Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MaryKay: rondje Phoenix.
Reis MaryKay: rondje Phoenix.
Hallo allemaal,
Laat ik beginnen met me voor te stellen. Ik ben Marieke en ga met mijn man en dochter (1jr) in december vrienden opzoeken in Phoenix. Wij zullen daar kerst vieren, daarna willen we een rondje Arizona - Zuid Californie maken. Ik zal eerst de planning beschrijven en daarna de vragen die we nog hebben.
ph - Sedona
Sedona - grand canyon
grand canyon
grand canyon - Barstow
Barstow - la
la
la - san Diego
3 dagen san Diego
san Diego - Phoenix
- zijn de reisafstanden niet te lang met een 1-jarige?
- is er iets kindvriendelijks te doen tussen gc en Barstow in bv Needles?
- we zitten met oud en nieuw in LA, is daar iets leuks te doen? Ik denk dat we een airbnb nemen in de buurt van Hollywood
- moeten we hotels in die periode ver van te voren boeken?
En natuurlijk staan we open voor allerlei ander tips..
Marieke
Laat ik beginnen met me voor te stellen. Ik ben Marieke en ga met mijn man en dochter (1jr) in december vrienden opzoeken in Phoenix. Wij zullen daar kerst vieren, daarna willen we een rondje Arizona - Zuid Californie maken. Ik zal eerst de planning beschrijven en daarna de vragen die we nog hebben.
ph - Sedona
Sedona - grand canyon
grand canyon
grand canyon - Barstow
Barstow - la
la
la - san Diego
3 dagen san Diego
san Diego - Phoenix
- zijn de reisafstanden niet te lang met een 1-jarige?
- is er iets kindvriendelijks te doen tussen gc en Barstow in bv Needles?
- we zitten met oud en nieuw in LA, is daar iets leuks te doen? Ik denk dat we een airbnb nemen in de buurt van Hollywood
- moeten we hotels in die periode ver van te voren boeken?
En natuurlijk staan we open voor allerlei ander tips..
Marieke
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: rondje Phoenix
Hoi,
Wat ga je doen in de Grand Canyon? Als het alleen bekijken is en niet wandelen, dan zou 1 overnachting voldoende zijn.
Voor kerst en oud en nieuw zou ik alvast wel hotels boeken, voor de rest kan je vast nog wel even wachten. Meestal kan je ze ook weer annuleren als je iets leukers vindt.
Veel plezier alvast!
Wat ga je doen in de Grand Canyon? Als het alleen bekijken is en niet wandelen, dan zou 1 overnachting voldoende zijn.
Voor kerst en oud en nieuw zou ik alvast wel hotels boeken, voor de rest kan je vast nog wel even wachten. Meestal kan je ze ook weer annuleren als je iets leukers vindt.
Veel plezier alvast!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis MaryKay: rondje Phoenix.
Hou wel rekening met de winterse omstandigheden rond Sedona, Flagstaff en de Grand Canyon.
Er zit volgens mij maar 1 echte lange rit in en 2 middellange ritten. Dus prima te doen, al reageert ieder kind weer anders op autorijden. Iets kindvriendelijks zie ik zo 1,2,3 niet echt. Maar zal je 1-jarige niet net zo blij zijn om even in een speeltuintje of langs de weg bij een picknickplek op een dekentje ket wat speeltjes te kunnen spelen? Die zal van de rest toch allemaal niet zo heel veel meekrijgen.
Er zit volgens mij maar 1 echte lange rit in en 2 middellange ritten. Dus prima te doen, al reageert ieder kind weer anders op autorijden. Iets kindvriendelijks zie ik zo 1,2,3 niet echt. Maar zal je 1-jarige niet net zo blij zijn om even in een speeltuintje of langs de weg bij een picknickplek op een dekentje ket wat speeltjes te kunnen spelen? Die zal van de rest toch allemaal niet zo heel veel meekrijgen.
Grand Canyon lijkt me schitterend in de winter, maar houd inderdaad wel rekening met de eventuele winterse omstandigheden.
Misschien is Tucson wel leuk om te bezoeken? Niet ver van Phoenix en er zijn enkele leuke bezienswaardigheden.
Misschien is Tucson wel leuk om te bezoeken? Niet ver van Phoenix en er zijn enkele leuke bezienswaardigheden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik dacht dat het wel mee viel met de winterse omstandigheden in Sedona? Ik las ergens op het forum dat de wegen naar de grand canyon in winterse omstandigheden goed te doen zijn. Geldt dit dan ook voor de weg naar Hermits Rest? Maar een backup plan is dus niet geheel onverstandig. We zijn een aantal dagen in Phoenix, dus we kunnen vanuit daar nog beslissen of we naar gc rijden of niet. Iemand een idee voor een backup plan?
Ja en inderdaad een speeltuintje of iets dergelijks zal genoeg zijn. Ik zag in Needles een strandje aan de Colorado river, dat lijkt me ook wel wat ;D
Tucson ga ik nog even bekijken
Dank je wel zover. Heeft iemand nog antwoord op de andere vragen?
Ja en inderdaad een speeltuintje of iets dergelijks zal genoeg zijn. Ik zag in Needles een strandje aan de Colorado river, dat lijkt me ook wel wat ;D
Tucson ga ik nog even bekijken

Dank je wel zover. Heeft iemand nog antwoord op de andere vragen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je zou 1 nacht minder grand canyon kunnen doen en bv een hotel met zwembad en speeltuintje boeken in Palm Springs omgeving. Daar is de temperatuur ook in de winter nog zeer aangenaam met het oog op jullie dochtertje. Je hebt dan ook tijd om Joshua NP te bezoeken.
Of inderdaad het wat zuidelijker te zoeken.
Of inderdaad het wat zuidelijker te zoeken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me dat met een 1-jarige er niet veel rekening gehouden hoeft te worden qua kindvriendelijke zaken. Tenzij de 1-jarige dan al bijna 2 is?
Behalve de GC zie ik eigenlijk alleen maar steden. Willen jullie niet meer van de natuur zien? Wellicht een rugdrager meenemen en wat wandelingen maken? Een park als Joshua Tree is dan heel aangenaam.
Als de tickets nog niet vastliggen zou je kunnen overwegen om vanaf San Diego of LA terug te vliegen, dat scheelt je een lange rijdag.
Misschien heb je iets aan ons 2011/2012 verslag, wij zijn toen met de Kerst in het zuidwesten geweest.
Marianne
Behalve de GC zie ik eigenlijk alleen maar steden. Willen jullie niet meer van de natuur zien? Wellicht een rugdrager meenemen en wat wandelingen maken? Een park als Joshua Tree is dan heel aangenaam.
Als de tickets nog niet vastliggen zou je kunnen overwegen om vanaf San Diego of LA terug te vliegen, dat scheelt je een lange rijdag.
Misschien heb je iets aan ons 2011/2012 verslag, wij zijn toen met de Kerst in het zuidwesten geweest.
Marianne
Veel stof tot nadenken.
We verblijven twee nachten in GC omdat ik vanuit Sedona nog een state park wil bezoeken en we wat later op de dag pas in GC aankomen. Hiernaast lijkt het me prettiger om twee nachten in een hotel te slapen met de kleine. Zonder haar waren we vast geen twee nachten gebleven. Ik hoop wel enkele wandelingen langs de rim te kunnen maken in GC, maar dit zal wel afhankelijk zijn van het weer.
Joshua Tree en Palm Springs klinkt als een ideaal backup plan, daar ga ik me wat verder op in lezen. En misschien moeten we sowieso Joshua Tree maar opnemen als tussenstop tussen SD en Ph (en dus een dagje SD inleveren)
De tickets zijn al geboekt, was een paar 100 euro goedkoper dan met een vertrek elders...

Joshua Tree en Palm Springs klinkt als een ideaal backup plan, daar ga ik me wat verder op in lezen. En misschien moeten we sowieso Joshua Tree maar opnemen als tussenstop tussen SD en Ph (en dus een dagje SD inleveren)
De tickets zijn al geboekt, was een paar 100 euro goedkoper dan met een vertrek elders...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vergis je niet met die 'wandelingen' langs de rim. Als er geen sneeuw/ijs ligt kan je makkelijk de uitzichtpunten doen, maar echt delen naar beneden lijken me vrij lastig, zeker met de kleine. Ik vind overigens niets mis met 2 nachten GC, maar als je bij Sedona bv slide rock canyon sp bedoelt heb je daar in de winter misschien niet zo heel veel aan.
Wij hebben afgelopen januari in 2 weken LA-Phoenix gedaan (met iets oudere kinderen, van 3 tot 10 jaar). Wij hadden geen zin in winterweer en het risico om de planning te moeten omgooien, dus wij zijn zuidelijker gebleven. Ruwweg deden wij LA-Joshua Tree-DV-LV-Tucson-Phoenix. Wij hadden prima weer, best fris (het was toevallig een relatief koude en natte periode, het was inderdaad maar de vraag wat we in die tijd in de GC nog hadden kunnen zien en doen), maar alleen rond Kingman lag een dun laagje sneeuw, en verder alleen een sneeuwstorm boven op de berg toen we vanuit Palm Springs met de kabelbaan omhoog gingen. Mocht het weer dus tegenvallen dan zijn er voldoende alternatieven, wij hebben een geweldige vakantie gehad.
Terug in Texas!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In je oorspronkelijke route zou ik niet langs Barstow rijden, maar via Joshua Tree.
Misschien heb je hier iets aan: Speeltuinen zoek site: http://mapofplay.kaboom.org/
Groetjes,
Ingrid
Misschien heb je hier iets aan: Speeltuinen zoek site: http://mapofplay.kaboom.org/
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Dank jullie allemaal voor de reacties! We gaan nog wat bijstellen en Joshua Tree opnemen in het schema. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1442 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 5 Reacties