Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wandelschoenen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Wandelschoenen

Bericht door Irisss1989 »

Hoi!

Mijn vriend en ik gaan in september voor het eerst naar Amerika (westkust). We zijn allebei eigenlijk geen wandelaars, maar aangezien we veel nationale parken gaan bezoeken, willen we toch graag wat wandelingen gaan maken. Omdat we normaal gesproken nooit wandelen zijn we nog niet in het bezit van wandelschoenen. Mijn vraag is eigenlijk: zouden jullie adviseren om echte wandelschoenen voor deze reis aan te schaffen, of volstaan kwalitatief goede sneakers (zoals bijvoorbeeld van Nike) ook? Ik verwacht dat we hooguit een paar uur achter elkaar zullen gaan wandelen, dagtochten zijn denk ik niet aan ons besteed.
Laatst gewijzigd door Irisss1989 op 18 apr 2016, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Wandelschoenen

Bericht door miccie »

Mijn idee is dat je met gemak een stel sneakers kan nemen, zoals Nike of Adidas. Daar heb ik in New York, met heel veel loopwerk, erg veel plezier van gehad. Oke, dat is stad vs. park, maar voor een paar uur per dag..... Ik liep in de stad al gauw 10 uur per dag.

(heb er toen op de eerste dag een paar van 30 dollar gekocht, voldeden perfect)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Voor rotsachtige ondergrond vind ik een stevige zool wel fijn. Sommige wandelschoenen lijken erg op sneakers maar hebben een hardere zool.

Zo iets als dit:
Afbeelding

Je zult het vast overleven op goede sneakers, zolang de zool maar een goed profiel heeft. Vans is bijvoorbeeld niet zo'n goed idee...
matthijsdk
Amerika-ontdekker

Bericht door matthijsdk »

Ik heb onlangs de Salomon XA Pro 3D GTX aangeschaft. Bevalt perfect, mooie combi tussen 'sneakers' en echte bergschoenen. Zijn opvallend licht van gewicht, maar bieden wel veel steun en zijn bovendien waterafstotend etc. Aanrader!
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Mijn eerste keren USA en de nationale parken heb ik gewoon op mijn sneakers (all stars) gelopen. Persoonlijk vind ik goed ingelopen sneakers beter lopen dan wandelschoenen. Sinds twee jaar heb ik Timberlands boots (de originele) die lopen in principe goed, maar zijn erg zwaar (ook in de koffer). Het profiel is wel beter, zeker als de ondergrond wat nat of glad is.
Als je alleen van de auto naar het uitzichtpunt loopt en geen echte wandelingen, dan zijn sneakers prima denk ik
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Timberland boots de classics zijn niet gemaakt om te wandelen, het is een werk schoen wat zich naar mainstream als mode icoon heeft gewerkt https://www.timberland.com/yellow-boot.html. Laat staan de Chucks (All Stars).

Maar om wat meer raad te geven. Mits je geen zin hebt om flink wat duiten neer te tellen voor een goede wandel schoen zou ik zeker de New Balance model 481 aan kunnen raden. Dit waren mijn loop schoenen in Zion en Yosemite en zaten ongelovelijk lekker. Na twee jaar elke dag op deze schoenen te hebben gelopen heb ik ze helaas weg moeten doen. Zoals Goldenhills aangeeft, een schoen met een iets hardere zool is zeker wel een stukje aangenamer om op rots achterige ondergrond te lopen. Goede support is ook zeker wel een aanrader.

Ik heb nog steeds een paar New Balance schoenen en loop ze tot er geen zool meer op zit. Mijn persoonlijke mening er is niets vervelender dan fatigue tijdens een wandeling door slechte schoenen.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Zo'n schoen met goed profiel als op de foto hierboven is echt wel aan te raden vind ik.
Wij hebben vorig jaar voor onze reis lage wandelschoenen bij de ANWB gekocht.
Je hebt daar al goede schoenen tussen €50-€70
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik hou zelf erg van stevige neuzen en een wat hogere schoen voor meer ondersteuning van je enkel. Zoiets als dit:

Afbeelding

Als ze eenmaal zijn ingelopen zijn ze zo comfortabel als pantoffeltjes :P

Als we met het vliegtuig moeten gaan deze schoenen altijd aan, met de veters gewoon los, makkelijk voor de security check. Ze zijn erg groot voor in de bagage...

Maar ik kan me wel voorstellen dat je een compactere schoen wilt als je alleen maar kortere wandelingen doet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden de eerste jaren alle wandelingen ook met onze Nikes - ook wandelingen zoals de Bright Angel Trail en de Panorama Trail - maar ik ben nu toch wel heel blij met mijn hoge schoenen, vooral vanwege de grip op gladde en natte rotsen.
Irisss1989 schreef: Ik verwacht dat we hooguit een paar uur achter elkaar zullen gaan wandelen, dagtochten zijn denk ik niet aan ons besteed.
Het gaat niet zozeer om de lengte van de wandelingen (en een paar uur is al best veel, er zijn niet veel mensen die tochten van ene hele dag doen, een day hike is ook geen dagtocht, maar een wandeling die niet meer dan een dag in beslag neemt) maar om de ondergrond en of je moet klimmen etc.

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik heb een paar wandelschoenen bij de Decathlon gekocht. Niet te gek duur maar toch wel fijner dan sneakers. Je hebt net wat meer steun. Ik heb er goed opgelet dat ze licht waren en goed ademden.
angeliquem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door angeliquem »

Bij de anwb zijn ze nu in de aanbieding, wij hebben ook nieuwe gekocht :wink:
Licht van gewicht, stevig, maar niet te lomp.
Ik vind, zeker in de parken en op ongelijke ondergrond, een fijne wandelschoen prettiger lopen dan sneakers.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Wij hadden ook wandelschoenen gekocht bij Decathlon. Betaalbaar, goede kwaliteit en bovendien kregen we nog eens heel goed en uitgebreid advies!
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Decathlon of ANWB inderdaad, goed wandelschoenen voor een mooie prijs!
Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Zantman »

Ik zou zeker geen wandelschoenen gaan kopen, tenzij je echt de enorm zware trails gaat lopen. Als je bij de National Parken de meest populaire trails gaat lopen zijn deze vaak prima aangelegd.
Wij hebben in het Zuid-Westen de meeste parken bezocht en nagenoeg alles op Vans of zelfs gewoon op slippers gelopen. Iedereen keek ons raar aan als wij weer op onze slippers voorbij kwamen, maar echt nergens problemen gehad.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had op mn 'normale' sneakers blaren toen ik holyridgetrail liep. Denk dat het aan de combinatie zand, grindkiezels en asfalt lag, want had daar nog nooit last van gehad. Alle andere wandelingen buiten de steden dus maar met mn sportnike's gedaan dn dat ging prima. Maar ik moet er niet aan denken om bv Angels Landing op mn teenslippers te doen haha
TomJansen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door TomJansen »

Wij zijn net terug van Amerika en hebben alles met gewone sneakers gelopen (Adidas, Nike). Ook gewoon op sneakers Angels Landing gedaan. Ik had hier echt prima grip. Me vriendin met all-stars wat minder.
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Wij hebben voor de tienerdochters een paar jaar geleden bij de ANWB lage wandelschoenen voor E25,00 gekocht (waren eerst 90 of zo).
In Amerika lopen ze er wel op in de parken, ook al vinden zij ze oerlelijk, omdat het niet uit maakt of ze vies worden en je ze niet gewoon aan hoeft voor naar school. Zelf hebben mijn man en ik hoge bergschoenen, al een jaar of 15, van de Aldi en ANWB, en die lopen prima voor die ene vakantie dat je ze gebruikt.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als je verder nooit wandelt zou ik geen dure wandelschoenen gaan kopen. Ik kies voor wandelen op ongelijke ondergrond altijd voor een hoge schoen met een stevige zool en een goed profiel. Dat hoeft niet per se een pure wandelschoen als Lowa of Meindl te zijn. Ecco heeft zulke schoenen die je ook dagelijks kunt gebruiken, maar dat geldt ongetwijfeld ook voor andere merken.

Succes.
Groet,

Old Faithful
Dave_m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Dave_m »

Makkelijkere trails en gewoon in steden lopen doe ik op Sneakers.
De moeilijkere trails waar klim en klauterwerk in zit heb ik lage wandelschoenen voor. Hoge wandelschoenen kan ik niet mee overweg.

By the way de laatste vakantie heb ik eigenlijk alles op mijn sneakers gedaan. Ook Angels Landing in Zion en 4 mile trail in Yosemite no problemo.
Had geen last van blaren ofzo. Zorg wel voor goede wandelsokjes dan.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben maar wat blij met m'n fijne wandelschoenen na een zoektocht van 3 jaar en 5 paar verder. Van duur tot goedkoop, ik had vanalles geprobeerd.
Nu heb ik eindelijk schoenen die fijn zitten. Had ik die afgelopen zomer maar toen we de Panorama Trail in Yosemite liepen. Ik heb daar nog een blauwe teennagel van. Het laatste stuk was geen pretje.

Ook dragen wij veel wandelsandalen. Vooral als het warm is vind ik dat prettig. Ok, ze zijn vaak wel spuuglelijk maar heel comfortabel en veel grip. Zelfs onze (inmiddels volwassen) kinderen dragen die op vakantie vaak terwijl ze er thuis niet dood mee gevonden willen worden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer