Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis markdrost: camperreis Zuid-West USA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
markdrost
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis markdrost: camperreis Zuid-West USA.

Bericht door markdrost »

Hallo allemaal!

Ik ben Mark, 32, voorliefde voor de VS. Ondanks dat ik al jaren (>10 jaar denk ik al?) dit forum volg, heb ik me vandaag pas geregistreerd :)

Wij (mijn vriendin, zoontje van 2 en ik) gaan binnenkort een rondreis maken door het westen van de VS met een camper. Ik ben al maanden bezig om de route te plannen, eindeloos veel reisverslagen gelezen, maar ik blijf toch een beetje twijfelen over onze planning ,hier en daar. Om deze reden ben ik toch benieuwd naar de mening van anderen.

Ik heb er bewust voor gekozen om bijv. Lake Tahoe, Monument Valley en San Diego over te slaan, zodat we het aantal km nog een beetje beperken (al realiseer ik me dat dit aantal toch fors zal zijn). Ook probeer ik een aantal "rustdagen" te plannen waarin we niet van plek A naar plek B hoeven te reizen, met name voor de kleine.

1 Wo 27-apr Amsterdam LA
2 Do 28-apr LA (Op deze dag duren we een auto).

3 Vr 29-apr LA - Carpinteria (Camper ophalen, boodschappen).
4 Za 30-apr Carpinteria - Santa Cruz (Lange rit, maar hebben "heel de dag de tijd". Zullen veel stoppen onderweg).
5 Zo 01-mei Santa Cruz - San Franscisco (Walvistocht in Santa Cruz)
6 Ma 02-mei San Franscisco
7 Di 03-mei San Franscisco - Yosemite NP
8 Wo 04-mei Yosemite NP
9 Do 05-mei Yosemite NP - Sequioa NP (Ik ga liever via de Tioga Pass, maar die is wellicht niet open, en overnachten bij Silver Lake)
10 Vr 06-mei Sequioa NP - Las Vegas
11 Za 07-mei Las Vegas
12 Zo 08-mei Las Vegas - Grand Canyon NP
13 Ma 09-mei Grand Canyon NP
14 Di 10-mei Grand Canyon NP - Lake Powell
15 Wo 11-mei Lake Powell - Bryce Canyon NP (Bezoek Antelope Canyon, ik denk erover Bryce over te slaan en een nachtje langer te blijven).
16 Do 12-mei Bryce Canyon NP - Zion NP
17 Vr 13-mei Zion NP
18 Za 14-mei Zion NP - Las Vegas (Wil onderweg Valley of Fire bezoeken en wellicht overnachten. )
19 Zo 15-mei Las Vegas - Anaheim
20 Ma 16-mei Disneyland
21 Di 17-mei Anaheim - LA (Camper inleveren)

22 Wo 18-mei LA - Amsterdam
23 Do 19-mei Amsterdam

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties :) Groet!
Mark
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camperreis Zuid-West USA

Bericht door Marenko »

Ik vind er behoorlijke lange stukken in zitten!
Carpinteria - Santa Cruz is via highway one niet te doen op 1 dag. De weg is bochtig, vaak nog wat druk, je zult helemaal geen tijd hebben voor stops onderweg. Daar heb je minimaal 1 extra stop nodig.
Ik zou ook niet in Santa Cruz gaan zitten maar in Monterey of beter bij Moss Landing op de KOA. Dichtbij het strand, zeeotters en zeeleeuwen in de haven naast de campground. Lekker verse vis eten bij Phills eatery in de haven. En Walvissen spotten vanaf het strand. Je kunt ook daar een walvistocht boeken, en lopend naar de boot toe. De haven uitvaren en je zit tussen de walvissen.
De rit Las Vegas - Grand Canyon kost je ook de hele dag, zeker als je ook nog een stukje route 66 mee zou willen nemen.
Hou er rekening mee dat je met de camper 15 tot 20% extra rijtijd kwijt bent. Wil je onderweg ook nog eens een keer stoppen, of iets eten of winkelen, dan kun je daar zo nog zeker 2 uur bij optellen. Als je in Valley of fire overnacht heb je geen tijd voor Las Vegas als je die dag ook nog naar Anaheim wilt.
Kortom ik vind het een behoorlijk ambitieuze reis voor zo'n korte periode.
Voor campgrounds zou je ook nog even een kijkje op onze website kunnen nemen.
markdrost
Amerika-ontdekker

Bericht door markdrost »

Hey Marenko,

Dank voor je reactie! Je website heb ik eerder al uitgebreid bestudeerd, heel mooi en nuttig :)

Moss Landing lijkt geen optie, aangezien de "lokale walvisvaarder" geen kinderen onder 3 jaar meeneemt. Die in Monterey en Santa Cruz wel, dus Monterey zou een mogelijkheid zijn. Is het misschien nuttig om verder te rijden dan Carpinteria, zodat de dag erna korter rijden is?

Wat betreft de rit van LV naar Anaheim: ik ben niet per se van plan die dag nog LV aan te doen, het dient puur als overnachting.

Groet!
Mark
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zitten inderdaad wat fikse ritten tussen.

Dag 4 is inderdaad echt fiks. Puur qua afstand prima te doen, maar vergeet dat 'veel' stoppen maar. Als je niet anders kunt zou ik vooraf enkele stops uitkiezen. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... te#p791183 en vergeet dan alles boven Big Sur voor deze dag denk ik qua haalbaarheid. Ik denk dat je zoontje de zeeolifanten bij San Simeon wel leuk vind. Maar nog beter is om deze rit zoals Marenko al aangaf te breken. Verder moet je ook goed kijken of je zoontje van 2 mee de zee op mag voor een walvistocht.
Weet je al hoe laat de je camper kunt halen? Anders zou ik toch zeker proberen om minimaal tussen Santa Barbara en Pismo Beach een campground te vinden

Dag 10 is (ik reken vanuit de lodgepole campground) een rit met de camper van een uur of 9 zonder stops. Verder zit je dan op een zaterdag in Las Vegas. Vrijdag en Zaterdag zijn de duurste dagen in Las Vegas. Ik weet niet precies hoe dat met campgrounds zit, maar iig voor hotels.
Ik zou naar Needles of Kingman rijden, en dat zijn ook al flinke ritten vanaf Sequoia. En de dag erna naar de Grand Canyon doorrijden. En dan na ZIon pas Las Vegas aandoen. Evt zit je er ook in het weekend dan, maar dan niet gespreid.

Wat wil je de extra dag bij Lake Powell doen? Natuurlijk is een dagje extra ergens zijn lekker, maar hou voor ogen dat Lake Powell nog ijskoud is, dus denk niet dat het dan al zwembaar is of dergelijke.

Ik zou ook echt wat keuzes maken, want dit is denk ik net wat te veel allemaal.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het ook vrij druk; ik zie niet echt rustdagen. Daar waar je meerdere dagen bent heb je die dagen echt nodig om iets te zien.
Heb je al een camping in Yosemite geboekt? Zo nee, dan zal het lastig of onmogelijk zijn om in het park te overnachten. Kijk wel regelmatig (dagelijks of meerdere keren per dag) of er iets vrij komt; er zijn nog plaatsen in de vallei die in verband met mogelijke overstromingen zo vroeg in het jaar nog niet vrijgegeven zijn. Voor reserveringen in de parken zie http://www.recreation.gov.
De Tioga Pass kun je inderdaad wel vergeten zo vroeg in het jaar. De route omdraaien helpt ook niet veel, maar zou je kunnen overwegen als dat beter uitkomt met de weekenden en beschikbaarheid van campings.
Ik zou Disneyland overslaan: daar is jullie zoon toch te klein voor. Gebruik die dag om ergens anders wat meer tijd te hebben.
Voor Sequoia heb je zo erg weinig tijd en hou er rekening mee dat de weg door het park niet voor grotere campers geschikt is. Sequoia - Las Vegas is een erg lange rit.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 mar 2016, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
markdrost
Amerika-ontdekker

Re: Reis markdrost: camperreis Zuid-West USA.

Bericht door markdrost »

Hey Paul,

Ik mag de camper om 13u ophalen. Met jouw reactie en die van Marenko in mijn achterhoofd is Pismo Beach misschien wel een goed idee. Ik dacht aan een extra dag Lake Powell "als rustdag", maar de lage watertemperatuur is een goed argument om dat niet te doen :)

Seqouia twijfel ik ook behoorlijk over, wellicht moeten we dat gewoon helemaal overslaan.

Ik ben toch wel een beetje verrast door jullie reacties, dit schema is toch niet zoveel anders dan de AllesAmerika voorbeeldreis? Is het dan puur de camper die het "te veel" maakt?

Marianne: Ik heb Upper Pines in Yosemite al geboekt!

Groet!
Laatst gewijzigd door markdrost op 18 mar 2016, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een camper is in ieder geval tot 25% extra rijtijd in de berekening.

Carpinteria - Santa Cruz lijkt mij ook geen haalbare kaart; Reken op toch zeker 7 uur zuivere rijtijd. Dan heb je niets gegeten, niets gezien, niets gedaan. Als je een stop maakt ben je zo een half uur tot een uur kwijt.

Verder geraken die eerste dag zit er niet in als je pas om 13 uur de camper mag ophalen. Tegen dat je weg bent is het al gauw 15 uur. Je zou wel tijd kunnen winnen door vooraf te shoppen, maar dat zal dan waarschijnlijk praktisch niet haalbaar zijn. Reken dus na 15 uur dat je toch ergens nog een uur tot 2 uur moet gaan "shoppen". Je moet dan ook nog wennen aan de camper.

Voor San Francisco heb je slechts beperkt tijd.

Voor Sequoia heb je eigenlijk helemaal geen tijd. Naar Vegas is het immers een uur of 7/8 rijden. Je mist op deze wijze ook Death valley.

Waarom twee dagen Grand Canyon ? Je gaat denk ik toch enkel voor viewpoints.

Ik zou in ieder geval proberen om te vermijden om twee maal naar Vegas te gaan.

Met alles wat je nu wil doen zal dit een te vol programma worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
markdrost
Amerika-ontdekker

Bericht door markdrost »

Hallo luitjes :) Dank voor alle reacties.

Ik realiseer me dat SF beperkt is, ik zie ons ook geen dagenlang in SF rondlopen met de kleine.

Sequioa gooi ik er bij deze definitief uit :thumbup:

Death Valley missen is een bewuste keuze, mijn vriendin "vindt het doodeng daar", zegt ze :).

Wat betreft GC dacht ik het volgende: De dag ervoor rijden we van LV naar GC, dat is, zoals al eerder gezegd, een lange rit. De dag erna hebben we dan een dag de tijd om "rustig" GC aan te doen.

Ik zie verder wel argumenten om het inderdaad rustiger aan te doen. Ik ga nog eens goed kijken...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben toch wel een beetje verrast door jullie reacties, dit schema is toch niet zoveel anders dan de AllesAmerika voorbeeldreis? Is het dan puur de camper die het "te veel" maakt?
Nou, zowieso ben je met een camper de 1e dagen vaak een dag extra kwijt omdat je de camper moet ophalen, boodschappen doen etc. Dat neemt veel meer tijd in beslag dan een huurauto. Je geeft aan dag 2 een auto te huren, waar lever je die in en wanneer? Heb je dan een shuttle naar het ophaalpunt voor de camper? Of moet je bij wijze van spreken na het ophalen vd camper ook nog heel LA door om de auto in te leveren bij LAX?
Ik denk dat je wel wat verder kunt rijden dan Santa Barbara, maar Pismo via de 1 zal waarschijnlijk te ver zijn die dag.

Een ander verschil is de rit naar Santa Cruz. De rit Pismo - Monterey is er al 1 waar je de hele dag over kan doen met de auto. Met de camper is het lastiger om zomaar ergens langs de kant te gaan staan in een inham en Santa Cruz is nog meer dan een uur verder dan Monterey. Carpintera ligt tussen Malibu en Santa Barbara in, dus dat is nog lang geen Pismo Beach bv.

Verder heb je Sequoia in je route en 2x Las Vegas wat ook niet echt in de standaardroute zit. De standaardroute is (naar mijn mening) echt een reis waar je de minimale tijd op bepaalde plekken hebt om nog echt wat te gaan bekijken, maar met je aanvullingen en iets vreemdere route heb je dus net dat extras toegevoegd wat m.i. het te vol maakt.
Death Valley missen is een bewuste keuze, mijn vriendin "vindt het doodeng daar", zegt ze
Is ze er al eens geweest? Zo ja of nee, wat vind ze doodeng? Het is nou echt niet zo dat daar niemand meer rijdt tegenwoordig. En aangezien je met de camper op de doorgaande weg blijft al helemaal. Ja, het is warm. Persoonlijk vond ik de hitte hier in Europa en de kleffe hitte in zuid Europa, Florida en de Cariben erger dan de föhnwarmte in Death Valley.

Waar haal je de camper op?

Dan zou ik dus ook voor 1x Las Vegas kiezen.
Je haalt Sequoia uit je route, maar ik zou gewoon vanaf Yosemite met 1 tussennacht naar Las Vegas rijden. Waarschijnlijk moet je dan via Bakersfield/Barstow als je niet door death valley gaat. Dan dus 2 nachten Las Vegas pakken. Dan Zion, (Bryce), Page, Grand Canyon en dan naar LA terug.

1 Wo 27-apr Amsterdam LA
3 Vr 29-apr LA - ? (Camper ophalen, boodschappen).
4 Za 30-apr ? - Big Sur/Carmel/Monterey (maximaal)
5 Zo 01-mei Big Sur/Carmel/Monterey - San Franscisco (Walvistocht in Santa Cruz)
6 Ma 02-mei San Francisco
7 Di 03-mei San Francisco - Yosemite NP
8 Wo 04-mei Yosemite NP
9 Do 05-mei Yosemite NP - Richting Las Vegas rijden
10 Vr 06-mei ? - Las Vegas
11 Za 07-mei Las Vegas
12 Zo 08-mei Las Vegas - Valley of Fire - Zion
13 Ma 09-mei Zion
14 Di 10-mei Zion - Bryce
15 Wo 11-mei Bryce Canyon NP - Page
16 Do 12-mei Page
17 Vr 13-mei Page - Grand Canyon
18 Za 14-mei Grand Canyon - Needles
19 Zo 15-mei Needles - Anaheim
20 Ma 16-mei Disneyland
21 Di 17-mei Anaheim - LA (Camper inleveren)
23 Do 19-mei Amsterdam

In onderstaande route heb je dus je volle dag page, misschien die verplaatsen naar de kustroute en het lijkt me al beter te doen. Dan zou ik na de Grand Canyon misschien maar tot Kingman rijden en de dag erna een wat langere rit naar Anaheim doen om net die paar uur meer voor de Grand Canyon te hebben.
markdrost
Amerika-ontdekker

Bericht door markdrost »

Hey Paul,

Thanks a lot voor je input.
Nou, zowieso ben je met een camper de 1e dagen vaak een dag extra kwijt omdat je de camper moet ophalen, boodschappen doen etc....De standaardroute is (naar mijn mening) echt een reis waar je de minimale tijd op bepaalde plekken hebt om nog echt wat te gaan bekijken, maar met je aanvullingen en iets vreemdere route heb je dus net dat extras toegevoegd wat m.i. het te vol maakt.
Ik zie natuurlijk wel in dat er verschillen zijn hier en daar (vooral op de route langs Highway 1), het gaat me meer om de reis als geheel. Ik heb me eigenlijk niet zo gerealiseerd dat de dag camper ophalen eigenlijk nog afvalt...ik ben vast te optimistisch (er is zoveel te zien...!).

We zijn nog nooit in DV geweest. Ik weet ook niet waarom ze het eng vindt, misschien kan jij op haar inpraten? ;)

Ik ga inderdaad in twee delen van Yosemite naar LV rijden.

Als ik nou meer rust in mijn reis wil, is er dan iets dat ik over zou kunnen slaan, naar Disneyland? Dit vind ik dus zo lastig...de ene vindt Bryce prachtig, de ander vindt Zion prachtig. Keuzes, keuzes....

Groet!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je via Valley of fire gaat zou ik altijd 2 nachten Zion doen, zeker voor de tijd die het allemaal kost. Of 1 nacht Vof en 1 nacht Zion. Met een 2 jarige ga je denk ik toch qua wandelingen in Zion het niet te gek maken. Bryce kan je daarentegen weer veel met viewpoints bekijken
Marcopstal
Amerika-expert

Als er één stad is die ideaal is om rond te lopen met kleinere kinderen is het SF. Het s immers een compacte stad en er is veel te zien. De afstanden in Vegas zijn veel en veel groter. Ik vind Vegas dan eerder minder geschikt met kleine kinderen.

Sequoia eruit gooien is mogelijks niet "de" oplossing. De Tioga Pass is gesloten dus je moet toch onderlangs rijden en zonder Sequoia word de rit er niet korter op. Misschien is het eerder optie iets anders te laten vallen.

Death valley "doodeng", ik zou niet weten waarom. Ik vind het nu net een "must" om te bezoeken in het zuidwesten. Ikzelf was er reeds ettelijke keren en ga er met plezier opnieuw heen.

Je hebt langere ritten dan Las Vegas - Grand Canyon. Naar mijn gevoel zou je beter zoiets overwegen:

1 Wo 27-apr Amsterdam LA
3 Vr 29-apr LA - Carpinteria (Camper ophalen, boodschappen).
4 Za 30-apr Carpinteria - Cambria
5 Zo 01-mei Cambria - Santa Cruz
6 Ma 02-mei Santa Cruz - San Francisco
7 Di 03-mei San Franscisco
8 Wo 04-mei San Francisco - Yosemite NP
9 Do 05-mei Yosemite NP
10 Vr 06-mei Yosemite - Sequoia NP
11 Za 07-mei Sequoia NP
12 Zo 08-mei Sequoia NP - Death Valley
13 Ma 09-mei Death Valley - Las vegas
14 Di 10-mei Las Vegas
15 Wo 11-mei Las Vegas - Zion
16 Do 12-mei Zion NP - Bryce Canyon
17 Vr 13-mei Bryce Canyon - Page
18 Za 14-mei Page - Grand canyon
19 Zo 15-mei Grand Canyon - Needles
20 Ma 16-mei Needles - LA
21 Di 17-mei LA (Camper inleveren)
23 Do 19-mei Amsterdam
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Death Valley eng?
Als er iemand een angsthaas is met rijden op onbekende plekken, ben ik het wel (ook vrouw....) maar Death Valley was juist een eitje. Ja, warm, maar wel een prachtig en uniek park, en (toen wij er waren toch hartje zomer) lekker relaxed rijden, want helemaal niet druk.
Wij zijn wel om vijf uur opgestaan, om de mooie zonsopgang in het park te zien (Zabriskie Point) en dan valt het met de warmte ook wel mee (30 graden). Zeker niet overslaan!
markdrost
Amerika-ontdekker

Bericht door markdrost »

Ben toch wel benieuwd naar jullie meningen hoor :) Tof dit!

Disneyland is toch wel een must, de kleine heeft het er al weken over....als ik nu eens dit doe? Zou dat beter zijn?

1 Wo 27-apr Amsterdam LA
2 Do 28-apr LA
3 Vr 29-apr LA - ? (Santa Barbara?)
4 Za 30-apr ? (Santa Barbara) - ? (Monterey?)
5 Zo 01-mei ? - San Franscisco
6 Ma 02-mei San Franscisco
7 Di 03-mei San Franscisco - Yosemite NP
8 Wo 04-mei Yosemite NP
9 Do 05-mei Yosemite NP - Sequioa NP
10 Vr 06-mei Sequioa NP
11 Za 07-mei Sequioa NP - Las Vegas
12 Zo 08-mei Las Vegas
13 Ma 09-mei Las Vegas - Grand Canyon NP
14 Di 10-mei Grand Canyon NP
15 Wo 11-mei Grand Canyon NP - Lake Powell
16 Do 12-mei Lake Powell - Zion NP
17 Vr 13-mei Zion NP
18 Za 14-mei Zion NP - Las Vegas
19 Zo 15-mei Las Vegas - Anaheim
20 Ma 16-mei Disneyland
21 Di 17-mei Anaheim - LA
23 Do 19-mei Amsterdam

Ik begrijp dat 2x LV misschien niet ideaal is, maar ik heb de campings in Yosemite en in Zion al vastgelegd en kan deze niet meer veranderen. Nu kan ik er evt. nog voor kiezen om maar 1 dag GC te doen, en alsnog Bryce mee te pikken, maar ik vind zo'n dagje extra rust wel iets waard. Ik kan er ook nog voor kiezen om, zoals aangegeven, Death Valley mee te nemen. Dat maar eens met het vrouwtje bespreken...

Bedankt voor alle hulp!
Marcopstal
Amerika-expert

Death Valley hoort natuurlijk logischer wijze thuis tussen Sequoia en Las Vegas.

De twee keer over Vegas is natuurlijk ook jammer en bezorgt je denk ik toch wel wat extra kilometers? Je komt er daarenboven nog twee keer op een zaterdag aan.
markdrost
Amerika-ontdekker

Bericht door markdrost »

Mee eens...ik heb "destijds" bedacht dat het me fijner leek in LV te overnachten dan bijvoorbeeld in Bishop, veel vrienden hebben daar geslapen en het me afgeraden. Volgens mij rij ik zo niet heel veel meer, toch?

Ik ga DV eens bespreken thuis :)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Campground of hotel in Las Vegas of Barstow (ik neem aan dat je dat bedoelt ipv Bishop waar je helemaal niet komt) scheelt ook nog wel. Het kan zo wel, maar blijft drukke trip

Voor death valley moet je wel ergens een dag vinden en dat betekent dus ook weer ergens anders een dag inleveren. Maar waar...?
Van Seki via Death Valley naar Las Vegas in 1 dag lijkt me met de camper veel te veel.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik zou inderdaad een dag Grand Canyon laten vallen ten voordele van een dag Bryce. Bryce is zò mooi, zonde om het over te slaan als je in de buurt bent. Wij hebben met een camper rond gereisd, iets langer dan jullie nu plannen, maar wij hadden Capitol Reef en Monument Valley in de route opgenomen. Misschien haal je nog inspiratie uit ons reisverslag. Dat je een dag extra kwijt bent om de camper op te halen, boodschappen te doen,... vind ik wat ruim geschat, maar een kleine halve dag heb je toch wel nodig.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Oh, en nog een tip:
Als laatste overnachting voor je bij San Francisco bent, zie ik nu staan dat je over Monterey nadenkt. Zou ik doen! En dan met de kleine naar het aquarium gaan, vindt hij vast prachtig!
markdrost
Amerika-ontdekker

Bericht door markdrost »

Paul: ik bedoelde Kingman :)

Ga ik doen José!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer