Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat nemen jullie mee aan fotografie/video spullen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat nemen jullie mee aan fotografie/video spullen?

Bericht door PSVwally »

Zelfs als je even gaat boodschappen doen onderweg moet je alles mee naar binnen nemen.
Ik laat dit ook altijd in de auto. Al stop ik de tas met elektronica die ik overdag niet gebruik niet bij de rest vd bagage in de auto. Dat is meestal alleen de laptop en de tablet en een paar stekkers. Die probeer ik toch meestal enigszins iets te 'verstoppen' in de auto. Zeker als er voordat ik bij een volgend hotel aankom bv een langere wandeling wordt gemaakt.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

:lol: zie ons al allemaal sjouwen in de supermarkt met ons laptopje :lol:

Pipo neem jij dan wel je foto apparatuur en alles er omheen mee de supermarkt in?
Ik weet wel dat mijn lens bijv duurder is dan mijn laptop, dus nee ook voor ons alleen de portemonnee :thumbup:
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

De laatste tijd kijk ik af en toe wel eens naar het systeemcamera aanbod omdat het bij mij anders idd wel een hele hoop is om mee te zeulen... Echter vind ik niets dat qua sensor & lenzen dezelfde kwaliteit kan leveren, in RAW, als wat ik nu gewoon ben (of toch niet voor het budget dat ik er voor wil uitgeven). Dus voorlopig gaat het volgende opnieuw mee :)

- Canon 650D + 2e batterij
- Canon 1000D + 2e batterij
- Canon 15-85mm
- Canon 70-200 F4 L IS USM
- Sigma 10-20mm f4-5.6.

In september volgt de eerste reis met deze 3 lenzen. De eerste reizen nam ik enkel een Tamron 18-270 mee, puur uit gemak, het is een heerlijke reislens, maar optisch niet zo sterk, en heeft een relatief trage & luidruchtige zoom. Een paar jaar later kwam daar de Sigma 10-20mm bij. Op elke camera zat dan 1 lens, zo hoefde ik ook niet te wisselen.

Dit jaar heb ik dus besloten de 18-270 thuis te laten & op te splitsen in de optisch veel sterkere 15-85 & 70-200 combo. 15-85 is ook een interessant bereik; die 3 extra mm aan het wide-end zijn altijd mooi meegenomen. Met m'n 18-270mm nam ik 95% van de foto's toch tussen 18-100mm ofzo, met 90% daarvan op 18mm... Die 15-85 zal dus de nieuwe walkaround lens worden op m'n 650D. Welke ik dan "standaard" op de 1000D klaar ga houden (10-20 of 70-200), zal ondervinden worden... M'n reisgenoot zal de 2e camera dan vaak in de hand hebben.

- genoeg snelle SD cards om een 5000 tal foto's op te kunnen slaan + externe hdd als backup.
- Surface Pro 1 (Weegt amper 1kg en heeft een superlange batterijduur (6-8u ofzo). Qua performance in Lightroom mag het iets meer zijn, maar hij is dan ook al enkele generaties oud...)
- Gopro HD Hero 2 en 2x 32GB sd cards, met suction cup mount & Battery Bacpack om bepaalde scenic roads te filmen.
- Slik Sprint Pro 2 Tripod, heerlijk compact & licht statief (1kg), (al moet ik z'n stabiliteit met m'n nieuwe 70-200 in m'n achterhoofd nog eens herevalueren...), met Sirui K-10X ballhead.

Kans bestaat dat ik het statief nooit gebruik... Hangt af van de tijd die we hebben en of ik die mee wil sleuren op een wandeling (meestal niet...). Maar in principe past die in de bagage, dus waarom niet...

Filters:
- UV: B&W UV 72mm, Hoya HD UV 67mm & Hoya 77mm Pro1 Digital UV
- CPL: Hoya PL-CIR Pro1 Digital 72mm & Marumi Super DHG CPL Polarizer 77mm
- ND: LCW Fader ND500 MC 77mm & Hoya ND16 Pro1 Digital 77mm
- step-up ringen

Polarizer zal bijna permanent op de 15-85 zitten. Op de rest UV filter (& zonnekap) als lensbescherming... Zonnekappen hebben al meermaals m'n lenzen gered... ND filters en de 77mm CPL voor als ik eens tijd & zin heb de boel op statief te monteren voor watervalshots bv.

Verder nog:
- Pixel Pro Wireless Shutter release
- Peak Design camera strap (lekker compact, glijdt goed over je kledij en kan je op een betere manier aan je camera bevestigen dan de standaard Canon strap)
- Peak Design Capture Camera clip (die je op de schouderriem van je rugzak kan bevestigen. Hier kan je je camera snel in klikken om tijdens een wandeling je handen even vrij te hebben.)
- blaasbalgje
- tomtom highspeed USB car charger met 2 USB outlets om smartphone/gopro bij te laden.
- stekkeradapter met verlengkabel & stekkerblok. Dit jaar probeer ik ook dit eens: Allocacoc Powercube. Reisadapter & stekkerblok & USB charger in 1 :)

Op het statief & stekkerblok na past alles in 1 rugzak. Rugzak is een F-Stop Guru met aparte pouch om de Gopro er nog bij te krijgen...
Eenmaal ter plaatse vliegt de helft natuurlijk in de koffer of los in de auto...

miccie schreef: Canon 70-200mm L f4 lens

Extender 2x v2
Welke extender gebruik je? Ik overweeg ook nog een voor mijn 70-200...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Ik zou het risico niet willen nemen dat ze heel de auto leeghalen en dat je alles kwijt bent. Dan ben je dus ook je foto's kwijt, want die sd zit nog in je camera. Je backup op je laptop is ook weg. En je kan vervolgens een dag op het politie bureau zitten om aangifte te doen en dan ergens weer een nieuwe camera moeten kopen en hopen dat je het terug krijgt van de verzekering.

Ik loop altijd met mijn camera door de Wallmart. Ik laat geen waardevolle spullen in de auto.
Maar ik heb ook maar 1 lens bij en een kleine camera tas. Die tas wil nog wel eens in de auto achter blijven. Maar die leg ik dan zo ver open dat ze zien dat er niks in zit.

Ik heb nooit laptops of ipads bij. Gewoon ook om de reden dat ik daar niet mee wil lopen sjouwen en het risico wil lopen dat het gestolen wordt of beschadigd raakt. Ik ben van de vakantie aan het genieten ipv savonds nog de foto's te bewerken of te skypen met thuis front. Ik wil juist lekker ff weg zijn van thuis.

Op mijn mobiel kan ik net zoveel als een laptop qua internet en dat is voldoende.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Da's een dilemma ja...

Als wij eerst inchecken en dan gaan eten, blijft alles op de kamer.
Als we voor het inchecken gaan eten in een fast-food tent in een iet-wat bedenkelijke buurt, neem ik m'n rugzak met laptop (met alle backups) mee. In een winkel gaat dit moeilijker vind ik, maar hopelijk zijn we daar snel terug buiten.
In betrouwbaardere buurten en bij deftige restaurants, blijft alles in de auto (al ga ik dan wel indien mogelijk ergens gaan zitten met zicht op de parking....)
Langere wandelingen... tjah... dan moet ik dat risico dan maar lopen... sowieso gaan alle SD cards wel mee met de camera in de rugzak op wandel... Daarom dat ik altijd voldoende SD cards mee wil hebben om alle foto's op te krijgen. Eens je ze kopieert naar je laptop en plaats moet maken op je SD, is het geen backup meer.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Word al moe van het lezen van al het gezeul haha :oops: :oops:
Voor mij GoPro hero HD2 met skeleton case en een waterproof case
Selfie stick
Samsung NX300 met een lens. Ga een tweede er bij kopen.
Waterdichte zak om ALLES in te kunnen doen wanneer het begint te hozen.

Alles om backups te maken zoals ik in een andere post had gezet: Alles via telefoon uploaden naar mijn cloud drive.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben van de vakantie aan het genieten ipv savonds nog de foto's te bewerken of te skypen met thuis front.
Ik geniet ook, maar ik ga ook geen foto's bewerken en Skype ook tijdens de vakantie niet echt met het thuisfront. Hooguit als het nodig is, de rest doen we 's avonds of 's ochtends wel met een watssappje of facebookbericht af. Ik heb voor de vakantie het grootste deel van de weblog pagina's al af, zodat ik alleen snel een verhaaltje hoef te tikken. Evt een fotootje is gewoon even slepen uit het mapje.

Ik update mijn blog eigenlijk meestal net voor ik naar bed ga op het moment dat ik de foto van de SD kaart naar de laptop zet. Die paar minuten vind ik niet zo erg. Daar ga ik echt niet minder van de vakantie van genieten :wink:

Ik neem overigens mee:
- een laptop
- een tablet
- gopro 3+ met stick en suction cup
- JVC everio camera
- soms de Canon EOS 1000D, maar dat is inmiddels wel een bejaarde camera

De laptop en tablet zijn zo smal dat ze meestal onopvallen onder een bank of in een stoelopbergvak passen zonder echt op te vallen
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik zie hier wel echte fotografen voorbij komen met al die apparatuur voor fotocamera's..........

Ik heb alleen mijn compact camera bij en een jvc filmcamera. Deze laat ik niet in de auto achter, want het past zo in mijn tas en zo heb ik altijd de sd kaarten bij me, mocht er ingebroken worden in de auto. Verder neem ik mijn ipad mee voor in het hotel, die blijft onderweg wel in mijn handbagage trolley in de auto als we in een park zijn.

Ik heb me nog nooit verder verdiept in grotere fotocamera's, omdat mijn compact me prima bevalt en er toch erg mooie foto's mee gemaakt kunnen worden.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Wij zijn een gezin van 5 waaronder 2 pubers en een 9-jarige.

Wij nemen mee:
1 Nikon spiegelreflexcamera
2 lenzen
Voldoende geheugenkaarten
1 compactcamera
3 iPads (2 mini, 1 gewone)
2 laptops (die van mijn man wordt dagelijks gebruikt, hij werkt ook op vakantie bijna elke avond)
Een heel arsenaal laders voor hogergenoemde spullen
Een lange stekkerdoos
2 reisstekkers
Voor de komende reis (Seattle - Denver via Canada) overwegen we nog een draagbaar statief mee te nemen.
We hebben gepaste waterdichte tassen voor alles.

Loodzware handbagage telkens weer ;).
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Q-BiC schreef:

Extender 2x v2
Ik heb de Canon extender, 2x versie 2, zoals in de link:
http://www.canon.nl/for_home/product_fi ... r_ef_2x_ii

Zo heb ik met de extender met daarop de 70-200mm vanaf het dak van Top of the Rocks mooie plaatjes gemaakt van de top
van het Empire State Building, zeker 's avonds als het donker is en de verlichting aan erg mooi.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ja, herkenbaar. Zo reisden wij tot enkele jaren geleden ook. Spiegelreflex met standaardlens, groothoeklens, extra SD kaart, laptop, afstandsbediening, polarisatiefilter. Het eerste wat we thuis gingen laten was het statief. Jammer, dan maar geen night shots meer. Het was het gezeul niet waard.
Later kozen we ervoor om de groothoeklens enkel op bepaalde dagen mee op pad te nemen (en lieten de andere lens dan 'thuis'). Weer later namen we die lens helemaal niet meer mee, het ding is loodzwaar. En de laptop lieten we voortaan ook thuis, want ivm iPhone niet meer nodig voor zaken die via het internet geregeld moeten worden. En omdat wij niet zulke enorme aantallen foto's maken dat het noodzakelijk is voor opslag.

En weer later lieten we de spiegelreflex helemaal thuis. We hadden er geen zin meer in. Want waarom wil je die camera eigenlijk gebruiken? Mooie plaatjes kun je tegenwoordig ook met je telefoon schieten. Het is niet zo dat mijn huis vol hangt met uitvergrotingen of dat ik ze verkoop ofzo. De mooie foto's maakte ik alleen maar voor mijzelf, omdat ik van mooie plaatjes schieten hou. En dat kan tegenwoordig ook prima met een goede telefoon-camera. Daarom heb ik onlangs de nieuwste iPhone gekocht, betere camera (en heel veel ander plezier en gemak). Tegenwoordig zijn er ook leuke nabewerkingsapps, waar je hartstikke leuke dingen mee kan doen.

Dus ik ben nog steeds met veel plezier hobbymatig bezig met 'fotografie', maar niet meer met zo'n enorm ding. Dat mijn foto's nauwelijks publicatiewaardig zijn boeit me niet meer, ik zet ze op het web om te delen met de buitenwereld.

Vorig jaar toen we naar Singapore en Maleisie gingen nog even getwijfeld over het aanschaffen van een systeemcamera, maar vond de prijzen daarvan voorlopig nog te hoog. Wie weet in de toekomst, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik het bij mijn iPhone laat....
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

niekie73 schreef:Ik had de laptop er wel bij vermeld, en het is een 15"inch en ja groot zwaar maar heerlijk om blog op te schrijven en de foto's
eventueel gelijk uit te zoeken en mocht ik tijd over hebben gewoon lekker een Filmpje kijken.
we nemen er 2 mee. Een 15'.6' laptop en een 12'' netbook. En inderdaad voor blog tikken, foto's uitzoeken, filmpje kijken, series downloaden etc etc.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik ben zwaar verslaafd aan f/2.8 lenzen en het snel kunnen focussen als je bijvoorbeeld roofvogels wilt fotograferen, dus het zeulen met de systeemcamera neem ik maar voor lief. Maar inderdaad, een goede compactcamera maakt ook fantastische fotos als er redelijk licht is en je onderwerp niet teveel capriolen maakt.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wat ik aan camera-apparatuur meeneem verschilt per vakantie. Maar voor de Amerikareis gaat wel de fullframe spiegelreflex mee, met oa een pancake-lens zodat het toch nog een compact/licht geheel blijft (relatief dan).

Een laptop neem ik nooit mee op vakantie. Ik ben blij dat ik op vakantie ben en een keer géén computer hoef te gebruiken. Wel zorg ik altijd voor een mobiel internet voor m'n telefoon, omdat het wel handig is ter plekke dingen te kunnen opzoeken. In Amerika is dat gelukkig eenvoudig te regelen, maar ik ben helaas ook in landen geweest waar het als toerist onmogelijk was om mobiele data of überhaupt een simkaart te kunnen krijgen.

Foto's backuppen doe ik met een externe harde schijf met geïntegreerde geheugenkaartlezer en usb-aansluiting. Hiermee kun je sd-kaartjes en cf-geheugenkaartjes en bijvoorbeeld de foto's van je iPhone backuppen zonder dat je een laptop nodig hebt. Past in je handpalm en heeft (in mijn geval) 250GB ruimte. Ideaal!
M&MgoesUSA
Amerikafan

Bericht door M&MgoesUSA »

Wij hebben voor onze 2014 trip aangeschaft:
- Canon EOS M met 20-55 zoomlens
- Compacte tripod, ca 160cm max
- 2x 64gb sd kaart
- Asus T100 10" laptop / tabblad

En dit alles is nu ook weer mee op onze huidige trip.
Laatst gewijzigd door M&MgoesUSA op 21 apr 2016, 03:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

- Nikon D5100
- Tamron18-270 lens
- Nikon Coolpix S9900
- geheugenkaartjes
- extra batterijen
- iPad

Ik ben me pas sinds ruim een jaar meer gaan verdiepen in fotografie, dus ik ben nog echt zoekende. Ik ga mijn statief denk ik niet meenemen. Afgelopen week de Coolpix gekocht omdat ik niet continue wil sjouwen met de spiegelreflexcamera. De vorige vakantie hadden we alleen deze bij ons met daarnaast onze mobieltjes. De fotokwaliteit was op zich goed met onze mobieltjes, maar miste toch wat mogelijkheden. En ik liet hem een paar keer bijna stuiteren, ik vind een compact camera prettiger qua houvast. De iPad gebruik ik om te bloggen en wat te internetten. Laptops laten we beide thuis.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Q-BiC schreef:

Extender 2x v2
Ikzelf gebruik regelmatig de 1.4x-extender van Canon, ook in de mkII-variant geloof ik. Levert prachtige resultaten op icm mijn 135mm F2.0. De 1.4x-extenders hebben minder beeldkwalliteitsverlies dan de 2.0x-extenders, maar natuurlijk ook met een minder sterke vergroting.

Die extender van mij heb ik een paar jaar terug voor nog geen 50 euro op Marktplaats gekocht, van iemand die duidelijk niet doorhad dat die extenders ook nog prima op digitale spiegelreflexen werken. :oops:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik heb een Canon 1.4x en 2.0x extender (beide serie II), en de 2.0x gebruik ik zelden omdat deze teveel scherpte kost met mijn 70-200. Als ik een foto met de 1.4x vergroot dan heb ik ongeveer dezelfde kwaliteit. De serie III 2.0x met een 70-200 II schijnt een betere combinatie te zijn.
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Vandaag kwam onze nieuwe camerarugzak van Lowepro binnen. We waren op zoek naar een compacte rugzak waar alle foto en videospullen inpassen die wij ook dit jaar meenemen naar Amerika. Daarbij zijn we dus uitgekomen bij de Lowepro Hatchback 16L. Ik moet zeggen echt een superfijne rugzak. Alles past er makkelijk in en de manier waarop hij is ingedeeld is echt super. Echt een aanrader dus!

http://store.lowepro.com/photo-hatchback-bp-150-aw-ii
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
roberto101
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door roberto101 »

veel haha...

- canon 70D + canon 10-22mm, canon 50-250mm en tamron 15-55mm
- gopro 4 silver met allerlei accessoires en mounts (oa suction cup, timelapse timer, stick, chest mount)
- Feiyu Tech G4 gopro stabilizer
- statief (traveller model)
- filters
- extra batterijen voor gopro en canon
- laptop

Past bijna allemaal in mijn Lowepro 400 AW. Het is een gesjouw, maar als ik het niet bij me heb zou ik het toch missen. Fotografie en videomontage is mijn hobby, dus ben helemaal blij als ik op vakantie weer helemaal los kan gaan, haha. Het is me het gesjouw meer dan waard.
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer