Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
Je hoeft niets te bewijzen hoor. Je huurt de auto gewoon op jouw naam. Gebeurt vaak zat dat niet alle mensen in een groep als chauffeur aangemeld worden. Feitelijk komt het er op neer dat ze dat niet controleren omdat als er ook maar iets gebeurd en een niet aangemeld persoon (of persoon die automatisch geautoriseerd bestuurder is, bv de echtgenoot in sommige staten) achter het stuur zit dan ben je goed zuur want niet verzekerd.
418 kan zomaar kloppen. Als je via een Europese broker of bv budget.nl huurt kloppen de verzekeringen ook.
418 kan zomaar kloppen. Als je via een Europese broker of bv budget.nl huurt kloppen de verzekeringen ook.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
418, Mooie prijs, wij zitten nog steeds op 585 voor 17 dagen Seattle, zal wel een dure plek zijn voor autohuur??
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Probeer ik bij Alamo in te checken en extra drivers toe te voegen,is mijn "secure token not valid"
Weet iemand wat dat is?
Weet iemand wat dat is?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- bedeve
- Amerika-expert
6foot6; Er gaat iets fout met het Alamo systeem. Af en toe opnieuw problemen. Ik kreeg vanwege een officiele coupon een zelfde waarschuwing. Eergisteren eerste keer,vandaag kunnen inchecken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !

3-3-2016 gelukt !
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 04 mar 2016, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Mijn partner is dus niet mijn spouse want we zijn niet getrouwd. In dat geval moeten we de 2e bestuurder dus apart opgeven bij Alamo.bedeve schreef: Yoshi heeft het hier duidelijk over een Spouse en daarom maar even een citaat uit een contract van National
" ... as required by law in California, Illinois, Indiana, Missouri, Nevada, New York, Oregon, Texas, Utah, and Wisconsin, Your spouse is an Authorized Driver if (s)he has a valid driver's license and meets the Age Restrictions...
Note: To get advantage of this rule you should not list your husband/wife on a rental agreement, otherwise the standard additional driver fee (if any) will be automatically priced in.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Spouse hoeft niet per definitie getrouwd te zijn.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nogmaals, gewoon ter plekke aan de balie regelen. Kost je niets extras behalve een paar minuten tijd. Bij de ene willen ze overigens je reispartner zien en rijbewijs en creditcardgegevens checken, bij de ander is alleen een naam doorgeven al genoeg en hoeft de additional driver er niet eens bij te zijn.Mijn partner is dus niet mijn spouse want we zijn niet getrouwd. In dat geval moeten we de 2e bestuurder dus apart opgeven bij Alamo
- bedeve
- Amerika-expert
Ja , in de gequote tekst gaat het over echtgenoot/echtgenote.Yoshi schreef: Mijn partner is dus niet mijn spouse want we zijn niet getrouwd. In dat geval moeten we de 2e bestuurder dus apart opgeven bij Alamo.
Het gehanteerde begrip is echter " Spouse"
En als je dat even nazoekt zie je dat het een breed begrip is.
Bij PSVwally is het dubbeltje nog niet gevallen daarom nog maar een keer; daar waar je Spouse van rechtswege een automatic authorized driver is geef je deze niet op als extra driver. It's de law. Gelukkig geen hogere wiskunde of Chinees.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij zeg ik precies hetzelfde dan jij? Niet vooraf opgeven, maar ter plekke aangeven. Ze moeten wel gegevens vd 2e bestuurder op papier hebben voor je exit booth verlaat.... 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En dat laatste is dus juist net de discussie. Blijkbaar hoeft dat dus niet. Maar als ik Yoshi was, zou ik het aan de balie even gewoon vragen.
Ik heb het al een paar keer gewoon gevraagd en dan reageren ze verschillend.
Ik heb het al een paar keer gewoon gevraagd en dan reageren ze verschillend.
- bedeve
- Amerika-expert
Het gaat juist over dat "automatic authorized driver " .PSVwally schreef:Volgens mij zeg ik precies hetzelfde dan jij? Niet vooraf opgeven, maar ter plekke aangeven.
Die geef je dus niet aan omdat daarmee de status veranderd.
Maar Paul, it's no hanging matter. It's no capital crime
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
In de huurvoorwaarden van Budget San Francisco zie ik:
"Additional Driver Policy
All additional drivers must be at least 25 years of age. There is no fee for additional drivers in the state of California. The following may drive the car with the renters permission: the renter's employer or fellow employee when on company business and renting under a corporate account; the renter's spouse or domestic partner; the companion driver of a renter with a disability who has completed the non-licensed renter form; for insurance replacement rentals, company employees or family members who are designated on the insurance policy. All other additional drivers must complete and sign an additional driver form and present valid credit identification. A maximum of two additional drivers may complete a form."
Ik maak daaruit op dat je niets hoeft te doen als "spouse", ook niet ter plekke, en gewoon mag rijden, mits je 25 bent.
"Additional Driver Policy
All additional drivers must be at least 25 years of age. There is no fee for additional drivers in the state of California. The following may drive the car with the renters permission: the renter's employer or fellow employee when on company business and renting under a corporate account; the renter's spouse or domestic partner; the companion driver of a renter with a disability who has completed the non-licensed renter form; for insurance replacement rentals, company employees or family members who are designated on the insurance policy. All other additional drivers must complete and sign an additional driver form and present valid credit identification. A maximum of two additional drivers may complete a form."
Ik maak daaruit op dat je niets hoeft te doen als "spouse", ook niet ter plekke, en gewoon mag rijden, mits je 25 bent.
Het klopt dat de term spouse heel breed wordt uitgelegd, ook hier op het forum. Maar wettelijk gezien is een spouse alleen degene met wie je bent getrouwd of een ger.partnerschap hebt. Ongehuwd samenwonen maakt je dus geen spouse. Maar we zullen het in Las Vegas aan de balie van Alamo vragen en gaan er vanuit dat we moeten bijbetalen.
Gelukkig las ik wel dat dat maar mag tot een max van $65,-. In Florida berekende ze $10,- per dag x 24 dagen. Dat was een forse bijbetaling aan de balie.
Gelukkig las ik wel dat dat maar mag tot een max van $65,-. In Florida berekende ze $10,- per dag x 24 dagen. Dat was een forse bijbetaling aan de balie.
In het contract bij Budget staat "or domestic partner". Geen idee of dat bij andere verhuurders ook zo is, natuurlijk.
Ik zou één en ander toch eerst nalezen, want het lijkt mij dat ze het aan de balie ook niet altijd weten, maar je wel graag laten bijbetalen.
Ik zou één en ander toch eerst nalezen, want het lijkt mij dat ze het aan de balie ook niet altijd weten, maar je wel graag laten bijbetalen.
Sorry mensen, ik heb het gevoel dat ik met een vraag ga komen, die al vaak gesteld is, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en begin onzeker te worden nu onze vakantie dichterbij komt. We hebben nog geen ervaring met auto's huren, omdat we eerdere reizen een camper huurden.
Voor onze vakantie in Florida in mei hebben wij via Autoeurope bij Alamo een midsize SUV gehuurd.
Nu ga ik twijfelen over de verzekeringen: Op de voucher staat: inclusief verzekeringen CDW en THP. Exclusief persoonlijke inzittenden verzekering.
Die persoonlijke inzittenden verzekering, moeten we die nou ter plaatse nog afsluiten? Of is dat iets wat in je reisverzekering oid zit?
En als ik dan toch aan het vragen ben.... voor in Florida hoeven we geen sunpass oid te bestellen via Alamo, omdat de auto's via kenteken geregistreerd staan. Dit klopt toch? Daar hoeven we dus niks mee bij de verhuurder?
Alvast bedankt!
Voor onze vakantie in Florida in mei hebben wij via Autoeurope bij Alamo een midsize SUV gehuurd.
Nu ga ik twijfelen over de verzekeringen: Op de voucher staat: inclusief verzekeringen CDW en THP. Exclusief persoonlijke inzittenden verzekering.
Die persoonlijke inzittenden verzekering, moeten we die nou ter plaatse nog afsluiten? Of is dat iets wat in je reisverzekering oid zit?
En als ik dan toch aan het vragen ben.... voor in Florida hoeven we geen sunpass oid te bestellen via Alamo, omdat de auto's via kenteken geregistreerd staan. Dit klopt toch? Daar hoeven we dus niks mee bij de verhuurder?
Alvast bedankt!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik weet niets van Florida, dus de Sunpass-vraag laat ik aan me voorbij gaan. Maar de persoonlijke inzittendenverzekering zit ook in je gewone reisverzekering, dus die kan je overslaan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Zie https://www.sunpass.com/rentalcar:Marloes schreef:voor in Florida hoeven we geen sunpass oid te bestellen via Alamo, omdat de auto's via kenteken geregistreerd staan. Dit klopt toch?
Heb dit zelf al meerdere malen met National gedaan, gaat precies zoals hierboven. Paar weken nadat ik weer thuis was werd dit afgeschreven. Je kunt de details die worden berekend online opvragen.$3.95 fee per usage day (24 hr. interval) that customer incurs tolls, plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)
$19.75 maximum fee per rental period plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)
Participation is automatic. Opt-in decision is made when the driver elects to use EXPRESS, SunPass ONLY, E-PASS ONLY or LeeWay ONLY lanes. Nothing to decide at time of rental.
Ik zet overigens in m'n Here maps navigatie de keuze om bij het plannen van een route tolwegen te gebruiken uit. Komt er dan een hele rare/lange route uit dan kijk ik of er een tolweg in de buurt is. Er zijn er enkele die je niet kunt vermijden zonder veel om te rijden.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nogmaals, je hoeft niets bij te betalen. Ik ben met een vriend geweest, niet mijn vriend als in partner of man, maar gewoon een vriend. Die kon ter plekke gewoon zo mee als gratis extra bestuurder. Niet vooraf een 2e bestuurder aanmelden als je gaat huren, want dan laten ze je gewoon betalen voor een 2e bestuurder. Volgens Bedeve hoef je blijkbaar ook ter plekke nergens te vermelden dat je vriendin ook gaat rijden. Ik ben dan alleen heel benieuwd wat er gebeurt mocht je een ongeluk krijgen. Wij hebben het aan de balie wel gewoon gemeld, even het rijbewijs laten zien en wat gegevens overgenomen en 5min later stonden we zonder een cent bij te betalen bij de auto. Ik denk dat je je een beetje te veel zorgen maakt om niets. Ga daar vooral niet zeggen dat je vriendin niet je spouse is.Yoshi schreef:Het klopt dat de term spouse heel breed wordt uitgelegd, ook hier op het forum. Maar wettelijk gezien is een spouse alleen degene met wie je bent getrouwd of een ger.partnerschap hebt. Ongehuwd samenwonen maakt je dus geen spouse. Maar we zullen het in Las Vegas aan de balie van Alamo vragen en gaan er vanuit dat we moeten bijbetalen.
Misschien wel, misschien niet. Ik ga daar iig met iemand die niet mijn vriendin of vrouw is niet zonder naam op een contract rijden tot ik zeker weet dat het bij een ongeluk oid ok is. Wil daar achteraf geen gedoe met verzekering over krijgen. En wat zal mij die 5min schelen als ik daarna iig met een veilig gevoel en met dezelfde kosten (namelijk geen) op pad kan?Ik maak daaruit op dat je niets hoeft te doen als "spouse", ook niet ter plekke, en gewoon mag rijden, mits je 25 bent.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Nee, zit zeker niet in je reisverzekering en is maar net wat je zelf wil, wij vinden dit (net als de aangeboden Roadside service) niet noodzakelijk.Marloes schreef:Voor onze vakantie in Florida in mei hebben wij via Autoeurope bij Alamo een midsize SUV gehuurd.
Alvast bedankt!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com