Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door LittlePhoenix »

Het is hier nu Spring Break, en het viel me op hoe relaxed het hier is vergeleken met Florida. In Florida leek het wel een wedstrijd over wie haar kind naar het beste kamp kon sturen, of wie de duurste uitjes op de agenda had staan. Of hoe vervelend het was als de nanny een dagje vrij wilde hebben om met haar eigen kinderen ergens heen te gaan. Was elke vakantie vervelend voor onze kinderen omdat ik geen $300 of meer per week per kind kon besteden aan kampen en alle vriendjes/vriendinnen dus wel naar dat soort dingen gingen. Maar het grappige was dat onze kinderen toch zat hadden te vertellen na de vakantie, over wandelen en ontdekken, over picknicks in het park, en over knutselen enz.

Hier hoor ik vooral plannen over naar de speeltuin gaan, naar de state parks hier in de buurt, of een paar dagen kamperen als ouders vrij kunnen krijgen. Er is hier zo veel leuks te doen, en in tegenstelling tot Miami, kost het maar heel weinig. Zo was ik gisteren $31 kwijt om met 4 kinderen en 1 volwassene naar en indoor playground te gaan.
En het is hier heel normaal om bijv. 's ochtends te bedenken dat het een mooie dag is voor een picknick en een uitnodiging te sturen naar een groep moeders. Grote kans dat minstens de helft dan ook komt opdagen en uur of 2 bij de speeltuin blijft hangen om te kletsen. Of dat een andere moeder inspringt en een knutselidee of activiteit erin gooit.

Of zoals vandaag, 3.5 mile gewandeld met de kinderen en alle plaatsen met openbare kunst gevonden. Hartstikke leuk! En omdat de jongste pas 4 is duurt dat errug lang, we zijn minstens 3 uur onderweg geweest. En dat is juist het leuke, lekker op je gemak wandelen, onderweg van alles bekijken, en daarna thuis lekker smoothies gedronken om bij te tanken. Want het hoeft allemaal niet zo gehaast, we hebben vakantie en rennen en haasten doen we genoeg op schooldagen.
miek4
Amerika-ontdekker

Bericht door miek4 »

Dat luidruchtige valt mij, als Belg, ook wel op. Tijdens mijn laatste vlucht vanuit Philadelphia stond ik in de passagiersbrug (vliegtuigslurf is het woord in Nederland zeker?) te wachten om in te stappen toen het mobieltje van een Amerikaan, die achter mij stond te wachten, af ging. Hij nam die op en begon half roepend te praten over z'n leven, kinderen, ... terwijl zowat iedereen die in die passagiersburg stond kon meeluisteren. Als Belg zou je toch eerder a) je mobieltje niet opnemen of b) opnemen en fluisteren dat je nu even geen tijd hebt om te bellen.

Ik vond dat persoonlijk niet irritant. Deed mij er eerder aan herinneren dat wij als Belgen soms te timide zijn.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Hier in Chicago land is het ook zo. Iedereen heeft haast en nooit tijd voor iets leuks en druk met..... Geen flauw benul. Krijg ook vaak naar mijn kop geslingerd waar haal jij de tijd vandaan om aan je Jeep te werken. Vele maken de keuzen om continue druk bezig te zijn. Het is niet alleen Amerikaans, vrienden van mij in Nederland precies het zelfde, altijd druk met..... Geen flauw idee..... Ik moet soms wel eens even de handrem op vrouw lief zetten als wij op vakantie gaan. Rustig even ergens zitten klaar. Zij is een van die mensen die met regelmaat op haar horloge kijkt en helemaal tijdens vakantie word ik er krank van.

Met betrekking van route kaartjes en heel Amerika in een keer willen zien. Mijn nichtje komt langs over een week. Eerst wilde ze naar San Francisco rijden vanuit Chicago: "Ziet er op de kaart niet zo heel erg ver uit". Tot ik aangaf dat het ongeveer de zelfde afstand was van Amsterdam naar Ankara in Turkije rijden. Dan wil ik de Niagara falls zien. Ja is goed ben je bereid om 9 uur in de auto te zitten? Jemig zo ver nog?!
Gast

Bericht door Gast »

Haha, ja, of maandagochtend op het werk "how was your weekend, did you do anything nice?" Als je dan zegt dat je helemaal niets hebt gedaan wordt je vaak aangekeken met een blik van meewarigheid en een vleugje jaloezie.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Big_Mo schreef: Ik moet soms wel eens even de handrem op vrouw lief zetten als wij op vakantie gaan. Rustig even ergens zitten klaar. Zij is een van die mensen die met regelmaat op haar horloge kijkt en helemaal tijdens vakantie word ik er krank van.
Grappig, hier precies omgekeerd. Ik ben altijd degene, die ongedurig is, en mijn Amerikaanse man trekt regelmatig aan de handrem. Ook in de weekends wil ik vaak iets ondernemen, terwijl hij liever gewoon thuis blijft. Ik zie om me heen dat gehaaste ook niet zo. De meesten zijn de weekends gewoon (saai ;) ) thuis.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
M&MgoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door M&MgoesUSA »

Big_Mo schreef:Voor mij is het niet zo zeer dat er alleen fast food is, maar te veel van het zelfde. Steak, Steak, Steak, Steak, beetje kip en beetje zalm. Met name hier in de suburbs. Ik mis de diversiteit een beetje. Maar je bent zeker niet verplicht om uit eten te gaan en thuis experimenteren met iets lekkers is ook leuk om te doen wat voor ons geval veel meer en meer voorkomt.
Dat is een beetje wat ik bedoel, alleen maar fast food is wat kort door de bocht, maar ik wil af en toe ook heerlijk een avondje tafelen met een goede fles wijn, iets dat in Frankrijk, Spanje, Italië en Nederland niet heel ongewoon is. Maar in usa heb ik nog nooit echt mooie borden gezien zegmaar. Eerlijk gezegd ook niet echt naar op zoek gegaan via TripAdvisor oid. Ik ga komende dagen in SLC eens kijken.

Note mod: restauranttips naar eigen topic verplaatst
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Dat hangt echt van het restaurant af. Wij dineren graag bij kleine, onafhankelijke restaurants onder de rubriek "fine dining". Daar krijgen we toch wel regelmatig speciaal servies. Schuiven ze soms ook nog wel eens de stoel voor je aan.
Ilovemyflorida
Amerika-ontdekker

Bericht door Ilovemyflorida »

Dan kom je toch gewoon niet naar de VS? Ik vind de tasjes wel fijn en al dat azijn gezeur en kleinzerige van Nederlanders ls tenenkrommend. iets wat ik niet mis van NL en hier gelukkig niet heb!
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Zo, verkeerde been uit bed?

Zelfs de leukste plekken hebben wel eens dingen die minder leuk zijn.
Dat mag toch en op een forum kan je allerlei dingen bespreken, dus waarom niet (kleine) ergernissen?

Ik zou mijn koffers meteen pakken als ik naar Amerika mag, maar dat zegt niet dat er ook dingetjes zijn die ik minder fijn vind daar.
Overigens vind ik de tasjes wel erg fijn, heb er ook een heleboel mee naar huis genomen. Gebruiken we weer als afval zakjes.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

M&MgoesUSA schreef:Dat is een beetje wat ik bedoel, alleen maar fast food is wat kort door de bocht, maar ik wil af en toe ook heerlijk een avondje tafelen met een goede fles wijn, iets dat in Frankrijk, Spanje, Italië en Nederland niet heel ongewoon is.
Dan moet je voor de gein eens goede Amerikaanse vrienden uitnodigen voor dinner bij jou thuis. De mensen die wij uitnodigen en trakteren op een avondje oud-Hollands tafelen gaan zelden voor 11 uur 's avonds naar huis en vinden het helemaal geweldig. Daar moet ik wel bij vermelden dat wij uiterst comfortable stoelen hebben in de eetkamer, en een grote tafel met veel ruimte.

Ze zijn het misschien niet gewend, maar leuk vinden ze het zeker.
--
I route, therefore you are.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ilovemyflorida schreef:... al dat azijn gezeur en kleinzerige van Nederlanders ls tenenkrommend. iets wat ik niet mis van NL en hier gelukkig niet heb!
en wat doe jij nou, dan??? :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

thenextdtrump schreef: Dan moet je voor de gein eens goede Amerikaanse vrienden uitnodigen voor dinner bij jou thuis. De mensen die wij uitnodigen en trakteren op een avondje oud-Hollands tafelen gaan zelden voor 11 uur 's avonds naar huis en vinden het helemaal geweldig. Daar moet ik wel bij vermelden dat wij uiterst comfortable stoelen hebben in de eetkamer, en een grote tafel met veel ruimte.

Ze zijn het misschien niet gewend, maar leuk vinden ze het zeker.
Maar zo doen Amerikanen het toch ook? Volwassenen blijven lekker hangen en kletsen en de kinderen rennen na het eten lekker rond.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Hangt nogal van de regio af, denk ik.

Ik vind het nog altijd vreemd dat mensen vaak koffie/thee e.d. afslaan als ze op bezoek komen. Wellicht een glas water, maar daar blijft het dan ook bij.
Ilovemyflorida
Amerika-ontdekker

Bericht door Ilovemyflorida »

meyem schreef:
Ilovemyflorida schreef:... al dat azijn gezeur en kleinzerige van Nederlanders ls tenenkrommend. iets wat ik niet mis van NL en hier gelukkig niet heb!
en wat doe jij nou, dan??? :lol:
Niet zeuren als ik gast ben in een ander land. Daarnaast mij gewoon aangepast aan het land waar ik naartoe ben geëmigreerd.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Fijn dat je je zo goed aangepast hebt aan je nieuwe cultuur!

Hier op het forum streven wij allen ook een bepaalde cultuur na: een cultuur waarin mensen op een open en relaxte manier dingen kunnen vragen en met elkaar kunnen bespreken. Als iemands vraag, of opmerking over een bepaalde ervaring, je niet aanstaat hoéf je niet per sé te reageren. Je bent hier nog maar net, dus kom...kijk de kat wat uit de boom en doe niet gelijk lelijk tegen een mede-forummer! Nergens voor nodig! :thumbup:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Big Al schreef:Hangt nogal van de regio af, denk ik.

Ik vind het nog altijd vreemd dat mensen vaak koffie/thee e.d. afslaan als ze op bezoek komen. Wellicht een glas water, maar daar blijft het dan ook bij.
Herkenbaar, hier in Spanje precies zo! En ik heb geleerd gewoon allerlei lekkere dingen op tafel te zetten als ik bezoek krijg, dan nemen ze het graag. Maar als je bijvoorbeeld vraagt of ze zin hebben in appeltaart of nootjes of wat dan ook, slaan ze altijd af. Als wij ergens op visite komen, staat ook de tafel vol met hapjes. En meestal wordt je uitgenodigd voor het eten, koffievisite kennen ze niet zo. Als mensen bij je komen werken, klusjes, onderhoud of wat dan ook, zijn ze blij met water (of ´s middags een biertje, met of zonder alcohol).

En over integreren in je emigratieland: ja, ik pas me aan aan de Spanjaarden, etenstijden e.d. zijn niet zo moeilijk te wijzigen. Maar toch betrap ik me erop dat ik nog zo Nederlands ben als Nederlanders kunnen zijn :-) Geen schande, zolang ik er anderen maar geen schade mee doe, toch?
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Hier ook hoor Niewenoord, het Nederlandse krijg je er niet helemaal uit. Tuurlijk probeer ik me zo veel mogelijk aan te passen aan de cultuur, aantal hebben mij verteld dat ik meer Amerikaan ben dan de meeste Amerikanen :lol: dat zijn toch wel leuke dingen om te horen. Ondanks het feit dat er culturele verschillen en verschillen in meningen zijn. Maar er zijn toch kleine dingen die ik van uit huis uit nog steeds graag doe. De fiets pakken om een paar boodschapjes te doen of gewoon even lopen. Af en toe lekker zeuren over het weer!

Volgens mij heb ik dat eerder in dit topic ook aangegeven, andersom gebeurt het ook als ik naar Nederland ga en terug in de VS ben. Hoge benzine kosten, kleine autootjes :lol: en parkeer plekken. De drukte overal. Zo is er overal wel wat niet alleen van terug komen van een Amerika reis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Jij bent met een Amerikaanse getrouwd toch? Wij zitten hier samen als Nederlanders en er wonen er ook heel wat hier, dan blijf je volgens mij toch nog meer Nederlands :-)
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Dat doen wij ook al - koffie en thee klaar hebben, koekjes op de tafel, en dergelijke. Dat helpt in sommige gevallen, maar met name als mensen onaangekondigd langskomen dan werkt dat natuurlijk niet. Ik hoor echter dat in Nederland mensen ook veel minder even langskomen dan vroeger. Te 'druk' met TV, computer. Jammer.

Wat betreft die integratie, daar zijn toch ook wel grenzen aan voor mij. Het is volgens mij beter om het beste van beide culturen te combineren. Men eet hier bijvoorbeeld over het algemeen zo verschrikkelijk ongezond - daar bedank ik toch wel voor.
Onze kinderen zijn gek op "Hollandse kost", maar we eten ook veel Aziatisch (m.n. Indonesisch en Indiaas).

Ik weiger ook om mee te doen aan de parkeergewoonten hier en zet de auto een flink eind van de ingang. Altijd plek, vrijwel geen risico op deuken van karretjes en autodeuren, en meer beweging. Ik weet niet of ik me nu echt erger aan de gewoonte van mensen om zo dicht mogelijk bij de ingang te parkeren, maar het bevreemd me toch nog steeds. Rijden ze rond tot er een plek naast de ingang is of staan ze te wachten tot iemand klaar is met inladen. Intussen rijd ik ze voorbij naar het eind van de parkeerplaats, parkeer en loop naar de ingang - en dan staan ze nog steeds te wachten op een plek! :roll:

Wellicht kunnen sommige mensen niet zover lopen, maar ook bij de 'gym' zie het hetzelfde gedrag.
Gast

Bericht door Gast »

Waar ik me nog steeds aan verbaas is dat wanneer ik bij een kruispunt of zijstraat kom en ik mijn rechter richtingaanwijzer aandoe, dat een andere auto die uit die zijstraat komt blijft wachten totdat ik echt rechtsaf sla. Alsof ze niet geloven dat ik werkelijk rechts af wil gaan. :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer