Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ReisM: zuidwesten zomer (dochter van 14)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis ReisM: zuidwesten zomer (dochter van 14)

Bericht door ReisM »

Ok, ik ben er erg vroeg mee :). Maar hoe langer je voorpret hebt, hoe beter toch :wink: ? In 2018 willen wij met onze dochter van dan 14 een reis maken door het Zuidwesten. Zelf heb ik met mijn ouders in 1997 een reis in deze regio mogen maken en ik herinner me dit nog steeds als de meest indrukwekkende vakantie van mijn leven. En na al die jaren kriebelt het nog enorm om weer terug te gaan.
Met behulp van de voorbeeldreis heb ik onderstaande reis samengesteld.

1 AMS - Los Angeles
2 Los Angeles - Palm Springs
3 Palm Springs - Scottsdale (via Joshua Tree)
4 Scottsdale - Sedona (via Apache trail)
5 Sedona- Grand Canyon
6 Grand Canyon - Bryce
7 Bryce - Zion
8 Zion
9 Zion - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Lone Pine (via Death Valley)
12 Lone Pine - Mammoth Lakes (via Bodie)
13 Mammoth Lakes - Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite - Three rivers (via Sequoia)
16 Three rivers - San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco - Monterey
19 Monterey - Pismo
20 Pismo - Los Angeles
21 Los Angeles
22 Los Angeles - AMS
23 AMS

- De eerste dag willen we niet te ver rijden, ik heb namelijk geen flauw idee hoe we gaan reageren op de lange vliegreis. Vandaar "maar" tot aan Palm Springs; misschien kunnen we 's ochtends een eerste indruk van LA op doen door naar Griffith Observatory te gaan?
- Scottsdale en Sedona staan niet in de voorbeeldreis. Ik herinner me dit gebied echter als heel mooi en prettig uit de vorige reis, daarom hebben we dit wel op willen nemen. We zouden dan via de Apache trail van Scottsdale naar Sedona willen rijden. Aanrader?
- Sequoia NP willen we ook heel graag weer zien; één dag is niet veel maar wellicht wel voldoende voor General Sherman Tree en een trail?

Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen en tips!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis ReisM: zuidwesten zomer (dochter van 14)

Bericht door Marcopstal »

De eerste dag kan je er net van profiteren om een flinke eind te vorderen. Ik zou dus zeker niet voor Palm Springs kiezen hier, maar Joshua Tree bezoeken en al een flink stuk verder door reizen.

Scottsdale is een typische reisbureaubestemming. Ik vind dat in jullie reis er weinig tijd voor is.

Page en Monument Valley vind ik dan ontbreken in jullie idee.

Voor Death Valley heb je op deze wijze beperkte tijd.

Sequoia is wat zonde, je hebt er amper tijd voor. Ik zou dit achterwege laten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou in Phoenix kunnen beginnen, dat scheelt je twee dagen. Die zou ik dan voor Page gebruiken, of voor Monument Vlaley. En als Sequoia een must is, daar nog een extra dag. Maar je kunt ook in Yosemite naar de Mariposa Grove gana. Een extra dag Yosemite is dan wel mooi.

Marianne
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Van GC naar Bryce is een behoorlijk stuk. Een tussen stop in Page geeft je meer ruimte om de bezienswaardigheden daar te bezoeken (lake Powell, Upper/Lower Antilope Canyon, Horseshoe Bent, Toadstool Hoodoo etc).

In tegenstelling tot vele anderen hier, vind ik het geengemis om een overnachting overnachting in Death Valley over te slaan. Ik zou dan wel nog iets verder gaan tot aan Bishop of Mammoth Lake. Dan win je een dag welke je voor Page kan gebruiken. In 2012 en 2014 hebben wij Bishop als (enige) tussenstop gebruikt tussen LV en Yosemite.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Dank je wel voor jullie reacties tot zover!

We willen de eerste dag echt niet ver moeten rijden, vandaar Palm Springs. We hebben al 10 jaar niet gevlogen en mijzelf kennende, moet ik wennen aan het weer en de nieuwe omgeving. Ik had gedacht om de eerste dag boodschappen in te slaan, eventueel zouden we in de ochtend nog iets in LA kunnen bekijken (Griffith) en daarna op ons gemakje naar Palm Springs, waar we nog wat zouden kunnen zwemmen.

Monument Valley hebben we er bewust uit gelaten. Je moet keuzes maken, en Monument Valley vond ik minder indrukwekkend dan bijv. Death Valley, Bryce of Yosemite.

Wij hadden Scottsdale als overnachting gekozen zodat we de Apache Trail eventueel kunnen rijden, of om voldoende tijd in en om Sedona te hebben.

Een extra tussenstop in Page zou mooi zijn, dan zouden we ook iets meer tijd voor Bryce kunnen hebben.

Starten vanuit Phoenix is een interessante gedachte om twee dagen te winnen. Wat mij tegenstaat is dat er geen rechtstreekse vluchten naar Phoenix zijn vanuit luchthavens hier in de buurt. We zouden dan wel een dag Page kunnen doen en een extra dag Sequoia.

Of we moeten iets meer geld sparen en sowieso twee dagen extra kunnen gaan, dan zijn een extra nacht Sequoia en een nacht in Page sowieso geen probleem ;)
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Mede dankzij jullie input en door veel te lezen, vooral op dit forum :), ben ik de reis opnieuw gaan plannen. We willen wel graag rechtstreekse vluchten (wij als vlieg-analfabeten) dus valt de optie Phoenix - LA af. Ik heb er nu een enkeltje LA - SF van gemaakt, zodat we voldoende tijd hebben voor Sequoia. Dat park willen we er echt graag inhouden.

Bedachte route is nu als volgt, ik ben benieuwd naar jullie feedback.

1 AMS - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Palm Springs (ochtend nog in LA)
4 Palm Springs - Phoenix/Scottsdale (via Joshua Tree)
5 Phoenix/Scottsdale - Sedona (Apache Trail, Tonto N.M.)
6 Sedona - Grand Canyon (ochtend Montezuma of Slide Park)
7 Grand Canyon - Bryce
8 Bryce Canyon - Zion (ochtend hike Bryce)
9 Zion (twee hikes)
10 Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Death Valley
13 Death Valley - Mammoth Lakes (via Mono Lake, Bodie)
14 Mammoth Lakes - Yosemite NP
15 Yosemite NP
16 Yosemite NP - Sequoia NP (bezoek Kings Canyon)
17 Sequoia NP
18 Sequoia NP - Monterey
19 Monterey - San Francisco (ochtend walvistocht)
20 San Francisco
21 San Francisco
22 San Francisco - AMS
23 AMS

- In LA willen we de Warner Bros studio tour doen, naar Hollywood en naar het Griffith Observatory. Denk dat we daar wel voldoende tijd voor hebben zo? Door te overnachten in bijv. Santa Monica kunnen we hopelijk ook nog iets van het strand meepakken.
- De Phoenix/Scottsdale hoek willen we er wel graag inhouden. Ivm het western-gevoel, de cactussen en de mooie rode wereld bij Sedona.
- Ik zie niet hoe we Page nog zouden kunnen inpassen zonder toe te geven op tijd in andere plaatsen... Jullie nog een idee?
- De Grand Canyon, daar hebben we eigenlijk niet meer plannen voor dan kijken bij de rim, en een klein stukje lopen langs de rim. En de zonsopkomst bekijken. Ik vermoed dat we daar wel voldoende tijd voor hebben.
- In San Francisco is in ieder geval Alcatraz een must, het Golden Gate Park vond ik de vorige keer ook erg leuk en wil ik ook weer bezoeken. Verder natuurlijk de beroemde brug en Fisherman's Wharf. Wellicht de stad verkennen met een hop-on bus? Twee volle dagen lijkt me wel voldoende daarvoor?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je Page erin wilt lijkt me de enige mogelijkheid dat je een dag SF minder doet. Je kan als je in de ochtend een walvistocht in Monterey doet de namiddag nog in SF doorbrengen.
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Dat zou inderdaad nog kunnen, een dag minder SF. Het leven in SF houdt natuurlijk niet al om 19:00 's avonds op ;), wat je in de parken wellicht wel hebt.

Hoe vinden jullie de route verder? Ik heb er zelf een net wat beter gevoel bij dan de eerste route?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hebt als je het deel rond Phoenix - Sedona erin wilt laten en sequoia/Monterey weinig ruimte om het anders te doen lijkt mij. Ik vind zelf alleen het stuk Grand Canyon - Bryce en de dag erna al naar Zion (zonder Page) weinig tijd geven voor de GC en Bryce, ook al is het alleen voor uitzichtpunten. Door daar een stop in page tussen te
voegen creëer je al iets meer tijd. Verder heb je met de route een prima vakantie lijkt mik hoor!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

ReisM schreef: - In LA willen we de Warner Bros studio tour doen, naar Hollywood en naar het Griffith Observatory. Denk dat we daar wel voldoende tijd voor hebben zo?

Ja hoor, als je de vroege tour in WB pakt wel. Hollywood hoeft niet veel tijd te nemen en Griffith Observatory ook niet. Al kan parkeren daar wel een crime zijn.

Voor de rest hele mooie route. Ik zou Page eruit laten, tenzij je iets anders schrapt.
Groetjes,
Daniel
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Het is in principe wel mogelijk om Page (of in ieder geval Antelope Canyon) op dag 7 te doen. Hebben wij tien jaar geleden ook gedaan. 's Ochtends vroeg vertrokken uit Tusayan, rond de middag de Antelope Canyon tour van Roger Ekis gedaan en daarna doorgereden richting Bryce. Je moet dan dus niet op diezelfde dag ook nog Horseshoe Bend willen gaan doen, dat wordt denk ik wat krap. Maar ik ben toch wel blij dat wij destijds op deze manier Antelope Canyon in onze route konden passen.

Overigens zou ik dan wel zorgen dat je wat gereserveerd hebt bij Bryce, want je bent daar dan wel pas laat op de middag en wij kwamen daar in een nek-aan-nekrace terecht om de laatste hotelkamers in de omgeving. Als wij in het laatste hotel geen kamer hadden gevonden, hadden we helemaal naar Panguitch moeten rijden. Ik weet niet of jullie op de bonnefooi willen gaan, maar dan zou ik voor die dag wel accommodatie regelen. Ik kan daarbij overigens de Bryce Country Cabins in Tropic van harte aanbevelen. :thumbup:

Ik zou dan trouwens wel pas de volgende dag pas halverwege of eind van de middag naar Zion gaan rijden, om genoeg tijd te hebben voor Bryce. 's Ochtends de Navajo/Queens Garden trail en daarna de uitzichtpunten allemaal bekijken.
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Dank allen voor de feedback!

We gaan nog nadenken over een nacht Page ten koste van een nacht SF.
Ik denk dat Page (Antelope Canyon) op dag 7 wel erg veel wordt, dan zou mijn voorkeur toch uitgaan naar een extra overnachting daar. Of het inderdaad helemaal schrappen.

Het is sowieso de bedoeling dat we de overnachtingen vooraf boeken, ik vind het zonde van de tijd om ter plaatste nog hotels te moeten zoeken. En wij zitten gebonden aan de zomervakantie, dus drukke periode. En indien mogelijk willen we zoveel mogelijk in of vlakbij de parken overnachten en dan is reserveren ook aan te raden, heb ik gelezen :) .
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Twee volle dagen San Francisco is toch wel fijn hoor zo aan het eind van de vakantie. Heb je mooi de tijd om de stad te verkennen. Ik zou het zo laten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Inderdaad, twee dagen SF is wel aan te raden hoor! Zal dochterlief misschien ook leuk vinden, lekker een beetje shoppen.

Overigens: je komt sowieso voorbij Page op weg van de Grand Canyon naar Bryce. Dus als je Antelope Canyon - liefst de tour van 11.30 uur - als 'tussenstop' inplant, kan dat prima (de tour neemt ongeveer twee uur in beslag). Misschien toch het overwegen waard hoor, ik had het zelf iig niet willen missen. Maar ik wil je natuurlijk niet pushen :wink:
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Nou, de reis wordt vervroegd naar 2017 :) Dus volgend jaar mogen we "al" :)

De voorlopige route is wéér iets aangepast. En zoveel mogelijk erbij vermeld wat onze plannen zijn voor de dag, zodat jullie hopelijk feedback kunnen geven over de haalbaarheid.

1 AMS - Los Angeles
2 Los Angeles (Santa Monica, Hollywood, Griffith Obervatory)
3 Los Angeles (Universal Studios)
4 Los Angeles - Palm Springs (Warner Bros tour)
5 Palm Springs - Scottsdale (via Josuha Tree)
6 Scottsdale - Sedona (McDowell Sonoran Preserve, Montezuma)
7 Sedona - Grand Canyon (via Slide Park)
8 Grand Canyon - Bryce (evt via Horseshoe Bend)
9 Bryce - Zion (Ochtend hike in Bryce)
10 Zion (twee hikes)
11 Zion - Las Vegas (via Valley of Fire en Hoover dam)
12 Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Lone Pine (via Death Valley)
15 Lone Pine - Mammoth Lakes (via Ancient Bristlecone Pine Forest, Bodie)
16 Mammoth Lakes - Yosemite (Tioga Road)
17 Yosemite - Oakhurst (Vallei, Glacier Point)
18 Oakhurst - Sequoia NP (Kings Canyon, Zumwalt Meadow, Grizzly Falls)
19 Sequoia NP - Monterey (General Sherman, Congress Trail)
20 Monterey - San Francisco (Ochtend walvistocht)
21 San Francisco (Alcatraz, Fishermans Wharf e.o.)
22 San Francisco (Fietsen huren, Golden Gate Bridge, Golden Gate Park)
23 San Francisco - AMS
24 AMS

Eén dag extra ten opzichte van de vorige planning dus.

Dochter en vriend willen meer tijd in Las Vegas. Eén overnachting in Circus Circus, omdat dat wel heel leuk is voor kinderen, en twee overnachtingen centraler aan de Strip. Ik ben al druk aan het sparen met MyVegas ;) . Van mij hoeven 3 nachten Vegas niet, maar zij willen echt de tijd om alle hotels goed te bekijken en te shoppen.

Overnachting in Death Valley hebben we geschrapt, we reizen iets verder om ook tijd te hebben voor Ancient Bristlecone Pine Forest. Nadat we daar foto's van hadden gezien (van Marianne geloof ik?) waren we verkocht :) .

Ik twijfel nog om Monterey te laten staan, of op te offeren voor een extra nacht SeKi. Dan zou de overnachting op dag 17 nog plaatsvinden in Yosemite ipv in Oakhurst. En dan vanuit San Francisco misschien een walvisvaart te doen, volgens mij hebben we daar nog wel wat ruimte in de planning. Ik weet niet of de kans op succes daar ook zo groot is als in Monterey?

Ik ben weer heel benieuwd naar jullie feedback.
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

We zijn eruit, gaan één dag minder Los Angeles doen, we zien Universal Studios toch niet zo zitten... Behoorlijk aan de prijs en relatief veel 3d / 4d attracties, waar dochter niet zo goed tegen kan :D .
De extra nacht komt bij SeKi.

1 AMS - Los Angeles
2 Los Angeles (Santa Monica, Hollywood, Griffith Obervatory)
3 Los Angeles - Palm Springs (Warner Bros tour)
4 Palm Springs - Scottsdale (via Josuha Tree)
5 Scottsdale - Sedona (McDowell Sonoran Preserve, Montezuma)
6 Sedona - Grand Canyon (via Slide Park)
7 Grand Canyon - Bryce (evt via Horseshoe Bend)
8 Bryce - Zion (Ochtend hike in Bryce)
9 Zion (twee hikes)
10 Zion - Las Vegas (via Valley of Fire en Hoover dam)
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Lone Pine (via Death Valley)
14 Lone Pine - Mammoth Lakes (via Ancient Bristlecone Pine Forest, Bodie)
15 Mammoth Lakes - Yosemite (Tioga Road)
16 Yosemite (Vallei, Glacier Point)
17 Yosemite - Sequoia NP (Kings Canyon, Zumwalt Meadow, Grizzly Falls)
18 Sequioa NP (General Sherman, Congress Trail, Moro Rock)
19 Sequoia NP - Monterey
20 Monterey - San Francisco (Ochtend walvistocht)
21 San Francisco (Alcatraz, Fishermans Wharf e.o.)
22 San Francisco (Fietsen huren, Golden Gate Bridge, Golden Gate Park)
23 San Francisco - AMS
24 AMS

Nu wachten op de prijzen voor de vliegtickets... We zijn gebonden aan de zomervakantie, helaas dus een relatief dure periode. Ik hoop dat meerdere bestemmingen (heen LAX, terug van SFO) niet veel duurder uit gaat komen dan een retour LAX. Als het écht heel veel scheelt, ga ik toch puzzelen op een reis LA-LA.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dag 7, reken wel op 5 uur zuivere rijtijd en 1 uur tijdsverlies. Horseshoe bend passeer je zo goed als en kan dus makkelijk bezocht worden, het kost je een uurtje.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Dank voor je terugkoppeling! De bedoeling is de zonsopkomst in de Grand Canyon te zien, dus die dag zijn we vroeg op pad en zou een lange reis dus niet heel problematisch zijn.
bakker1628
Amerika-ontdekker

Bericht door bakker1628 »

Wij hebben in Bryce een paardrijtocht door de vallei gemaakt ( 2hrs ), een aanrader.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het stuk GC - Zion wel krap. Is die stop in Scottsdale een must? Ik zou zelf een overnachting in Page tussenvoegen zodat je meer tijd hebt voor de GC en meer tijd voor Bryce. En wil je niet naar Antelope Canyon?
Als je de zonsopkomst wilt zien in de GC is de South Kaibab Trail heel mooi. Zie daarvoor ons 2013-verslag (het was helaas wat bewolkt toen). Of kijk eens naar het verslag van mijn dochter - weliswaar geen 14 meer toen maar toch ook niet heel veel ouder.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer