Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mobiel bellen
mobiel bellen
een kennis van me woont in manhattan en wil me bellen met zijn mobiel naar mijn mobiel, alleen we krijgen het niet voor elkaar.
weet iemand wat hij moet intoetsen om mij te bellen en ik moet intoetsen om hem te bellen ?
alvast bedankt !
Mvg,
Merlijn
weet iemand wat hij moet intoetsen om mij te bellen en ik moet intoetsen om hem te bellen ?
alvast bedankt !
Mvg,
Merlijn
Laatst gewijzigd door tomtom op 19 jan 2007, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: mobiel bellen
01131 6******** *= de rest van je mobiele #tomtom schreef:
weet iemand wat hij moet intoetsen om mij te bellen
alvast bedankt !
Mvg,
Merlijn
Als je vriend een Nederlandse mobiel heeft kan het ook met +31 6********
Rob schreef:01131 6******** *= de rest van je mobiele #tomtom schreef:
weet iemand wat hij moet intoetsen om mij te bellen
alvast bedankt !
Mvg,
Merlijn
011316 en dan dus geen 06 meer, maar de rest van mijn nummer ?
en als ik hem wil bellen dan ?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
tomtom schreef:Rob schreef: 01131 6******** *= de rest van je mobiele #
011316 en dan dus geen 06 meer, maar de rest van mijn nummer ?
Klopt
en als ik hem wil bellen dan ?
Als hij een NL mobiel heeft kan het met +31 6********
Met een USA-cell weet ik niet maar daar weet een van de Nederamerikanen hier vast wel op te antwoorden![]()
-
- Amerika-expert
Je kunt internationaal bellen met een Amerikaanse mobiele telefoon. Je moet alleen even aan je telefoonmaatschappij vragen of ze die blokkering willen opheffen.
Ik bel met mijn mobiel naar Nederland met + 31, dan de nul weglaten van het kengetal of de 0 in 06 en dan de rest van het nummer.
011 31 enz. draaien werkt ook vaak (00 kennen ze niet in de VS, hier is het 011).
Vanuit Nederland bel ik met mijn mobiel ook via + 1 en dan kengetal (dat in de VS geen 0 heeft) en nummer. Mobiele telefoon heeft ook een "gewoon" nummer, niks geen 06 of 04, mijn mobiele telefoon heeft 651 (voor St. Paul, MN) en dan de rest en mijn gewone telefoon ook.
Ik bel met mijn mobiel naar Nederland met + 31, dan de nul weglaten van het kengetal of de 0 in 06 en dan de rest van het nummer.
011 31 enz. draaien werkt ook vaak (00 kennen ze niet in de VS, hier is het 011).
Vanuit Nederland bel ik met mijn mobiel ook via + 1 en dan kengetal (dat in de VS geen 0 heeft) en nummer. Mobiele telefoon heeft ook een "gewoon" nummer, niks geen 06 of 04, mijn mobiele telefoon heeft 651 (voor St. Paul, MN) en dan de rest en mijn gewone telefoon ook.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Nog een tipje: als je naar de VS belt vanuit NL kan je beter via een accesnummer of een phonecard bellen.. Scheelt enorm 
ALs je belt van een vast nummer:
Ik gebruik vaak de volgende twee accesnummers:
0900-0400544 (2.5 ct per min. ipv de 7 via de KPN) en 0900-0900 (variabel tarief, eventjes luisteren dus).. Hoe het werkt: je belt het accesnummer en vanuit daar toets je het Amerikaanse nummer in. Je betaald dan dus NIET voor het bellen naar de VS maar voor het bellen naar een NL 0900 nummer.
Als je belt van een mobiel nummer:
koop een Buget Phone Card (o.a. postkantoor en Free Record Shop). Scheelt aanzienlijk
Voor je Amerikaanse kennis is het waarchijnelijk ook goedkoper om een phonecard te kopen van bv. phoneavenue.com oid..

ALs je belt van een vast nummer:
Ik gebruik vaak de volgende twee accesnummers:
0900-0400544 (2.5 ct per min. ipv de 7 via de KPN) en 0900-0900 (variabel tarief, eventjes luisteren dus).. Hoe het werkt: je belt het accesnummer en vanuit daar toets je het Amerikaanse nummer in. Je betaald dan dus NIET voor het bellen naar de VS maar voor het bellen naar een NL 0900 nummer.
Als je belt van een mobiel nummer:
koop een Buget Phone Card (o.a. postkantoor en Free Record Shop). Scheelt aanzienlijk

Voor je Amerikaanse kennis is het waarchijnelijk ook goedkoper om een phonecard te kopen van bv. phoneavenue.com oid..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
@tomtom
ik gebruik "1649" met mijn mobiele telefoon om naar Amerika te bellen en betaal 1 cent per minuut.
@flint
met mijn vaste telefoon gebruik ik "1643" en betaal momenteel een halve cente per minuut om naar de USA bellen. Was een tijdlang helemaal gratis.
zie voor info: http://www.bel1649.nl en http://www.1643telecom.nl
Gebruik beiden al enkele jaren.
Groetjes..
ik gebruik "1649" met mijn mobiele telefoon om naar Amerika te bellen en betaal 1 cent per minuut.
@flint
met mijn vaste telefoon gebruik ik "1643" en betaal momenteel een halve cente per minuut om naar de USA bellen. Was een tijdlang helemaal gratis.
zie voor info: http://www.bel1649.nl en http://www.1643telecom.nl
Gebruik beiden al enkele jaren.
Groetjes..
Dan moet hij in zijn mobiel de nummerafscherming uitzetten..
@ adriane: via 0900-0400544 is vanaf vast bellen 2.5 ct goedkoper
Oh en @tomtom: je kan wel een 0900 nummer bellen met je mobiel, maar dan betaal je ook nog de kosten voor het mobiel bellen, dus dan ben je weer duur uit.
@ adriane: via 0900-0400544 is vanaf vast bellen 2.5 ct goedkoper

Oh en @tomtom: je kan wel een 0900 nummer bellen met je mobiel, maar dan betaal je ook nog de kosten voor het mobiel bellen, dus dan ben je weer duur uit.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 5838 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess