Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jess2001: Road trip West Coast -tips

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jess2001
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis jess2001: Road trip West Coast -tips

Bericht door jess2001 »

Hey,

Ik ben Jessica. Heb deze forum leren kennen via een vriendin en zou het ongelooflijk leuk vinden moesten jullie even naar mijn route planning willen kijken.
Voor ons eerste keer dat we dit willen organiseren dus alle do's and dont's zijn welkom!
We zouden 22 dagen willen rondrijden.
We weten dat we niet alles kunnen zien, dus hebben wij een selectie gemaakt.

Hier onze planning
Dag 1, zondag 28 augustus: VLUCHT + aankomst San Francisco
Dag 2, maandag 29 augustus: San Francisco + Alcatraz
Dag 3, dinsdag 30 augustus: San Francisco
Dag 4, woensdag 31 augustus: San Francisco -Monterey
Dag 5, donderdag 01 september: Monterey - Yosemite
Dag 6, vrijdag 2 september: Yosemite ( Mariposa )
Dag 7, zaterdag 3 september: Yosemite – Death Valley
Dag 8, zondag 4 september: Death Valley –Las Vegas
Dag 9, maandag 5 september: Las Vegas
Dag 10, dinsdag 6 september: Las Vegas -Zion
Dag 11, woensdag 7 september: Zion
Dag 12, donderdag 8 september: Zion -Bryce
Dag 13, vrijdag 9 september: Bryce -Page
Dag 14, zaterdag 10 september: Page
Dag 15, zondag 11 september: Page –Monument Valley
Dag 16, maandag 12 september: Monument Valley – Grand Canyon
Dag 17, dinsdag 13 september: Grand Canyon -Sedona
Dag 18, woensdag 14 september: Sedona-Oatman
Dag 19, donderdag 15 september: Oatman –Santa Barbara
Dag 20, vrijdag 16 september: Santa Barbara – Santa Monica
Dag 21, zaterdag 17 september: Los Angeles (Venice beach)
Dag 22, zondag 18 september: VLUCHT
Dag 23, maandag 19 september: aankomst Brussel

Is dit haalbaar volgens jullie?
Zijn er ook leuke plaatsen in de buurt waar we langsrijden?
Alle tips welkom.

Super Bedankt!

Jessica
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis jess2001: Road trip West Coast -tips

Bericht door Mrvanilla »

Hallo en welkom op dit forum. Leuk dat je je hebt aangemeld, jullie gaan een mooie reis maken. September is een fijne periode. Over je route:

Het ziet er al heel goed uit, je hebt duidelijk je huiswerk gedaan. Zijn de tickets al geboekt? Zo niet, dan zou ik opteren voor een one way ticket waarbij je arriveert in LA en eindigt in Las Vegas of Phoenix. Dat is in principe niet duurder maar het scheelt je veel kilometers.

Je kunt het grootste deel van je route dan wel hetzelfde houden, al zou ik bijvoorbeeld niet ineens van Yosemite naar Death Valley rijden. Dat is erg ver, zeker omdat er onderweg nog veel te zien en doen is (Tioga Pass, Bodie SP, Mono Lake).
Groetjes,
Daniel
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Je hebt inderdaad een mooie route die op zich prima in elkaar zit.
Maar de opmerking van MrVanilla om vertrek punten te veranderen lijken mij ook een goed idee. Het scheelt je veel kilometers onnodig rijden die je zeker ergens anders kan gebruiken.

Kijk bijv. eens naar ons reisverslag van 2005 daarbij beginnen we in Phoenix en eindigen we in LA en komen overal langs waar jij ook heen wil.
Op mijn website staan nog veel meer tips en tricks over reizen naar Amerika. Check it out.
jess2001
Amerika-newbie

Bericht door jess2001 »

Super bedankt voor jullie recaties :-)
Jammer genoeg hebben we de vluchten al gereserveerd...
Maar ik kan mijn plannen misschien hier en daar wat aanpassen en idd tussen Yosemite en Death Valley een extra stop inlassen.
Oorspronkelijk wilden we ook Sequoia bezoeken maar ik ga ervan uit dat we dezelfde imposante bomen terug kunnen vinden in Mariposa?
Is Monterey echt de moeite?
Ik ga zeker nog wat verder snollen op jullie forum

Jess
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

De Mariposa Grove is dit jaar gesloten, dus daar kun je de bomen niet bezoeken. Je kunt ze wel nog vinden aan de Tioga Pass, bijvoorbeeld bij Tuelomne Grove of Merced Grove.

Ik zou tussen Yosemite en Death Valley een stop inlassen ter hoogte van Mammoth Lakes/Bishop.

Monterey is de moeite als je wil gaan walvis spotten of het aquarium aldaar wilt bezoeken. Het mooiste stuk van de kustroute ligt echter tussen Monterey en San Simeon/Cambria, daar kom je in je huidige opzet niet.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Van SF naar Monterey rijden voor de kustroute heeft weinig zin aangezien het mooiste deel voorbij Monterey ligt en daar heb je een extra dag voor nodig. Je kan natuurlijk wel de 17 mile drive doen nabij Monterey.

Logeer je twee nachten in Mariposa ? Houdt er rekening mee dat het enkele rit toch ongeveer een uur is voor je in het park bent.

Op één dag van Mariposa via de Tiogapass naar Death valley is erg ver, vooral als je ook onderweg iets wil zien. Olmsted Point, Tenaya Lake, Tuolumne Meadows, Mono Lake, Bodie, .... Ik zou de volle dag Page opofferen aan een overnachting in de regio Mammoth Lakes.

Oatman is een toeristische bestemming, maar logeren zit er daar niet direct in. Overigens is dit slechts een 3,5 uur van Sedona verwijderd en op een uurtje heb je het wel gezien. Je kan die dag gerust doorrijden tot Barstow.

Oatman - Santa Barbara is overigens ook een zeer rare keuze. Waarom wil je naar Santa Barbara, op zich een mooi plaatsje, maar voor jullie uit de route. Die dag zou ik dan eerder naar voren schuiven en vanuit Monterey tot Morro Bay/Pismo Beach gaan en dan van daaruit naar Yosemite.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou inderdaad ook Santa Barbara eruit halen en die dag naar Cambria zetten in het begin na Monterey.
Als je niet persé wilt overnachten in Death Valley zou ik van Yosemite naar Bishop rijden en de dag erna via Death Valley naar Las Vegas, dan maar laat aankomen in Vegas. Als Death Valley wel een must is dan zou ik in jullie geval of Sedona of een nacht Page opofferen om inderdaad rond Mammoth Lakes/Bishop een nacht te plannen. Dan kan je ook Bodie meepakken.
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pim & Narelle »

Wat een mooi vooruitzicht Jessica!

Van Yosemite naar Death Valley in 1 dag is erg lang, wij zouden hier een extra overnachting plannen, in bijv. Mammoth Lakes. Je zou hiervoor een dag in Page kunnen opofferen.

Misschien vind je het leuk en haal je nog inspiratie uit onze route en reisverslagen, zie de link hieronder :)
jess2001
Amerika-newbie

Bericht door jess2001 »

Super bedankt voor jullie input!
Wij hebben naar jullie tips geluisterd en hebben ons schema hier en daar aangespast.
We zijn volop hotels aan het boeken en we merken wel dat de prijzen redelijk hoog zijn.
Hoeveel moet je ongeveer rekenen voor een hotel in de buurt van een park?
Wij zitten telkens tussen de 100-150 USD per kamer per nacht.
Wij reserveren met annulatie mogelijkheden zodat we telkens kunnen veranderen moesten de prijzen last minute goedkoper worden.
Wat zeer onwaarschijnlijk is neem ik aan?
In Monument Valley zouden we een Yurth reserveren, leuk idee?
We zouden ook graag gaan raften, suggesties zijn altijd welkom!?

Dag 1, zondag 28 augustus: VLUCHT + aankomst San Francisco
Dag 2, maandag 29 augustus: San Francisco + Alcatraz
Dag 3, dinsdag 30 augustus: San Francisco
Dag 4, woensdag 31 augustus: San Francisco -Monterey
Dag 5, donderdag 01 september: Monterey – Moro Bay/Pismo beach Cambria
Dag 6, vrijdag 2 september: Moro Bay/Pismo beach of Cambria -Yosemite
Dag 7, zaterdag 3 september: Yosemite
Dag 8, zondag 4 september: Yosemite –Mammoth lake ( via Merced Grove/olmsted Point/Tioga pass enz
Dag 9, maandag 5 september: Mammouth Lake –Las Vegas ( stop at Death Vallley )
Dag 10, dinsdag 6 september: Las Vegas
Dag 11, woensdag 7 september: Las Vegas - Zion
Dag 12, donderdag 8 september: Zion
Dag 13, vrijdag 9 september: Zion – Bryce canyon
Dag 14, zaterdag 10 september Bryce canyon- Page
Dag 15, zondag 11 september: Page
Dag 16, maandag 12 september: Page –Monument Valley
Dag 17, dinsdag 13 september: Monument Valley -Grand Canyon
Dag 18, woensdag 14 september: Grand Canyon -Sedona
Dag 19, donderdag 15 september: Sedona –Barstow
Dag 19, donderdag 15 september: Barstow –Santa Monica
Dag 21, zaterdag 17 september: Los Angeles
Dag 22, zondag 18 september: VLUCHT
Dag 23, maandag 19 september: aankomst Brussel

Groetjes

jessica & Tom
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie zitten het Labor Day weekend in Yosemite; dat is wel erg ongelukkig. Ik zou dan wellicht de kust vergeten en vanuit SF naar Yosemite gaan. De tijd die je over hebt kun je gebruiken voor bijvoorbeeld Capitol Reef en een stop in Death Valley. Het is jammer om daar zo snel doorheen te rijden. Met een stop hen je ook tijd voor Bodie en andere bezienswaardigheden langs de 395.
Ik denk dat er zo laat in het jaar niet echt raftmogelijkheden zijn. Wel ruige tochtjes zoals van Page naar Lees Ferry over de Colorado.
Prijzen in en bij de parken liggen hoog. Ik weet niet waar jullie nu zitten maar qua prijs is dat niet zo gek. Voor de Grand Canyon kun je voor ongeveer 100 dollar al aan de Rim zitten. Ze voor de mogelijkheden http://www.grandcanyonlodges.com.
Een yurt bij Monument Valley lijkt mij mooi. Is dat in Mexican Hat? Je zou ook eens naar Tipi Village kunnen kijken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer