Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wonen en werken in New York

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
rai
Amerika-newbie

Wonen en werken in New York

Bericht door rai »

Hallo,

Ik ben op zoek naar alle informatie over Nederlanders die willen werken en wonen in New York of Nederlanders die al in New York wonen die mij daar bij kunnen helpen. Ik ben 25 en heb een goede baan in Nederland, maar wil graag mijn leven in New york beginne.

gr,
Rai
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Rai,

Ik vind het vervelend als je helemaal geen antwoord krijgt, dus, ook al woon en werk ik niet in New York, toch maar iets.
Voor je hier (VS) kunt wonen of werken, moet je door immigratie procedures. In je berichtje vermeld je niet, hoe het daarmee staat.
Mijn ervaring (ik ben op mijn 22e de VS binnen gekomen) is, dat het flink moeilijk is een werkvergunning, laat staan een groene kaart te krijgen.
Ik woon niet in New York (nl. in Washington), maar ben meerdere malen in de stad geweest en kan me voorstellen, dat het een aanlokkelijke plaats is om te wonen. Succes ermee!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Suzanne
Amerika-newbie

Bericht door Suzanne »

Hoi!!

Ik ben afgelopen zomer 3 maanden in New York en Washington DC geweest (ik heb in NY gestudeerd summercourse). Ik ben in december klaar met mijn studie en ik zou graag in NY of DC willen wonen en werken. Heb je misschien advies voor werken in dc??? Ik ben al wel heel druk bezig maar tot op heden nog weinig succes.
Beste rai als ik bruikbare informatie voor je heb zal ik het doorgeven!!

groetjes suzanne
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Suzanne,

Het is inderdaad helemaal niet makkelijk. De meeste kans heb je nog bij een internationaal bedrijf, zoals de Wereldbank of het IMF. En heb je de Nederlandse ambassade in Washington al geprobeerd? Ik weet niet wat voor richting je zoekt, maar als je via een Amerikaans bedrijf zoekt, moet dat bedrijf eerst voor de immigratiedienst laten zien, dat iemand hier in de VS niet hetzelfde werk kan verrichten.
Ik had wat dat betreft geluk, want ik werkte (op een werkvergunning om te beginnen, die op mijn 25e zou verlopen) voor een reisbureau en daar hadden ze mijn kennis van vreemde talen nodig.
Succes met zoeken!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Suzanne
Amerika-newbie

Bericht door Suzanne »

Hoi petra

Bedankt voor je reactie. Ja ik heb de Nederlandse ambassade gisteren aangeschreven..afwachten dus..
Ik heb zelf hogere hotelschool gedaan en ben nu bezig met een universitaire opleiding in het kader van arbeid, organisatie en beleid.

Ik heb nu ook de vacatures in de kranten bijgehouden in Washington via Internet. Dus ja ik blijf doorzoeken!!
Iniedergeval alvast heel erg bedankt!!

Groetjes
flysmurf
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door flysmurf »

*deleted*
Laatst gewijzigd door flysmurf op 10 mei 2009, 01:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hoi Flysmurf,

Zoals Petra hierboven al schreef is het niet eenvoudig om naar de VS te migreren en ik denk dan ook dat je als verpleegkundige de meeste kans maakt. De eventuele andere opties zijn: een bedrijf dat je naar de VS uitstuurt als expat (maar dat is tijdelijk), of als je directe familie in de VS hebt wonen, kun je met hen als sponsor een aanvraag voor een visum indienen.

Maar nogmaals: je beroep is je grootste troef. Die kans kun je het beste proberen te benutten!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
flysmurf
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door flysmurf »

(deleted)
Laatst gewijzigd door flysmurf op 25 jun 2004, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

;;
Laatst gewijzigd door newengland op 19 apr 2007, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Xerxes
Amerikafan

Re: Wonen en werken in New York

Bericht door Xerxes »

rai schreef:Hallo,

Ik ben op zoek naar alle informatie over Nederlanders die willen werken en wonen in New York of Nederlanders die al in New York wonen die mij daar bij kunnen helpen. Ik ben 25 en heb een goede baan in Nederland, maar wil graag mijn leven in New york beginne.

gr,
Rai
Hey ik heb in NYC gewoond (woon nu in L.A.), het is inderdaad moeilijk om een green card te krijgen of een werk visum, een vriend van mij heeft het via een stage visum (J1 Visa) gedaan en die vervolgens naar een H1B visum omgezet (hij heeft Hotel management in Breda gestudeerd), hij deed elk jaar mee aan de green card loterij en heeft het in 2003 gewonnen. doe mee met de loterij: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... sity3.html

mazzel, laat me weten als je vragen over leven in NYC hebt.

Xerxes
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Aan Flysmurf
Ik begrijp eruit dat nog geen verpleegkundige bent?
Deze websites hebben veel info;
http://www.twmlaw.com/recourses/freignnurses.html
http://www.allnursingschools.com
Voor meer info zoek eens onder "foreign nurses".
Annemiek
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Ik woon bij Boston zo ik weet bijna nix over Nederlanders in New York, maar je kan deze website voor jong NL professionals probeer:

http://www.nlborrels.com/nl/index.cfm?section=home

The forums seem fairly active.

Sucess!
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

hallo,

ik snap heel goed dat je in new york wil werken en wonen ik wil later ook in de states wonen en werken helaas is het niet zo makkelijk om te emigreren maar ik wens je veel suc6

groetjes,
USA fan
flysmurf
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door flysmurf »

*deleted*
Laatst gewijzigd door flysmurf op 10 mei 2009, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Hoi,

Ik studeer ook verpleegkunde en was laatst op internet aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om met je Ned. diploma in Amerika te werken, er is een organisatie die zich hier mee bezig houdt, zij vergelijken de diploma's en helpen ook met een visum aanvragen etc. Het is wel een interessante site met heel veel informatie: http://www.CGFNS.org (Commission on Graduates of Foreign Nursing Schools)

Groetjes, Michelle
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

alles bij elkaar denk ik dat het inderdaad het makkelijkste is om een baan te vinden in amerika met een baas die je wilt ondersteunen! Je moet dan wel onmisbaar zijn en een amerikaan moet het werk niet kunnen doen. Petra is hier een aantal jaren terug heen gekomen en alle regeltjes zijn erg aangescherpt sindsdien, dus het is nog moeilijker!

Ik wens in ieder geval iedereen veel succes en hoop jullie ooit eens hier in de VS te zien (wonen en werken)!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Ik ben geen expert, maar ik denkt dat als je wil in amerika wonen en werken, en je geen kontacts hier heeft, dan je moet network.

Ik bedoel je moet nederlands mensen, bedrijven, en social groups vinden. Bezoek op de webpage van de Nederlands consulaat in New York en Boston ook, bv:

Netherlands Embassy: http://www.netherlands-embassy.org/
NL Consulate Boston: http://www.cgny.org/location.asp#Massachusetts

Bezoek de Forums op:

-- NLBorrels.com
-- The Netherlands-America Foundation (NYC) http://www.thenaf.org
-- The Netherlands-American Business Group of New England (Boston) http://www.nabg.net
-- The Fulbright Center (NL) http://www.fulbright.nl

Als de andere members heeft heir gezagt, emigreren naar amerika niet makkelijk is, maar "it is possible and is does happen." Maar, je moet de werk doen. Ik hoop je vind dat hier en ook in NL veel mensen kan je hulpen. Sucess!
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
flysmurf
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door flysmurf »

*deleted*
Laatst gewijzigd door flysmurf op 10 mei 2009, 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

rperre schreef:alles bij elkaar denk ik dat het inderdaad het makkelijkste is om een baan te vinden in amerika met een baas die je wilt ondersteunen! Je moet dan wel onmisbaar zijn en een amerikaan moet het werk niet kunnen doen. Petra is hier een aantal jaren terug heen gekomen en alle regeltjes zijn erg aangescherpt sindsdien, dus het is nog moeilijker!

Ik wens in ieder geval iedereen veel succes en hoop jullie ooit eens hier in de VS te zien (wonen en werken)!

Richard
Hoi Richard,

Toen ik hier kwam gold dezelfde regel, hoor, een Amerikaan moest mijn werk niet kunnen doen. Gelukkig sprak ik verschillende talen op een internationaal reisbureau. Niemand van degenen, die zich op de advertentie voor mijn baan meldden, voldeed aan die voorwaarde.

Toch heb ik, ondanks jaren van manipulatie door dat bedrijf, zoals vakanties intrekken omdat *ik* nu juist nodig was, of niet naar de begrafenis van mijn grootvader mogen, om dezelfde reden. Of het weekend werken, want "wij sponsoren toch je groene kaart, dus doe maar beter wat wij zeggen" en nog vele andere omstandigheden, die ik niemand toewens, niet via mijn werk mijn groene kaart verkregen.

Maar zonder dat had ik drie jaar na aankomst hier onherroepelijk teruggemoeten, dus het was niet voor niets. Maar zonder gekheid was ik een slaaf van dat bedrijf omdat ze mij sponsorden.

Vijf jaar na aanvraag en equivalente abuse van mijn werkgever werd het Rick, mijn echtgenoot van een jaar, te gortig en stond hij erop, dat ik via mijn huwelijk een kaart zou aanvragen. Voorheen wilde ik dat niet, want ik wilde niet dat mensen zouden denken, dat ik daarom met een Amerikaan getrouwd ben.

Uiteindelijk heb ik dus "de" kaart zo verkregen.
Geen gemakkelijke weg en als het nu nog moeilijker is, zoveel meer redenen om mensen zich er terdege van bewust te maken, dat je niet omdat het je zo leuk lijkt even naar de VS gaat om te werken of om te emigreren.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

NL-USAvisa schreef:-- NLBorrels.com
Hee, die kende ik nog niet, bedankt voor de link!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer