jobinnewyork schreef:Geen aanvullende documenten nodig zoals inschrijving universiteit e.d.
Even een general chit chat en ik zag die stempel op mijn papieren vallen.
Wat voor chit chat?

Ze stelden me vragen die ik op het formulier al had ingevuld...
1) Hoelang ik bleef.
2) Waar ik ging werken, Watvoor bedrijf is het?
3) Heb je een inkomen?
4) Veel plezier in Amerika
Ik denk dat ze een algemende indruk opdoen en a.d.h. daarvan een kort of lang interview doen.. Als je zeker bent en niet al te zenuwachtig is het binnen 3 minuten geregeld..
De beveiliging duurt het langst.. Zorg dat je niet teveel rotzooi bij je hebt en dat je je DS-156, 157, 158, 2019 paspoort en 1 pasfoto in een apart mapje hebt, deze moet je bij binnenkomst gelijk aan een dame die alles bij de deur controleert afgeven.
Sleutels, telefoon en andere apparatuur die je bij je hebt gooi je in je tas en geef je af bij de man achter het raam, dan krijg je een nummertje en kun je deze later weer ophalen.. (wel weer buitenlangs lopen voor het ophalen.. dus je gaat eerst weer naat buiten en dan bel je weer aan... Ja Ja omslachtig maar heeft met veiligheid te maken)
Dan loop je langs het hok van de man die net je tas heeft ingenomen de wachtruimte in.. Met al je papieren loop je naar Loket 1.. (Niet gaan zitten wachten op de stoelen) en betaal je evt de €85,- en geef je je papieren af.. Die je van te voren al in dat aparte mapje had gedaan
Envelop houd je zelf samen met het eventuele bewijs dat je hebt meegenomen en dan ga je zitten op één van de stoelen.. Ongeveer 45 minuten later werd ik omgeroepen.. en loop je naar het loket 2/3/4 welke ze noemen..
Goodluck!
P.S. Als je aankomt bij het consulaat en er staat niemand te wachten om naar binnen te komen.. dan moet je op de bel drukken.. ze vragen dan in het engels wat je komt doen en hoe je heet en dan gaat het 1e hek open..
Hier staan (meestal) twee beveiligers die je scannen en een formulier geven waarop ze bijhouden hoelaat je waar bent geweest.. Moet je bij elk loket afgeven..