Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachten Yellowstone en Glacier

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Overnachten Yellowstone en Glacier

Bericht door Kristel De Schryver »

Bedankt Paul. Nu ben ik toch al wat meer gerustgesteld. Lijkt mij overigens een goed idee om dan tot Gardiner te rijden om te eten. :thumbup:
Dat er geen WiFi of tv is, vind ik overigens niet zo een probleem. Als het er maar netjes is.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik vond het eten in OF het smerigste wat ik ooit in de VS at. In Canyon zit een prima grill en ook de cafetaria in Lake was best prima (je kunt er bizon eten, erg lekker). De restaurants (duurder) zijn wel allemaal prima, al moet je in het hoogseizoen echt reserveren (vaak ver van te voren, wij konden in september niet terecht).

Maar de omgevingen zijn schitterend, zo kan er zomaar een bizon voor je cabin staan als je wakker wordt!
Groetjes,
Daniel
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Oh gelukkig het ligt dus niet aan mij :)
Daar hoef ik volgend jaar idd niet te eten. Ik tel af naar 1 mei zodat ik kan gaan boeken.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik vond in 2010 de cafetaria (zelfbediening) in Canyon erg slecht: weinig keus, weinig smaak en koud eten. Wij logeerden drie nachten in Canyon en aten daar de eerste avond. De andere twee avonden hebben we een keer in de general store gegeten - fast food - en ik ben een keer naar West Yellowstone gereden :shock: .

Ik vond de Pioneer cabins in Canyon klein en eenvoudig maar schoon en goed genoeg met twee bedden en een eigen badkamer.
Groet,

Old Faithful
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Hoe ver is het rijden van Canyon naar West Yellowstone?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat is een kleine 1u15min/1u30m enkele trip zonder oponthoud.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Oh ja dat is behoorlijk ver om heen en weer te rijden.

Heeft iemand nog verder ervaring met Glacier? Ik heb zitten kijken op de site en mij lijkt een overnachting rond Lake McDonald het meest centraal. Heeft iemand daar wel eens overnacht?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In ons topic van twee jaar geleden zijn wat mogelijkheden in Glacier besproken.
We zijn toen niet gegaan, volgend jaar misschien een nieuwe poging.

Marianne
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Dank je Marianne, ik heb het topic gelijk opgeslagen.
Als ik de verhalen zo lees wil ik heel graag de Grinnel Glacier Trail doen en neig ik naar de cabin bij Village Inn at Apgar.
Heeft iemand daar wel eens overnacht? ziet er wel erg leuk uit.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Wij waren er afgelopen zomer, helaas tijdens de (zware) bosbranden. Zicht was overal beperkt, hoewel het vanwege de windrichting aan de kant van Grinnel Glacier wel mee viel. Die trail hebben we helemaal gelopen, die was top!

Wat ik ook zou overwegen is Hidden Lake (vertrek bij Logan Pass visitor center) zie http://www.hikinginglacier.com/hidden-lake-overlook.htm. Ondanks de drukte prima te doen, wij waren er tijdens het hoogseizoen om een uur of 3 's middags, was al weer genoeg parkeerplek. Het uitzicht tijdens de hele hike is echt super en het was voor ons de 1e keer om Big Horn Sheep en Mountain Goats van dichtbij te hebben gezien (terwijl we al vaak in het zuidwesten waren). Het is het hoogste deel van Glacier waardoor je over een groot deel van het park kan uitkijken, vooral als je weer afdaalt.

Wij hebben buiten het park overnacht, in Columbia Falls.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ja balen was dat vorig jaar. Wij waren vorig jaar in Crater Lake en het zicht was totaal vertroebeld.

Wij zijn 1 volle dag in Glacier, zijn deze 2 hikes te doen op 1 dag?
Ook voor wat jongere kinderen? 5 en 8.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Wij hebben ze ook op 1 dag gedaan, dus dat moet lukken. Zeker als je in het park overnacht.

's Morgens op tijd (7u) vanuit Columbia Falls gelijk doorgereden over de Going to the Sun Road naar Many Glacier (waar de hike naar Grinnel Glacier begint). Da's best een lange rit dus op tijd vertrokken, ook nodig ivm een parkeerplek ;)
Na de lunch zijn we terug naar Logan Pass gereden en hebben toen Hidden Lake gedaan. Waren om iets van 18u weer bij de auto.

Mijn dochters zijn 15 en 17, dat ging prima, zelfs terwijl we geen ervaren hikers zijn - maar wij hadden diezelfde vakantie ervoor al Olympic NP, Mount Rainier, Grand Teton en Yellowstone gedaan, dat scheelt :)

Voor een kind van 5 zal het er van afhangen denk ik, de Grinnel Glacier hike is 7,6 mijl/12,2km dus best een eindje, maar niet erg stijl of zwaar.
Hidden Lake Overlook is 2,7 mijl maar wij vonden die wel wat zwaarder dan "easy" (de officiële classificatie), er zit nl. in het eerste deel een lange klim in, met traptreden. Heb er veel kleine kinderen gezien, dus zou moeten kunnen.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Oh dat klinkt super. Mijn kinderen vinden hiken erg leuk, vorig jaar (de jongste was 4) Delicate Arch oa gedaan, vonden ze geweldig.
Bedankt voor de tip, ik schrijf alles op :)
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Zuperboer »

Wij hebben in 2014 in Gardiner overnacht (Absaroka Lodge). Zoals Paul terecht opmerkt meer keus om te ontbijten/dineren en met 30 a 40 minuten zit je alweer bij Mammoth of ben je onderweg via de route langs Mt. Washburn. Wij hadden 's ochtends geen haast dus konden we rond 10 uur lekker vlot doorrijden. Als je wildlife wil spotten zul je eerder zijn en hoe de bereikbaarheid dan is weet ik niet, maar ik schat in dat het niet veel anders zal zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

30/40 minuten? Ben je gaan fietsen dan? :mrgreen:
Het is een minuut of 15 van Gardiner naar Mammoth Hot Springs
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Wij zaten noodgedwongen in West Yellowstone en hebben van daaruit het park gedaan, niet ideaal, maar te doen. Je hebt er een behoorlijke keuze aan hotels, paar met een zwembadje en er zijn flink wat restaurants. In hoogseizoen was het ook daar nodig om te reserveren op de standaard etenstijd tussen 18.00 en 20.00. Viel de eerste avond tegen dat we pas na 20.30 uur terecht konden. Nu zijn wij meestal niet zulke vroege eters dus wij blijven de andere avonden gewoon langer in het park en kwamen pas later terug. Voordeel is dat het dan op de trails ook een stuk rustiger is.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Het wordt 1 nacht Cooke City, 1 nacht Mammoth Hotsprings, 2 nachten Canyon en 1 nacht Old Faithfull denk ik. De eerste nacht kan ik dan nog makkelijk annuleren indien de planning wat zou wijzigen. Bedankt voor de nuttige info alweer. Nu maar hopen dat ik snel genoeg kan boeken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Denk dat je dan prima zit hoor lekker gespreid door het park.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik heb even gekeken en ga een lodge reserveren bij Lake Lodge. Ik vind dat denk ik wel een fijne plek zo bij het meer voor de kinderen. IK kan helaas alleen nog niet boeken omdat de site elke keer storing geeft.
Heeft iemand wel eens bij Lake overnacht?
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Wij hebben onze reserveringen voor komende zomer telefonisch geregeld. De site gaf altijd maar problemen. Bovendien zijn wij met 5 en wilden we toch liefst 1 kamer (2 kamers vinden was al helemaal een probleem). Telefonisch heel goed geholpen en meteen daarna via mail bevestiging ontvangen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer