Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Green card
Green card
Even een vraag over een green card.
Heb ik recht op een green card als mijn vader in Amerika woont op een green card??
Zijn daar nog voorwaarden aan verbonden?
Heb ik recht op een green card als mijn vader in Amerika woont op een green card??
Zijn daar nog voorwaarden aan verbonden?
Re: Green card
Volgens mij heb jij geen recht op een greencard wanneer jouw vader in Amerika woont. Mits ik het goed begrepen heb van vele andere posts hier op het forum kan jij tot je 21ste (mijn excuses als ik deze leeftijd grens fout heb!) Met je vader mee naar de VS, daarna is het ieder voor zich. Of te wel Nee jij hebt geen recht op een greencard.
Zoek het forum even door, er zijn echt tal van dit soort posts over familie leden met greencard.
Zoek het forum even door, er zijn echt tal van dit soort posts over familie leden met greencard.
Kijk eens naar dit plaatje en bepaal aan welke voorwaarden jij voldoet.
Ben je singel??? Nee eigenlijk niet, maar hoe zouden zij dit moeten weten
Woon samen, geen samenlevingscontract o.i.d.
Dan zou ik uitkomen op de onderste rij van "lawful permanent resident" naast die vlag met de klok erin..
"wait time for a single adult child of a lawful permanent resident: nine to 14 years"

Dan zou ik uitkomen op de onderste rij van "lawful permanent resident" naast die vlag met de klok erin..
"wait time for a single adult child of a lawful permanent resident: nine to 14 years"
Je kunt natuurlijk net doen alsof je single bent (als je niet getrouwd bent), maar dat zou ook betekenen dat je partner niet mee mag, dus dat lijkt me weinig zinvol.
Terug in Texas!
Wel lekker rustig joh!
Nee wou ook niet echt een GC om daar te blijven, maar meer voor later iets mee te kunnen doen. Momenteel is Nederland nog goed zat!

Nee wou ook niet echt een GC om daar te blijven, maar meer voor later iets mee te kunnen doen. Momenteel is Nederland nog goed zat!
Je kunt een greencard niet hier in Nederland op de plank leggen "om er later iets mee te doen". Als je als GC houder langer dan een jaar wegblijft uit de US, dan vervalt de GC tenzij je van tevoren een extensie hebt aangevraagd. En die geven ze echt niet af als je geen specifieke plannen hebt waarom je niet in de US bent voor zo'n lange periode.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Ben in de toekomst zeker wel van plan die kant op te gaan.
Ga nu jaarlijks gewoon een keer die kant op!
Maar jammer dat het dan niet kan op die manier! Shit Happens
Ga nu jaarlijks gewoon een keer die kant op!
Maar jammer dat het dan niet kan op die manier! Shit Happens
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Je kunt altijd de GC Lottery proberen. Is je vader van plan Amerikaans staatsburger te worden? Wellicht zijn er dan nog andere mogelijkheden.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Als je vader een staatsburger is kan je volgens mij een I-130 aanvragen. (Deze zag ik net in een topic voorbij komen op VJ) Greencard via familie, maar wellicht moet je daar even meer over googlen mocht het zo zijn. Ook is de provedure daarvan ontiegelijk lang en zwaar, preferentie categorie.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
-