Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis BSR-1: LA-LA Juli 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis BSR-1: LA-LA Juli 2016

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de grand Canyon heb je nu weinig tijd. En waarom naar Phoenix?
Willen jullie wandelen in de parken? Zo ja, dan zou ik meer tijd uittrekken voor de GC en ook voor Yosemite. Met een wandeling als de Panorama Trail ben je al bijna een dag bezig, en dan heb je verder nog niets gezien in het park.
Overweeg ook eens om naar Sequoia te gaan in plaats van naar Lake Tahoe. Kijk eens in ons 2013-verlag voor Sequoia en Yosemite, en in ons 2015-verslag voor onder andere de Panorama Trail.
Ik zou niet te lang wachten met het vastleggen van accommodatie/campings. Heb je je ingelezen voor Yosemite? Als je daar niet gaat kamperen kijk dan op www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden.

Marianne
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis BSR-1: LA-LA Juli 2016

Bericht door MDeckers »

Ik heb zelf Sequoia niet gezien, maar Lake Tahoe vond ik prachtig en heb ik een heel leuke dag gehad, dus die keuze kan ik op zich wel begrijpen. Verder een leuke route me dunkt. Wij doen zelf ook Phoenix aan tussen SD en GC, veel saai rijden, maar dat vinden wij persoonlijk niet erg. Hier vaak genoeg in de donkere naar Nimes/Berlijn gereden, op die route is ook niets te beleven. Bovendien is het bij ons ook aan het begin van onze reis, dus dan zijn we nog fit.

Als je wil kamperen nabij Death Valley moet je er wel rekening mee houden dat het IN Death Valley te heet zal zijn (en je niet kan reserveren voor een tent) en je dus een lodge zou moeten boeken (kost 150 dollar per kamer, voor ons was dat veel te veel). Wij slapen dus in Lone Pine (wij rijden vanaf Vegas door Death Valley (Oost-West) en slapen er voorbij, dus aan de westkant). Omdat je van de andere kant komt (West-Oost) is het misschien doenbaar om aan die kant een motel/camping te vinden? Eventueel ook in Lone Pine kamperen en vroeg vertrekken, dan ben je 's morgens nog in Death Valley en kan je 's avonds eens het donker is nog doorreizen naar Vegas. Tenzij de route van Death Valley naar Vegas echt bijzonder mooi is, dan is het zonde om 's avonds laat te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer