Maar reisbureau's rekenen meestal per persoon en in Amerika wordt per kamer berekend, maakt niet uit of je alleen of tot 4 personen er gebruik van maakt.brekson schreef:Ik heb al gemerkt dat er veel hotels naar de 100 dollar per nacht gaan en dat zal via het reisbureau goedkoper kunnen
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tips rondreis aub!!
Groetjes, Nel
-
- Amerika-ontdekker
heeeey allemaal!
leuk om nog wat reacties te hebben gekregen!!
Eerst even een reactie op Brekson:
Ik kom idd uit Deurne maar dan wel deurne in nederland
we hebben de vliegreis geboekt!
We zijn hier nu 2800 euro mee kwijt. dit is incl verzekering enz. british airways; dusseldorf - londen - san fransisco, voor 4 pers. dus, volgens mij best een schappelijke prijs voor midden in het hoogseizoen!
Verder gaan we een deze dagen een auto huren bij usareisen.de (bedankt voor de tip), We denken aan de fullsize auto voor 3 weken dus incl. verzekeringen en tank benzine en extra bestuurders (boven 25), dit kost 609 euro.. is ook een goede prijs denk ik??
Ik heb de offerte van het reisbureau een aantal dagen geleden opgehaald, zij hebben zo ong. mijn wensen op kaart gebracht maar zijn echter 1800 euro duurder uit dan mijn berekening (vliegreis, hotels, autohuur), ik ga ervanuit dat het toch nog wel wat duurder wordt dan wat ik berekend heb maar met 1800 euro is heel wat speling mogelijk!
Mijn ouders hebben ook een creditcard aanvraag weggedaan dus hopelijk dat we deze snel binnen hebben en dan kunnen we evt. accomodaties in de parken (als die dan nog beschikbaar zijn) gaan boeken!
Ik heb gekozen voor motel 6 en super 8 omdat deze vaak erg goedkoop zijn en op goede locaties liggen.
Ik zoek nog een leuke en betaalbare accomodatie in of vlak bij yosemite, dus als iemand nog tips heeft!!
Verder wilde ik hierover vragen op welke locatie we het beste kunnen verblijven ivm de rijafstand yosemite - death valley.
Verder kunnen we via kennissen waarschijnlijk de atlas rand mcnally meekrijgen maar die is van 1999, is dit nog goed te doen of adviseren jullie een nieuwere te kopen??
En mbt de eventuele jetlag, ik wacht het wel af. bedankt voor jullie tips, ik ga gewoon lekker weer op tijd aan het werk!
groetjes mandy
leuk om nog wat reacties te hebben gekregen!!
Eerst even een reactie op Brekson:
Ik kom idd uit Deurne maar dan wel deurne in nederland

we hebben de vliegreis geboekt!
We zijn hier nu 2800 euro mee kwijt. dit is incl verzekering enz. british airways; dusseldorf - londen - san fransisco, voor 4 pers. dus, volgens mij best een schappelijke prijs voor midden in het hoogseizoen!
Verder gaan we een deze dagen een auto huren bij usareisen.de (bedankt voor de tip), We denken aan de fullsize auto voor 3 weken dus incl. verzekeringen en tank benzine en extra bestuurders (boven 25), dit kost 609 euro.. is ook een goede prijs denk ik??
Ik heb de offerte van het reisbureau een aantal dagen geleden opgehaald, zij hebben zo ong. mijn wensen op kaart gebracht maar zijn echter 1800 euro duurder uit dan mijn berekening (vliegreis, hotels, autohuur), ik ga ervanuit dat het toch nog wel wat duurder wordt dan wat ik berekend heb maar met 1800 euro is heel wat speling mogelijk!
Mijn ouders hebben ook een creditcard aanvraag weggedaan dus hopelijk dat we deze snel binnen hebben en dan kunnen we evt. accomodaties in de parken (als die dan nog beschikbaar zijn) gaan boeken!
Ik heb gekozen voor motel 6 en super 8 omdat deze vaak erg goedkoop zijn en op goede locaties liggen.
Ik zoek nog een leuke en betaalbare accomodatie in of vlak bij yosemite, dus als iemand nog tips heeft!!
Verder wilde ik hierover vragen op welke locatie we het beste kunnen verblijven ivm de rijafstand yosemite - death valley.
Verder kunnen we via kennissen waarschijnlijk de atlas rand mcnally meekrijgen maar die is van 1999, is dit nog goed te doen of adviseren jullie een nieuwere te kopen??
En mbt de eventuele jetlag, ik wacht het wel af. bedankt voor jullie tips, ik ga gewoon lekker weer op tijd aan het werk!
groetjes mandy
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het park zelf zou je bij Curry Village kunnen kijken, ze hebben daar cabins (houten huisjes) met of zonder sanitair. Deze kosten 108 dollar. Is wel leuk, je zit midden in het park. Yosemite Lodge is duurder, 148 dollar per nacht, maar is ook wel luxer. Bij beide heb je een (groot) zwembad en restaurants, winkeltjes, en 's avonds rangerpraatjes of diavoorstellingen en met de shuttlebus kom je makkelijk bij alle beezienswardiheden in de vallei. Wil je een beer tegenkomen dan moet je naar Curry Village. Hoe dan ook, snel boeken! Zie http://www.yosemitepark.comMandy_Deurne schreef:Ik zoek nog een leuke en betaalbare accomodatie in of vlak bij yosemite, dus als iemand nog tips heeft!!
Wij hebben er nog eentje uit 1988 liggen, kan nog best hoor!Mandy_Deurne schreef: Verder kunnen we via kennissen waarschijnlijk de atlas rand mcnally meekrijgen maar die is van 1999, is dit nog goed te doen of adviseren jullie een nieuwere te kopen??

Ik zou hem gewoon meenemen, zoveel verandert er niet. Ter plekke kun je vaak wel gratis kaarten krijgen, meestal krijg je bij de auto ook al wat mee. Als je in de buurt van een AAA-kantoor komt en je bent ANWB lid, dan kun je daar gratis kaarten en tourbooks krijgen.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Stap ook even het visitorcenter binnen als je in een andere staat komt ook daar kan je veel kaarten en andere informatie vinden.Martin & Marianne schreef: Ter plekke kun je vaak wel gratis kaarten krijgen, meestal krijg je bij de auto ook al wat mee. Als je in de buurt van een AAA-kantoor komt en je bent ANWB lid, dan kun je daar gratis kaarten en tourbooks krijgen.
Marianne
De meeste visitorcenters vindt je langs de snelwegen op de eerste restarea in een nieuwe staat binnenkomt, ze staan over het algemeen goed aangegeven.
Rob
beetje suf misschien, maar bij elke 'Amerika' vakantie kopen we een nieuwe atlas, tis traditie geworden. Bij de Walmart ligt 'ie altijd naar me te glimmen voor rond de 5-6 dollar, heb de 2007 versie al weer binnen dankzij de florida vakantie van decemberMartin & Marianne schreef:Wij hebben er nog eentje uit 1988 liggen, kan nog best hoor!Mandy_Deurne schreef: Verder kunnen we via kennissen waarschijnlijk de atlas rand mcnally meekrijgen maar die is van 1999, is dit nog goed te doen of adviseren jullie een nieuwere te kopen??![]()
Ik zou hem gewoon meenemen, zoveel verandert er niet. Ter plekke kun je vaak wel gratis kaarten krijgen, meestal krijg je bij de auto ook al wat mee. Als je in de buurt van een AAA-kantoor komt en je bent ANWB lid, dan kun je daar gratis kaarten en tourbooks krijgen.
Marianne

In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij vinden de Wal*mart versie altijd wel gemakkelijk omdat alle winkels er met adres en al in staan, even het adres ingeven in S&T en je kan er zo naar toe rijden als de koelkast van de camper bijna leeg isAngie schreef: beetje suf misschien, maar bij elke 'Amerika' vakantie kopen we een nieuwe atlas, tis traditie geworden. Bij de Walmart ligt 'ie altijd naar me te glimmen voor rond de 5-6 dollar, heb de 2007 versie al weer binnen dankzij de florida vakantie van decemberDe Walmart versie is wel ietsje anders, maar de kaarten zijn gewoon hetzelfde.

Rob
groeten brekson ( septemberreizer)Mandy_Deurne schreef:Eerst even een reactie op Brekson:
Ik kom idd uit Deurne maar dan wel deurne in nederland![]()
OK , foutje
Dat denk ik ook ja !
OK , dan ga ik nog eens moeten kijken, ik dacht de eerste al aan 100 dollar gezien te hebben.
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Ja ik heb dezelfde afwijking, elk jaar een nieuwe Rand McNally. Ik heb er hier nog een uit 1979 maar die is toch wel erg oud. Even over de huurauto. Een full size is wel groot en ruimte genoeg voor 4 personen maar dat geldt niet voor de kofferruimte. Een zg minivan is dat wel en een full size suv ook maar die zijn beiden duurder. Probeer zoveel mogelijk tassen mee te nemen ipv grote koffers en geen trolleys, dan lukt het wel.
YH
YH
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
hoi hoi,
Wij hebben vorig jaar 2 keer van Randmcnally "easyfinder" gekocht. 1 van zuid en 1 van noord californie. Dit zijn geplastificeerde kleine vouwmapjes die je ontelbare keren in- en uit kunt vouwen. Ik vind deze erg makkelijk omdat je zo een heel gebied in 1 keer kunt zien. De roadatlas vind ik niet zo overzichtelijk omdat je per pagina maar een bepaald gebied hebt. Over 3 weken schaffen we ook die van Nevada, Utah en Arizona aan, hebben we het setje voor onze vakantie compleet!
Manon
Wij hebben vorig jaar 2 keer van Randmcnally "easyfinder" gekocht. 1 van zuid en 1 van noord californie. Dit zijn geplastificeerde kleine vouwmapjes die je ontelbare keren in- en uit kunt vouwen. Ik vind deze erg makkelijk omdat je zo een heel gebied in 1 keer kunt zien. De roadatlas vind ik niet zo overzichtelijk omdat je per pagina maar een bepaald gebied hebt. Over 3 weken schaffen we ook die van Nevada, Utah en Arizona aan, hebben we het setje voor onze vakantie compleet!
Manon
Hoi pipeloi,Manonneke schreef:hoi hoi,
Wij hebben vorig jaar 2 keer van Randmcnally "easyfinder" gekocht.
wij gebruiken ook altijd de easyfinder, we hebben ondertussen al een behoorlijk stapeltje bij elkaar gespaard. Ik vind ze erg handig in gebruik!
Wat ik ook zo fijn aan de easyfinder vind is dat je de route die je in gedachte hebt met een watervaste stift (rood) kunt uittekenen op de kaart, dit is later makkelijk weer te verwijderen met bijv. nagellak remover.
-
- Amerika-ontdekker
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Koop je die dingen gewoon bij WalMart of zo?Emenem schreef:Hoi pipeloi,Manonneke schreef:hoi hoi,
Wij hebben vorig jaar 2 keer van Randmcnally "easyfinder" gekocht.
wij gebruiken ook altijd de easyfinder, we hebben ondertussen al een behoorlijk stapeltje bij elkaar gespaard. Ik vind ze erg handig in gebruik!
Wat ik ook zo fijn aan de easyfinder vind is dat je de route die je in gedachte hebt met een watervaste stift (rood) kunt uittekenen op de kaart, dit is later makkelijk weer te verwijderen met bijv. nagellak remover.
Hoi Hoi!
Wij hebben de easyfinders gewoon bij de benzinepomp gekocht!
(das ook zo lekker makkelijk, ze hebben ze eigenlijk overal wel!)
Als je nou wilt weten hoe ze eruit zien, moet je even hier kijken:
http://www.randmcnally.com/rmc/store/st ... g.0&cmty=0
Als je dan op "see more detail" drukt kun je ze aan allebei de zijdes bekijken!
Manon
Wij hebben de easyfinders gewoon bij de benzinepomp gekocht!
(das ook zo lekker makkelijk, ze hebben ze eigenlijk overal wel!)
Als je nou wilt weten hoe ze eruit zien, moet je even hier kijken:
http://www.randmcnally.com/rmc/store/st ... g.0&cmty=0
Als je dan op "see more detail" drukt kun je ze aan allebei de zijdes bekijken!
Manon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal!!!!
Even een update van mijn kant uit!!
We hebben na een lang gedoe de creditcard binnen gekregen en konden dus gaan boeken!
We hebben er voor gekozen om alle hotels vast te zetten ivm hoogseizoen.
29 + 30 juni San fransisco: Travelodge Golden Gate
1 + 2 juli: Yosemite; curry village tent cabin
3 juli Death valley: stovepipe wells
4 + 5 juli Las vegas: stratospere tower
6 juli zion: hurricane motel 6
7 juli bryce: bryce view lodge
8 juli page: Motel 6
9 + 10 juli grand canyon, maswick lodge
11 juli palm springs: Royal sunn inn
12 + 13 juli San diego: knights inn san diego
14 + 15 + 16 juli Los angeles: Econo Lodge Inn & Suites West Hollywood
17 juli Pismo beach: Best Western Casa Grande Inn
18 juli monterey: Econo lodge monterey
19 juli San fransisco: travelodge san fransisco airport north
Zoals jullie misschien wel zien hebben we San diego nog opgenomen in ons programma, hierdoor hebben we 1 dag zion laten vallen en 1 dag San Fransisco op het eind (we vertrekken toch pas laat, dus hebben op zich de reisdag nog).
Verder hebben we natuurlijk al veel uigezocht wat we willen gaan zien en doen..
Maar als jullie nog tips hebben horen we het graag!!
En natuurlijk ook over mooie routes om te rijden!
Groetjes Mandy
Even een update van mijn kant uit!!
We hebben na een lang gedoe de creditcard binnen gekregen en konden dus gaan boeken!
We hebben er voor gekozen om alle hotels vast te zetten ivm hoogseizoen.
29 + 30 juni San fransisco: Travelodge Golden Gate
1 + 2 juli: Yosemite; curry village tent cabin
3 juli Death valley: stovepipe wells
4 + 5 juli Las vegas: stratospere tower
6 juli zion: hurricane motel 6
7 juli bryce: bryce view lodge
8 juli page: Motel 6
9 + 10 juli grand canyon, maswick lodge
11 juli palm springs: Royal sunn inn
12 + 13 juli San diego: knights inn san diego
14 + 15 + 16 juli Los angeles: Econo Lodge Inn & Suites West Hollywood
17 juli Pismo beach: Best Western Casa Grande Inn
18 juli monterey: Econo lodge monterey
19 juli San fransisco: travelodge san fransisco airport north
Zoals jullie misschien wel zien hebben we San diego nog opgenomen in ons programma, hierdoor hebben we 1 dag zion laten vallen en 1 dag San Fransisco op het eind (we vertrekken toch pas laat, dus hebben op zich de reisdag nog).
Verder hebben we natuurlijk al veel uigezocht wat we willen gaan zien en doen..
Maar als jullie nog tips hebben horen we het graag!!
En natuurlijk ook over mooie routes om te rijden!
Groetjes Mandy
Hoi Mandy, ik keek even op Travelworm.com en zag voor 4 juli hele schappelijke prijzen OP de Strip varierend van $45 Stratosphere tot $89 voor b.v. Flamingo. Er tussenin nog genoeg keus en daarboven natuurlijk altijd duurdere. Maar niet giga duurder omdat het 4 juli is.Mandy_Deurne schreef: death valley - las vegas, (maar goed, daar nemen we gewoon een dag voor.. ook al komen we laat aan in vegas, daar hebben we toch nog een volle dag!
(het is dan wel 4 juli.. moeten we daar rekening mee houden??)
groetjes mandy
Groetjes, Nel
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even een vergelijking gedaan tussen Eautohuur en usareisen en bij usareisen ben ik voor dezelfde auto (Equinox) in dezelfde periode €180 goedkoper uit. Ook vind ik het bij Eautohuur vrij onoverzichtelijk waar je nu allemaal voor verzekerd bent (nergens terug gevonden) en er staat nergens aangegeven of er meerdere bestuurders kunnen rijden of dat je daar extra voor moet betalen. Ondanks dat usareisen in het duits en duits mij absoluut niet ligt vin ik die website toch veel duidelijker.mandy schreef:Voor de autohuur, zou je eens bij Eautohuur moeten kijken...
Wij zijn heel netjes geholpen en behandeld bij het huren van een auto daar.... en ze zijn vaak ook nog eens de goedkoopste inclusief verzekeringen...
groetjes
mandy
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
- Amerika-ontdekker
Hoihoi,
Bedankt voor de reacties!
Girl 2004 --> we hebben de hotels inmiddels geboekt!
Ook hebben we al een auto gehuurd.
Voor de periode 29 juni - 20 juli hebben we een auto gehuurd bij usareisen..
Een fullsize auto bij national voor 609 euro.
dit is m.i. goed te doen!
Verder had ik nog een vraag m.b.t. dollars.
Is het verstandig om dollars vanuit Nederland mee te nemen of om daar te pinnen, of hoe dat daar werkt??
Alvast bedankt!
Groetjes Mandy
Bedankt voor de reacties!
Girl 2004 --> we hebben de hotels inmiddels geboekt!
Ook hebben we al een auto gehuurd.
Voor de periode 29 juni - 20 juli hebben we een auto gehuurd bij usareisen..
Een fullsize auto bij national voor 609 euro.
dit is m.i. goed te doen!
Verder had ik nog een vraag m.b.t. dollars.
Is het verstandig om dollars vanuit Nederland mee te nemen of om daar te pinnen, of hoe dat daar werkt??
Alvast bedankt!
Groetjes Mandy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht