Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Yoshi: Las Vegas en een "rondje" rondom de Grand Canyon

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Yoshi: Las Vegas en een "rondje" rondom de Grand Canyon

Bericht door Yoshi »

Hierbij ook onze reis route voor een "rondje" rondom de Grand Canyon. We hebben 2 jaar geleden al delen van deze route gedaan, met name de zuidkant. Nu wilden we graag het gebied ten noorden van de Grand Canyon en de NP's bezoeken. We zijn niet hele sportieve mensen, dus we zullen geen hikes oid gaan doen. We vliegen overigens begin mei 2016 die kant op.

Dag 1: aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas – Hurricane (via Valley of Fire)
Dag 3: Huricane (Zion NP bezoeken)
Dag 4: Hurricane – Bryce (op ons gemakje een deel Bryce bekijken)
Dag 5: Bryce (Bryce NP bezoeken)
Dag 6: Bryce – Green River (reisdag via de R12 en R24)
Dag 7: Green River – Bluff (via R191, Arches NP bezoeken)
Dag 8: Bluff – Page (via Four Corners Monument en de scenic tour bij Monument Valley)
Dag 9: Page (kaarten gereserveerd voor de Upper en Lower Canyon)
Dag 10: Page – Flagstaff (via Horseshoe Bend en South Rimm Grand Canyon voor de sunset)
Dag 11: Flagstaff (rust dag, of nog richting New Mexico rijden over de R66)
Dag 12: Flagstaff – Las Vegas (Via Kingman, Laughlin over de R95)
Dag 13 tm 20: Las Vegas

* hotels voor Zion en Bryce weten we nog niet zo goed. Zit er iets centraals waarbij je zowel Zion als Bryce goed kunt bezoeken?
* een plaatje zoals Bluff bezoeken we enkel om te overnachten en dit was nog betaalbaar in de buurt van Monument Valley.
* dag 13 tm 20 in Las Vegas staat vast, we moeten hier vanwege een evenement zijn.

Ben benieuwd wat jullie feedback is. Uiteraard is nog niet alles helemaal uitgewerkt, dus we hebben nog ruimte om aanpassingen te doen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Las Vegas en een "rondje" rondom de Grand Canyon

Bericht door PSVwally »

Bryce zou je makkelijk met 1 nacht afkunnen, zelfs op het gemak. En zeker als je toch niet van plan bent om te gaan wandelen. Zion is wat lastiger, maar je kan daar vanaf Vegas met valley of fire erbij idd beter 2 nachten voor uittrekken.

Ik zou die nacht gelijk bij dag 6/7 zetten. Ik weet niet welke parken je allemaal al gedaan hebt, maar je gaat nu min of meer langs Capitol Reef en Canyonlands af wat echt zonde is.

Mijn eigen mening, je moet ermee doen wat je wilt, maar vergeet 4 corners NM en rij via de moki dugway, muley point en valley of the gods naar Monument Valley. (afhankelijk van het weer en wat voor auto je hebt natuurlijk). En pak onderweg ook gooseneck SP mee.

Flagstaff... sja, als je evt een dagje richting New Mexico gaat oké, maar anders zou ik eerder voor Williams kiezen. Aangezien jullie hier al geweest zijn zal ik niet moeilijk doen over overnachten BIJ de grand canyon :wink:

Zit niet echt iets supercentraals tussen Zion en Bryce... Kijk of je de Bryce view lodge nog kunt boeken bij Bryce, die is meestal redelijk geprijsd.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Je geeft aan geen hikes te gaan doen en bekijkt op dag 4 Bryce al, waarom dan niet verder rijden op dag 5, bijvoorbeeld via de 12 naar Torrey. Dan kan je op dag 6 door Capitol Reef en eventueel Goblin Valley meenemen.

Ik zou ook niet slapen in Green River (ik vraag me altijd af wie hier zou willen slapen), maar in Moab, begin mei zou je daar nog wel iets betaalbaars moeten kunnen vinden, probeer de Inca Inn eens, niet duur, maar prima voor een nachtje.

Ik zou ook echt in MV zelf gaan overnachten in plaats van Bluff. Kijk daar nog eens of Gouldings niet iets vrij heeft. Mooie zonsondergangen en zonsopgangen!

Op dag 9 kan je de Horseshoe Bend al doen, naast de Antelope Canyons.

Dan Flagstaff, heeft dit een reden? Je zit dan niet echt in de buurt van de Grand Canyon (1,5 uur rijden) dus de zonsondergang ga je missen of je moet al in het donker moeten willen rijden. Ik zou dan eerder voor de Grand Canyon zelf kiezen (of Tusayan). Desnoods kan Williams ook nog.
Van daar kan je dan via een stukje route 66 naar Kingman, van daar is het stadje Oatman en de Sittgraves pas ook nog erg leuk om te bekijken. Je zou dan in Laughlin kunnen slapen.

Bekijk je route nog eens goed en doe nog wat aanpassingen, er is onderweg genoeg te zien zonder lange hikes te maken.

Succes, Lyan
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Is er langs Capitol Reef en Canyonlands veel te zien of te doen? Ik zie op Google Maps niet zo veel aangegeven. Vooral de point overlook's? Zou je dan als je vanaf de R12 komt links (R72) gaan bij Torrey of rechts (R24)?

Moki dugway, muley point, Valley of the Gods en Gooseneck SP heb ik op mn kaartje gepind, dit lijkt wel redelijk goed te doen. Four Corners leek me wel grappig, maar na 5 foto's hebben we het verder ook wel gezien.

Bryce View Lodge zit rondom die tijd helemaal volgeboekt.
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Hai Lyan, het stuk tussen Bryce en Moab ligt voor ons nog niet vast, dus qua route kunnen we alle kanten op.

In Moab betalen we voor een hotel 140,- dollar terwijl we in Green River op 70,- dollar zitten. Als het alleen maar om te slapen is, dan hoeft het voor ons niet zo duur. Zelfde als Gouldings bij MV, daar kost een kamer bijna 200,- dollar terwijl we in Bluff 95,- dollar betalen. Het is alleen voor een bed he, dan hoef ik echt niet duurder dan 100,- dollar per nacht te zitten. Uit ervaring van vorige reizen hebben we geleerd dat we liever nog wat eerder opstaan of wat langer in het donker doorrijden dan dat we op een hotspot willen zitten. Vanaf de GC in het donker naar Flagstaff vinden wij geen probleem, in 1,5 uur ben je er.

Het stuk Route 66 langs Kingman en Oatman hebben we een eerdere keer al gedaan, net als de Hooverdam.
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Als je vanaf de 12 komt ga je bij Torrey rechtsaf, naar/door Capitol Reef. Daarna rij je door naar Hanksville en daar sla je linksaf. Aan die weg, de 24, ligt Goblin Valley SP.

Wij vonden Canyonlands erg mooi qua uitzichten, je hebt daar ook nog Dead Horse SP.

Als je vanaf Moab naar het zuiden rijdt dan kom je langs een afgelegen deel van Canyonlands, Needles, een stuk rustiger en ook erg mooi!

Hou er ook nog rekening mee dat het een stuk vroeger donker is dan hier. Bovendien heb je vanaf de GC naar Flagstaff veel kans op wild op de weg, en een Elk of Deer wil je toch niet voor of op je motorkap krijgen...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Yoshi: Las Vegas en een "rondje" rondom de Grand Canyon

Bericht door PSVwally »

Ik vond Canyonlands Island in the sky (het deel bij Moab en dead horse SP) persoonlijk indrukwekkender dan Arches. Ook omdat ik er helemaal alleen op sommige uitzichtpunten stond. Alleen bij Mesa Arch stond redelijk wat volk.
Het needles deel heb ik helaas niet aangedaan.

Over de prijzen bij Moab. Ik zit nu bv eens te kijken naar het Bowen Motel...dat is bijna 50 dollar duurder als toen ik er 3 jaar geleden was.
De Inca inn (behalve 567 mei) is incl tax zon 100 dollar. Die 30 dollar zou ik persoonlijk wel voor lief nemen. Moab is nog wat levendig en je zou er tegen het vallen van de avond eens een stuk de UT128 op en neer kunnen rijden (tot de brug over de Colorado een km of 60 dacht ik), ook een prachtige route. Volgens mij is het in het weekend van 5.6.7 Mei iets te doen, want het is dan overal duur en veel zit er vol.
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Van 3 tm 8 mei is er een 4x4 event in Moab: http://www.cruisemoab.com/ Waarschijnlijk zijn de prijzen daarom zo hoog.
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

PSVwally schreef: Mijn eigen mening, je moet ermee doen wat je wilt, maar vergeet 4 corners NM en rij via de moki dugway, muley point en valley of the gods naar Monument Valley. (afhankelijk van het weer en wat voor auto je hebt natuurlijk). En pak onderweg ook gooseneck SP mee.
4 Corners is een tourist trap eerste klas. Leuk om even in 4 staten te kunnen zijn, maar verder niet zo bijzonder en zeker niet het anderhalf uur omrijden waard. Ik zou toch de route van PSVwally kiezen. Dan kan je onderweg ook nog voor House on Fire kiezen (daar moet je dan wel zo rond 11 uur al zijn ivm effect zon).

Voor Bryce kan je ook wat nemen in Tropic. Afgelopen jaar hebben we daar goede ervaring gehad met Bybee's Steppingstone Motel. Als je geen hikes gaat doen dan heb je aan één overnachting meer dan genoeg daar. Die dag kan je beter ergens anders besteden. Voor de omgeving Moab nemen jullie heel erg weinig tijd. Ik zou ook zeker overwegen om een paar dagen van LV af te halen en wat meer rust in je route aan te brengen. En echt Moab is een super gave omgeving, waar je ook zonder hikes veel moois kan zien.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker die tweede nacht Bryce laten vallen en een tussenstop maken in Torrey. Dat geeft je tijd voor de UT12, en voor Capitol Reef. Het zou ook mooi zijn om de 95 te nemen; zeker als je niet wilt wandelen, dan zal het jullie toch vooral mo de routes gaan. Kijk eens in ons 2013-verlsag voor dit deel.

Vijf foto's bij Four Corners? Dat is nog veel. Ik zou er geen omweg voor maken.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vijf foto's bij Four Corners? Dat is nog veel.
Ik heb er in totaal 8 foto's gemaakt zie ik in mijn gegevens :oops: :oops: :roll:
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

We gaan Bryce omwisselen voor Tropic inderdaad, dat ligt iets beter en is ook betaalbaarder.
Capitol Reef en Canyonlands gaan ook op de route. Rondom Moab weten we het nog niet zeker wat we willen.
4 corners wisselen we in voor de route die PSV Walley noemde, dat lijkt ons een stuk mooier.

Ik zit nog wel even naar Capitol Reef te kijken, blijf je daar op de 24 of rij je daar ergens van deze hoofdweg af?

De dagen Las Vegas veranderen is geen optie, we moeten daar zijn voor een evenement, daar zit geen ruimte in die dagen.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Je blijft grotendeels op de 24 die door het park loopt. Bij het visitor center begint wel de 16km lange Scenic Road, die zeer de moeite is. Deze moet je aan het einde weer terug rijden naar de 24. Aan de scenic road liggen ook weer diverse kleine onverharde wegen zoals de Grand Wash. Ook de moeite!
Groetjes,
Daniel
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Inmiddels is de route weer wat meer aangepast aan wat wij denken dat haalbaar is in die tijd.

Had ik nog wel een vraag over de national parks en hun toegangsprijs (admission). Waar je in California een mooie parkpas hebt die x tijd geld is, heb je in Utah / Arizona niet zn pas toch? Ik heb eens rondgekeken wat je ongeveer per park aan entrance fee betaald en als je dat allemaal los moet betalen, dan tikt het aardig aan.

Valley of Fire $10,- per auto
Zion $30,- per auto
Bryce $30,- per auto
Arches $25,- per auto
Natural Bridges $10,- per auto
Monument Valley $5,- per persoon
Antelope Canyon $8,- per persoon
Grand Canyon $30,- per auto

De meeste admissions gelden wel voor 7 dagen, maar als je maar 1 dag in Zion bent, dan heb je daar niet zo veel aan. Of kijk ik nu over de mogelijkheid dat er een soort combi pas bestaat? Of is dit echt wat je per park per auto/persoon betaald?

Ik begrijp inderdaad dat de afdracht aan de indianen bij Monument Valley en bij Antelope Canyon er wat buiten staat.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

je kunt toch gewoon de America the Beautiful Annual Pass kopen.
http://www.nps.gov/findapark/passes.htm
De locaties: http://store.usgs.gov/pass/PassIssuanceList.pdf

Aanschaffen bij het eerste NP die je bezoekt.

MV, Valley of Fire en Antelope Canyon vallen niet onder deze pas.
Antelope Canyon is volgens mij ook duurder. Was dat geen 26 dollar pp?
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Jaaa, inderdaad :clap: :clap: Goh met al mijn gegoogle ben ik dit nog niet tegen gekomen. :roll:
Stom zeg, ik heb steeds naar losse admissions gekeken.

De America the Beautifull pas ken ik nog van een eerdere rondreis.
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Martin & Marianne schreef: Vijf foto's bij Four Corners? Dat is nog veel. Ik zou er geen omweg voor maken.

Marianne
Zeker weten.... is gewoon een ordinaire verkoop-attractie van de Navajo's.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer