Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stephaa: tweede USA trip!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Amerikafan00
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Stephaa: tweede USA trip!

Bericht door Amerikafan00 »

Wij gaan toevallig in dezelfde periode, met ook een combinatie tussen New York en Florida. Wij gaan wel "maar" 10 nachten.
We hebben een directe retour New York geboekt. Daar blijven we dan eerst 2 nachten/3 dagen, vervolgens 6 dagen in Florida. We vliegen op Miami, één dag Miami en Miami Beach met mooi hotel, volgende dag rustig door en bezoekje Everglades en door naar Fort Myers. (Sanibel Island) Daar overnachten, en volgende dag rustig rondrijden aan de westkust, en s'avonds een hotel op Clearwater Beach. De volgende dag gaan we naar Busch Gardens, en s'avonds door naar Orlando, waar we vervolgens nog 2 nachten blijven. Dan weer vanuit Orlando terug naar New York. Volgende dag nog een volle dag New York, en s'avonds laat terug. Het is de eerste verre reis voor ons, dus dit lijkt ons een leuke vakantie voor eerste ervaringen. Ook wij konden (helaas) niet langer weg wegens de meivakantie.
Succes nog met plannen! Ik zou wel binnenkort een ticket boeken, dat je daar zekerheid over hebt.
:thumbup:
Stephaa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Stephaa »

Hoi Amerikafan00,

Leuk dat jullie dezelfde planning hebben in dezelfde tijd! Wellicht treffen we elkaar nog.
Je zult het vast super hebben daar! Voor ons is deze kant van us ook nieuw en willen zoveel mogelijk uit alles halen mits mogelijk natuurlijk.

Alvast heel veel plezier met de voorpret en over vier weken is het al zover!
Ik houd het forum op de hoogte zodra tickets geboekt zijn. Dat willen we binnenkort doen overigens!

Xox :D
Afbeelding

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast

https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
Sibi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Sibi »

Ook wij hebben nog maar een paar weken voorgenieten en dan gaan we , vliegen 21 april op tampa blijven twee weken in Florida en dan nog drie dagen ny.

Ben benieuwd of je een reactie op emanaties hebt gehad want ook ik wil dat graag alleen hoor ik steeds dat dit qua periode niet handig is.

Dus mocht iemand tips hebben hou ik me aanbevolen.

Veel plezier!
Die cross klinkt goed jammer genoeg zijn wij pas 5 mei in NY
2017 Florida Passe a Grill & New York
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

ik geloof nog steeds niet geloof ik waarom je niet gewoon van 25 april -30 april NY vliegt
1 mei naar miami of Orlando en dan terug van miami of Orlando naar ams??

eerlijk vind ik het schema niet te doen

ik heb afgelopen zomer ook een retourticket vanuit Florida naar Ny geboekt maar je bent met het reizen gewoon heel wat uren zo niet een dag zoet . wij zijn toen in totaal 5,5 week geweest dus tijd zat

reken ook de tijden dat je van te voren aanwezig moet zijn en de tijd van vliegveld naar bestemming

ik zou wat meer neerleggen voor een multiticket . zoveel zal het niet schelen als je je binnenlandse retour en evt bagage kosten er bij optelt
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

He! Thanks voor je bericht!
Een beetje een late reactie, heb op het moment tentamens dus even bezig met wat anders.. Haha

Goed om te horen dat jij hetzelfde gedaan hebt, maar dan met wat meer tijd.
Naar jouw mening toch niet haalbaar?
Ik had vluchttijden gevonden die mij wel gunstig leken. Van United. 's Ochtends 07:50 vliegen MCO - EWR en 's avonds 22:30 (was het geloof ik) terug naar MCO. Gezien de tijden was je zo het meest gunstig uit dacht ik.

De reden waarom we dit zo gekozen hebben (nog steeds is niks geboekt, dus alles is mogelijk) is dat een week NY wellicht wat lang is..?
Vandaar we dachten dat het zo wel lukte.
Aangezien we anders van 24/25e tot en met 01 mei in NY zitten. En dan een week (t/m dinsdag de 10e) in Miami (en omstreken).

Ik zal zo nog eens research doen naar een Multi ticket. Even zien wat de prijzen daarvan zijn en hoe gunstig de tijden zijn.
Bedankt voor je tips :-)!
Afbeelding

X Stephaa
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Zou je niet eens gaan boeken? Hoe langer je wacht hoe duurder het wordt. Ik vind je rijkelijk laat eerlijk gezegd. Het is ook nog eens meivakantie.
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Wauw, jij reageert vriendelijk..

Ik moet niks en wacht af totdat het mij uit komt. Er is geen haast bij. Planningen liggen open en doe voor nu wat info op.
Relax, ik kom er heus wel.

Overigens ben ik er vóór de meivakantie.
Bedankt voor je tip. :thumbup:
Afbeelding

X Stephaa
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Het was niet onaardig bedoeld, excuses als je het zo opgevat hebt. Ik zou zelf enorm in de stress zitten als ik nog niet geboekt zou hebben 3 (!) weken van tevoren. Ik heb dat zelf één keer gedaan door omstandigheden en toen de hoofdprijs betaald voor tickets en accommodatie. De meivakantie begint bij ons al voor Koningsdag dus is echt al bezig in onze regio.
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

de meivakantie begint op 22 april en je zit dus midden in de schoolvakanties die dit jaar van 22 april tot 17 mei duren omdat scholen zelf bepalen hoelang ze vrij geven en wanneer . wij vliegen 23 april en dat is voor de meeste scholen de start van de meivakantie
ik zei trouwens niet dat NY - Orlando niet kan ..dat kan prima maar een derde bestemming toevoegen zoals miami is gekkenwerk . je bent namelijk al een dag aan het rijden om van Orlando naar miami te rijden ( en vice versa in je schema ) en miami an sich ook geen echte reden heeft om daar te blijven. er zijn zeker veel mooiere stranden dan miami ( golf van mexico die vanuit Orlando prima te doen zijn voor 1 dageje ) daarnaast snap ik niet waarom je van NY weer op mco wil vliegen als je je laatste dagen in miami verblijft . ik zou dan gewoon een enkeltje naar miami boeken

persoonlijk zou ik het voor de rust maar ook om er van te kunnen genieten zonder dat je steeds van hot naar her aan het rijden bent ong zo plannen

26 april vlucht ams- NY ( je bent kapot als je aankomt dus aan deze dag heb je niets )
27 april - 1 mei NY ( is precies de 5 dagen Ny die je zelf ook gepland hebt
2 mei vroege vlucht naar of miami of Orlando
10 /11/12 mei vlucht terug naar ams

de vraag is wat zoek je precies in miami voor oa strand pretparken en shoppen kan je gewoon in Orlando blijven .
de reden dat mensen op miami vliegen is vaak omdat ze een rondje doen van bv key west , everglades, naples ( golf van mexico ) en dan door naar Orlando

ik ben zelf 2x in alleen miami geweest toen ik jonger was en south beach an sich ben je gauw uitgekeken . het enige wat ik geweldig vind aan south beach zijn de discotheken

ik zou dan ook aanraden om een keuze te maken tussen of Orlando of miami maar niet beiden .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Bedankt voor je nuttige en uitgebreide tip b_talens,
ik vind je planning ook wel leuk klinken zoals je het noemt. Ik zal het eens met mijn vriend overleggen.

Ik ben van mening dat we de dag dat we aankomen (of avond) nog iets nuttigs kunnen doen. Het hoeft niks uitgebreids te zijn maar we zullen niet in het hotelkamer blijven zitten.
Wat wij precies (of ongeveer) zoeken bij/in Miami zijn de stranden toch wel, maar willen ook naar Key West en de Everglades.
We willen de laatste dagen wat relaxen, duiken, zwemmen met manatees (ervaringen?) en natuurlijk naar Sawgrass Mills :D.
Ik zal nog even informatie verzamelen over de Golf van Mexico.

Verder is een discotheek echt geen must, een mooie plek waar je een drankje kunt doen lijkt ons beter.
Pretparken zijn we overigens helemaal niet van, en zullen dit dan ook niet bezoeken. Eerder wat natuur/hidden spots?

Iemand trouwens ervaringen met zwemmen met manatees of met (golf)surfen in/rond Miami?

Dus zoals jullie eigenlijk zeggen is het veel beter om alleen NYC en bijvoorbeeld Miami aan te doen.. Ik denk dat wij Miami (en omgeving) interessanter vinden dan Orlando.

Thanks voor de tips :thumbup: :thumbup:
Afbeelding

X Stephaa
Erkens
Amerika-ontdekker

Bericht door Erkens »

Ja, New York en Miami is een prima combinatie voor de dagen die je hebt. Wat goed dat je een keuze hebt gemaakt!

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd hoe het je gaat bevallen na alles wat iedereen je heeft geadviseerd :wink:

Laat je ons iets weten?
En ik ben inderdaad ook heel erg benieuwd waar je de last minute tickets gaat kopen voor een goede prijs. Ik heb dat ook een keer willen doen, maar het werd mij te heet onder de voeten toen ik de ticketprijzen omhoog zag gaan.
Hartelijke groetjes van Familie Erkens

2005 West Usa Autorondreis en Kauaii
2010 Florida: Kissimmee & Naples
2011 West Usa Camperrondreis
2016 Florida Natuur en Animal Kingdom
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Wij zijn uiteraard ook heel benieuwd. Zeker omdat we al in het Zuid Westen geweest zijn voor een langere periode.
Ik laat zeker weten hoe we het hebben! We zijn van plan om weer een blog te maken voor de thuisblijvers.
Deze zal ik onderaan mijn info vermelden zodat je kunt meelezen mochten er geïnteresseerden zijn.

Trouwens, morgen zijn we van plan de tickets naar NY te boeken. Ik hou jullie op de hoogte! :clap:

Oh, nog een dingetje, er zijn aanbevelingen voor de golf van Mexico, hoeveel tijd wordt daar gemiddeld in besteedt?
Als je uitgaat van de eerste dagen NY, gevolgd door Miami /Golf van Mexico?
En nog niemand met ervaringen met Manatees? Zou leuk zijn als iemand hierover iets wilde vertellen.

We hebben er zin in! Nog twee weekjes :D
Afbeelding

X Stephaa
Erkens
Amerika-ontdekker

Bericht door Erkens »

En? Heb je tickets kunnen vinden?
Hartelijke groetjes van Familie Erkens

2005 West Usa Autorondreis en Kauaii
2010 Florida: Kissimmee & Naples
2011 West Usa Camperrondreis
2016 Florida Natuur en Animal Kingdom
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zelf geen ervaringen met manatees, ik weet wel dat diverse mensen er hier wel mee gezwommen hebben. Kan je niets vinden via de zoekfunctie rechtsboven?

Ik zou zeker een dag of 4/5 minimaal uittrekken voor de golf van mexico. Heerlijk plek is dat. Clearwater, St Petes Beach, omgeving Braderton/Sarasota, omgeving Fort Meyers/Sanibel Island en omgeving Naples.

Ik had zelf 1.5e dag....ga nooit meer via een reisbureau daarheen hahaha.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik denk dat je te laat bent voor de manatees, die zijn er meestal alleen in de winter.
Maar misschien heb je geluk en zijn er nog een paar gebleven.

Bij de elektriciteitscentrale van Tampa kun je ze zien, maar op de site staat tot 15 april.

http://www.tampaelectric.com/company/mvc/
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Oops, late reactie ivm deadlines en tentamens maar woensdsg zitten we in the states met een rechtstreekse vlucht!!
Zoals jullie weten en verwachten hebben we er onwijs veel zin in!!

:clap: :clap:
Afbeelding

X Stephaa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen