Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

lower antelope canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
traveller
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: lower antelope canyon

Bericht door traveller »

Klopt, dat is de site voor Ken's tours.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 26 nov 2014, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
2009: Kerst:New York
2011: Las Vegas
2012: LA-JoshuaTree-Grand Canyon-MV-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-Yosemite-SF-SD-LA
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

PSVwally schreef: Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je maar met zn 4-en naar binnen gaat daar, of er moet verder helemaal niemand zijn.
Ik was er in september 2012 en ben alleen, samen met een gids, naar binnen gegaan. In de canyon waren nog 2 andere toeristen met een gids. Mijn gids liep een stukje achter mij en speelde op een fluit. Dat klonk echt geweldig in de canyon.
Het kan er dus nog best rustig zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ah de fluitgids...die hadden wij ook.

Ik had niet verwacht dat het daar nog zo rustig kon zijn tussen mei en september. Aangezien er nu ook veel meer aandacht voor is ivm bijvoorbeeld 5 jaar geleden.
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Het zal vast een uitzondering geweest zijn. Doordeweekse dag ergens in september, halverwege de middag. Ik dacht dat ze gesloten waren, omdat er maar een paar auto's stonden. Maar ze waren gewoon open en de gidsen zaten te wachten op klanten. :)
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

traveller schreef:Hallo Frans,

Dank voor je uitgebreide info.

Je bent dus met de Lower Antelope Canyon tours geweest? klopt
Heb je hier ook voor gereserveerd? Of ben je gewoon in de ochtend aangekomen, en met de eerst beschikbare tour mee gegaan? niet gereserveerd kon mee met de tour die al 5 minuten binnen was
Waren jullie dan nog wel met een grotere groep, of echt met z'n vieren? voor de fototour vertelde Robert ( de gids ) dat 4 max was

Ik kon zo snel geen website vinden voor de Lower Antelope Canyon tours. ik dacht dat ze geen website hebben;; staat ook niet op het kaartje wat ik van de gids kreeg. ( dacht ik )
Ik zag wel op een andere site dat ze twee keer per dag een fototour doen (om 0900 uur en in de middag).
dat komt overeen met wat Robert vertelde. De manier waarop ze de fototour doen was echt goed, vooral met de hoeveelheid mensen die via Ken tours langskwamen.

Wat ik begreep is het van de laatste 2 jaar dat voornamelijk naast westers publiek ook Aziaten de Antelope Canyons ontdekt zouden hebben als snelle tour. In 2011 kwam ik ook geen kip tegen in de canyon.
Laatst gewijzigd door Frans H op 27 nov 2014, 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

traveller schreef:Klopt, dat is de site voor Ken's tours.
Ja; maar daar moet je ook wezen .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Het gaat inderdaad om 8 uur open, waar je alleen rekening mee moet houden is dat de nevajo's juist wel of niet (??) mee doen met de zomertijd. Oftewel, je hebt een uur tijdsverschil met de rest van page.
Wij zijn in september geweest en stonden er mooi om 8 uur, het begon echter pas om 9 uur in de tijd van Page (volg je het nog?)

Wat ik erg jammer vond bij onze tour was dat er net een bus met aziaten aankwamen. Die kwamen achter onze tour aan, met als gevolg dat we enorm opgejaagd werden. Binnen een half uur hadden we de hele canyon gehad en stonden we weer bij de auto. Dit is natuurlijk gewoon pech hebben!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

:offtopic: Om de een of andere reden hebben veel mensen hier het niet echt op met de gejaagde vakantiemethodes van Aziaten.
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

:offtopic: Het zijn vooral de ondoordringbare groepen gecombineerd met het gejaagde wat het voor mij inrritant maakt. Als je er per ongeluk tussenkomt ben je kansloos, ben wel eens stukje meegevoerd :blink: .
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Mijn ervaring met Aziaten is dat het een behoorlijk verschil is vwb gedrag / rekening houden met anderen of de groep uit China / Korea of Japan komt. Misschien was het toeval ? De japanners die ik tegenkwam waren uiterst beleefd en wachtten netjes tot ze erbij konden en vroegen eerst nog of je klaar was met kijken of fotograferen. Als er Chinezen aankomen zie je dat direct want die gaan gewoon voor je staan en duwen desnoods je statief weg als ze erbij willen.Ik zorg dat ik al weg kan of eet eerst wat totdat ze weer weg zijn. Meestal hoef je ook niet zolang te wachten.

Met zo een horde In de Antelope Canyon heb je echt pech.
rosao
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

lower antelope canyon

Bericht door rosao »

Hoi,

We gaan begin mei een rondje VS doen (voornamelijk zuidwest) en dan gaan we ook naar antelope canyon. Ik ben nu een beetje aan het kijken wat leuker is lower of upper antelope en daar las ik dat lower antelope wat avontuurlijker is (wat wel leuk is met onze zoon van 8 ) maar ook wat smaller. Nou vroeg ik me dus af hoe smal het daar wordt. Iemand ervaring? Kun je daar ook goed doorheen als je wat aan de forsere kant bent :roll: ? Het is maar waar je je druk om maakt haha, wil daar niet staan en ineens constateren dat ik niet pas (awkward!).

Groetjes
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is af en toe wat smal, vooral op het begin of einde (afhankelijk of je bij de spleet of de trap begint). Maar echt klauteren of zeer smal is het nergens. De upper is vlak en een stuk breder
traveller
Amerikafan

Bericht door traveller »

bedeve schreef:
traveller schreef:Klopt, dat is de site voor Ken's tours.
Ja; maar daar moet je ook wezen .
Wat is eigenlijk de reden om Ken's tour te nemen boven Dixie tour?
http://antelopelowercanyon.com/tours/
Ik lees alleen maar dingen over Kens tour hier op het forum, maar ik heb juist bij Dixie geboekt.
Ik heb op Yelp en tripadvisor goede recenties gelezen over Dixie's tour.

Dus is er een reden om toch voor Ken's tour te kiezen?
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben voor Ken's tours gekozen omdat ik niet wist dat er nog een andere mogelijkheid was.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dixie Ellis is ook prima. Overigens reageer je op een bericht van meer dan een jaar oud :wink:
traveller
Amerikafan

Bericht door traveller »

:oops: :lol: :lol:
ok, heb een tijdje terug ook iets over Antelope Canyon in het forum gezet, en kreeg vandaag weer een notificatie mail over dit topic;) dus had ff niet naar het jaartal gekeken.

Maar gelukkig is Dixie Ellis ook een goede keuze dus :thumbup:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

rosao schreef:Hoi,

We gaan begin mei een rondje VS doen (voornamelijk zuidwest) en dan gaan we ook naar antelope canyon. Ik ben nu een beetje aan het kijken wat leuker is lower of upper antelope en daar las ik dat lower antelope wat avontuurlijker is (wat wel leuk is met onze zoon van 8 ) maar ook wat smaller. Nou vroeg ik me dus af hoe smal het daar wordt. Iemand ervaring? Kun je daar ook goed doorheen als je wat aan de forsere kant bent :roll: ? Het is maar waar je je druk om maakt haha, wil daar niet staan en ineens constateren dat ik niet pas (awkward!).

Groetjes
Ik ben ook wat forser :wink: maar dat is geen enkel probleem hoor. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer