Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hillie_7
Amerika-ontdekker

Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Hillie_7 »

Goedemorgen allemaal,

Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst rondreizen in (West-) Amerika. Nu zijn we onze planning aan het maken maar dat valt nog niet mee. We willen graag veel zien maar wel op een normaal tempo.
Wat informatie:
Data: van 5 september t/m 29 september
Route: van San Francisco naar San Francisco met huurauto.

De vlucht en de auto hebben we al geboekt. Evenals de eerste twee overnachtingen.

Tot nu toe heb ik het globale schema hieronder. Onze vragen aan jullie:
- Is dit haalbaar?
- We vragen ons af of we eventueel ook Sequoia NP kunnen bezoeken?
- We willen ook graag naar Valley of fire. Doen we dit het beste op de route richting Zion? Of doen we dit als we in las vegas zijn zodat we in een keer door kunnen naar Zion?
- Is een tussenstop in pismo beach aan te raden of zouden we meteen door kunnen naar monterey? Zodat we daar wat langer kunnen chillen?

Verder staan we open voor feedback :)!

Dag 1 (5-9); Amsterdam - San Francisco (rondkijken en chillen / lombard street/chinatown?)
Dag 2 (6-9); San Francisco ( Bezoek Alcatraz + huren fietsen voor bekijken Golden Gate Bridge)
Dag 3 (7-9); San Francisco - Yosemite NP (Waar het beste overnachten?)
Dag 4 (8-9); Yosemite NP
Dag 5 (9-9); Yosemite NP - Bodie - Lee Vining (of Bridgeport?) ( Is het verstandig om vandaag Bodie te doen? Of op dag 6)
Dag 6 (10-9); Lee Vining ( of Bridgeport) - Mono Lake - Lone pine
Dag 7 (11-9); Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Dag 8 (12-9); Las Vegas
Dag 9 (13-9); Las Vegas
Dag 10 (14-9); Las Vegas - (Valley of Fire?) - Zion
Dag 11 (15-9); Zion
Dag 12 (16-9); Zion - Bryce canyon
Dag 13 (17-9); Bryce canyon - Page
Dag 14 (18-9); Page (naar antilope canyon)
Dag 15 (19-9); Page - Monument Valley
Dag 16 (20-9); Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17 (21-9); Grand Canyon- Seligman - Kingman
Dag 18 (22-9); Kingman - Joshua Tree - Los Angeles (Haalbaar? )
Dag 19 (23-9); Los Angeles
Dag 20 (24-9); Los Angeles
Dag 21 (25-9); Los Angeles -Pismo Beach
Dag 22 (26-9): Pismo beach - Monterey
Dag 23 (27-9); Monterey -San Francisco (Inleveren auto)
Dag 24 (28-9); San Francisco - Amsterdam
Dag 25( 29-9); Aankomst Amsterdam

Alvast heel erg bedankt!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Mrvanilla »

Hele mooie route al, je hebt duidelijk je huiswerk gedaan. In principe zou je de route zo kunnen rijden. Enkele korte opmerkingen:

- Ik zou niet in zowel Lee Vining als Lone Pine overnachten. Ik zou dan opteren voor een extra nacht in Yosemite zelf, of die nacht elders te gebruiken. In plaats daarvan zou je in Mammoth Lakes/Bishop kunnen overnachten.

- Sequioia NP lijkt me nu niet echt haalbaar.

- Valley of Fire bezoek je inderdaad het beste onderweg van Las Vegas naar Zion NP. Vertrek echter al vroeg die dag. Je kunt makkelijk een halve dag in Valley of Fire besteden en midden op de dag is het daar erg heet in september. Daarnaast verlies je een uur als je richting Zion rijdt (uur tijdverschil).

- Een tussenstop aan de kustweg is zeker aan te raden. Op zich kan Pismo Beach, maar ik zou iets verder door rijden tot de regio Morro Bay/Cambria/San Simeon. Dan is het wat beter verdeeld.

- Voor Yosemite slaap je qua logistiek het beste in het park zelf. Je moet dan echter wel bereid zijn de portomonnee te trekken en kijken of er uberhaubt nog iets te krijgen is. Gebruik daarvoor deze site: http://www.travelyosemite.com/lodging/y ... xperience/

- Alternatieven zijn El Portal of Oakhurst. Te ver weg wordt ook niet handig, want dan ben je erg veel rijd kwijt met op en neer rijden.

- Kingman - Joshua Tree - LA is wel haalbaar, maar lang. In Joshia Tree zul je niet veel kunnen doen in september; het is er enorm warm dan.
Groetjes,
Daniel
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Ron Notenboom »

Wij zijn afgelopen september van Needles via Joshua Tree naar San Diego gereden. Wel een grote afstand, maar wij vonden het goed te doen. Ook de hitte in Joshua Tree vonden wij niet veel anders dan in op andere plekken (bijv. Las Vegas) waar wij tijdens onze rondreis zijn geweest. En een paar uurtjes Joshua Tree vonden wij alleszins de moeite waard.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Hillie_7
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillie_7 »

Dag Daniel,
Allereerst heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord. Daar hebben we zeker iets aan.
Even ter verduidelijking. Bedoel je dat we ipv Lone Pine of ipv Lee vining ergens anders kunnen overnachten? En hoe kan ik dat het beste veranderen in de planning?

Oef ik schrik inderdaad van de prijzen op Yosemite park zelf ( vanaf 300 euro per nacht.. )

Groetjes Hilde
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je in lee Vining overnacht is er weinig tussen Lee Vining en Lone Pine. Ik zou dan ipv Lone Pine gewoon in Death Valley overnachten.
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pim & Narelle »

Wat een mooi vooruitzicht! :thumbup:

Vanaf Yosemite zou ik (via Bodie) direct doorrijden naar Mammoth Lakes (en vervolgens naar Death Valley). Die extra dag zou je kunnen inzetten in San Francisco of Yosemite.

Wij hebben de afstand Kingman - Joshua Tree - Los Angeles ook in 1 dag gedaan (maar dan andersom), een lange rijdag, maar wel te doen hoor!

Wij hebben grotendeels dezelfde reis gemaakt in mei vorig jaar, misschien vind je het leuk om onze reisverslagen te bekijken (zie hieronder) :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hillie_7 schreef: Oef ik schrik inderdaad van de prijzen op Yosemite park zelf ( vanaf 300 euro per nacht.. )
Dan kijk je niet goed, heb je op www.travelyosemite.com gekeken? Bij Half Dome Village heb je tentcabins en cabins die daar ver onder liggen.

Een mooie verdeling tussen Yosemite en Las Vegas is een stop in Mammoth Lakes of Lee Vining, en een in Death Valley.
Op zich er er genoeg te doen tussen Lee Vining en Lone Pine, maar voor een eerste bezoek zou ik kiezen voor zoveel mogelijk tijd in Yosemite en in Death Valley. Je kunt ook kiezen voor slechts één overnachting tussen Yosemite en LV, bijvoorbeeld in Bishop of Lone Pine, maar 2 stops zijn wel mooi, zeker als je ook naar Bodie wilt.
Kijk voor dat stuk eens in ons 2013- en 2015-verslag.

Marianne
Hillie_7
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillie_7 »

Hebben nu het een en ander aangepast. We hebben er voor gekozen om op het einde nog wat rustiger aan te kunnen doen.
Nu heb ik een dagje extra pismo beach gedaan.. Of is het verstandiger om een dag langer in san francisco te zijn voordat we naar huis vliegen?

Dag 1 (5-9); Amsterdam - San Francisco (rondkijken en chillen / lombard street/chinatown?)
Dag 2 (6-9); San Francisco ( Bezoek Alcatraz + huren fietsen voor bekijken Golden Gate Bridge)
Dag 3 (7-9); San Francisco - Yosemite NP (Waar het beste overnachten?)
Dag 4 (8-9); Yosemite NP
Dag 5 (9-9); Yosemite NP - Bodie - Lee Vining- Mono Lake - Death valley
Dag 6 (10-9); Death Valley - Las Vegas
Dag 7 (11-9); Las Vegas
Dag 8 (12-9); Las Vegas
Dag 9 (13-9);Las Vegas - (Valley of Fire?) - Zion
Dag 10 (14-9); Zion
Dag 11 (15-9); Zion - Bryce canyon
Dag 12 (16-9); Bryce canyon - Page
Dag 13 (17-9); Page (naar antilope canyon)
Dag 14 (18-9); Page - Monument Valley
Dag 15 (19-9); Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16 (20-9); Grand Canyon- Seligman - Kingman
Dag 17 (21-9); Kingman - Joshua Tree - Los Angeles (Haalbaar? )
Dag 18 (22-9); Los Angeles
Dag 20 (24-9); Los Angeles -Pismo Beach
Dag 21 (25-9); Pismo Beach

Marianne, bedankt voor de link. Via die link zouden we inderdaad 300 euro totaal kwijt zijn ongeveer. Fijn :)
Dit weekend gaan we een aantal accommodaties vastleggen. Of adviseren jullie om het daar ter plekke te doen? :oops:
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik zou persoonlijk niet zo snel kiezen voor een extra dag Pismo Beach. Dan kun je beter een extra dag SF of Monterey doen. In Monterey kun je het aquarium bezoeken of whale watching doen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Hillie_7 schreef: Dag 20 (24-9); Los Angeles -Pismo Beach
Dag 21 (25-9); Pismo Beach
Het is niet echt lekker aan het strand liggen daar, zoals bijvoorbeeld wel aan de Midellandse Zee of zelfs Scheveningen. Een dagje strand met jullie (prachtige!) route kan je beter bewaren totdat je weer thuis bent...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Yosemite via Bodie naar Death Valley is niet te doen. Met maar 1 stop kun je beter eerder stoppen dan in DV. Maar met een bezoek aan Bodie (reken zeker 3 uur incl de reistijd) is twee stops tussen Yosemite en Las Vegas wel aan te raden.

Ik zou dus dit:
Dag 5 (9-9); Yosemite NP - Bodie - Lee Vining- Mono Lake - Death valley
Dag 6 (10-9); Death Valley - Las Vegas
Dag 7 (11-9); Las Vegas

Zo doen:
Dag 5 (9-9); Yosemite NP - Bodie - Mono Lake - Mammoth Lakes
Dag 6 (10-9); Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 7 (11-9); Las Vegas
Dit geeft je veel meer ruimte op dag 5. Vergeet niet dat je ook nog een heel groot deel van Yosemite doorkruist op die dag, en daar is ook nog voldoende te doen. Bijvoorbeeld de Tuolumne of Merced grove voor de sequoia's en je hebt er verschillende wandelmogelijkheden en uitzichtpunten. Zie bijvoorbeeld ons 0215-verslag daarvoor.

Je zou kunnen overwegen om SF aan het eind te doen, dan kom je ook niet in het weekend in Las Vegas.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou ook doen wat Marianne aangeeft en daar de dag Pismo of Page voor gebruiken.

Als je echt een dag strand wilt zou ik doen op het stuk tussen LA en Santa Barbara.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hillie_7 schreef:Dit weekend gaan we een aantal accommodaties vastleggen. Of adviseren jullie om het daar ter plekke te doen? :oops:
Nee, ik zou het nu al doen. Dan ben je daar ter plekke geen tijd mee kwijt en kun je op je gemak naar leuke deals zoeken.
En in de parken en naaste omgeving zal het zeker al aardig vol zitten.
Pim & Narelle schreef:Vanaf Yosemite zou ik (via Bodie) direct doorrijden naar Mammoth Lakes (en vervolgens naar Death Valley). Die extra dag zou je kunnen inzetten in San Francisco of Yosemite.
In 1 dag van Yosemite naar DV via Bodie?
Zie hier voor de route van Yosemite naar DV, via Bodie. Alleen aan rijtijd al 8 uur.

Marianne
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pim & Narelle »

In 1 dag van Yosemite naar DV via Bodie?
Zie hier voor de route van Yosemite naar DV, via Bodie. Alleen aan rijtijd al 8 uur.
Nee, we bedoelden met een overnachting in Mammoth Lakes! 8) Sorry voor de onduidelijkheid.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als je Bodie wilt bezoeken, dan heb je 2 stops nodig tussen Yosemite en Las Vegas.
Zonder Bodie zou je 1 stop kunnen doen in bv Lone Pine en dan de volgende dag via Death Valley naar Las Vegas.

Ik zou de volle dag Pismo Beach weglaten en Yosemite - LV met 2 stops doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Hillie_7
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillie_7 »

Heel erg bedankt allemaal! We hebben jullie tips verwerkt in ons schema!
Zo ziet deze er nu uit:

Dag 1 (5-9); Amsterdam - San Francisco
Dag 2 (6-9); San Francisco
Dag 3 (7-9); San Francisco - Yosemite NP
Dag 4 (8-9); Yosemite NP
Dag 5 (9-9); Yosemite NP - Bodie - Mono Lake – Mammoth lakes
Dag 6 (10-9); Mammoth Lakes – Death valley
Dag 7 (11-9); Death Valley – Las Vegas
Dag 8 (12-9); Las Vegas
Dag 9 (13-9); Las Vegas
Dag 10 (14-9); Las Vegas - (Valley of Fire?) - Zion
Dag 11 (15-9); Zion
Dag 12 (16-9); Zion - Bryce canyon
Dag 13 (17-9); Bryce canyon - Page
Dag 14 (18-9); Page (naar antilope canyon)
Dag 15 (19-9); Page - Monument Valley
Dag 16 (20-9); Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17 (21-9); Grand Canyon- Seligman - Kingman
Dag 18 (22-9); Kingman - Joshua Tree - Los Angeles
Dag 20 (24-9); Los Angeles
Dag 21 (25-9); Los Angeles -Pismo Beach

Marianne, we hebben met veel plezier jullie verslagen gelezen. Hebben er nu ook erg veel zin in!! :D
Zijn er nog meer dingetjes die jullie opvallen aan ons schema?
We vragen ons af of 4 dagen LV niet een beetje veel is? Of dat we aan een volle dag LV genoeg hebben? Hetzelfde geld voor LA. We vinden het fijn om op het einde nog een extra nacht monterey te hebben zodat we niet alleen maar aan het rijden zijn de laatste dagen.

Wat is jullie advies?

Nogmaals heel erg bedankt!
roberto101
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door roberto101 »

Leuke route hoor!
Jullie hebben ruim de tijd, wij hebben binnen hetzelfde aantal dagen ook Moab nog aangedaan.

- Dag 14 zou je horseshoe bend nog kunnen toevoegen
- Valley of Fire is zeker wel de moeite waard op dag 10
- Extra nacht Grand Canyon vonden wij zelf erg prettig
- 2 volle dagen LV is wel fijn en ook wel nodig om het een beetje te kunnen bekijken
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Voor mij zouden 2 volle dagen Las Vegas wat veel zijn. Ik zou ze liever elders toevoegen, bijvoorbeeld bij Yosemite of de Grand Canyon, maar ieder zijn voorkeur!
Dat vraagteken bij Valley of Fire zou ik zeker weghalen: dat is een héél mooi park en je hebt er zeker de tijd voor. Zoals al eerder vermeld door PSVWally: vertrek dan wel op tijd uit Las Vegas, zodat je vroeg in Valley of Fire bent, voor het warmste moment van de dag. Dan kan je bijvoorbeeld de wandeling naar de Fire Wave maken.
Hillie_7
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillie_7 »

Bedankt allebei, we hebben jullie adviezen genoteerd.
We zijn nu per dag aan het bekijken wat we graag willen zien, waar we willen slapen en wat de route wordt. Wat een werk! Er zijn zo veel mooie dingen te zien dat we soms door de bomen het bos niet meer zien.

Overnachting Yosemite park bijvoorbeeld. De accommodaties rondom het park trekken ons nu niet zo. We hebben via airbnb.nl een appartement gevonden in Mariposa. Met goede recensies voor het mooie bedrag van 280 dollar!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zijn zo veel mooie dingen te zien dat we soms door de bomen het bos niet meer zien.
Plan het ook allemaal niet te strak in. Hou ruimte voor dingen te doen die je ter plekke ziet, of, om vooral ook dingen niet te doen. Het is en blijft een reis waarin je onmogelijk alles in de parken en steden kunt bekijken. Daar heb je veel meer van dit soort reizen voor nodig.
Wat mij persoonlijk bv opvalt is dat ik richting het einde van de vakantie meer 'moeite' krijg met het rijden. Dan wil ik juist zaken zien en niet nog 4u naar een bepaalde plek moeten rijden. Zo'n dag 18 is een langere dag dan dat je verwacht. Zeker als het verkeer in LA eventueel ook nog tegen zit. Ik vind je route overigens prima hoor. Ik zou daar niet veel meer aan veranderen.

Kan je niet goedkoper zitten in Mariposa dan $280 voor 2 nachten? Niets mis mee als je dat ervoor over hebt overigens hoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer