Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Theunmarjon: Eerste camperreis west amerika 23 dagen
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Theunmarjon: Eerste camperreis west amerika 23 dagen
Je kan ook nog een half uur doorrijden naar Moss Landing, misschien niet de gezelligste koa, maar daar kan je de volgende ochtend misschien ontbijten op het stand en daar walvissen of dolfijnen spotten.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mooie plek wel hoor! En dan eten bij Phil's Fish Market & Eatery.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wat leuk al die tips.
We zien er vanavond weer even uitgebreid naar en zullen proberen een aantal campings te boeken. Welke gebieden adviseren jullie in ieder geval om te reserveren??
Marjon
We zien er vanavond weer even uitgebreid naar en zullen proberen een aantal campings te boeken. Welke gebieden adviseren jullie in ieder geval om te reserveren??
Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Heel eerlijk? Alles! Geeft zoveel rust als je niet mee hoeft te zoeken naar een plek.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook de meeste campings vastleggen. Ik had je al wat mogelijkheden voor Yosemite gegeven. Kijk echt heel regelmatig of er iets in het park vrij komt, dat scheelt je veel rijtijd en parkeerproblemen.
Ik zou echt aanraden om via de Tioga Pass te rijden. Als je door DV mag rijden zou je van Las Vegas via DV naar Lone Pine of Bishop kunnen rijden en dan de volgende dag naar Yosemite. Tussen Yosemite en SF kun je naar bijvoorbeeld Grant Grove in Kings Canyon. Daar kun je de Grant grove bekijken of je rijdt daarvandaan naar Sequoia voor bijvoorbeeld de General Sherman Tree en de Congress Trail.
Marianne
Ik zou echt aanraden om via de Tioga Pass te rijden. Als je door DV mag rijden zou je van Las Vegas via DV naar Lone Pine of Bishop kunnen rijden en dan de volgende dag naar Yosemite. Tussen Yosemite en SF kun je naar bijvoorbeeld Grant Grove in Kings Canyon. Daar kun je de Grant grove bekijken of je rijdt daarvandaan naar Sequoia voor bijvoorbeeld de General Sherman Tree en de Congress Trail.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Met betrekking tot de route omdraaien betreffende Yosemite en Sequoia snap ik het niet meer. Volgens mij ga je dan op en neer rijden. In veel voorbeeld routes staat het als volgt:
las vegas,
death valley,
sequoia/kings canyon,
Yosemite,
SF.
Of zit ik dan verkeerd. Ik haal niet echt uit de grote kaarten welke wegen/route je dan het best kunt rijden.
Graag tips!
las vegas,
death valley,
sequoia/kings canyon,
Yosemite,
SF.
Of zit ik dan verkeerd. Ik haal niet echt uit de grote kaarten welke wegen/route je dan het best kunt rijden.
Graag tips!
-
- Amerika-ontdekker
ps. de tioga pass willen we natuurlijk wel graag rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de volgorde zo doet:
las vegas,
death valley,
sequoia/kings canyon,
Yosemite,
SF.
kom je niet langs de Tigoa Pass. De Tioga Pass ligt vlak ten westen van Lee Vining. Je rijdt dan via de 395 (de noord-zuid weg tussen Death Valley en Sequoia) en dan de 120 (Tioga Road). Wil je daar langs rijden dan wordt de volgorde zo:
las vegas,
death valley,
Yosemite,
sequoia/kings canyon,
SF
Dit is de mooiste route. Misschien iets langer dan de andere route maar het scheelt niet vele.
In GoogleMaps kun je de laatste route nu niet zien omdat Maps er van uitgaat dat de Tioga Pass gesloten is; daarom word je onderlangs gestuurd. Op de kaart kun je de route wel goed vinden, zoveel mogelijkheden zijn er niet. En in GoogleMaps kun je de route ook wel langs de 120 laten gaan: je moet dan de route verslepen.
Marianne
las vegas,
death valley,
sequoia/kings canyon,
Yosemite,
SF.
kom je niet langs de Tigoa Pass. De Tioga Pass ligt vlak ten westen van Lee Vining. Je rijdt dan via de 395 (de noord-zuid weg tussen Death Valley en Sequoia) en dan de 120 (Tioga Road). Wil je daar langs rijden dan wordt de volgorde zo:
las vegas,
death valley,
Yosemite,
sequoia/kings canyon,
SF
Dit is de mooiste route. Misschien iets langer dan de andere route maar het scheelt niet vele.
In GoogleMaps kun je de laatste route nu niet zien omdat Maps er van uitgaat dat de Tioga Pass gesloten is; daarom word je onderlangs gestuurd. Op de kaart kun je de route wel goed vinden, zoveel mogelijkheden zijn er niet. En in GoogleMaps kun je de route ook wel langs de 120 laten gaan: je moet dan de route verslepen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Helaas hebben we net vernomen dat we met de apollo camper niet door Death Valley mogen. Wat adviseren jullie nu om na Las Vegas te doen?? Misschien ergens nog een dag aan plakken. Bijvoorbeeld bij Yosemite? Of in het begin van de route??
Dag 1 (ma.23/5) : SF: camper halen - Monterey/carmel (weten niet zeker of dit te doen is. Misschien toch dichterbij camping zoeken??)
Dag 2 (di. 24/5) : Monterey - Pismo beach
Dag 3 (woe. 25/5): Pismo Beach - LA
Dag 4 (dond. 26/5): LA
Dag 5 (vrijd. 27/5): LA - Yoshua tree park
Dag 6 (zat. 28/5) : Yoshua tree park - Needles
Dag 7 (zond. 29/5): Needles - Oatman - Grand Canyon (route 66 met een aantal stops)
Dag 8 (ma.30/5) : Grand Canyon
Dag 9 (di. 31/5) : Grand Canyon - Monument Valley
Dag 10 (woe. 1/6) : monument Valley - Page
Dag 11 (dond. 2/6): Page
Dag 12 (vrijd. 3/6): Page - Bryce Canyon
Dag 13 (zat. 4/6) : Bryce canyon - Zion park
Dag 14 (zond. 5/6): Zion park
dag 15 (ma. 6/6) : Zion park - Las Vegas
Dag 16 (di. 7/6) : Las Vegas
Dag 17 (woe. 8/6) : Las Vegas - .......
Dag 18 (dond. 9/6): .......- Yosemite park
Dag 19 (vrijd.10/6): Yosemite park
Dag 20 (zat. 11/6) : Yosemite park - Sequoia park (bakersfield/kings canyon)??
Dag 21 (zond. 12/6): Sequoia park (bakersfield/kings canyon)??
Dag 22 (ma. 13/6) : Sequoia park - bijv. Anthony Chabot regionaalpark (camping voor aftanken en opruimen camper)
dag 23 (di. 14/6) : bijv.: Anthony Chabot regionaalpark - San Francisco. (Apollo) Voor 11 uur moet camper ingeleverd worden.
Marjon
Dag 1 (ma.23/5) : SF: camper halen - Monterey/carmel (weten niet zeker of dit te doen is. Misschien toch dichterbij camping zoeken??)
Dag 2 (di. 24/5) : Monterey - Pismo beach
Dag 3 (woe. 25/5): Pismo Beach - LA
Dag 4 (dond. 26/5): LA
Dag 5 (vrijd. 27/5): LA - Yoshua tree park
Dag 6 (zat. 28/5) : Yoshua tree park - Needles
Dag 7 (zond. 29/5): Needles - Oatman - Grand Canyon (route 66 met een aantal stops)
Dag 8 (ma.30/5) : Grand Canyon
Dag 9 (di. 31/5) : Grand Canyon - Monument Valley
Dag 10 (woe. 1/6) : monument Valley - Page
Dag 11 (dond. 2/6): Page
Dag 12 (vrijd. 3/6): Page - Bryce Canyon
Dag 13 (zat. 4/6) : Bryce canyon - Zion park
Dag 14 (zond. 5/6): Zion park
dag 15 (ma. 6/6) : Zion park - Las Vegas
Dag 16 (di. 7/6) : Las Vegas
Dag 17 (woe. 8/6) : Las Vegas - .......
Dag 18 (dond. 9/6): .......- Yosemite park
Dag 19 (vrijd.10/6): Yosemite park
Dag 20 (zat. 11/6) : Yosemite park - Sequoia park (bakersfield/kings canyon)??
Dag 21 (zond. 12/6): Sequoia park (bakersfield/kings canyon)??
Dag 22 (ma. 13/6) : Sequoia park - bijv. Anthony Chabot regionaalpark (camping voor aftanken en opruimen camper)
dag 23 (di. 14/6) : bijv.: Anthony Chabot regionaalpark - San Francisco. (Apollo) Voor 11 uur moet camper ingeleverd worden.
Marjon
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dag van SF naar Monterey incl camper ophalen moet niet het allegrootste probleem zijn.
Ik zou vanuit Las Vegas naar Mammoth Lakes/Lee Vining
rijden ten oosten langs death valley. Dat is een flinke rit, maar je kan dan in de middag bijvoorbeeld nog wat rondkijken rond mono lake south tufa
Ik zou vanuit Las Vegas naar Mammoth Lakes/Lee Vining
rijden ten oosten langs death valley. Dat is een flinke rit, maar je kan dan in de middag bijvoorbeeld nog wat rondkijken rond mono lake south tufa
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook naar Lee Vining of Mammoth Lakes rijden.
Je komt met deze route niet in Bakersfield. Afhankelijk van waar je overnacht rij je weer via de 180 of via de 198 Sequoia uit.
Marianne
Je komt met deze route niet in Bakersfield. Afhankelijk van waar je overnacht rij je weer via de 180 of via de 198 Sequoia uit.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Met een camper zou ik de overnachting zo kiezen dat ik via de 180 het park in en uit kan rijden. De 198 (Generals Highway) wordt afgeraden voor voertuigen langer dan 22ft/6,7m (op de site staat 6,7km
). Deze weg is door zijn vele haarspeldbochten niet erg fijn rijden, zeker niet met een grote camper.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Monterey lijkt me toch een leukere plaats om 's avonds nog wat rond te wandelen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle info. We zijn nu campings aan het boeken. Maar dit valt erg tegen. Tot nu toe alleen nog maar Joshuatree kunnen vastleggen. Zion en Yosemite zijn bijvoorbeeld allemaal volgeboekt. Enig idee hoe we daar nog tussen kunnen komen of wat anders een optie is om te kunnen staan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Yosemite had ik je al tips en een link gegeven. Je kunt ook eens de zoekfunctie op het forum proberen, of kijk eens naar de beoordelingen op de AA-site (zie de link bovenin).
Voor Zion is de zion Canyon Campground in Springdale ook een mogelijkheid.
Via de NPS-sites kun je vaak ook alternatieven vinden buiten het park. Zie voor Zion bijvoorbeeld https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... n-zion.htm
Marianne
Voor Zion is de zion Canyon Campground in Springdale ook een mogelijkheid.
Via de NPS-sites kun je vaak ook alternatieven vinden buiten het park. Zie voor Zion bijvoorbeeld https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... n-zion.htm
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2446 Weergaves
-
Laatste bericht door Klinki
-