Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hotel boeken via internet

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Souraia schreef:Hoe werkt die priceline dan? Ik zie alleen tarieven die ik ook op andere sites zie.
Naast het feit dat Priceline ook 'gewoon' hotels aanbiedt, zoals alle andere sites, kan je ook op hotels 'bieden'. Dit werkt hetvolgende: je geeft een gebied in en je geeft een sterrenklasse in, en je doet een bod. Als er een hotel is dat akkoord is hiermee, wordt het bedrag direct van je CC geboekt en kan je er niet meer vanaf.

Als je bod niet geaccepteerd wordt, kan je het gebied uitbreiden of de sterrenklasse verlagen, dan kan je opnieuw bieden. Of je moet 24 uur wachten, dan kan je het hele bod opnieuw doen. Omdat er een forum is waar iedereen aangeeft wat ze recent gelukt is, kan je een goed beeld vormen van welk hotel je gaat krijgen in een bepaald gebied en welke prijs je moet bieden. Dit is te vinden op http://www.biddingfortravel.com.

Je moet wel even goed weten waar je aan begint, voordat je hiermee aan de slag gaat. Even goed alle regeltjes doorlezen en zo. Maar het is echt een geweldig systeem.

Hotwire is een vergelijkbaar systeem, alleen hier krijg je al bepaalde hotels te zien met hun prijs. Alleen de hotels hebben geen naam, maar je kan alleen zien wat er voor dingen in het hotel zijn (bv. zwembad, restaurant, aan zee, etc). Ook hieraan kan je vaak al zien wat voor hotel je krijgt, omdat hier ook een forum aangeeft welke hotels bepaalde ameniteiten hebben. De ervaring leert dat hotwire normaal gesproken altijd enkele dollars duurder is dan priceline.

Op biddingfortravel kan je ook alle regels vinden. Ik heb op floridaforum en orlandoforum al eens een hele uitleg geplaatst. Daar zou je eens kunnen kijken :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Bedankt voor de tip! Heb onze reserveringen nu wel terug kunnen vinden! Nu maar een printje ervan gemaakt, stond gewoon op dat het confirmed was, dus dat moet goed gaan! :D
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Mattrob bedankt voor je uitleg. Ik heb even gekeken en ik begrijp het concept geloof ik wel.
Nu is het zo dat ik voor onze as reis een hotel zocht in Fisherman Wharff (SF) maar door de hoge prijzen ben ik daar van afgestapt.
Als ik dus via Priceline een bod doe en ze gaan akkoord word het bedrag gelijk van je cc gehaald. Krijg je daarna pas te horen welk hotel het is geworden. Wat voor prijs kan ik bieden voor een hotel (3*) in Fisherman Wharff?
vanisher
Amerika-newbie

Bericht door vanisher »

Souraia schreef:Mattrob bedankt voor je uitleg. Ik heb even gekeken en ik begrijp het concept geloof ik wel.
Nu is het zo dat ik voor onze as reis een hotel zocht in Fisherman Wharff (SF) maar door de hoge prijzen ben ik daar van afgestapt.
Als ik dus via Priceline een bod doe en ze gaan akkoord word het bedrag gelijk van je cc gehaald. Krijg je daarna pas te horen welk hotel het is geworden. Wat voor prijs kan ik bieden voor een hotel (3*) in Fisherman Wharff?
Daarvoor kan je best kijken op biddingfortravel.com. Hierop posten mensen welke hotels ze gekregen hebben tegen welke price op priceline.com. Gezien het feit dat FW een populaire stek is zal je zeker referenties vinden. Je moet er vanuit gaan dat je via priceline toch makkelijk 40 tot 60% kan besparen t.o.v. de prijzen op sommige sites. Hou er wel rekening mee dat er nog wel tax bijkomt.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Naast Biddingfortravel heb je ook nog : http://www.betterbidding.com
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Souraia schreef:Mattrob bedankt voor je uitleg. Ik heb even gekeken en ik begrijp het concept geloof ik wel.
Idd, geld wordt gelijk van je cc geboekt, met geen optie tot cancellen. Kijk inderdaad eens goed bij biddingfortravel. Fisherman Wharf is niet meest favoriet, maar 3* (bv. Hyatt) is al eens gelukt bij mensen voor $ 75, 4* (zoals Sheraton) al eens voor $ 80 - $ 90.

Let goed op dat er taxes bij komen (maar dat is ook zo als je op hotel-site zelf boekt) en kosten voor Priceline. Is niet precies bekend hoeveel die kosten zijn (en wordt versleuteld in 'taxes'), maar verwachting is dat het zo'n $ 5 - $ 8 per boeking is.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wellicht nog ten overvloede, maar parkeren schijnt in San Francisco gruwelijk duur te zijn (via hotels al snel rond $ 40 per nacht, als je zelf in een garage parkeert schijnt het niet veel goedkoper dan $ 25 per nacht te kunnen zijn). Ik weet niet of Fishermans Wharf hier nog een positieve of negatieve uitzondering op is, maar houd dat in gedachten bij je overnachtingskosten .... :?
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

He Matt een duidelijke uitleg thanks.
Dat van de parkeerkosten had ik niet eens bij stilgestaan. Ik denk dat ik dan maar buiten FW ga zoeken.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik heb nog even een vraagje over Priceline. Ik heb net een bod gedaan en kan bij de biling gegevens alleen een Amerikaanse of Canadese staat invoeren. Hoe los ik dit op? deze site is toch niet alleen voor Amerikaanse en Canadese burgers?
Verder vraag ik mij af als het bod geaccepteerd wordt, krijg je dan een mail met welk hotel het is geworden?
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Weet iemand of de prijzen die je op sites van hotels voorgeschoteld krijgt inclusief tax zijn of niet?
als ik bijv. bij Stovepipe Wells kijk kost een kamer 107 dollar.
Ik vraag me af of je dan ter plekke daarop nog tax krijgt (9%?) of niet

En verschilt dat per hotel of is het standaard dat de tax er wel of niet bij inbegrepen zit?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Zoals (bijna) alle prijzen in de VS zijn ook deze prijzen zonder tax, op de website kun je zien dat de tax 12 % is.

Harry
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Voor $45,00 dit hotel geboekt via priceline:
http://www.radisson.com/chandleraz
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Als je bij priceline.com kiest voor name your price dien je te kiezen voor het aantal kamers. Dit zijn toch kamers voor 2 personen vermoed ik?

En de prijs die je dan biedt, is dit voor 1nacht/per persoon?
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Het is idd voor 2 pers. (wij zijn met z'n 4-en en nemen de gok :lol: ) De prijs is per kmr, zoals gebruikelijk in de VS.
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

pyca schreef:Het is idd voor 2 pers. (wij zijn met z'n 4-en en nemen de gok :lol: ) De prijs is per kmr, zoals gebruikelijk in de VS.
OK, thx
LeeiLa_
Amerika-ontdekker

Bericht door LeeiLa_ »

wie heeft er ervaring met http://www.hostelbookers.com ? ik heb die site net gevonden en de hostels ook private rooms beschikbaar zien er goed en goedkoop uit.
14 juni naar the states :-)
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Ik vond het boeken via internet nogal tegenvallen. Van de 18 hotels die we geboekt hebben is dat slecht bij 2 per internet gelukt. De rest reageerde allemaal niet. Of ze wilden dat we een faxnummer via een onbeveiligde site door zouden geven.
Ook zijn er diverse hotels die alleen per telefoon wilden boeken.

Ik dacht dat Amerika wat dit betreft tamelijk geavanceerd was maar zelfs in Tsjechie afgelopen jaar ging het boeken via email of internet nog gemakkelijker.

Uiteindelijk heb ik ze bijna allemaal moeten bellen om te kunnen boeken. Ik hoop de telefoonrekening dan ook niet te hoog is.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Lexicon schreef:Ik vond het boeken via internet nogal tegenvallen. Van de 18 hotels die we geboekt hebben is dat slecht bij 2 per internet gelukt. De rest reageerde allemaal niet. Of ze wilden dat we een faxnummer via een onbeveiligde site door zouden geven.
Ook zijn er diverse hotels die alleen per telefoon wilden boeken.

Ik dacht dat Amerika wat dit betreft tamelijk geavanceerd was maar zelfs in Tsjechie afgelopen jaar ging het boeken via email of internet nog gemakkelijker.

Uiteindelijk heb ik ze bijna allemaal moeten bellen om te kunnen boeken. Ik hoop de telefoonrekening dan ook niet te hoog is.
Wij hebben alle 16 hotels online geboekt en van allemaal direkt per mail een bevestiging ontvangen. Ook hebben wij geen creditcard gegevens per fax hoeven doorgeven. Ik zit dan ook met verbazing jouw verhaal te lezen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb ook nog nooit problemen gehad met boeken via internet. Wij kregen altijd direct een bevestigings e-mail.
Ik vraag me af wat jij anders doet dan wij? Heb je wel een credit card?

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Lexicon schreef:Ik dacht dat Amerika wat dit betreft tamelijk geavanceerd was maar zelfs in Tsjechie afgelopen jaar ging het boeken via email of internet nog gemakkelijker.
In de regel moet dat voor Amerika ook geen enkel probleem zijn. De motels die ik van te voren boek, boek ik allemaal via internet. Daar komt geen telefoon aan te pas.

Misschien heb je zelfstandige (kleinere) motels uitgezocht die nog niet hun hele boekingssysteem via internet doen? De bekendere ketens, Motel 6, Super 8 Motel, Best Western, Travelodge enz. zijn allemaal erg goed via internet te boeken.

Ik herken jouw ervaring dus niet maar denk dat je vooral bij de kleinere motels wat minder eenvoudig via internet kan boeken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer