Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vakantie Florida help tips
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Vakantie Florida help tips
En ik vraag me dan af of de rest wel haalbaar is. Wij hebben het in maart in omgekeerde volgorde gedaan, dus van Miami Airport naar Cape Coral (dat is qua afstand vergelijkbaar met Sanibel), maar niet die 3 dingen. Wij waren al om kwart voor 9 in Shark Valley, hebben gefietst en de Loop Road daarna gedaan. Broodje bij de Subway gehaald en we waren evengoed pas om 4 uur in Cape Coral. De airboattocht had er echt niet meer bijgepast. Ik zou in jullie geval dan kiezen tussen de Loop Raod of Shark Valley. De airboatride in Everglades City zou ik zeker doen.
Attractionticketsdirect.de heeft leuke combitickets. En is zeker betrouwbaar. Wij hebben onlangs combitickets besteld voor Universal en Wet 'n Wild, 14 dagen onbeperkt entree. Binnen enkele dagen in keurig mapje thuisbezorgd. Ook via Ierse site te boeken, even kijken, er kan prijsverschil in zitten.
Puntje om rekening mee te houden; Wij hebben voor 4 personen combitickets gekocht, flink bedrag. Nu heb ik gisteren geïnformeerd bij enkele grote Nederlandse verzekeringsmaatschappijen, maar op geen enkele annuleringsverzekering worden de aankoopkosten van deze entreetickets bij een eventuele annulering vergoed.
De trails die hier vermeld staan gaan we komende meivakantie doen, en de volgende steden gaan we bezoeken: zoals Miami, Homestead, snorkelen op Islamorada, Key West, Airboat Tour in Everglades City, Naples, Fort Myers, Bridge bij Sint Petersburg, Tampa en Orlando. Wellicht kan ik jullie daarna nog wat meer vertellen.
Puntje om rekening mee te houden; Wij hebben voor 4 personen combitickets gekocht, flink bedrag. Nu heb ik gisteren geïnformeerd bij enkele grote Nederlandse verzekeringsmaatschappijen, maar op geen enkele annuleringsverzekering worden de aankoopkosten van deze entreetickets bij een eventuele annulering vergoed.
De trails die hier vermeld staan gaan we komende meivakantie doen, en de volgende steden gaan we bezoeken: zoals Miami, Homestead, snorkelen op Islamorada, Key West, Airboat Tour in Everglades City, Naples, Fort Myers, Bridge bij Sint Petersburg, Tampa en Orlando. Wellicht kan ik jullie daarna nog wat meer vertellen.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hartstikke bedankt!
Een hele fijne vakantie alvast!
Ik hoor natuurlijk graag hoe de vakantie geweest is.
Hoe doen jullie dat qua hotels, in elke plaats een ander hotel of zijn jullie ook van plan heen en weer te rijden?
Hebben jullie bewust gekozen voor alleen een Airboat Tour in Everglades?
Een hele fijne vakantie alvast!
Ik hoor natuurlijk graag hoe de vakantie geweest is.
Hoe doen jullie dat qua hotels, in elke plaats een ander hotel of zijn jullie ook van plan heen en weer te rijden?
Hebben jullie bewust gekozen voor alleen een Airboat Tour in Everglades?
Wij maken een rondje, dus dat is heel anders dan dan je alles vanuit Naples doet.
Met de Thrillerboat door Miami, Homestead, trails in de Everglades, Homestead, jetski in Key West, snorkelen in Islamorada of Key Largo, airboattour bij Captain Jack in Everglades City, Naples, via Fort Myers en Tampa naar Orlando (5dagen), Fort Lauderdale en terug via Miami.
Alleen 5 nachten in Orlando in hetzelfde hotel, de andere nachten steeds in een ander hotel, dus echt rondreizen. Al lijken mij de afstanden wel meevallen. Ik hou wel van een paar mile rijden in de gehuurde 3.5 V6. Heel anders dan mijn 1.4 eco die ik thuis het hele jaar rijdt. Grootste afstand is misschien ergens 3 uur rijden.... Rijd je smorgens om 08.30 meteen na het ontbijt weg, ben je om half 12 aan de andere kant van Florida.
Met de Thrillerboat door Miami, Homestead, trails in de Everglades, Homestead, jetski in Key West, snorkelen in Islamorada of Key Largo, airboattour bij Captain Jack in Everglades City, Naples, via Fort Myers en Tampa naar Orlando (5dagen), Fort Lauderdale en terug via Miami.
Alleen 5 nachten in Orlando in hetzelfde hotel, de andere nachten steeds in een ander hotel, dus echt rondreizen. Al lijken mij de afstanden wel meevallen. Ik hou wel van een paar mile rijden in de gehuurde 3.5 V6. Heel anders dan mijn 1.4 eco die ik thuis het hele jaar rijdt. Grootste afstand is misschien ergens 3 uur rijden.... Rijd je smorgens om 08.30 meteen na het ontbijt weg, ben je om half 12 aan de andere kant van Florida.
-
- Amerika-ontdekker
Dan valt het allemaal nog wel mee indd. Als je alles vanuit Naples moet doen is dit natuurlijk anders want hoe verder je gaat hoe meer je moet rijden op een dag (heen en terug natuurlijk). Ik wens jullie heel veel plezier en hoor graag hoe jullie het gehad hebben!
Hoelang blijven jullie in totaal in Florida?
Hoelang blijven jullie in totaal in Florida?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, de airboatride gaan we zeker doen! (zijn ze in Everglade City allemaal goed?)Vito schreef: Ik zou in jullie geval dan kiezen tussen de Loop Raod of Shark Valley. De airboatride in Everglades City zou ik zeker doen.
Rekening houdend met dat we er in juli zijn, zou je dan de Loop Road of Shark Valley adviseren?
-
- Amerika-expert
Leoni, ik denk dat je je in het rijden in Florida nog wel eens kunt vergissen. De afstanden lijken niet ver, maar sommige wegen schieten echt niet op, zoals rond Miami, de 41 vanaf Miami naar Naples, Fort Myers enz. en de weg naar Key West.
Je kunt het beste tolwegen nemen of de Interstate, dat is nog wel te doen. Ik vind het verkeer in Zuid Florida druk en vergelijkbaar met de Randstad.
Je kunt het beste tolwegen nemen of de Interstate, dat is nog wel te doen. Ik vind het verkeer in Zuid Florida druk en vergelijkbaar met de Randstad.
-
- Amerika-expert
Moon29, kijk voor beoordelingen eens op Tripadvisor. Wij zijn met Everglades City Airboattours geweest. Kleine boten, iedereen krijgt een koptelefoon met microfoon op zodat er volop gelegenheid is voor het stellen van vragen.
Ik ben gelukkig nog nooit in juli in Florida geweest dus ik heb geen idee hoe het dan is in de Everglades en hoe de Loop Road er dan bij ligt. Kan me voorstellen dat fietsen geen pretje is dan met de hoge luchtvochtigheid en de muskieten. En misschien staat de Loop Road onder water? Ik heb echt geen idee.
Ik ben gelukkig nog nooit in juli in Florida geweest dus ik heb geen idee hoe het dan is in de Everglades en hoe de Loop Road er dan bij ligt. Kan me voorstellen dat fietsen geen pretje is dan met de hoge luchtvochtigheid en de muskieten. En misschien staat de Loop Road onder water? Ik heb echt geen idee.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou graag met Everglades City Airboat rides gaan, maar zie bij contact op hun website staan dat ze op zondag gesloten zijn (en laten wij er nou net op zondag zijn). Bij de tours staat dat echter niet vernoemd.
Iemand hier enig idee of ze op zondag alleen niet telefonisch bereikbaar zijn, of dat er dan ook echt geen tours plaatsvinden?
Iemand hier enig idee of ze op zondag alleen niet telefonisch bereikbaar zijn, of dat er dan ook echt geen tours plaatsvinden?
-
- Amerika-expert
Ik meen me te herinneren dat ze dan echt gesloten zijn, dus ook niet varen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oké jammer, dan zoeken we een andere.
Zitten er meer zie ik die ook met kleine boten voor 6 personen varen. Zoals Jungle erv''s.
Zitten er meer zie ik die ook met kleine boten voor 6 personen varen. Zoals Jungle erv''s.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik vond Bush Gardens echt een heel gaaf park! Wij hadden ook de combinatietickets van discovery cove wat overigens echt de moeite waard is. Ik heb daar een geweldige dag gehad!
Wij zijn 9 dagen in Disney geweest, en vanuit daar hebben we de omgeving van Orlando verkend. Disney is echt heel erg tof en totaal niet te vergelijken met Parijs. De hele sfeer was geweldig!
Wat ik ook echt een aanrader vond is het zwemmen met manatees in Crystal River. Je moet er behoorlijk vroeg voor opstaan maar dat is meer dan waard.
We zijn ook een paar dagen in Clearwater Beach geweest, prachtig strand en veel roggen gezien. Key West vonden we helemaal niks, al was de route er naar toe erg mooi. Een wat onbekendere aanrader is Weedon Island, daar kun je erg gave trails lopen waarvan enkele over boardwalks met waanzinnige uitkijkpunten. En de grap is dat je amper toeristen tegenkomt.
Miami beach vonden wij leuk om eens gezien te hebben.
Misschien leuk voor een avondje entertainment, bezoek een honkbalwedstrijd! Zeker als je in New York bent, kun je de New York Mets bezoeken of de Yankees. In Tampa zitten de Rays, daar zijn de tickets goedkoper dan in NY en ze hebben een roggenaquarium.
Wij zijn 9 dagen in Disney geweest, en vanuit daar hebben we de omgeving van Orlando verkend. Disney is echt heel erg tof en totaal niet te vergelijken met Parijs. De hele sfeer was geweldig!
Wat ik ook echt een aanrader vond is het zwemmen met manatees in Crystal River. Je moet er behoorlijk vroeg voor opstaan maar dat is meer dan waard.
We zijn ook een paar dagen in Clearwater Beach geweest, prachtig strand en veel roggen gezien. Key West vonden we helemaal niks, al was de route er naar toe erg mooi. Een wat onbekendere aanrader is Weedon Island, daar kun je erg gave trails lopen waarvan enkele over boardwalks met waanzinnige uitkijkpunten. En de grap is dat je amper toeristen tegenkomt.
Misschien leuk voor een avondje entertainment, bezoek een honkbalwedstrijd! Zeker als je in New York bent, kun je de New York Mets bezoeken of de Yankees. In Tampa zitten de Rays, daar zijn de tickets goedkoper dan in NY en ze hebben een roggenaquarium.
Wauw Danique,
we zijn gisteren in Naples geweest, wat een prachtige stad is dat. Super netjes is alles verzorgd, alles is prachtig onderhouden en de sfeer ademt nix anders dan luxe uit. En dan de 5th Avenue...... Monaco is er niets bij. Een dure winkelstraat, banken, makelaars juweliers en dure restaurants. Daarnaast heeft Naples een heerlijk wit zandstrand en een prachtige zonsondergang. Het is er ook erg prijzig, maar ach... Jullie mogen in een huisje van familie verblijven: bofkonten!
Vanuit Naples is Key West een flinke afstand. Key West is super, maar de weg over The Keys is al best lang (3,5 uur?).
De Anhinga Trail vanuit Homestead vind ik achteraf niet zo'n geweldige wandeling. Maar daar zagen we voor het eerst alligators (3) dus dat maakte het wel boeiend.
Maar als je echt alligators wilt zien, dan moet je de Loop Rd rijden!! Dat is zeker vanuit Naples zeer goed te doen. Daar hebben we meer dan 80 (!) alligators gezien. In de zoetwaterkanaaltjes liggen ze en vanaf de zeer goed te berijden gravelweg zijn ze vanuit de auto steeds goed te zien. Echt zeker doen!
Want een airboattour door de Everglades is super, maar zoals onze gids zei voor aanvang van de boottocht: "welkom on board. Allereerst; jullie zien vandaag geen alligator tijdens deze boottocht. Als je daarvoor hebt geboekt, kun je uitstappen, geld terug vragen en moet je naar Loop Road. Maar als je voor de adrenaline gaat, come on and enjoy!"
Nou, ik heb bewust een dagje gewacht met mijn reactie hier te schrijven omdat ik misschien nog vol adrenaline zat, maar wauwwww.... Wat is dat super!
Wij zijn met Captain Jack's Airboattour geweest. 4 tot max 6 personen op de boat en...... Gas erop!
Full speed door de mangroven, echt super.
Inderdaad geen alligator gezien, maar wel de wasbeertjes en als bonus: dolfijnen! 3 dolfijnen!
Overigens moet ik er misschien wel bij vermelden dat dit verschilt per seizoen. alligators leven in zoet water, daarom zagen we ze nu alleen in de kanaaltjes bij Loop Rd, maar als het in de zomer elke dag om 15.00 uur regent, is er meer zoetwater, en zijn er misschien wel alligators te zien tijdens de airboattour.
En om nog eens te benadrukken hoe fijn de boottocht was: wij hebben in Miami een boottocht gemaakt met de Thrillerboat. (Zoek maar eens op YouTube) Kei hard door de wateren van Miami. Maar wij vonden alle 4 deze boottocht met Captians Jack's Airboat veel leuker, nóg meer adrenaline. Nu hou ik op met al mijn superlatieven, anders valt het jullie straks alleen maar tegen.
Morgen kijk ik eerst even de ontknoping van de Eredivisie live hier op tv, en daarna gaan we onze tickets gebruiken van die Duitse site, dan kan ik daar ook nog wat meer over vertellen.
we zijn gisteren in Naples geweest, wat een prachtige stad is dat. Super netjes is alles verzorgd, alles is prachtig onderhouden en de sfeer ademt nix anders dan luxe uit. En dan de 5th Avenue...... Monaco is er niets bij. Een dure winkelstraat, banken, makelaars juweliers en dure restaurants. Daarnaast heeft Naples een heerlijk wit zandstrand en een prachtige zonsondergang. Het is er ook erg prijzig, maar ach... Jullie mogen in een huisje van familie verblijven: bofkonten!
Vanuit Naples is Key West een flinke afstand. Key West is super, maar de weg over The Keys is al best lang (3,5 uur?).
De Anhinga Trail vanuit Homestead vind ik achteraf niet zo'n geweldige wandeling. Maar daar zagen we voor het eerst alligators (3) dus dat maakte het wel boeiend.
Maar als je echt alligators wilt zien, dan moet je de Loop Rd rijden!! Dat is zeker vanuit Naples zeer goed te doen. Daar hebben we meer dan 80 (!) alligators gezien. In de zoetwaterkanaaltjes liggen ze en vanaf de zeer goed te berijden gravelweg zijn ze vanuit de auto steeds goed te zien. Echt zeker doen!
Want een airboattour door de Everglades is super, maar zoals onze gids zei voor aanvang van de boottocht: "welkom on board. Allereerst; jullie zien vandaag geen alligator tijdens deze boottocht. Als je daarvoor hebt geboekt, kun je uitstappen, geld terug vragen en moet je naar Loop Road. Maar als je voor de adrenaline gaat, come on and enjoy!"
Nou, ik heb bewust een dagje gewacht met mijn reactie hier te schrijven omdat ik misschien nog vol adrenaline zat, maar wauwwww.... Wat is dat super!
Wij zijn met Captain Jack's Airboattour geweest. 4 tot max 6 personen op de boat en...... Gas erop!
Inderdaad geen alligator gezien, maar wel de wasbeertjes en als bonus: dolfijnen! 3 dolfijnen!
Overigens moet ik er misschien wel bij vermelden dat dit verschilt per seizoen. alligators leven in zoet water, daarom zagen we ze nu alleen in de kanaaltjes bij Loop Rd, maar als het in de zomer elke dag om 15.00 uur regent, is er meer zoetwater, en zijn er misschien wel alligators te zien tijdens de airboattour.
En om nog eens te benadrukken hoe fijn de boottocht was: wij hebben in Miami een boottocht gemaakt met de Thrillerboat. (Zoek maar eens op YouTube) Kei hard door de wateren van Miami. Maar wij vonden alle 4 deze boottocht met Captians Jack's Airboat veel leuker, nóg meer adrenaline. Nu hou ik op met al mijn superlatieven, anders valt het jullie straks alleen maar tegen.
Morgen kijk ik eerst even de ontknoping van de Eredivisie live hier op tv, en daarna gaan we onze tickets gebruiken van die Duitse site, dan kan ik daar ook nog wat meer over vertellen.
-
- Amerika-expert
Idd is het per seizoen verschillend. Wij hebben afgelopen maart slechts 1 alligator gezien langs de Loop Rd en in de Everglades wel 30. Ook op de airboattour zagen wij meer alligators dan langs de Loop Road. Dus zo zie je maar hoe verschillend het kan zijn, de Loop Road is geen garantie voor het zien van alligators. In de Everglades daarentegen hebben wij, terwijl we er nu 4 x geweest zijn, altijd alligators gezien.
Busch Gardens heeft ook vaak kortere rijen dan de populairdere Disneys, m.n. Magic Kingdom. In de zomervakantie zou ik wel overwegen een fast pass te nemen, nadeel is dat je je blauw betaalt, maar voordeel dat je veel meer van het park kunt zien.
Keys zeker een aanrader!
Keys zeker een aanrader!
-
- Amerika-ontdekker
Wauw wat gaaf zeg! Zo te horen hebben jullie het ontzettend naar jullie zin! Welke parken gaan jullie bezoeken? Hoe is het gegaan met de tickets? Zijn jullie nog naar andere plekken geweest in Florida?leonl schreef:Wauw Danique,
Bedankt voor de tips!!!
Groetjes!
-
- Amerika-ontdekker
Hartstikke bedankt voor de goede en fijne tips! Hebben jullie overnacht op Florida Keys? In welk hotel al ik vragen mag?Angie21 schreef:Ik vond Bush Gardens echt een heel gaaf park! Wij hadden ook de combinatietickets van discovery cove wat overigens echt de moeite waard is. Ik heb daar een geweldige dag gehad!
Groetjes!
Walt Disney World... 4 parken, je kan park-hoppen, maar ik zou het niet aanraden! Ik zou ze in deze volgorde doen: Magic Kingdom, Hollywood Studio's, Epcot en Animal Kingdom (is geen must see als je weinig tijd hebt). Als je toegangstickets hebt, zorg dan dat je online fast passes boekt; zo verlies je geen tijd met onnodig wachten. Indien je meer praktische tips i.v.m. de Disneyparken wilt, contacteer me gerust.
Vergeet ook niet een kijkje te nemen in Disney Springs; het is net helemaal uitgebreid. Leuk, maar erg druk 's avonds; ik doe het zelf altijd 's ochtends.
Het Edison en Ford Winter Estates in Fort Myers is een aanrader. http://www.edisonfordwinterestates.org/
Ook leuk: Weeki Wachee Springs http://www.weekiwachee.com/
En verder: Daytona speedway http://www.daytonainternationalspeedway.com/
En dan: Outlet Shopping Mall: Premium Otlet, Vineland of International: hier kan je voor een habbekrats merken aankopen tegen dumpingprijzen. Maar eerst op hun website gratis een VIP-account om meer discounts te krijgen.
Vergeet ook niet een kijkje te nemen in Disney Springs; het is net helemaal uitgebreid. Leuk, maar erg druk 's avonds; ik doe het zelf altijd 's ochtends.
Het Edison en Ford Winter Estates in Fort Myers is een aanrader. http://www.edisonfordwinterestates.org/
Ook leuk: Weeki Wachee Springs http://www.weekiwachee.com/
En verder: Daytona speedway http://www.daytonainternationalspeedway.com/
En dan: Outlet Shopping Mall: Premium Otlet, Vineland of International: hier kan je voor een habbekrats merken aankopen tegen dumpingprijzen. Maar eerst op hun website gratis een VIP-account om meer discounts te krijgen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij zaten in het Albury Court Hotel, echt een aanrader.daniquevandop schreef:
Hartstikke bedankt voor de goede en fijne tips! Hebben jullie overnacht op Florida Keys? In welk hotel al ik vragen mag?
Groetjes!
Ik zat in Key West in een B&B via AirBnB, zeker ook de moeite waard om naar te kijken. Het liefst zit je dichtbij Duval Street, want daar gebeurt alles. Als je het niet erg vindt 10-15 minuten te reizen met een shuttle bus zijn er vaak goedkopere deals te vinden aan de andere kant van het eiland.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 916 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-
- 15 Reacties