Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis StephanieA: Zuid-West USA - 17 dagen - september 2016
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis StephanieA: Zuid-West USA - 17 dagen - september 2016
In september plan ik een road trip door Zuid-West USA gedurende 17 dagen. Dit is vrij kort, maar we zijn er ons bewust van dat er keuzes moeten gemaakt worden. Ik heb hieromtrent al veel tips gevonden op dit forum, waarvoor dank. Maar vooraleer de reis vast te leggen had ik graag nog even jullie mening omtrent onderstaande planning. Zo kan ik eventueel nog bijsturen waar nodig. Het is vooral een vereiste om telkens 1 volledige dag in Las Vegas, San Francisco en Los Angeles te zijn, en daarnaast enkele mooie parken te bezoeken.
1. Vlucht naar Phoenix
2. Phoenix - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Page
4. Page - Bryce
5. Bryce - Zion
6. Zion - Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas - Death Valley
9. Death Valley - Yosemite
10. Yosemite
11. Yosemite - San Francisco
12. San Francisco
13. San Francisco - Monterey
14. Monterey - Pismo Beach
15. Pismo Beach - Los Angeles
16. Los Angeles
17. In Los Angeles vlucht terug naar België
Is dit haalbaar? Zijn er verbeterpunten?
Alvast bedankt voor jullie feedback!
1. Vlucht naar Phoenix
2. Phoenix - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Page
4. Page - Bryce
5. Bryce - Zion
6. Zion - Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas - Death Valley
9. Death Valley - Yosemite
10. Yosemite
11. Yosemite - San Francisco
12. San Francisco
13. San Francisco - Monterey
14. Monterey - Pismo Beach
15. Pismo Beach - Los Angeles
16. Los Angeles
17. In Los Angeles vlucht terug naar België
Is dit haalbaar? Zijn er verbeterpunten?
Alvast bedankt voor jullie feedback!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Steph: Zuid-West USA - 17 dagen - september 2016
Het is een drukke route maar het kan wel.
Ik zou wel dag 8 iets verder rijden want anders is de rit op dag 9 te lang en vol.
Dag 8 : LV - Death Valley - Lone Pine of Bishop
Dag 9 : Lone Pine of Bishop - fotostop bij Mono Lake - (eventueel een bezoek aan Bodie) - Tioga Pass - Yosemite
Groetjes,
Ingrid
Ik zou wel dag 8 iets verder rijden want anders is de rit op dag 9 te lang en vol.
Dag 8 : LV - Death Valley - Lone Pine of Bishop
Dag 9 : Lone Pine of Bishop - fotostop bij Mono Lake - (eventueel een bezoek aan Bodie) - Tioga Pass - Yosemite
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou ook het stuk tussen death valley en yosemite anders doen. Verder idd druk, maar je kan een goede indruk krijgen.
Met maar 1 of 1,5e dag in de steden heb je ook echt alleen tijd voor wat highlights, dus beperk je echt tot een paar zaken die je goed wilt zien.
Met maar 1 of 1,5e dag in de steden heb je ook echt alleen tijd voor wat highlights, dus beperk je echt tot een paar zaken die je goed wilt zien.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik vind het een prima route!
Ik zou ook op dag 8 doorrijden. Wij hebben zelf overnacht in Mammoth Lakes (nog iets verder dan Lone Pine etc.), dit geeft je de volgende dag naar Yosemite goed de ruimte.
Mocht je nog ergens een dag extra willen invullen (bijv. San Francisco!), dan kan je dag 14 en 15 samenvoegen, oftewel met 1 overnachtig op de highway 1. Dit hebben wij ook gedaan en ondanks dat het lange rijdagen waren, is het ons prima bevallen en zouden we het zo weer doen.
Mocht je inspiratie nodig hebben: onze reisverslagen staan hieronder!

Ik zou ook op dag 8 doorrijden. Wij hebben zelf overnacht in Mammoth Lakes (nog iets verder dan Lone Pine etc.), dit geeft je de volgende dag naar Yosemite goed de ruimte.
Mocht je nog ergens een dag extra willen invullen (bijv. San Francisco!), dan kan je dag 14 en 15 samenvoegen, oftewel met 1 overnachtig op de highway 1. Dit hebben wij ook gedaan en ondanks dat het lange rijdagen waren, is het ons prima bevallen en zouden we het zo weer doen.
Mocht je inspiratie nodig hebben: onze reisverslagen staan hieronder!

- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als je die dagen gaat samenvoegen heb je weinig tijd in Monterey en Carmel
Zou ik niet doen, maar dat komt omdat ik het erg leuke dorpen vind.
persoonlijke voorkeur dus
Wij kiezen tussen Death Valley en Yosemite ook juist weer voor Bishop (een dorpje verder dan Lone Pine).
Maar ook dat is door persoonlijke ervaringen.
Waarom trouwens vliegen op Phoenix?
Als je op Vegas vliegt dan heb je daar al een extra avond (als je redelijk op tijd aan komt) en de reis naar de GC is niet veel langer (en je kan dan de Hoover dam en een stukje route 66 toevoegen)
Zou ik niet doen, maar dat komt omdat ik het erg leuke dorpen vind.
persoonlijke voorkeur dus

Wij kiezen tussen Death Valley en Yosemite ook juist weer voor Bishop (een dorpje verder dan Lone Pine).
Maar ook dat is door persoonlijke ervaringen.
Waarom trouwens vliegen op Phoenix?
Als je op Vegas vliegt dan heb je daar al een extra avond (als je redelijk op tijd aan komt) en de reis naar de GC is niet veel langer (en je kan dan de Hoover dam en een stukje route 66 toevoegen)
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Reis StephanieA: Zuid-West USA - 17 dagen - september 2016
Bedankt voor jullie reacties!
Dag 8 zouden we dan inderdaad doorrijden tot Bishop of Mammoth Lakes.
We zouden Las Vegas liever ongeveer in het midden voorzien (zoals nu in de planning), aangezien ik hier op het forum al las dat het aangeraden is om direct met de road trip te starten in plaats van al enkele dagen ergens te blijven. Vandaar onze keuze voor Phoenix als startpunt. Op deze manier komen we nu tijdens de week aan in Las Vegas wat het hopelijk wat goedkoper maakt. Tenzij dit een beter startpunt is dan Phoenix?
Verdere tips zijn uiteraard zeer welkom!
Dag 8 zouden we dan inderdaad doorrijden tot Bishop of Mammoth Lakes.
We zouden Las Vegas liever ongeveer in het midden voorzien (zoals nu in de planning), aangezien ik hier op het forum al las dat het aangeraden is om direct met de road trip te starten in plaats van al enkele dagen ergens te blijven. Vandaar onze keuze voor Phoenix als startpunt. Op deze manier komen we nu tijdens de week aan in Las Vegas wat het hopelijk wat goedkoper maakt. Tenzij dit een beter startpunt is dan Phoenix?
Verdere tips zijn uiteraard zeer welkom!
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Qua prijzen in Vegas ligt het er eigenlijk aan wanneer je vertrekt.
Als je op een woensdag met je reis begint dan kan je best eerst in Vegas verblijven.
Op een vrijdag of zaterdag dan is het extra duur.
Maar als je zaterdag aankomt en dan na een week in Vegas aankomt, dan ben je er nog zaterdag avond
Dus dan schiet je er niet veel mee op.
Vrijdagavond, zaterdagavond en dan feestdagen zijn gewoon erg duur in Vegas.
In ieder geval vergeleken met de overige dagen.
Ga je het vergelijken met hotel in NYC, LA of SF dan valt het zelfs in het weekend nog wel mee.
Als je op een woensdag met je reis begint dan kan je best eerst in Vegas verblijven.
Op een vrijdag of zaterdag dan is het extra duur.
Maar als je zaterdag aankomt en dan na een week in Vegas aankomt, dan ben je er nog zaterdag avond

Dus dan schiet je er niet veel mee op.
Vrijdagavond, zaterdagavond en dan feestdagen zijn gewoon erg duur in Vegas.
In ieder geval vergeleken met de overige dagen.
Ga je het vergelijken met hotel in NYC, LA of SF dan valt het zelfs in het weekend nog wel mee.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat zal wrs wel. Al zou ik het toch van de vliegticketprijzen laten afhangen of vliegen op Vegas niet goedkoper is dan op Phoenix. Als je dan bv op Vegas vliegt zou je de 1e nacht bij het vliegveld of off-strip een hotel kunnen doen, die zijn vaak erg goedkoop. En dan midden in je vakantie als je er terug langs komt dus een strip of fremont street hotel pakken.Op deze manier komen we nu tijdens de week aan in Las Vegas wat het hopelijk wat goedkoper maakt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1733 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 10 Reacties