Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips salt lake city
Tips salt lake city
Hoi allemaal,
dit jaar komen wij aan in Salt Lake City voor onze trip naar Seattle.
Ik kan me maar moeilijk een beeld vormen bij salt Lake City en wat er allemaal te doen is en waar je het beste kan overnachten.
Is het er mooi of ga je zo snel mogelijk je auto ophalen om aan je reis te beginnen?
Ik zelf geef er de voorkeur om de eerste dag van de reis in de stad van aankomst door te brengen. Dit om inkopen te doen en mocht er eventueel iets mis gaan met de bagage of vucht dan ligt niet gelijk je hele planning in duigen.
Ik ben erg benieuwd waar jullie mee komen.....
Alvast heel erg bedankt
dit jaar komen wij aan in Salt Lake City voor onze trip naar Seattle.
Ik kan me maar moeilijk een beeld vormen bij salt Lake City en wat er allemaal te doen is en waar je het beste kan overnachten.
Is het er mooi of ga je zo snel mogelijk je auto ophalen om aan je reis te beginnen?
Ik zelf geef er de voorkeur om de eerste dag van de reis in de stad van aankomst door te brengen. Dit om inkopen te doen en mocht er eventueel iets mis gaan met de bagage of vucht dan ligt niet gelijk je hele planning in duigen.
Ik ben erg benieuwd waar jullie mee komen.....
Alvast heel erg bedankt
Dirk Jan
is er ook iemand op de zout vlakte van het Salt Lake geweest en zo ja is dit de moeite? Vorig jaar al wel in Death Valley geweest.
Heeft iemand ook tips om ergens te overnachten (eventueel ook net buiten Salt Lake City)
Yeehaw onze reisroute is (voorlopig) als volgt,waarbij de opmerking dat we over de precieze invullen van het gedeelte Canada (Banff e.o.) nog niet helemaal uit zijn:
1 24-7-2007 AMS SLC
2 25-7-2007 Salt lake City
3 26-7-2007 Salt Lake City Grand Teton NP
4 27-7-2007 Grand Teton NP
5 28-7-2007 Grand Teton NP Yellowstone NP
6 29-7-2007 Yellowstone NP
7 30-7-2007 Yellowstone NP
8 31-7-2007 Yellowstone NP
9 1-8-2007 Yellowstone NP Bozeman o.i.d
10 2-8-2007 Bozeman - Glacier NP
11 3-8-2007 Glacier NP
12 4-8-2007 Glacier NP - Banff
13 5-8-2007 Banff
14 6-8-2007 Banff
15 7-8-2007 Banff
16 8-8-2007 Banff
17 9-8-2007 Banff - ergens richting Vancouver
18 10-8-2007 Richting Vancouver - Vancouver
19 11-8-2007 Vancouver
20 12-8-2007 Vancouver Victoria
21 13-8-2007 Victoria
22 14-8-2007 Victoria Olympic
23 15-8-2007 Olympic
24 16-8-2007 Olympic
25 17-8-2007 Olympic Seattle
26 18-8-2007 Seattle
27 19-8-2007 Seattle NY
28 20-8-2007 NY
29 21-8-2007 NY
30 22-8-2007 NY
31 23-8-2007 NY AMS
Als jullie verder nog tips hebben ben ik er erg benieuwd naar.
Alvast bedankt
Heeft iemand ook tips om ergens te overnachten (eventueel ook net buiten Salt Lake City)
Yeehaw onze reisroute is (voorlopig) als volgt,waarbij de opmerking dat we over de precieze invullen van het gedeelte Canada (Banff e.o.) nog niet helemaal uit zijn:
1 24-7-2007 AMS SLC
2 25-7-2007 Salt lake City
3 26-7-2007 Salt Lake City Grand Teton NP
4 27-7-2007 Grand Teton NP
5 28-7-2007 Grand Teton NP Yellowstone NP
6 29-7-2007 Yellowstone NP
7 30-7-2007 Yellowstone NP
8 31-7-2007 Yellowstone NP
9 1-8-2007 Yellowstone NP Bozeman o.i.d
10 2-8-2007 Bozeman - Glacier NP
11 3-8-2007 Glacier NP
12 4-8-2007 Glacier NP - Banff
13 5-8-2007 Banff
14 6-8-2007 Banff
15 7-8-2007 Banff
16 8-8-2007 Banff
17 9-8-2007 Banff - ergens richting Vancouver
18 10-8-2007 Richting Vancouver - Vancouver
19 11-8-2007 Vancouver
20 12-8-2007 Vancouver Victoria
21 13-8-2007 Victoria
22 14-8-2007 Victoria Olympic
23 15-8-2007 Olympic
24 16-8-2007 Olympic
25 17-8-2007 Olympic Seattle
26 18-8-2007 Seattle
27 19-8-2007 Seattle NY
28 20-8-2007 NY
29 21-8-2007 NY
30 22-8-2007 NY
31 23-8-2007 NY AMS
Als jullie verder nog tips hebben ben ik er erg benieuwd naar.
Alvast bedankt
Dirk Jan
Hi Dirk Jan
Op de zoutvlakte van Utah wordt nogal een een snelheidsrecord gebroken.
Ongeveer 2 uur rijden ten westen van SLC zie je een afslag naar Bonneville Speedway. Aan het einde van deze weg rijd je zo de zoutvlakte op. Er staat een bord en verder niets. De bergen met de diepblauwe lucht en de spiegelende zoutvlakte is een spektaculair gezicht (vonden wij) en zout is hier ook echt zout. Het blijft aan je schoenen zitten en weken later zaten er nog zoutresten aan en in de auto. Je mag hier dus onbekommerd scheuren maar ik weet niet of het verhuurbedrijf dat toestaat. Maar als je even de tijd hebt zal je zien dat ze hier soms met de raarste voertuigen naartoe komen. Als je pech hebt gebeurt er helemaal niets en sta je alleen bij de zoutvlakte.
Ga dan maar even gokken in Wendover Nevada en koop daar je drank. Is in Wendover Utah niet mogelijk. In Utah mag je alleen (en ook niet overal, er zijn nog steeds drooggelegde stadjes) slap bier kopen (3.2%) behalve in enkele staatswinkels.
Yeehaw
Op de zoutvlakte van Utah wordt nogal een een snelheidsrecord gebroken.
Ongeveer 2 uur rijden ten westen van SLC zie je een afslag naar Bonneville Speedway. Aan het einde van deze weg rijd je zo de zoutvlakte op. Er staat een bord en verder niets. De bergen met de diepblauwe lucht en de spiegelende zoutvlakte is een spektaculair gezicht (vonden wij) en zout is hier ook echt zout. Het blijft aan je schoenen zitten en weken later zaten er nog zoutresten aan en in de auto. Je mag hier dus onbekommerd scheuren maar ik weet niet of het verhuurbedrijf dat toestaat. Maar als je even de tijd hebt zal je zien dat ze hier soms met de raarste voertuigen naartoe komen. Als je pech hebt gebeurt er helemaal niets en sta je alleen bij de zoutvlakte.
Ga dan maar even gokken in Wendover Nevada en koop daar je drank. Is in Wendover Utah niet mogelijk. In Utah mag je alleen (en ook niet overal, er zijn nog steeds drooggelegde stadjes) slap bier kopen (3.2%) behalve in enkele staatswinkels.
Yeehaw
Wij zijn in september 2003 in SLC geweest. Met slechts 1 doel: Temple Square. Niet omdat ik zelf Mormoon ben, maar ik werk namelijk bij de architekt die de Temple in Nederland heeft gebouwd. We zijn na een speciale rondleiding opgehaald door een Mormoonse aannemer die ik kende uit de tijd dat de Temple in Nederland werd gebouwd. Bij hem thuis hebben gegeten en later heeft hij ons meegenomen de bergen in waar de ski wedstrijden tijdens de Olympische Spelen zijn gehouden.
Meer hebben we niet gedaan in SLC. Wat mij enorm trof was toch de overheersing van de Temple en de enorme brede straten. Precies zoals Bringham Jones had bedoeld: zo breed dat een koets met 8 paarden in 1 keer om kan draaien.
Meer hebben we niet gedaan in SLC. Wat mij enorm trof was toch de overheersing van de Temple en de enorme brede straten. Precies zoals Bringham Jones had bedoeld: zo breed dat een koets met 8 paarden in 1 keer om kan draaien.
Alaska - Where men are man and women win the Iditarod
Er is een Temple in Zoetermeer. Mooi en qua grootte aangepast aan Nederland. Prachtig materiaal gebruikt. Ik ben er voor de inwijding vaak binnen geweest. Na de inwijding mag je er niet Mormoon niet meer in.Dirk Jan schreef:is er ook een Temple in Nederland dan??
Is de temple ook mooi (van binnen) of is het vooral groot.
Heeft toevalligiemand ook ervaring net buiten Salt Lake City (ook m.b.t. overnachtingen)
Groeten
Ook in SLC mag je er niet in. Maar als je de geschiedenis kent is de buitenkant prachtig en indrukwekkend. Van de restmaterialen hebben ze naast de Temple een kerkgebouw gebouw. Echt super. Maar ik bekijk het misschien teveel vanuit de bouwkundige kant.
Nou, ik ben geen bouwkundige maar ik wil het hier graag even bevestigen:
Awesome......! En ik moet even wat rechtzetten. Het State Capitol in SLC is zeer de moeite waard, ik was in de war met het SC in Santa Fe waar ook een vraag over was. En voor Alaska: "Where men are men and women win the Iditarod, but that's because they have nothing else to do wearing fleece socks and a flanel nightie with 8 buttons for sexy lingerie....."
Yeehaw.
Awesome......! En ik moet even wat rechtzetten. Het State Capitol in SLC is zeer de moeite waard, ik was in de war met het SC in Santa Fe waar ook een vraag over was. En voor Alaska: "Where men are men and women win the Iditarod, but that's because they have nothing else to do wearing fleece socks and a flanel nightie with 8 buttons for sexy lingerie....."
Yeehaw.
Grappig ... ik maak zelf lingerie ....Yeehaw schreef:Nou, ik ben geen bouwkundige maar ik wil het hier graag even bevestigen:
Yeehaw.
De uitspraak is uit het tijdperk dat Susan Butcher de race won. Susan is afgelopen zomer aan kanker overleden. Heel de musherwereld van de leg .....
Mijn opmerking over bouwkundig was meer omdat veel mensen alleen het geloof achter een gebouw zien.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht