Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door LittlePhoenix »

eoms schreef:Smaken verschillen - ik heb nog nooit lekker mexicaans gegeten (of lekker gegeten in een mexicaans restaurant). Alles wat je bestelt is dezelfde kleffe hap. Beetje rijst, beetje bonen, wat sla met sour cream en guacamole, en wat vaag vlees opgerold in deeg. En ze hebben er tien verschillende namen voor :lol:
Blij te lezen dat iemand anders er ook zo over denkt. M'n man is typisch Texaans en dol op Mexicaans eten, maar ik vind er niets aan.

Maar we hadden een Mexicaanse vriend die ontzettend lekker kookte. Totaal niet te vergelijken met wat je in een restaurant op je bord krijgt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Je kan je maar ergens aan ergeren. Kwam net op Facebook een klacht tegen die Yellowstone kreeg van bezoekers:
Schermafbeelding 2016-03-06 om 22.28.53.png
Schermafbeelding 2016-03-06 om 22.28.53.png (113.3 KiB) 2183 keer bekeken
:clap: :clap: :clap:
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

eoms schreef:Smaken verschillen - ik heb nog nooit lekker mexicaans gegeten (of lekker gegeten in een mexicaans restaurant). Alles wat je bestelt is dezelfde kleffe hap. Beetje rijst, beetje bonen, wat sla met sour cream en guacamole, en wat vaag vlees opgerold in deeg. En ze hebben er tien verschillende namen voor :lol:
Ik zou aanraden om eens een Mexicaans restaurant te zoeken waar ze juist niet dat 'standaard' eten op het menu hebben staan. Dat vind ik ook niet altijd even interessant. 'Modern/contemporary Mexican' om de termen maar even over te nemen is heel anders en zeker het proberen waard.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Mexicaans kan vaak heerlijk zijn juist.
Moet je eens in een gebied proberen waar ook veel Mexicanen wonen (Texas bijvoorbeeld), dan is het vaak prima te doen.

Verder vraag ik het inderdaad meestal aan de lokale mensen.
Wat raad je aan?
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Wat nog het dichtste bij een ergernis in de buurt komt, is dat in de VS de prijs vaak niet de prijs is. De Amerikanen zetten mensen op de maan, maar op een prijskaartje aangeven hoeveel sales tax je moet betalen, lukt op een of andere manier niet. Net zoals de verplichte tip. Waarom moet ik opdraaien voor het feit dat het restaurant zijn werknemers niet fatsoenlijk betaalt. Zet het aub gewoon all-in op de menukaart. De extra glimlach maakt mijn horeca-ervaring echt niet beter. Als ik een excursie boek weet ik niet of ik wat dollarbriefjes moet hebben voor het geval de pet na afloop weer rondgaat.

Het mooie van de stopborden op kruispunten is dat de Amerikanen daadwerkelijk in de gaten houden wie er als eerste, tweede en derde komt aanrijden en netjes voorrang verlenen. Dat gaat in Nederland niet werken :). Het autorijden is in de VS een stuk beleefder en relaxer dan hier.

Als je eerder bij de bushalte staat, laten de Amerikanen je ook als eerste instappen (buitenlandse toeristen in de nationale parken doen daar net als wij Nederlanders dan weer niet aan).

Ik verwonder me ook altijd over de vele veiligheidswaarschuwingen. Als je de boot naar Alcatraz neemt is het bandje halverwege de tocht nog steeds aan het vertellen waar je allemaal voor uit moet kijken. Bij Disney rijdt het treintje vanaf de parkeer plaats naar de ingang niet voordat alle portentiele gevaren zijn vermeld. Ook al rijdt dat ding maar 5km per uur.

De typische radioreclames zijn altijd leuk om te horen. Lekker humoristisch en overdone.

Waarom geen terrasjes bij de mooie stranden? Waarom geen balkonnetje bij je motel? Waarom een bruine zak om je alcoholische versnapering?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dat is nu net de "vrijheid" die men in Amerika hoog in het vaandel draagt. Men zal nooit all-in op de menukaart zetten. De salestax vind ik geen groot probleem. Deze is niet zo verschillend van staat tot staat en dan in ieder geval per staat hetzelfde.

Wat de alcohol betreft, er zijn nog steeds "dry countys". Zo kan je bvb Jack Daniels bezoeken, maar je mag er niet drinken. (althans officieel). Zichtbaar in het openbaar alcohol consumeren wordt aanzien als aanzetten tot gebruik. Vandaar, geen terrasjes en bruine zakjes.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
M & M
Amerikafan

Bericht door M & M »

Dat het tippen vrijheid geeft vind ik altijd een rare redenatie. In Nederland heb je vrijheid. Daar kan je de bediening niks, vijf procent, tien procent of nog meer geven. In de VS moet je tippen. Je kan een paar dollar meer of miner geven, maar tippen moet je. Hoe vaak is de service nou echt veel slechter dan gebruikelijk? Ook alsof je door het ontbreken van een tippingsysteem in de Nederland altijd schofterig wordt behandeld in de Horeca. Amerikanen zijn over het algemeen wat beleefder en vriendelijker, maar ik heb nog nooit gehad dat in Nederland de borden op tafel werden gesmeten.

Dat van de alcohol is overigens geen ergernis. Het is wel nobel om het drankgebruik te ontmoedigen. Al doen ze het vooral om het dronken zijn wat als slecht wordt beschouwd en minder om de gezondheidsrisico's.
Laatst gewijzigd door M & M op 07 mar 2016, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Mag ik opmerken dat ik dat verhaal over tippen al wel héél erg veel heb zien terug komen op dit forum, sterker nog, ook in dit topic? Het is nou eenmaal zo en ik denk niet dat wij dat als toeristen kunnen veranderen.
Gast

Bericht door Gast »

M & M schreef:In de VS moet je tippen.
Je moet niets hoor, maar het is wel gebruikelijk. 's Lands wijs, 's lands eer. Waarom zou je niet een paar extra dollars betalen, als dat de gewoonte is. En anders ga je naar de McD en dan hoef je geen fooi te betalen. :lol:
M & M
Amerikafan

Bericht door M & M »

Ja, lachen man, originele opmerking :roll:. Ik vind het geen probleem om een tip te geven, zo werkt het daar nu eenmaal. Maar ik snap de logica achter het systeem gewoon niet en die verbazing deel ik in dit topic, wat hiervoor is aangemaakt.
M & M
Amerikafan

Bericht door M & M »

nieuwenoord schreef:Het is nou eenmaal zo en ik denk niet dat wij dat als toeristen kunnen veranderen.
Deze teleurstelling moet ik even verwerken ;). Geldt dat voor de andere ergernissen en verwondingen uit dit topic wel?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Maar dat is 4 en 5 bladzijden geleden ook al zo uitgebreid aan de orde geweest ....

En nee, het gaat er ook niet om of wij het kunnen veranderen, maar steeds maar dezelfde ergernis opwerpen lijkt me ook niet nodig.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Het lijkt erop dat dat jullie pech hebben gehad en restaurants tegenkwamen die niet zo geweldig waren. Goed Mexicaans eten is heel anders dan je beschrijft.

Overigens heb ik in Taos, NM het beste Mexicaans gegeten, op aanraden van de eigenaresse van een edelstenenwinkel in Taos. Ze had niets teveel gezegd! Het was het kleinste restaurant (2 1/2 tafeltje) dat ik ooit tegen ben gekomen in de VS (woonkamertje van een oud adobe huisje) en het zag er nogal erbarmelijk uit van buiten, maar binnen was het heel gezellig, schoon, en het eten was fantastisch!
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Ik vind MX eten echt helemaal niks. Liever een mooie biefstuk of stuk vis. :mrgreen:
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Dat is nou precies wat we onder woorden proberen te brengen :). Mexicaans eten is níet alleen maar burrito's met bonen en rijst of de andere soortgelijke gerechten die bij veel Mexicaanse restaurants op de kaart staan. De Mexicaanse keuken is echt meer dan alleen die 'standaard'-combinaties, inclusief steak en vis.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Marcopstal schreef: Vandaar, geen terrasjes en bruine zakjes.
Er zijn toch echt zat terrassen bij de restaurants in onze omgeving. Dat is de afgelopen tien, vijftien jaar steeds populairder geworden en vrijwel elk nieuw restaurant heeft een terras met vaak ook een bar erbij. Verder ben ik het met Amikix eens. Echt Mexicaans eten is heerlijk (gaan we morgen weer doen in het Mexico paviljoen in Epcot waar het zeer authentiek is).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik verwijs naar het terras gebeuren zoals we het aan onze kust kennen. In de VS zijn er inderdaad ook wel terrassen te vinden, maar de beleving is vaak toch iets anders en veel strikter omheind.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij zijn momenteel in Florida, maar ik erger me nu toch wel aan de ongelooflijke hoeveelheid stoplichten, waardoor het absoluut niet opschiet in het verkeer. Noot: ik woon niet in de Randstad maar buiten de steden om is het daar zelfs nog minder.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Al die stoplichten helpen in ieder geval te voorkomen dat men te hard rijdt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als ik vroeger vanuit mijn oude huis in Veldhoven naar 'de stad' in Eindhoven moest had ik onderweg op een stuk van een kleine 8km meer dan 25 stoplichten. Nu hebben ze er een aantal tussenuit gehaald (nog 20), maar dat was pas altijd een drama. Maar inderdaad heb je, vooral in de woongebieden in Amerika bij bijna elk blok wel een verkeerslicht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer