Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer Amerika, tips voor Baltimore gezocht.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
larsbrox
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Eerste keer Amerika, tips voor Baltimore gezocht.

Bericht door larsbrox »

hallo,

Eindelijk gaan we dit jaar voor het eerst naar Amerika, droom komt uit.

Omdat ik nogal een zeikerd ben met vliegen hebben we er voor gekozen om te vliegen met Lufthansa via Düsseldorf naar Newark (economy plus)

we gaan eind aug en we gaan 2 weken.

dinsdag komen we aan in new York en blijven tot zaterdag.
zaterdag auto huren om naar atlantic city te rijden en daar tot maandag te blijven
maandag rijden we naar Baltimore, hier blijven we tot zaterdag om dan weer terug te gaan naar new York.

vanuit Baltimore willen we sowieso 1 dag naar Washington en een rondje getysburg en lancaster doen.

Ik ben verder nog op zoek om mooie/leuke dingen te zien vanuit Baltimore. De planning is om op de terug weg naar new York Philadelphia aan te doen.

Hebben jullie nog tip voor mij om te doen en te zien in de buurt van Baltimore?

alvast bedankt voor jullie reacties.
Gast

Re: eerste keer amerika, tips voor Baltimore gezocht

Bericht door Gast »

Misschien kun je een honkbalwedstrijd van de Orioles bezoeken. http://baltimore.orioles.mlb.com/schedu ... ar=DEFAULT
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik zou absoluut de tijd in Baltimore tot een, hooguit twee dagen houden en meer tijd in Washington besteden. Baltimore is veel kleiner, armoediger en misdadiger. Dat gezegd, de Inner Harbor is leuk, het aquarium mooi en Fort McHenry is interessant. Ik zou niet weten wat ik van maandag t/m vrijdag in de stad zou moeten doen. Washington daarentegen biedt eindeloos veel, te lezen in dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45860. Geloof mij als ik zeg dat je er spijt van gaat krijgen daar maar een dag door te brengen. Baltimore is trouwens deel van de Baltimore-Washington metropool en met goed verkeer slechts 45 minuten rijden tussen de steden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Omdat ik nogal een zeikerd ben met vliegen hebben we er voor gekozen om te vliegen met Lufthansa via Düsseldorf naar Newark (economy plus)
Hoezo dit? Er bestaan ook directe vluchten he :wink:

Verder eens met Petra, besteed iets meer tijd aan Washington, daar is veel te doen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In godsnaam, wat ga je in Baltimore zoeken van maandag tot zaterdag ? Op één, maximaal twee dagen heb je het daar gezien en zoals gezegd, Baltimore is helaas een stad met veel criminaliteit. Buiten de Inner Harbor is er niet zo veel te zien.

En dan plan je een dagtrip naar DC ? Een stad waar zoveel te zien is dat je er gemakkelijk een week kan vullen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
larsbrox
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer Amerika, tips voor Baltimore gezocht.

Bericht door larsbrox »

Ik snap jullie opmerkingen over baltimore maar dit is een bewuste keuze geweest.

Baltimore is meer een uitvalsbasis en niet een bestemming op zich.

De planning is om 2 dagen washington te doen.
Verder hebben 2 reisgenoten collegas in oxford wonen waar we ook heen willen.

zowel washington, oxford, gettysburg etc liggen allemaal op 1 uur rijden van baltimore. Zo hebben we een vaste plek voor meerdere dagen ipv elke 1 of 2 dagen ergens anders. En baltimore is goedkoper qua overnachting dan bijv washington.

Verder zitten we in de binnen haven in baltimore en dat is volgens de collegas goed te doen.

Dus verder zoek ik niet echt iets in baltimore zelf naar meer in de omgeving. Zoals de great falls
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer