Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis reisfan32: 1ste keer Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
reisfan32
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis reisfan32: 1ste keer Canada.

Bericht door reisfan32 »

Hallo allemaal,

Wij zijn twee 30ers en houden van mooie reizen maken waarin mooie natuur de hoofdrol speelt. We zijn reeds 2 keer in Amerika geweest en dit jaar staat Canada op ons programma.
Hieronder een omschrijving van de route zoals we het nu bedacht hebben. Hotels zijn allemaal nog gratis te annuleren. De tickets liggen vast, hier had ik tijdens een nachtdienst in december zo'n mooie prijs voor dat ik wel een paar keer moest kijken of het wel klopte. We vliegen voor 400 euro pp met Air Canada.

12-9 Amsterdam - Toronto - Vancouver

13-9 Vancouver - Sea-to-sky highway- Kamloops. Overnachting: Acadian Inn
*Shannon Falls *Brandywine Falls *Stawamus Chief *Brackendale Eagle Run viewpoint

14-9 Kamloops - Wells Gray - Clearwater. Overnachting: Jasper Way Inn
*Spahats Creek Falls *Moul Falls *Helmcken Falls *Dawson Falls *Bailey's Cute

15-9 Clearwater - Jasper NP - Jasper. Overnachting: Astoria Chalet (3 nachten)
Mount Robson PP *Rearguard Falls *Overlander Falls

16-9 Jasper NP
17-9 Jasper NP
*Maligne Canyon *Maligne Lake *Medicine Lake *Mount Edith Cavell; Path of the Glacier Trail *Annette & Edith Lakes *Miette Hot Springs *Utopia Pass *Red Squirrel Trail *Old Fort Point Loop *The Whistlers Summit Trail *Moose Lake Loop *Beaver & Summit Lakes *Geraldine Lakes tot 2e meer.

18-9 Jasper - Icefieldsparkway - Canmore. Overnachting: The Drake Inn ( 4 nachten)

19/20/21-9 Deze dagen willen we gebruiken voor Yoho NP en Banff NP te bezoeken vanuit ons motel in Canmore
*Lake Louise *Bow Falls *Johnston Canyon *Vermillion Lakes *Moraine Lake *Tunnel Mountain Drive *Lake Minnewanka *Silverton Falls

*Takakkaw Falls *Emerald Lake *Natural Bridge *Wapta Falls *Spiral Tunnels Viewpoint *misschien een dag Lake O'Hara om daar te wandelen?

22-9 Canmore - Waterton Lakes NP. Overnachting: Waterton Glacier Suites (2 nachten)
23-9 Waterton Lakes NP
*Buffelo Paddock? *Cameron Lake *Red Rock Canyon *Blakiston Falls
Hier moet ik me nog wat verder in verdiepen welke wandelingen mooi zijn.

24-9 Waterton - Kootenay NP - Radium Hot Springs. Overnachting: Cedar Motel (2 nachten)
25-9 Kootenay NP (eventueel nog Banff NP, mochten we daar nog iets hebben wat we nog wilden zien of doen.
*Sinclair Canyon *Oliver Lake *Kootenay Valley Viewpoint *Numa Falls *Paint Pots Marble Canyon *Continental Divide-Vermilion Pass *Old Coach Trail

Dit park moet ik ook nog wat beter inlezen.

26-9 Radium Hot Springs - Glacier NP - Revelstoke. Overnachting: Revelstoke Lodge (2 nachten)
*Hemlock Grove Nature Trail *Rockgarden Trail *Loop Brook Trail *Great Glacier *Meeting the Waters Trail

27-9 eventueel nog Glacier NP - Revelstoke NP
*Meadows in the Sky Parkway *Heather Lake *Icebox *Skunk Cabbage Boardwalk Trail

28-9 Revelstoke - Manning PP - Hope. Overnachting: City Center Motel
*Crowsnest traject *Lightning Lake Loop *Strawberry Flats/Three Falls Trail *Othello Tunnels

29-9 Hope - Vancouver

30-9 Vancouver. Terugvlucht om 18.00 uur via Londen
1-10 Amsterdam

Vinden jullie dit een logische route? Hebben we zo overal voldoende tijd? We houden erg van wandelen dus willen we overal een aantal mooie wandelingen maken. Ik heb bijna overal al bijgezet wat we willen zien en ook wat wandelingen. Graag willen we jullie adviezen wat (eventueel niet de moeite waard is) we beslist moeten zien/doen.
Tips voor wandelingen zijn natuurlijk welkom. We hebben al veel informatie gehaald uit de reisverslagen hier op het forum en van de website van forumlid Ann.

We zijn vroege vogels dus zijn op vakantie vaak al om 6 of 7 uur op pad.

Alvast bedankt voor jullie tips/adviezen.

Groetjes Ad
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis reisfan32: 1ste keer Canada.

Bericht door Q-BiC »

Hallo,

Het eerste deel van je route komt overeen met de onze uit 2013. Zie https://qbic66.wordpress.com/usa-2013-overzicht/

- Vancouver - Kamloops vind ik nogal lang. Kamloops - Clearwater vind ik dan weer wat kort. Iets logischer zou zijn Vancouver - Lillooet; Lillooet-Clearwater.

- Over je traject tussen Waterton & Vancouver kan ik me niet zo goed uitspreken, enkel dat ik Kootenay NP, na al het voorgaande natuurgeweld, persoonlijk niet zo geweldig vond...

- 24/09 begrijp ik niet zo goed. Wil je zeggen dat je eigenlijk terug via Canmore & Kootenay naar Radium Hot Springs rijdt? Dus 2x grotendeels dezelfde weg doet?
Zoja, lijkt me een vreemde kronkel. Dan zou ik gewoon vanuit Canmore Kootenay bezoeken op je eerdere dagen daar. Als je Lake O'Hara niet doet, kan je gerust een van je 3 dagen daarvoor gebruiken. Zo hebben wij het gedaan in 2013. Met Lake O'Hara erbij kan ik mij wel inbeelden dat je nog een nachtje extra in Canmore wil blijven. Maar na Waterton zou ik dus gewoon rechtstreeks naar Golden rijden voor je verdere bezoek aan Glacier/Revelstoke enzoverder.

Daarna zou je vanuit Golden naar Salmon Arm/Vernon kunnen rijden, maar ik zie dat jij wat meer wil wandelen. Dan zou ik gewoon tot Revelstoke rijden. Maar hier 2 nachten blijven, na een rit van amper 150km, en vroege-vogel-zijnde, lijkt me toch wat overkill. (disclaimer: geen ervaringsdeskundige hier; moet er in september zelf nog voor de eerste keer door (Lake Louise -> Salmon Arm zelfs. 1 voordeel: je mag je klok 1u terugdraaien)))

Revelstoke - Hope via Manning lijkt me ook weer een heel eind. 6-7u nonstop, afhankelijk van hoe je wil rijden. Je zou je uitgespaarde nacht Revelstoke/Kootenay(?) op regio Kelowna/Penticton/Osoyoos kunnen plaatsen. Naar het schijnt een mooie wijnstreek. Van daar zou je dan zelfs rechtstreeks naar Vancouver kunnen als je wil, heb je daar nog 2 nachten ter plaatse ipv 1.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
reisfan32
Amerika-ontdekker

Bericht door reisfan32 »

Bedankt voor je reactie.

Vanuit Kamloops wilden we naar Wells Gray om die dag daar te besteden en dan 's avonds in Clearwater overnachten. Is die dag te kort voor Wells Gray?

We wilden vanuit Waterton naar Radium Hot Springs rijden en dan van daaruit Kootenay NP bezoeken. De dag daarna hebben we dan nog voor Kootenay en mochten we echt nog iets hebben wat we in Banff gemist hebben dan zouden we dat eventueel die dag ook kunnen doen. Maar ik begrijp dat 1 dag voor
Kootenay meer dan genoeg is? 5 nachten voor Banff, Yoho (inclusief. Lake O' Hara) en Kootenay zijn dan voldoende? Hebben we dan voldoende tijd voor mooie wandelingen en eventueel met de gondel omhoog?
Als jullie moeten kiezen waar zouden jullie dan de gondel nemen in Jasper of Banff?

In Revelstoke hadden we 2 nachten gepland om de eerste dag Glacier NP te bekijken (zie in route voorstel dag 26-9) en de tweede dag Revelstoke NP.
Of denken jullie dat al die parken dan teveel van hetzelfde word?

Het laatste deel van de route vinden we lastig, misschien hebben jullie een ander idee hoe we dat in kunnen delen. Het osoyoos gebied hebben we ons niet in verdiept. We houden meer van bergen dan van wijnvelden, maar misschien moeten we ons hier eens meer in inlezen. Misschien heeft iemand tips wat we daar kunnen zien/doen?

Zouden jullie Manning PP laten vallen of is het wel de moeite waard?

Ad
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Vervelend hé, dat het Canada forum zo stil kan zijn vergeleken met het USA gedeelte ;)

Sorry voor de late reactie, even wat achterstand inhalen...

- Ik denk niet dat die dag Kamloops->Wells Gray->Clearwater te kort is. Ik bedoelde dat de afstand relatief kort is vergeleken met de dag ervoor. Mij lijkt het dat je op de dag voor de Sea-to-Sky Highway die tijd beter kan benutten.

- 1 dag voor Kootenay is imho meer dan genoeg. Ik blijf erbij dat dit park nogal "ondermaats" is als je eerst de rest van de Rockies al hebt bezocht.
Dus die 2e dag die je integraal aan Kootenay zou hangen, zou ik laten vallen. Als je echt denkt nog te weinig tijd voor Banff te hebben (en die restanten dus ook nog op die 2e dag Kootenay wil doen), lijkt het mij gewoon logischer nog een dagje extra Canmore erbij te nemen voor die laatste zaken Banff. En heb je dán nog tijd/zin voor Kootenay, dan doe je dat ook nog die dag (evt enkel het noordelijke eindje).
Dan op de dag dat je van Waterton naar Radium Hot Springs rijdt, kan je je beperken tot het zuidelijke eindje van Kootenay. (Of het gewoon overslaan en naar Golden rijden).

- Of de gondel in Jasper mooier is dan die in Banff kan ik je maar na september laten weten ;) Jasper was in ieder geval heel mooi.
Hetzelfde met Revelstoke/Glacier: september :) Ik meen mij wel te herinneren dat Glacier NP niet zo makkelijk te bezoeken is.

- Teveel van hetzelfde... Hmmm, moeilijk om dat voor iemand anders te bepalen. In 2013 was ik ergens wel blij dat er na een tweetal weken wat variatie kwam eens we de grens met de VS overstaken en richting South Dakota reden. Wat je in Canada namelijk héél veel zal zien langs de weg, zijn bomen.... véél bomen :)

- Ik blijf erbij dat Revelstoke - Hope via Manning wel een heel eind is. +-7u30 nonstop met +-600km. Ik zou dat dus toch ergens onderbreken...
Ik kan begrijpen dat je meer voor bergen en minder voor wijnvelden bent, maar als je van Revelstoke naar Vancouver wilt, moet je hoe dan ook toch een (relatief) vlak gebied over, of je het nu wilt of niet :p
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
reisfan32
Amerika-ontdekker

Bericht door reisfan32 »

Bedankt voor je reactie. Ja, klopt idd heel wat stiller hier haha, maar het gaat vast goed komen. :thumbup:
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

De Canada gerelateerde berichten zakken vaak wat sneller naar beneden en als ik dan een paar dagen niet kijk, dan mis ik die geregeld. Vergeet eigenlijk dan via het kopje 'andere regio's te kijken'. Als ik dan alsnog reageer is de TS meestal niet actief meer. Nu ik zie dat je nog actief bent, dan toch nog even wat suggesties van mijn kant.

Mijn eerste indruk bij de 1e dag was "sodeju, die zetten er tempo in", maar na verder lezen krijg ik de indruk dat jullie bewust hebben gekozen om de nadruk op de Rockies te leggen en dat is natuurlijk prima. Het was natuurlijk op zich handiger geweest om gezien het aantal dagen dat je hebt een one-way te boeken of te vliegen op Calgary, maar gezien de ticketprijs naar Vancouver die je hebt weten te bemachtigen, kan ik begrijpen dat je het op deze manier doet. Jullie nemen voor de Rockies de tijd en als je geregeld/wat langer wilt wandelen is dat wel aan te raden. Consequentie is daardoor dat je het stuk Vancouver - Rockies meer als overbrugging moet zien. En gezien de dagindeling van de eerste dag en laatste dagen doen jullie dat ook. Lijkt mij ook de beste methode, de kans is toch groot dat jullie nog eens terug gaan komen :P

Je zult zelf op google-maps wel gezien hebben dat de route Vancouver - Whistler - Lillooet - Kamloops de lange versie is. De 1e dag ben je waarschijnlijk toch vroeg wakker en jullie geven aan vroege vogels te zijn, dus zullen jullie deze dag ook wel van plan zijn vroeg te vertrekken. Met een hele dag voor de boeg is deze dan wel te doen, maar verwacht vooral niet dat je alles onderweg kan zien/overal kan stoppen. De stops die je genoteerd hebt, vallen allemaal in de eerste 80 km van je route, als je daarna ook nog diverse/zoveel stops wilt maken, dan wordt het wel een heeeeeele lange dag. Dus houd gewoon in het achterhoofd dat je een mooie route gaat rijden, maar terug moet komen om er echt wat van te zien. En ook in dit gebied valt heel wat te wandelen!

Kamloops zelf is vooral een overnachtingsplek. Kamloops - Clearwater is nog zo'n 1,5 uur rijden en dan nog een uurtje tot in Wells Gray zelf. Als je weer zo vroeg op pad gaat heb je dan de hele dag voor Wells Gray. Dat is prima.

De dagen voor Jasper zijn ook prima. Ik weet niet of je alles gedaan krijgt wat er op je programma staat. De tramway ben ik niet op geweest, dus kan je daar niet mee helpen. Als je keuzes moet gaan maken dan zou ik Mnt Edith Cavell er wel in laten staan. De wandeling daar naar de Angel gletsjer en het water daar vond ik een van de hoogtepunten van de Rockies. Er is daar een aantal jaar geleden een behoorlijke mud-slide geweest, ik weet niet precies in hoeverre e.e.a. hersteld is en tot waar je kan komen, maar dat vind je ter plaatse wel uit. Om wildlife te spotten kan je tegen het invallen van de avond de Maligne Lake Road eens een stuk oprijden.

Neem voor de route Jasper - Canmore vooral de tijd voor het Icefield Parkway gedeelte, dus tussen Jasper en Lake Louise, rijd daarna gewoon over highway 1 naar Canmore.

Je hebt dan 3 volle dagen voor het gedeelte tussen Lake Louise inclusief Yoho t/m Banff/Canmore.
Afhankelijk hoeveel je in de regio wilt wandelen, kan 3 dagen aan de krappe kant worden. Ook als je vroeg op bent en dus een lange dag, weet ik niet hoeveel energie jullie nog hebben als je bijvoorbeeld 16 km gehiked hebt? Bij mij is het dan redelijk over.
Je zou op voorhand de extra dag die je later in het schema hebt, alvast hier kunnen nemen. Mocht je Lake O'hara tickets kunnen bemachtigen (gaat de bus in die periode uberhaupt nog??) kan je die dag er voor gebruiken, zo niet kan je Kootenay nog doen of iets anders.
Voor Kootenay heb je aan 3/4 dag genoeg. Wij zijn op ons gemak aan de kant van Banff begonnen, alle stops gedaan en de (korte) wandelingen bij Marble Canyon en naar de Paint Pots. Aan het eind van de rit kan je een duik nemen in de Hotsprings/pool en dan dezelfde weg terug. Wij waren in het hoogseizoen in de Rockies en ik vond Kootenay een verademing, nauwelijks een mens gezien waarbij we bij Johnston Canyon ongeveer in de file liepen.

Wapta Falls in Yoho zou je trouwens kunnen doen vanaf de Golden-kant. Tussen Field en Wapta Falls is weinig te stoppen. Het is een beetje om het even qua afstand. Ben zelf niet bij de falls geweest, wilden we doen onderweg van Golden naar Lake Louise, maar toen we aan de wandeling begonnen begon het te onweren en zijn we maar snel de auto weer ingegaan. Daarna geen zin om dat stuk weer terug te rijden.

Vanuit Canmore kan je via de Smith Dorien Trail door Kananaskis en Peter Lougheed naar de 22 rijden en dan verder naar Waterton.
Waterton ben ik niet geweest, maar kijk even in een van de andere recente canada vragen, daar staat een verwijzing naar het verslag van mede-forumlid Markro.

Vanuit Waterton kan je naar Radium om te overnachten of doorrijden naar Golden.

Ik heb niet alle wandelingen opgezocht die je in Glacier wilt doen, afhankelijk daarvan zou ik daar wel die dag voor reserveren.
Mocht je eerder in Revelstoke zijn, kan je de dam nog bezoeken.
Of de Meadows-in-the-sky nog open is eind september durf ik niet te zeggen. Kijk even op de site of daar iets over staat. Je kunt het ook ter plaatse bekijken en je laatste dagen ter plaatse verder inrichten.

Van Revelstoke naar Hope is te doen. Echter, ook als je de snelste route neemt (over de 1 en de 5) en in gedachte neemt dat je vroeg vertrekt, dan wordt het toch wel erg optimistisch om ook nog Manning mee te nemen. Van Hope naar ingang van Manning is het toch nog wel een uur rijden, neem daarbij dat het eind september redelijk vroeg donker zal worden. Ik zou Manning vergeten.
Wat me ook niet duidelijk is in je programma bij deze dag is wat je bedoelt met "crowsnest traject" de andere dingen behalve de Othello Tunnels zeggen mij niet zoveel. Zijn dat trails in Manning?
Ik zou zelf overwegen om van Revelstoke in 1x naar Vancouver te rijden om zodoende de dag erna de hele dag voor Vancouver te hebben. Maar dat komt omdat ik zelf Hope vrij hopeloos vond (en het daarna geen kans meer gegeven heb, zeg ik er eerlijk bij) en Vancouver een heerlijke stad vind.

Andere optie, als je wel Manning wilt doen, is om van Revelstoke via Kelowna en Princeton naar Manning te rijden en in de Manning Lodge/cabins te overnachten. De volgende ochtend kan je dan nog wat hikes doen en dan naar Vancouver. Dan houd je alleen minder tijd over voor Vancouver. Tenzij je bij Revelstoke die 2e dag inlevert als de Meadows-in-the-sky al dicht is.

Maar je zult deze laatste 2 dagen moeten kiezen, want ik vrees dat alles teveel van het goede is.
Zoals ik hierboven al aangaf kan je misschien de route hier nog openlaten en laten afhangen van de laatste paar dagen ervoor. Eind september ter plaatse (of een dag of wat van tevoren) nog prima een hotel/motel kunnen vinden.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Via onze indexpagina kan je op zo goed als alle bestemmingen klikken die jullie willen aandoen. Er staan ook heel wat video's bij zodat je op deze manier een goed idee kan krijgen wat jullie wel of niet willen gaan zien: Kalaman's index
reisfan32
Amerika-ontdekker

Bericht door reisfan32 »

Bedankt voor de uitgebreide reactie jetusa. En kalaman: jouw site hebben we al veel gebruikt voor onze eerdere USA reizen en ook nu hebben we er weer veel informatie uit gehaald, mooie site evenals die van Ann.
Er is inderdaad zoveel te zien en te doen dat we keuzes moeten maken, maar dat is een goede reden om nog een keer terug te gaan :thumbup:

Onze laatste wijzigingen hebben ons tot de volgende route gebracht:

12-9 Aankomst Vancouver
13-9 Vancouver
14-9 vancouver - Merrit
bezichtigen omgeving Hope en eventueel Manning PP
15- Merrit - Revelstoke
Als het goed is, is de Meadows -in-the- sky nog open, mits er niet veel sneeuw ligt. Bezoek Revelstoke NP
16-9 Revelstoke-Golden
Bezoek Glacier NP
17-9 Golden - Golden
bezoek Yoho NP
18-9 Golden - Waterton
bezoek Waterton NP
19-9 Waterton NP
20-9 Waterton - Canmore
bezoek Banff NP
21-9 Canmore
22-9 Canmore
23-9 Canmore
deze dagen gebruiken we voor de parken Banff, Yoho en Kootenay
24-9 Canmore - Jasper
Icefieldsparkway
25-9 Jasper
26-9 Jasper
27-9 Jasper - Clearwater
via Mount Robson PP, Bezoek Wells Gray PP
28-9 Clearwater - Whistler
29-9 Whistler
Bij mooi weer kaartjes voor de kabelbanen kopen.
30-9 Whistler - Vancouver
vertrek naar huis 18.30 ipv 18.00

Nu zijn eigenlijk de plannen om Waterton te schrappen. Dit kunnen we dan bij een volgende reis bezoeken. :wink: Dan hebben we dus 2 nachten over.
Waar zouden jullie deze plaatsen? 1 volle dag Vancouver vinden we deze reis wel genoeg. Vancouver Island staat ook nog op de wensenlijst voor een volgende keer dus dan kunnen we eventueel Vancouver ook weer inplannen.
Wat vinden jullie ervan?
Zijn er eventueel nog suggesties voor leuke cabins of Lodges op mooie plaatsen in de natuur en niet te ver van de bewoonde wereld?
(En niet te duur :oops: zo net onder de 100 euro per nacht?)
We hebben nu alle hotels/ motels via booking.com maar kunnen alles nog gratis annuleren.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik vind het stuk Clearwater naar Whistler best wel lang, hoewel veel mensen dit doen. Heb je wel genoeg tijd dan voor Wells grey p.p. Ik zit er zelf over te denken om hiertussen een extra stop te maken zodat er meer tijd voor Wells grey en het stuk onderweg naar Whistler is.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik lees dat jullie heel erg van wandelen houden. Wel, één van de mooiste wandelingen die we in deze regio deden was die naar de Joffre Lakes (Pemberton). Als je echter ineens van Clearwater naar Whistler wilt rijden, heb je daar geen tijd voor. Zie onze blog van juli 2013.

Er is ook geen tijd om Wells Gray te bezoeken als je dat op 27-09 wilt doen én ook nog eens wilt wandelen bij Mount Robson. Wells Gray ligt een stuk verwijderd van Clearwater en dat stuk moet je dus heen en terug doen. Zie hiervoor ook onze blog van juli 2013.

Persoonlijk vind ik ook de keuze voor Canmore, als uitvalsbasis voor bvb Yoho NP ongelukkig. Pure rijtijd is dat al zowat 3u als ik Field als referentie gebruik voor Yoho.
Je kan in Yoho fantastische wandelingen doen, echter deze zijn zo goed als allemaal dagwandelingen (zie onze blog van juli 2014), maar als je dan ook nog eens 3u onderweg bent...
Vermijd ook zoveel mogelijk om te rijden bij valavond (niet enkel in het donker), want dan is de wildlife het meest actief en heb je de meeste kans op aanrijdingen.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Vermijd ook zoveel mogelijk om te rijden bij valavond (niet enkel in het donker), want dan is de wildlife het meest actief en heb je de meeste kans op aanrijdingen.
Dat is juist het mooiste moment van de dag om wildlife te spotten. Voorzichtigheid geboden uiteraard.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij proberen in elk geval zo veel mogelijk te vermijden om bij valavond te rijden.
We hebben 1x een ree aangereden en 1 bijna een moose. Niet direct meer voor herhaling vatbaar.
En denk niet dat je ze kan ontwijken, daar is geen sprake van. Of je moet aan een slakkengangetje rijden, maar dat is ook geen optie als je heel wat kilometers moet overbruggen.
Beter is om gewoon van uit de verblijfplaats, na het avondeten, op zoek te gaan naar wildlife, dan kan je wél rustig rondrijden.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik zou, net als kalaman, ook adviseren om Canmore niet als uitvalsbasis te gebruiken voor Yoho NP. Misschien twee nachten Canmore en dan twee nachten Field i.p.v. vier nachten Canmore? In Yoho NP is de Iceline trail een fantastische wandeling. Ook het Lake O'Hara gebied is super mooi, maar het zal moeite kosten om een plekje in de hikersbus te bemachtigen. We waren in de zomer van 2013 in Canada en hebben toen veel prachtige hikes gedaan. Zie ons verslag.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Als je met de auto even weg wil van het asfalt, ligt er tussen Merrit & Revelstoke een (hopelijk) mooie gravel road, de Douglas Lake Road; wij volgen dat traject in september...

Route ziet er ok uit. Clearwater-Whistler is idd nipt, maar haalbaar met de juiste verwachtingen.
Mss kan je daar Clearwater-Lillooet, Lillooet-Whistler, Whistler-Vancouver van maken (dus de 2e nacht Whistler verhuizen naar Lillooet), dan heb je zoals kalaman zegt tijd voldoende voor Upper Joffre Lake e.d.

Anderen zeggen hier idd dat Canmore niet zo ideaal ligt voor Yoho, maar ik denk dat ze niet gezien hebben dat je ook al 2 nachten Golden voorziet exclusief voor Yoho (wat maar half zo ver als Canmore ligt), dus ik zie daar niet direct problemen.

2 nachten voor Waterton ergens anders op zetten? Kweet het niet goed... Die nacht Lillooet, maar dan de 2e nacht Whistler laten staan? En dan een extra rustdag in bv Jasper?
Langs de andere kant, stel dat je later een reis maakt voornamelijk binnen de VS, met Glacier, MT er nog bij, en je wil dan nog Waterton ook gaan bezoeken, verlies je wel tijd met 2 grensovergangen, en je moet nog eens apart voor het park betalen, terwijl je nu Waterton nog op je Canadese NP pass kan zetten. Het is maar een kleine bedenking :)
Blog // Photo Album
reisfan32
Amerika-ontdekker

Bericht door reisfan32 »

Bedankt voor de tips weer allemaal. Het blijft inderdaad een beetje dubben om Waterton wel of niet deze reis mee te pakken.
We hebben nu even gekozen om het toch niet te doen en onderstaande nu in gedachten:

12/9: aankomst Vancouver
13/9: Vancouver - Hope
Bezoek EC Manning PP
14/9: Hope - Revelstoke
misschien nog omgeving Hope of anders Revelstoke NP
15/9: Revelstoke - Golden
Bezoek Revelstoke NP of Glacier NP
16/9: Golden
Bezoek Glacier NP of Yoho NP
17/9: Golden
Bezoek Yoho, Iceline trail of misschien kunnen we kaartjes voor de bus bemachtigen voor Lake O'Hara
18/9: Golden - Radium Hot Springs
Bezoek Kootenay NP
19/9: Radium Hot Springs
Old Coach Trail ?
20/9: Radium Hot Springs - Canmore
Bezoek Banff NP
21/9: Canmore
Bezoek Banff NP
22/9: Canmore - Jasper
Icefiedsparkway
23/9: Jasper NP
24/9: Jasper NP
25/9: Jasper - Clearwater
Bezoek Well's Gray in de middag
26/9: Clearwater - Cache Creek
In de ochtend nog bezoek Well's Gray
27/9: Cache Creek - Whistler
Joffre Lake Trail
28/9: Whistler
29/9: Whistler - Vancouver

We wilden bij Radium de Old Coach Trail lopen, iemand daar ervaringen mee of dat die de moeite waard is?
Of zouden we toch aan 1 nacht RHS voldoende hebben?
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik vond zo op het eerste zicht je route van 6 maart logischer. Nu heb ik terug meer opmerkingen:

- Waarom rij je niet naar Penticton of Osoyoos ipv terug te rijden naar Hope?
- Is die volledige dag Radium Hot Springs echt wel de moeite waard? Over die trail kan ik je niet adviseren...
- Waarom rij je bij "Golden -> Radium Hot Springs" eerst nog Kootenaay op én af, terwijl je daar op de dag "Radium Hot Springs -> Canmore" sowieso nog eens moet passeren?
- Revelstoke & Glacier NP zou je gerust op dezelfde dag kunnen bezoeken, als je van Revelstoke naar Golden rijdt, da's amper 150km. Ik zou Glacier niet bewaren voor de dag nadien.
- De 3e nacht Golden is dus om evt Yoho verder te bezoeken, zie ik, maar aangezien je nu dus 2 dagen Yoho voorziet vanuit Golden, ipv 1 in je vorige voorstel, lijkt het mij toch efficiënter in Field te overnachten. Spaart je in totaal 3u heen- en weerrijden uit.

Ik zou dus ook eerder:
- de 2 nachten Radium Hot Springs laten vallen
- Van Golden/Field rechtstreeks naar Canmore rijden, via Kootenay (maar 265km igv. Golden)
- een extra nacht Canmore nemen zodat je je 2 volle dagen voor Banff blijft behouden.

Of
- Revelstoke -> Golden, Golden -> Canmore via Kootenay, ... en dan pas ná Canmore 2/3 nachten in Lake Louise/Field nemen, voordat je door rijdt naar Jasper.

Of
- Revelstoke -> Radium Hot Springs (250km), RHS -> Canmore, en dan weer je 2/3 nachten LL/Field.

Als je pas na Canmore je op Yoho zou concentreren vanuit LL/Field, zou je die extra nacht in Canmore die ik eerder aanraadde, er terug uit kunnen laten, aangezien je dan toch door dat gebied van Banff zal rijden op weg naar Lake Louise, en je ook tijd hebt voor stops (i.t.t. de rit Canmore-Jasper).
Door de rit jaar Jasper te breken ter hoogte van Field, heb je ook weer iets meer tijd voor de Icefields Parkway nadien.

Dat zou dan zoiets worden:

13/9: Vancouver - Osoyoos (Bezoek EC Manning PP)
14/9: Osoyoos - Revelstoke (..., + Revelstoke indien nog tijd)
15/9: Revelstoke - Radium Hot Springs (Revelstoke/Glacier NP)
16/9: Radium Hot Springs - Canmore (Kootenay NP)
17/9: Canmore (Banff)
18/9: Canmore - Lake Louise/Field (Banff)
19/9: LL/Field (Yoho)
20/9: LL/Field (Yoho)
21/9: LL/Field - Jasper (Icefields Parkway)
22/9: Jasper (Jasper NP)
23/9: Jasper (Jasper NP)
24/9: Jasper -> Clearwater (Mt Robson)
25/9: Clearwater -> Cache Creek (Wells Gray)
26/9: Cache Creek -> Whistler
27/9: Whistler
28/9: Whistler -> Vancouver
29/9: Vancouver
30/9: =>huis

Of je plaatst 29/9 vooraan. Of je vervangt hem door een overnachting in Golden/Radium Hot Springs als je daar ècht meer tijd wil voorzien.
Eventuele mogelijkheden om te knippen? 20 & 27/9.

https://www.google.com/maps/dir/Vancouv ... 163196!3e0 (laatste stap ontbreekt; bedankt 10-stop limiet van Google Maps)

Zo, je hebt weer huiswerk :mrgreen:
Blog // Photo Album
reisfan32
Amerika-ontdekker

Bericht door reisfan32 »

Bedankt voor de hulp. We hebben weer een paar aanpassingen gedaan:

13/9: Vancouver - Osoyoos
14/9: Osoyoos - Revelstoke
15/9: Revelstoke - Golden
16/9: Golden
17/9: Golden - Canmore
18/9: Canmore
19/9: Canmore
20/9: Canmore - Field
21/9: Field
22/9: Field - Jasper
23/9: Jasper
24/9: Jasper
25/9: Jasper - Clearwater
26/9: Clearwater - Cache Creek
27/9: Cache Creek - Whistler
28/9: Whistler
29/9: Whistler - Vancouver

We slapen nu 5 nachten in het gebied Kootenay NP/Banff NP/Yoho NP is dit voldoende of zouden jullie 1 nacht Canmore eraf halen. Er is zoveel te doen/wandelen in dit gebied dat we het denk ik makkelijk zo kunnen laten?
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Hangt ervan af.
Rij je op 17/9 via Yoho of via Radium Hot Springs & Kootenay? In dat laatste geval kan je dus al Kootenay achter de kiezen hebben, tenzij je andere prioriteiten hebt die dag.
Dan heb je 18/9 voor regio Banff en 20/9 voor Moraine Lake & Lake Louise op weg naar Field. In theorie kan Canmore op 19/9 er dus nog van tussen.

Maar tenzij iemand anders nog een suggestie heeft om ergens meer tijd te voorzien, zou ik die gewoon laten staan. Nu ik eraan denk: vergeet ook ten zuiden van Canmore Spray Valley & Peter Lougheed Provincial Park niet. Concreet kan ik daar wel nog niets over zeggen, we bezoeken die zelf pas in september komende van Waterton Lakes. Er is daar ook nog wel het een en ander te doen; er loopt een mooie gravel road doorheen (Smith Dorrien Trail).
Je zou dan bv zoiets kunnen doen: https://www.google.com/maps/dir/51.0882 ... 0c!1m0!3e0
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Q-BiC schreef:Er is daar ook nog wel het een en ander te doen; er loopt een mooie gravel road doorheen (Smith Dorrien Trail).
Voor een video van deze gravel road, zie onze blog op Kalaman's Travelblog Juli 2014: 10-07-14 - Waterton Lakes NP - Grassi Lakes - Banff
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Marco en Cindy »

Als je de tijd en de ruimte hebt is het zeker aan te raden de Smith Dorrien Trail een keer te rijden. Wij hebben deze destijds ook in september gereden en je rijdt echt door een hele mooie omgeving! Qua wegcondities is deze trail goed te doen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer