen zoals Wild en Into the Wild, vond ik zeer aangenaam. Nu ben ik op zoek naar andere boeken over reizen of verhalen over de natuur in de USA en vind niet meteen iets op het internet of in de bibliotheek. Kan er iemand mij enkele boeken aanraden? Geen reisgidsen of dergelijke.
Ik vond Lonesome Dove van Larry McMurtry erg geslaagd! De hele serie is eigenlijk geweldig maar dat boek is het leukste om te lezen. Denk aan uitgestrekte prairies, cowboys, indianen en fantastische personages.
- 'De Vrijbuiters' van Michael Zadoorian (over een ouder echtpaar dat nog graag een roadtrip gaat maken over de Route 66) en hun achtergrond. Heel interessant, je leert tegelijkertijd over het omgaan met Alzheimer. Echt een aanrader.
- John Steinbeck met 'Druiven der Gramschap'. Ook een roadtrip naar het westen in de crisisjaren '30. Leerzaam en ook een aanrader!
- 'Amerikanen fietsen niet' en 'Beren op de weg' door Gijs Middelkoop. Twee boeken die Gijs schreef n.a.v. fietstochten die hij maakte door Amerika. Erg leuk. En hoe raad je het, ook weer aanraders!
- '127 Uur' van Aron Ralston. Een man die met zijn arm vast komt te zitten in een slotcanyon en uiteindelijk een drastische beslissing moet nemen. Adembenemend...
- 'Yankees, cookies en dollars'. De invloed van de Nederlandse taal op de hedendaagse Noord Amerikaanse taal. Opsommingen met geschiedkundige verklaringen. Interessant!
- De hele serie van Laura Ingalls. Een stuk of 10 boeken die handelen over de pioniersjaren. Voor kinderen geschreven, maar zeker ook voor ouderen interessant. Het is het ware verhaal van 'Het Kleine Huis' achter de gelijknamige tv-serie. Echter de verhalen in de tv-serie zijn voor een groot deel verzonnen... Als je de serie hebt gezien (wie niet?) is het zeker leuk om de echte verhalen in de boeken te lezen.
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
gera_r schreef:- '127 Uur' van Aron Ralston. Een man die met zijn arm vast komt te zitten in een slotcanyon en uiteindelijk een drastische beslissing moet nemen. Adembenemend...
Gaat niet over natuur maar over de tijd na Katrina (overstromingen) in New Orleans. Voor mij nog het meest indrukwekkende boek wat ik gelezen heb. Zeitoun van Dave Eggers.
"Ranger confidential" van Andrea Lankford. Hierin beschrijft een ex-ranger in korte hoofdstukken belevenissen tijdens haar werk in parken als Yosemite en Grand Canyon. Niet specifiek over de natuur, maar erg interessant en vermakelijk om te lezen, zeker als je bekend bent met de parken!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.