Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het weer in april-mei

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maantje61
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Het weer in april-mei

Bericht door Maantje61 »

Over 3 weken is het zover...bijna 5 weken met de camper op pad in Zuid-west Amerika. Rondje is uitgestippeld...staat hier ergens op het forum. Nu heb ik nog een vraagje...omdat we zo vroeg in het seizoen zijn verwachten we hier en daar nog wel eens problemen met het weer te hebben. Welke sites of radiozenders raden jullie aan om zo goed mogelijk op de hoogte te blijven?
goldenhills
Amerika-expert

Re: Het weer in april-mei

Bericht door goldenhills »

Ik gebruik Weather Underground, www.wunderground.com.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Qua weerbericht kan je vaak ook op de
Campgrounds de verwachtingen wel vragen. Op internet vond ik de gebruikelijke sites wel redelijk accuraat.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn al diverse keren de laatste week van april vertrokken vanuit San Francisco, richting Denver. Eigenlijk altijd prachtig weer gehad!
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Wij zijn nu bijna een maand onderweg. Vannacht werd ik wakker van de regend. De eerste regen van deze vakantie. Nu is bewolkt maar droog. Gisteren hebben we de kustweg gereden. Prachtig zonnig weer en niet druk op de weg. We zijn al meerdere keren op vakantie geweest in deze periode (maart/april). Nog nooit een jas nodig gehad. Alleen 's morgens heb je een vest nodig. Ik zag wel dat alle campings vol waren op stuk wat wij gereden hebben langs de kustweg.Ik vind tot nu toch januari de leukste tijd om hier te zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb 1x (behalve op een boot of dergelijke) een trui en windjack aangetrokken begin Mei in Bryce Canyon toen het ongelooflijk begon te hozen toen ik ergens beneden op de Navajotrail liep. Het werd zo'n rode brassige drap dat het echt stukken op handen en voeten terug omhoog klauteren was omdat je gewoon terug naar beneden gleed. Ik heb daarna nog een aantal dagen rode modder uit mn schoenen moeten halen.
Ik heb wel vaker een aantal dagen regen gehad, al was dat voornamelijk 's nachts gelukkig. In Bryce, maar vooral tussen Yellowstone en de Black Hills/Badlands had ik midden Mei een aantal dagen minder weer. Maar Bryce was de enige dag dat ik ook een lange broek aangetrokken had voor een wandeling. En dan kom je knalrood van de modder boven samen en besluiten een aantal van Aziatische vrienden om op teenslippers naar beneden te willen wandelen. Toen de eerste 2 onderuit gingen en plat in de drek vielen hielden zij het ook maar voor gezien.
Gast

Bericht door Gast »

Maantje61 schreef:omdat we zo vroeg in het seizoen zijn verwachten we hier en daar nog wel eens problemen met het weer te hebben.
Vroeg of laat in het seizoen, je kunt natuurlijk altijd problemen hebben met het weer. En het ligt er ook helemaal aan waar je bent, aan de kust, in de woestijn, in de bergen.

Gewoon in je hotel naar een lokale nieuwszender kijken, die nemen altijd ruim de tijd om over het weer te praten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer