Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elize8
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Elize8 »

Is het met Skip the counter alsnog mogelijk om in autoklasse te upgraden als we eenmaal bij Alamo staan? Of is je keuze dan definitief? Ik heb nu namelijk gekozen voor een middenklasse, maar ik (vriendlief) wil misschien upgraden als we een mooie cabrio of Amerikaanse wagen tegenkomen. Het hangt een beetje van de keuze af of we die meerprijs voor de luxe willen betalen en gezien je niet echt weet wat je krijgt hebben we nu de goedkopere/veiligere keuze genomen.
2-2-2016 stage met J1 visum
M&MgoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door M&MgoesUSA »

Vraagje, wij rijden nu rond in Canada en hebben vandaag de Toyota 4runner ingewisseld voor een Dodge Durango ivm lekke band, nu zitten er linksvoor 2 knopjes om de hoogte van de bestuurdersstoel te 'onthouden', maar weet iemand hoe ik dat instel? Het systeem lijkt op dat van de Jeep Grand Cherokee.

Overigens wat zijn we blij met de wissel, voor mij nooit meer een 4runner..
Elize8
Amerika-ontdekker

Bericht door Elize8 »

Ik heb het even voor je gegoogled:

blijkbaar heb je 3 knoppen (?): 1, s en 2.
- zet de auto in 'run' (via startknop auto)
- stel stoel/stuur/spiegels in op gewenste stand
- druk op s (staat voor: set of save)
- druk vervolgens binnen 5 sec. op 1 of 2. hierin staan 1 en 2 voor persoon 1 en persoon 2. Je kunt de stoel/stuur/spiegels dus instellen voor max. 2 personen in het geheugen.

youtube:
M&MgoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door M&MgoesUSA »

Hé geweldig dankjewel!! Ik had ook gegoogled maar kon niets vinden.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Elize8 schreef:Is het met Skip the counter alsnog mogelijk om in autoklasse te upgraden als we eenmaal bij Alamo staan?
Mij lijkt dat ze je best een upgrade willen verkopen, maar dat lijkt me moeilijk zonder langs de balie te gaan. Ik denk dat het dus het één of het ander zal zijn: gebruik maken van skip the counter of upgraden.

Succes.
Groet,

Old Faithful
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Het kan evengoed zijn dat middenklasse uit is en je sowieso een upgrade krijgt in de garage. Moeilijk te voorspellen.
Best ook op voorhand het prijsverschil opzoeken van de upgrade die je wenst, zo weet je als je ter plekke een goede prijs aangeboden krijgt voor de upgrade.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Javato schreef:
Mij is het gelukt door deze stappen te volgen .
http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html
Top ! Door deze tip heb ik nu ook skip the counter bij Alamo ondanks ik gehuurd heb bij AutoEuropa.
Hmm, in mijn bevestigingsmail/voucher van Drive-Usa/USA-reisen vind ik helaas geen 'reservation number' zoals in de screenshot op bovenstaande site. Onder welk kopje hebben jullie je reserveringsnummer kunnen vinden?
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Dat stond bij mij wel in de bevestigingsmail( voucher) van Autoeurope, en ook het reserveringsnummer van Alamo.
En als je inlogt bij Alamo? Er moet toch ergens een reserveringsnummer staan op je voucher?
Elize8
Amerika-ontdekker

Bericht door Elize8 »

Ik weet niet hoe de voucher van Drive-Usa/USA-reisen eruit ziet, maar op de mijne van Autoeurope staat het nummer vermeld als 'bevestigingsnummer' (10-cijferige code). In die duitse handleiding in de link hierboven staat ook dat je de broker kunt bellen hiervoor. Dat misschien dan maar proberen?
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Volgens mij kun je bij de uitcheck van Alamo ook upgraden,de mensen die er lopen om de juiste rij aan te wijzen waar jouw klasse staat,weten ook wat een upgrade kost.
Albert.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

M&MgoesUSA schreef:Dodge Durango ivm lekke band, nu zitten er linksvoor 2 knopjes om de hoogte van de bestuurdersstoel te 'onthouden', maar weet iemand hoe ik dat instel?
ligt er geen boekje achterin de kofferbak bij de onderdelen voor het reservewiel? Zelf download ik meestal de PDF van de auto en zet dee op de telefoon of tablet. Altijd handig. Voor de Doge staat die bijvoorbeeld hier: http://cdn.dealereprocess.com/cdn/servi ... urango.pdf
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Elize8 schreef:Ik weet niet hoe de voucher van Drive-Usa/USA-reisen eruit ziet, maar op de mijne van Autoeurope staat het nummer vermeld als 'bevestigingsnummer' (10-cijferige code). In die duitse handleiding in de link hierboven staat ook dat je de broker kunt bellen hiervoor. Dat misschien dan maar proberen?
In mijn voucher staat alleen een reserveringsnummer van Drive-USA/USA-reisen, niet van Alamo. Iets tiencijferigs zie ik sowieso nergens. Maar we hebben dan ook niet via 'Auto Europa' gehuurd maar via 'Cars & Campers'. Wellicht dat het daar mee te maken heeft. Ik zal inderdaad eens een mailtje richting Drive-USA sturen...
Elize8
Amerika-ontdekker

Bericht door Elize8 »

Succes :thumbup: , ik ben benieuwd of ze je daadwerkelijk kunnen helpen. Houd ons op de hoogte :wink:
Mstienen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mstienen »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik weet niet of ik dit op het juiste topic plaats..
In september ga ik voor de 2e keer naar de states, 2 jaar geleden ben ik 10 dagen in las Vegas geweest, daar hadden wij toen een mustang gehuurd, maar kregen uiteindelijk een bijna nieuwe (pas 3500 mijl op de teller) chevrolet camaro mee omdat ze geen mustang hadden, gratis en voor niks, dit uit het niets, was ook niks overlegd aan de desk, of gevraagd naar een eventuele upgrade, hartstikke blij natuurlijk :thumbup:! Dit jaar hebben we een ford focus of gelijkwaardig gereserveerd, maar dat willen we natuurlijk niet, dus nu mijn vraag, hoe kunnen we het het beste aanpakken bij het auto huren voor een eventuele upgrade met niet te veel kosten? Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, alvast bedankt!

Groetjes
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Mstienen, wees welkom hier. Als je geen Ford Focus of gelijkwaardig wil, waarom huur je die dan? Als je een grotere auto wil, huur die dan. En doe dat vooraf. Dat is de beste manier om zeker te weten dat je een grotere auto krijgt. Je kan vragen of je een andere auto mee mag nemen als je op de parkeerplaats staat, maar er is geen garantie dat het zal lukken. De enige garantie is vooraf een grotere auto te huren.
Mstienen
Amerika-ontdekker

Bericht door Mstienen »

@hockey,
Allereerst bedankt voor al een snelle reactie!
Nou de reden dat we niet voor een grotere auto hebben gekozen vanuit Nederland is dat we de gok wouden nemen op goed geluk en een upgrade gaan krijgen in de USA.
En ook speelde ons budget een beetje mee, de upgrades wat ze je vaker aanbieden zijn beter als je bij hun aan de desk staat dan dat je boekt vanuit Nederland. correct me if im wrong! Maar dit is wat ik op meerdere topics hier al heb gelezen :oops: .
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Mijn ervaring is dat aan de desk een upgrade meestal duurder is dan op voorhand de juiste klasse huren. Als je goed kan onderhandelen kun je misschien wel een goede prijs krijgen. Je kan natuurlijk altijd hopen op een upgrade in de garage omdat jouw gehuurd klasse niet meer beschikbaar is, maar dat is altijd een gok.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

@Mstienen: als je nu een Ford Focus of gelijkwaardig hebt gereserveerd, naar welke klasse wil je dan een upgrade doen?
Kijk nu op voorhand wat de upgrade kost en zorg er voor dat als je in Amerika voor de desk staat, dat het bedrag dat ze je aanbieden voor de upgrade daar onder zit. Neem nooit genoegen met hun eerste bod, ze kunnen altijd lager.
Houd er rekening mee, dat het upgradebod dat zij doen zonder de belastingen (tax) is, het te betalen bedrag wordt uiteindelijk dus altijd hoger. Toch kan je daarmee onder het totaalbedrag uitkomen, dat je nu anders vooraf zou betalen vanuit Nederland/België, maar echt veel zal het niet meer schelen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mstienen
Amerika-ontdekker

Bericht door Mstienen »

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ik zal t eens vanuit hier uit gaan zoeken.
Graag wouden we toch weer een mustang of gelijkwaardig.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Van een ford focus naar een ford mustang? Ik denk dat dat wel wishfull thinking is.
Ik wil ook wel van een economy naar een fullsize SUV , zonder bij te betalen.
Ik denk een klasse hoger dat wel mogelijk is, maar zoveel klasses zou ik toch niet teveel op hopen.
Is ons nog nooit gelukt.
Maar wie weet, misschien tref je wel een medewerker met een heel goed humeur. Never stop dreaming :thumbup:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer