Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zuidwest-Florida met iemand slecht ter been

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
KBaak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Zuidwest-Florida met iemand slecht ter been

Bericht door KBaak »

Ik ga binnenkort mijn oom in Zuidwest-Florida bezoeken. Voor mij geen rondreis gepland, maar gewoon een familiebezoekje dus. Echter, ik zou wel wat dingen willen bekijken of doen met mijn oom, ware het niet dat hij slecht ter been is.

Wat voor suggesties hebben jullie? Liefst niet te ver weg, dus ergens tussen Tampa - Orlando - Fort Myers (hij woont in Port Charlotte).

Hoeft dus geen reisschema o.i.d. te worden :)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Zuidwest-Florida met iemand slecht ter been

Bericht door Marcopstal »

Misschien geen antwoord op je vraag, maar als je oom daar woont dan zou hij toch als geen ander suggesties moeten kunnen maken om zaken te doen of te zien ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Zuidwest Florida is heel populair onder oude mensen, en er is daarom ook erg veel afgestemd op mensen die slecht te been zijn.

Vlakbij Port Charlotte ligt Punta Gorda wat wel een schattig plaatje is om eens rond te kijken, maar naast Fishermen's Village is er niet erg veel te beleven. Voor de rest zit je mooi tussen Sarasota en Fort Myers in voor dagtripjes waar meer dan genoeg te zien is. Wanneer ga je? Het is nu heerlijk rustig namelijk, en dat zal het de komende maanden ook nog wel blijven (tot aan het eind van het jaar het toeristenseizoen weer begint). Maakt het veel gemakkelijker om van plek tot plek te komen. Een bezoekje aan het strand is natuurlijk de moeite waard (Siesta Key is vaak uitgeroepen tot het mooiste strand van de VS) maar erg breed (en dus veel ver lopen!). Lido Beach is dan een betere optie. Heel Sarasota county heeft gratis parkeerplekken, en in het laagseizoen is er altijd gemakkelijk een plekje vlakbij het strand te vinden. Daarna een hapje eten bij een van de vele restaurants op St. Armand's Circle op Lido Key en gezellig mensen kijken. Verder misschien een boottochtje in Myakka River State Park (ongeveer 45 min rijden vanaf PC). Prachtig natuurgebied, goed te vergelijken met de Everglades. Hier zou je in principe ook maar erg weinig voor hoeven te lopen. Verder hebben ze tramtours, ook leuk.
KBaak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door KBaak »

Bedankt voor je reactie! Ik ga halverwege Mei, voor twee weken. Fishermen's Village, St. Armand's Circle Lido Key en Myakka River State Park air boat tour heb ik op mijn lijst gezet, thanks. Ik zal eens kijken wat Sarasota en Fort Myers nog meer te bieden heeft.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 23 apr 2016, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Het is niet nodig een compleet bovenliggend bericht te quoten. Lees aub de forumregels
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer