Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis 70ccrossi: reisschema LA-LA 21 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
70ccrossi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis 70ccrossi: reisschema LA-LA 21 dagen.

Bericht door 70ccrossi »

Hallo,

A.s. zomer voor de eerste keer naar het zuidwesten, veel gelezen en nu mijn eigen reis samengesteld, die ik graag wil laten controleren.

Als volgt:

Don 21 Juli Vertrek AMS-LAX 17:30A
Vrij 22 Juli LA
ZA 23 Juli LA
Zo 24 Juli LA-Plaskett (overnachting tussen san fran-la highway no1)
MA 25 Juli San fran
Di 26 Juli San fran
woe 27 Juli San Fran
Do 28 Juli San fran-Lake Tahoe
Vrij 29 Juli Lake tahoe
Za 30 Juli Lake Tahoe-yosemite
Zo 31 Juli yosemite
Ma 1 AUG yosemite-death valley
Di 2 AUG Death valley-LAS Vegas
woe 3 AUG Las vegas-Zion
Don 4 AUG Zion
Vrij 5 AUG Zion-bryce
Zat 6 AUG Bryce-lake powell
Zo 7 AUG Lake powell
ma 8 AUG Lake powell-GC
Di 9 AUG GC
woe 10 AUG GC-Overnachting x
Don 11 AUG LAX-AMS 17:00V

Een middag/avond/ochtend leek ons wel voldoende in las vegas, we willen het even zien maar het trekt ons niet enorm aan. Ik zit nog een beetje in de knoop op de terugreis 10 Aug, we willen dan vroeg weg rijden, ergens tussen GC-LA overnachten en dan weer betijds vertrekken om in LA te arriveren; onze vlucht vertrekt om 17:00 dus om 12:00 willen we wel bij het vliegveld zijn (auto inleveren etc); is dat haalbaar?

Ik hoor graag de reacties!

Chris
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisschema LA-LA 21 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Prima route. Waarom doe je LA niet op het laatst? Je bent de eerste dagen vroeg wakker dus dan kun je meteen op tijd vertrekken. En je hebt wat uitloop op het laatst, dus minder risico om je vlucht te missen.
Ik zou zelf Lake Tahoe overslaan en rechtstreeks naar Yosemite rijden en nog een stop doen tussen Yosemite en Death Valley want dat is een lange rit waarop nog heel veel te zien is. Een extra dag Yosemite is ook niet verkeerd, dan heb je ook tijd om ergens sequoia's te bekijken en om bijvoorbeeld de Panorama Trail te wandelen. Je kunt er ook fietsen, en wellicht is raften ook nog mogelijk.

Marianne
aronneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door aronneke »

Dat is een mooi vooruitzicht!
Ik zou vanuit LA in de buurt van het vliegveld overnachten, en de eerst volgende ochtend meteen vertrekken. Door het tijdsverschil zul je waarschijnlijk ontzettend vroeg wakker zijn de eerste dagen. De dagen LA pak je dan aan het einde.
Over de kustroute kan ik niets zeggen.
Wat ben je van plan bij Lake Tahoe te doen? Vanuit San Fransisco rechtstreeks naar Yosemite scheelt je weer een dag. Wat wil je allemaal doen wanneer je bij Lake Powell bent (overnachten in Page?). Vanuit hier kun je een uitstap make nnaar de Antelope Canyon (Eventueel een dagtrip richting Monument Valley, lange dag maar voor ons prima in 1 dag te doen).
Auto inleveren in LA stelt weinig voor, dus als je om 14:00 bij het inleverpunt bent is zeker tijd genoeg.
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik sluit me aan bij Marianne. Ik zou Lake Tahoe ook skippen voor een extra stop tussen Yosemite en Death Valley. Daarnaast zou een extra dag op de kustroute ook mooi zijn.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
70ccrossi
Amerika-ontdekker

Re: Reis 70ccrossi: reisschema LA-LA 21 dagen.

Bericht door 70ccrossi »

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor alle reacties,

Om enkele vragen kort te beantwoorden.

Lake tahoe, is voor mij en mijn vriendin een ontspannings momentje we zijn nogal waterratten en kunnen rustig heel de dag in de zon liggen, ook kun je er in de buurt leuke lodges huren of kamperen een bootje huren etc. een dag extra yosemite zou leuk zijn maar ik heb signalen opgevangen dat het nog wel eens heel druk zou kunnen zijn in yosemite valley (zeker in het weekend) dat houd ik wel een dagje vol die drukte maar niet te lang.

Verder sluit ik me zeker aan de comments om LA als laatste te doen. Jullie hebben mij aan het denken gezet en dacht dat misschien dan logischer is de reis om te keren.

Optie 2:

21 Juli AMS-LAX
22 Juli LOS Angeles-Overnachting x
23 Juli Overnachting x-GC
24 Juli GC
25 Juli GC-Lake Powell
26 Juli Lake powell
27 Juli Lake powell- Bryce
28 Juli Bryce
29 Juli Bryce-zion
30 Juli Zion
31 Juli Zion-Las Vegas
1 Aug Las vegas-death V
2 Aug Death V-Yosemite
3 Aug Yosemite
4 Aug Yosemite-Lake Tahoe
5 Aug Lake Tahoe
6 Aug Lake Tahoe-San Fran
7 Aug San Fran
8 Aug San Fran
9 Aug San Fran-Overnachting x
10 Aug Overnachting x - LA
11 Aug LA - terug

Misschien is het wel een goed punt 1 ding te verwijderen (goed excuus om weer te gaan) Maar het is allemaal zo mooi dus je bent snel geneigd zoveel mogelijk plekken erin te proppen. Aan de andere kant vind ik een iets relaxtere reis ook wat fijner.

Een dag heeft te weinig uren helaas...

Nogmaals bedankt voor de reacties.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De volle dagen LA zou ik ook op het einde zetten, dat lijkt me altijd beter.
De kustroute doe je beter met een dag extra.
Lak Tahoe zou ik ook niet in de route houden en zeker niet voor twee overnachtingen.
Yosemite-Death Valley is eigenlijk te veel voor één dag. Je hebt weinig tijd voor alles langsheen de Tioga Pass en er is ook nog Bodie en Mono Lake.
Slechts 1 nacht Vegas is heel weinig. Hoe kan je nu weten of dit niets voor jou is als je er nooit eerder bent geweest. Het is vaak ook een welkome pauze tussen de parken in.
Wat wil je aan de GC doen ? Ga je lange wandelingen maken ? Indien niet dan heb je geen nood aan twee overnachtingen. Je zou Monument Valley kunnen toevoegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pim & Narelle »

Je reis ziet er mooi uit!

Ik zou ook één nacht van de Grand Canyon afhalen. Als je 's middags (of begin ochtend) aankomt in de Grand Canyon heb je genoeg tijd om alles te bekijken, met eventueel een ochtend de volgende dag.

Verder heb ik geen ervaring met Lake Tahoe, maar persoonlijk zou ik liever een dag langer in Yosemite blijven, want daar is genoeg te doen en de afstanden in Yosemite zijn best groot (als je bijvoorbeeld de Sequoia's wilt zien).

Willen jullie hiken in Zion? In dat geval is 1 volle dag prima, anders zou ik er één nacht van maken (Zion is een echt wandelpark).

Om een indruk van Las Vegas te krijgen is één middag naar mijn mening zeker voldoende. Gewoon even de sfeer van die bizarre stad proeven :thumbup:

Mocht je het leuk vinden: wij hebben in mei afgelopen jaar jullie route voor een groot deel gedaan. Onze reisverslagen staan hieronder :)
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik vond Lake Tahoe echt niet zo boeiend. Dan zou ik er eerder voor kiezen om in Las Vegas lekker aan het zwembad te liggen of in LA aan het strand.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
70ccrossi
Amerika-ontdekker

Bericht door 70ccrossi »

Marije1987 schreef:Je reis ziet er mooi uit!

Ik zou ook één nacht van de Grand Canyon afhalen. Als je 's middags (of begin ochtend) aankomt in de Grand Canyon heb je genoeg tijd om alles te bekijken, met eventueel een ochtend de volgende dag.

Verder heb ik geen ervaring met Lake Tahoe, maar persoonlijk zou ik liever een dag langer in Yosemite blijven, want daar is genoeg te doen en de afstanden in Yosemite zijn best groot (als je bijvoorbeeld de Sequoia's wilt zien).

Willen jullie hiken in Zion? In dat geval is 1 volle dag prima, anders zou ik er één nacht van maken (Zion is een echt wandelpark).

Om een indruk van Las Vegas te krijgen is één middag naar mijn mening zeker voldoende. Gewoon even de sfeer van die bizarre stad proeven :thumbup:

Mocht je het leuk vinden: wij hebben in mei afgelopen jaar jullie route voor een groot deel gedaan. Onze reisverslagen staan hieronder :)
Ik heb hem gefavo'ed thanks zal hem zsm doorlezen!
Jaa in de natuurparken zijn we natuurlijk aan voor een goede wandeling, GC heb je denk ik ook gelijk waarschijnlijk komen we redelijk op tijd aan + overnachting en de ochtend/middag erop zal voldoende zijn. Ik hield er miss ook rekening mee dat na de start meteen veel reizen het ook verstandig is een dag in te plannen om een beetje te bekomen.

TBC
70ccrossi
Amerika-ontdekker

Bericht door 70ccrossi »

SanFran schreef:Ik vond Lake Tahoe echt niet zo boeiend. Dan zou ik er eerder voor kiezen om in Las Vegas lekker aan het zwembad te liggen of in LA aan het strand.
Hey, ik zal het nog eens bekijken :thumbup: echter lig ik persoonlijk wel liever in natuurwater als in hotel zwembad.

TBC
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vond met je 1e route eerlijk gezegd ook weinig mis. Ik zou dan alleen 1 nacht van Page of de GC tussen Yosemite en Death Valley zetten. Dan is Lake Tahoe ook makkelijk mee te pakken als het een must is. Inderdaad wel LA op het einde zetten. Je hoeft dan echt niet perse de hele route om te draaien. Als je eerst van LA naar SF gaat is Plaskett misschien wat ver. Ik zou niet verder rijden dan Cambria.

Don 21 Juli Vertrek AMS-LAX 17:30A
Vrij 22 Juli LA - Cambria
ZA 23 Juli Cambria - SF
Zo 24 Juli SF
MA 25 Juli SF
Di 26 Juli SF - Lake Tahoe
woe 27 Juli Lake Tahoe
Do 28 Juli Lake Tahoe - Yosemite
Vrij 29 Juli Yosemite
Za 30 Juli Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop
Zo 31 Juli ML/Bishop - Death Valley
Ma 1 AUG Death valley - Las Vegas
Di 2 AUG Las vegas - Zion
woe 3 AUG Zion
Don 4 AUG Zion - Bryce
Vrij 5 AUG Bryce - Page
Zat 6 AUG Page - Grand Canyon
Zo 7 AUG Grand Canyon - Kingman
ma 8 AUG Kingman - LA
Di 9 AUG LA
woe 10 AUG LA
Don 11 AUG LAX-AMS 17:00V
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hoe rijd je van Lake Tahoe naar Yosemite? Je kunt via de Tioga Pass. Je rijdt die dan twee keer en dat is beslist geen straf. Je zou heen ook via de Sonora Pass of Ebetts Pass kunnen rijden. Ik ken die laatste twee niet en ik weet dus niet hoe interessant die zijn. Volgens mij heeft Marianne de Sonora Pass ooit gereden en kan zij daar iets meer over zeggen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben inderdaad de Sonora Pass gereden, zie ons 2013-verslag op 1 juni. Mooie route, zeker als je de Tioga Pass ook al doet. Je zou ook de Ebbetts Pass kunnen nemen en dat combineren met een bezoek aan het Calaveras Big Trees SP zie ook daarvoor ons 2013-verslag). In 2006 reden wij van Lake Tahoe naar Yosemite via de CA88 en de 49. Dat was ook een prachtige route.
Hou er rekening mee dat Lake Tahoe ook erg druk kan zijn en dat je tijd voor Yosemite op deze manier wel beperkt is.
Wil je graag zwemmen in natuurwater dan kun je in Yosemite in Tenaya Lake zwemmen. De Merced river is prima ter afkoeling. Er zijn kleine strandjes maar het is niet heel geschikt om te zwemmen. Er zijn ook zwembaden in het park.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer