Graag zou ik gebruik maken van jullie kennis over het rondreizen in Amerika. Ik ben zelf ook al diverse malen in Amerika geweest. Vorig jaar heb ik nog de omgeving boven Denver bezocht met een uitstapje naar Yellowstone en Grand Teton, hoe gaaf was dat!
Nu staat er echter een hele andere reis op het programma. We hebben met 9 jongens 5 jaar gespaard om onze droomreis te maken. Omdat we met een grote groep gaan hebben we al veel dingen vastgelegd. Toch wil ik jullie graag vragen of jullie nog tips hebben voor onderstaande reis.
We beginnen in San Francisco en hebben daar het hotel al vastgelegd en het huren van twee campers is ook al geregeld.
di 24-5-2016 san fransisco - sequoia (slapen Upper Stony Creek)
we hebben ochtend pick up (extra voor betaald) en rijden dus vroeg naar Sequoia. Met boodschappen doen etc. verwacht ik rond 4 uur daar te zijn. Eenmaal op de campground beetje relaxen. Campground is al geboekt.
wo 25-5-2016 sequoia - yosemite (slapen Yosemite Valley)
als ik iedereen wakker krijg, wat nog een uitdaging gaat worden , zou ik vroeg naar Moro Rock willen gaan om de zonsopgang te zien, daarna door naar de grote boom. Dan rustig doorrijden naar Yosemite. Volgens mij moeten we dan ook genoeg tijd hebben om in de middag nog naar Taft Point te lopen of naar Sentinal Dome. We hebben plekken gereserveerd en staan in Yosemite Valley, dus daar hoeven we niet voor te haasten. Goed om te melden dat ik eigenlijk 3 dagen voor Yosemite Valley heb vastgelegd. Ik heb ook nog de 24e geboekt, dat was meer uit zekerheid omdat we het definitieve schema nog niet hadden. Waarschijnlijk gaan we de reservering van de 24e niet gebruiken
do 26-5-2016 yosemite - yosemite (slapen Yosemite Valley)
Hele dag in Yosemite Valley. Ik denk loopje doen bij de watervallen en dan in de middag rustig aan. Ik ben voorstander van een grotere wandeling, maar dat moeten we in overleg met de rest doen en kijken hoe de vorige dag is bevallen. Hebben jullie tips voor een langere wandeling?
vr 27-5-2016 yosemite - yosemite andere kant (Bishop?)
De hele dag besteden aan de Tioga Road en de bezienswaardigheden daar.
za 28-5-2016 yosemite (Bishop?) - death valley
Rijden naar Furnace Creek (volgens mij kan je niet helaas niet reserveren) en onderweg de Flat Dunes bekijken. Het is drie uur rijden en dan zijn we ongeveer tussen 2 en 3 uur op de campground. Daarna rustig aan. (Misschien nog wel iets meer doen en dan de volgende dag minder doen, twijfel)
zo 29-5-2016 death valley - Las Vegas (Hotel MGM 4 dagen geboekt en staat al vast)
Ochtends Badwater, Artist Drive (indien mogelijk met camper), Dante View, Zabr. Point en daarna door naar Vegas. We komen dan in de loop van de middag aan. We kunnen helaas zondag de camper niet inleveren, maar dat is bekend. Hebben we opgelost door het regelen van een parkeerplaats.
Als ik zelf naar bovenstaande kijk twijfel ik over de tweede dag, aangezien het namelijk best veel is op één dag. Aan de andere kant is het aan het begin van de vakantie, we zijn dan nog fit en volgens mij kunnen we beter in het begin veel doen en langzamerhand iets meer relaxen.
Ik ben heel nieuwsgierig wat jullie van dit schema vinden. Wij hebben er alvast heel veel zin in en met jullie tips gaat het natuurlijk alleen maar mooier worden

Groeten van een vriendengroep uit Heemskerk.