Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met eigen camper in Canada en Amerika rondreizen.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Lia61
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Met eigen camper in Canada en Amerika rondreizen.

Bericht door Lia61 »

In mei wordt onze camper verscheept van Antwerpen naar Halifax/Canada. Eind mei vliegen we zelf daar naar toe en pikken onze camper op in de haven. Ik begrijp dat we zonder visum 6 maanden in Canada rond kunnen reizen, dat is duidelijk. En tussen maart 2016 en de herfst van 2016 heb je ook geen ESTA/ETA nodig.

Als we met onze camper over land naar Amerika gaan vullen we bij de grens een I-94 formulier in waarmee we 90 dagen in Amerika rond mogen reizen, ook duidelijk. Maar dan, na die 90 dagen. We willen in totaal ongeveer 6 maanden door Amerika reizen, hoe kunnen we dit doen qua visum/toestemming.

Even terug naar Canada of Mexico via de weg is geen optie heb ik gelezen. Dat zou dan vliegen worden naar een ander continent maar hoe kom je Amerika dan weer in? En voor hoe lang moet je Amerika uit om dan weer terug toegelaten te kunnen worden? Kun je als je in Amerika bent ook een visum aanvragen (B2)?

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Met eigen camper in Canada en Amerika rondreizen.

Bericht door PSVwally »

Die 6 maanden wordt zonder visum gewoon moeilijk. Je moet inderdaad buiten de zone vliegen, maar als je bv eerst 89 dagen blijft en dan binnen een week of aantal weken terugkeert voor bv nog eens dat soort dagen zou het kunnen dat ze je niet toelaten. Je kan toevallig de juiste immigrations officer treffen, maar het zou ook in tranen kunnen eindigen
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Leuke plannen. :thumbup:

Maximaal 6 maanden in Amerika zou eventueel kunnen met een B2 visum.
Daarmee neem je wel een groot risico, want als de aanvraag voor een B2 toeristenvisum wordt afgewezen kun je ook niet meer van ESTA en Visa Waiver Program gebruik maken. Er zijn de laatste tijd nogal wat berichten op het forum geweest dat zo'n aanvraag werd afgewezen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
JVA78
Amerika-ontdekker

Bericht door JVA78 »

Sorry, maar ik vind het toch een beetje vreemd dat de verscheping van de camper e.d. al geregeld is, maar dat er blijkbaar nog niet nagedacht is over Visum dan wel ESTA etc... Een omgekeerde volgorde ware toch beter geweest lijkt mij.

Toch alle succes en een goede reis gewenst!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Haal geen trucjes uit om langer dan die 90 dagen te kunnen verblijven in de VS. Een B2 aanvragen is een te groot risico. Plan je reis zo in dat je niet langer dan 90 dagen in de VS verblijft.
Lia61
Amerika-ontdekker

Bericht door Lia61 »

Heb intussen een B1/B2 visum aangevraagd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik hoop dat het jullie gegund is om toestemming te krijgen, succes :thumbup:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zorg dat je goed bent voorbereid, vooral m.b.t. de zekerheid dat je teruggaat naar Nederland. Het is niet voldoende dat je daar zelf van overtuigd bent. Je moet een argwanende beambte daarvan overtuigen.

Succes.
Groet,

Old Faithful
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Lia61 schreef:En tussen maart 2016 en de herfst van 2016 heb je ook geen ESTA/ETA nodig.
Over de ETA durf ik niks te zeggen, maar een Esta is sowieso nodig als je via de liucht naar de VS gaat, ongeacht welke periode. Over land vul je zo'n formulier in, I-94 geloof ik.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Is ETA voor Canada niet gewoon al bezig?

Edit: Staat op de site van Canada: However, from March 15, 2016 until fall 2016, travellers who do not have an eTA can board their flight, as long as they have appropriate travel documents, such as a valid passport.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Van welke datum tot welke datum is je vliegticket? En in welke stad in de VS/Canada kom je aan en waarvandaan vertrek je weer naar Europa?
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Lia61
Amerika-ontdekker

Bericht door Lia61 »

Zoals ik in mijn 1e bericht schreef wordt onze camper verscheept naar Halifax waar we zelf ook naar toe vliegen. We hebben een enkele reis omdat we nog niet weten waar vandaan en wanneer we weer terug vliegen. Vanwaar deze vraag?
M&MgoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door M&MgoesUSA »

Enkele reis, camper verschepen, klinkt erg avontuurlijk, maar wat is er mis met 3 maanden (90 dagen) rondtrekken met een huurcamper? Volgens mij ben je dan ook veel goedkoper uit. En je hebt wat meer zekerheid.

Hopelijk krijg je geen problemen zonder retour tickets!
Lia61
Amerika-ontdekker

Bericht door Lia61 »

Als je een visum aan vraagt krijg je de vraag of je al een reis gepland hebt, zo niet, wanneer je dan ongeveer denkt te komen. En we huren niet voor 3 maanden een camper omdat we voor langer dan 3 maanden willen reizen, van 6 maanden tot een jaar, incl. Canada. En dan is het voordeliger om je camper te verschepen.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Die vraag over aankomst/vertrek en de data stelde ik omdat er een gerede kans is dat wanneer je geen B2 visum krijgt voor de VS, je kans hebt daar niet meer vandaan te mogen vliegen, ook niet als het alleen een overstap is. Sterker nog, als je geen visum krijgt omdat ze (terecht, gezien de eigen camper, het enkele vliegticket en geen vast reisplan) bang zijn dat je permanent in de VS wil blijven, kom je het land ook op een ESTA niet meer in en zit je dus voor de hele periode vast in Canada.

Maar ook als je geen visum aanvraagt, zul je moeten opletten. Stel dat dit je plan is:
- 5 maanden Canada
- 90 dagen VS op ESTA
- 1 maand Canada
- terugvliegen naar NL vanuit Halifax met overstap in JFK/BOS/EWR/PHL

Je bent dankzij die tweede keer in Canada (ook: Mexico en Caraïben) technisch gezien in 'overstay' in de VS. Daarom is het bij lange reizen naar de VS zo belangrijk eerst je visa in orde te maken, afhankelijk daarvan je tickets/vliegroute, en dan je verblijf/camper. Jullie doen het precies andersom - dat zal in de meeste gevallen goed aflopen, maar het lijkt me fijn om desondanks te weten waar je op moet letten.

NB Na afloop van je 90 dagen VS naar een ander continent vliegen in de hoop daarmee de klok terug te draaien is ook riskant. Als je je bij terugkomst van - zeg - twee weken Brazilië meldt op de luchthaven van Miami met het verhaal je camper uit Chicago op te halen voor nog eens 90 dagen rondreizen, dan is er een kans dat je meteen door mag naar Amsterdam.

Hopelijk laat je ons weten wat je beslist en hoe het afloopt, want wat een geweldige reis gaan jullie maken! :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij mijn weten moet je, als je op een esta naar Amerika vliegt, in het bezit zijn van een retourticket terug naar buiten de Esta zone of een bewijs dat je het land per boot verlaat. Nu vliegt TS al dan niet op een Eta naar Canada, maar hoe zit het daar met deze 'regel'? Kan je een enkeltje Halifax nemen en gedurende de reis een ticket voor de terugvlucht aanschaffen? Of is dat gewoon een kwestie van een retour kopen en deze gedurende de reis laten vervallen en een terugvluchtticket kopen zolang je maar binnen de max verblijfsdagen blijft?
Lia61
Amerika-ontdekker

Bericht door Lia61 »

Dank voor al het meedenken, maar wij vliegen op Canada (geen tussenstops in Amerika), dat maakt denk ik toch wel verschil met als je vliegt op Amerika.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Lia, het gaat om de (blijkbaar) nog niet geboekte terugvlucht. Je kan er nu nog voor zorgen dat die via Toronto gaat, en niet via de VS.

Zorg overigens dat je ook bij de Canadese immigrations een goed verhaal hebt bij je enkele reis en maandenlange plannen. Toelating als Nederlander zonder visum is nog altijd 'up to the discretion of the officer at the port of entry'. Met een beetje geluk wensen ze je veel plezier op je reis, maar in het vervelendste geval moet je ter plekke aantonen dat je voldoende financiën hebt (en dus niet wil werken in Canada) en ze ervan overtuigen dat je daadwerkelijk weer naar huis gaat (en er niet met pensioen gaat en op hun gezondheidskostenbudget etc. komt te drukken).
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

bello schreef: Je bent dankzij die tweede keer in Canada (ook: Mexico en Caraïben) technisch gezien in 'overstay' in de VS.
Ik begrijp niet helemaal waarom dat een overstay zou zijn. Wat de VS betreft mag je volgens mij zo lang je wil daarna in Canada blijven, het is voor de VS pas een overstay als je vanuit Canada weer terugkeert naar de VS zonder eerst de regio te hebben verlaten. En ook dan zal het waarschijnlijk niet echt een overstay worden, maar een weigering om het land binnen te komen.

Lia, als je een B1/B2 visum krijgt zou dat inderdaad je probleem op moeten lossen, je zult dan normaal gesproken voor 6 maanden in de VS worden toegelaten. Maar wees je er van bewust dat dit soort visa ook regelmatig worden geweigerd, en in dat geval kun je de VS de komende jaren helemaal vergeten, je mag dan ook niet meer op een Esta. Als je dat risico wil nemen is dat prima, maar anders zou het veiliger zijn om uit te gaan van 90 dagen in de VS op een Esta. Mocht je op een esta de VS binnen willen gaan dan zou ik zeker zorgen voor een retourticket, want anders zou je alsnog bij immigrations geweigerd kunnen worden. En ook bij een visumaanvraag is dat wellicht wel een goed idee om je kansen te verhogen. Ik zou voor een retourticket met wijzigbare retourdatum kiezen, maar je kunt ook een goedkoop retourticket boeken en het retourdeel niet gebruiken. Dat is sowieso meestal voordeliger dan een enkele reis.
Terug in Texas!
Saense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Saense »

Vrijwel zeker zal je toch een (al dan niet wijzigbaar) retourticket moeten boeken. Als je nl. op een enkele reis gaat en geen visum hebt loop je het risico dat de luchtvaartmaatschappij je gaat weigeren. Heb je wel een visum dan vervalt die eis meestal. Check dit met bijv. het canadeze consulaat of de airline waar mee je vliegt.
Let er ook op dat je niet met overstap via de USA reist, dat geldt nl. ook als verblijf, al is die overstap heel kort.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer