Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door laanvdj »

Als jullie voor een midsize SUV kiezen, heb je m.i. genoeg ruimte.
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door martin484 »

WIj gaan komende juni voor het eerst naar het zuidwesten en hebben in San Francisco een Ford Edge gehuurd.
Nu zie ik dat de prijzen wat gezakt zijn t.o.v. mijn boeking een paar maanden geleden.

Nu begin ik een beetje te twijfelen of ik misschien een Chevrolet Tahoe wil gaan boeken, de reden dat ik het toen niet geboekt heb is omdat ik het te duur vond maar nu zit er tussen deze 2 auto's (hetgeen wat ik betaald heb en wat ze nu vragen) een veel kleiner verschil.
De reden dat ik zoiets zou willen huren is dat het mij leuk lijkt om eens in zo'n grote Amerikaan te rijden (hier zie je de Tahoe niet of amper), niet dat de Ford Edge een kleine auto is ;-)

Nu is mijn vraag, is de Tahoe echt een benzine slurper of valt dat enigzins wel mee? Ik weet dat de brandstofprijzen daar een stuk lager zijn maar dan nog. Of raad iemand het sowieso af t.o.v. de Ford Edge die al geboekt staat... of ...is het een beetje overdreven voor 2 personen?
Martin
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Wij huurden al vele jaren een midsize of standard SUV tot we vorig jaar, omwille van een goede prijs, een fullsize geboekt hadden.
We hebben getwijfeld tussen Ford Explorer, Chevrolet Suburban en de Tahoe.
De Tahoe meegenomen (de suburban is echt wel overdreven voor 2 personen) en er geen moment spijt van gehad!
Hoge bodemvrijheid en 4x4 (wij rijden wel wat kilometers op dirt- of zandroads), veel luxe en ruimte en het verbruik viel echt mee, ....
Voor dit jaar september dus opnieuw een fullsize SUV gehuurd en met de huidige lage benzineprijzen is het verschil met een kleinere SUV zeker verwaarloosbaar.

Luc
Laatst gewijzigd door lsl op 22 apr 2016, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@lsl , rijdt een stuk mooier dan z'n voorganger. Mooiste vind ik toch wel dat ie zelf kiest om op 4 of toch maar 8 cylinders te rijden.
Dat verklaart natuurlijk ook het naar verhouding beperkte benzineverbruik.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij hadden in 2010 een Chevrolet Suburban (gratis upgrade :D ) met volgens mij dezelfde motor (schakelde bij rustig rijden ook over naar 4 cylinders).Het verbruik was ongeveer 1l op 9km, dacht ik. Ik heb dat echter niet heel nauwkeurig bijgehouden. Zeker met de huidige benzineprijzen zou ik me over een eventueel verschil met de klasse van de Ford Edge geen al te grote zorgen maken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Vele nieuwe wagens hebben de technologie om naar 4 cylinders te gaan wanneer je aan het cruisen bent. Mijn manager heeft een nieuwe 2015 model, suburban die dat ook doet. Alsnog verbuik is 1 gallon op 14 mijl of zo. Heb zelf zoals aangegeven een 2006 Xterra 20 gallon tank. Ik moet em een keer per week vullen en krijg er grofweg rond de 400 mijl uit.

Suburban (en in mijn mening) de Tahoe voor 2 personen wat overdreven. Maar goed als het om een once in a life time experience gaat!

Let wel of je een AWD vs 4WD hebt. AWD zuipt net even een beetje meer dan echt 4WD.

@lsl
IPV 4wd aan te zetten om op stof weggetjes te rijden, haal wat druk uit je banden (rond de 5 tot 8 PSI of 10 seconden) maakt het een stuk aangenamere rit! 4WD op droge oppervlaktes is vaak ook slecht voor de auto.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

De 4WD hebben we nooit op het asfalt gebruikt maar op dirtroads en zandwegen is het toch een extra zekerheid en op bepaalde stukken hadden we echt wel de 4WD nodig. Lucht uitlaten is voor ons helaas geen optie als je daarna nog een uur over het asfalt moet en je de banden niet opnieuw op druk kunt zetten.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij toeren met een GMC Yukon XL Denali rond, enorme bak, met z'n tweeën. Vinden we gewoon gaaf en de huur was echt heel goedkoop (30 dagen 1176 euro) voor zo'n auto. Het verbruik valt ons heel erg mee en de benzine is goedkoop. Maar ja, wij waren een A-klass camper gewend :shock:
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Tja als Euro naar Dollar conversie is benzine altijd goedkoper. Moest er altijd ook om lachen tot ik hier woonde! $3 is gewoon te duur!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

martin484 schreef:Nu is mijn vraag, is de Tahoe echt een benzine slurper of valt dat enigzins wel mee? Ik weet dat de brandstofprijzen daar een stuk lager zijn maar dan nog. Of raad iemand het sowieso af t.o.v. de Ford Edge die al geboekt staat... of ...is het een beetje overdreven voor 2 personen?
We hadden afgelopen vakantie een Tahoe en een Yukon XL. We hebben 5494,4 kilometer gereden en in totaal 533 euro uitgegeven aan benzine. Ca 10 cent per km. We hadden overigens 1 tank benzine gratis doordat we de auto moesten omruilen na een lekke band.

Zaten overigens een aantal dure tankbeurten bij in nationale parken:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Big_Mo schreef:Tja als Euro naar Dollar conversie is benzine altijd goedkoper. Moest er altijd ook om lachen tot ik hier woonde! $3 is gewoon te duur!
De benzine is in Nederland nu rond de 1,55 euro per liter. Omgerekend tegen een koers van 1,10 kost een gallon dan 6,55 dollar :wink:
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Sjaaaa maar nieuwenoord minimum loon ligt toch wel wat hoger volgens mij in Nederland dan hier in de VS. <- Ben maar aan het trollen hier hoor. Tuurlijk zijn de benzine prijzen stukken goedkoper hier maar ik tank ook bij werk waar er gewoon 30 cent verschil zit met thuis in Des Plaines.
@Njit:
Prijzen bij grote touristische plaatsen voor benzine zijn altijd helaas opgekrikt. Geen idee waar ik was vorige zomer schrok beetje van dubbele prijzen van Chicago!
Freyava
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Freyava »

Op 23 mei vertrekken wij naar amerika tot 8 juni. We vertrekken en eindigen in Los Angeles.

Momenteel ben kk bezig met het zoeken naar een huurauto. Bij dollar vond ik via rentalcars een aanbieding voor een ford escape voor 485 euro. Als ik verder ga wordt min gevraagd of ik dd rentalcover wil voor 6,82 euro per dag extra dekking. Hebben we dit nodig als we al de TP, TPL, UMP, CDW en SLI verzekeringen hebben.
Bij auto europe vind ik een gelijkaardige aanbieding maar zijn de verzekeringen minder goed uitgelegd.

Groetjes,
Freya
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

of je nu huurt via Autoeurope of rentalcars je krijgt precies hetzelfde qua verzekeringen.
en die extra dekking is niet nodig.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Onze vluchttijden zijn onlangs gewijzigd waardoor we nu zo'n 2,5 uur eerder aankomen dan eerder was gepland en waarop autohuur was gebaseerd.
Is het nodig om dit aan Budget (waar we de auto dus huren) door te geven? Of maakt dat op zich niet uit?
IndyBart
Amerika-ontdekker

Bericht door IndyBart »

Wij hebben onlangs bij Budget in SFO onze huurauto (pre-paid) opgehaald. De man aan de desk wou ons upgrade en verzekeringen aansmeren, wat we weigerden. Bleek er opeens nog zo'n $50 aan taxes open te staan. Na wat gediscussieer, en de manager erbij te halen, was dit bedrag toch ineens verdwenen, zonder uitleg :-/
We gingen dan naar de garage, bleek er een waarschuwingslampje te branden in de ons toegewezen Dodge Journey. Kregen dan wel een Ford Edge mee (waar we eigenlijk op gehoopt hadden). Pluspunt is dat Budget niet bespaart om de crisisuitvoering te verhuren, het was een Titanium AWD.
De ontvangst aan de balie kon echt wel beter, vriendelijkheid was er niet bij omdat we niets extra wilden. Volgende keer toch maar een andere maatschappij nemen.
Gelukkig had ik me goed ingelezen hier op het forum, anders ben je na zo'n lange vlucht vatbaarder voor de verkooptrucks.
IndyBart
Amerika-ontdekker

Bericht door IndyBart »

martin484 schreef:WIj gaan komende juni voor het eerst naar het zuidwesten en hebben in San Francisco een Ford Edge gehuurd.
Nu zie ik dat de prijzen wat gezakt zijn t.o.v. mijn boeking een paar maanden geleden.

Nu begin ik een beetje te twijfelen of ik misschien een Chevrolet Tahoe wil gaan boeken, de reden dat ik het toen niet geboekt heb is omdat ik het te duur vond maar nu zit er tussen deze 2 auto's (hetgeen wat ik betaald heb en wat ze nu vragen) een veel kleiner verschil.
De reden dat ik zoiets zou willen huren is dat het mij leuk lijkt om eens in zo'n grote Amerikaan te rijden (hier zie je de Tahoe niet of amper), niet dat de Ford Edge een kleine auto is ;-)

Nu is mijn vraag, is de Tahoe echt een benzine slurper of valt dat enigzins wel mee? Ik weet dat de brandstofprijzen daar een stuk lager zijn maar dan nog. Of raad iemand het sowieso af t.o.v. de Ford Edge die al geboekt staat... of ...is het een beetje overdreven voor 2 personen?
Wij hadden de Ford Edge (AWD) voor 3 personen, en hij bleek voldoende groot (3 grote en 3 kleine koffers) en krachtig (245 PK). Verbruik over de hele rit (San Francisco - LA - Vegas - Grand Canyon - Denver): rond de 9 liter/ 100 km. Benzine tussen de $1.8 en $3.2 per gallon. Opvallend: soms een halve dollar verschil op hetzelfde kruispunt!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@moon29 , nee hoor.
Wel even je retourtijdstip ook aanpassen om een extra dag autohuur te voorkomen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

IndyBart schreef: De ontvangst aan de balie kon echt wel beter, vriendelijkheid was er niet bij omdat we niets extra wilden. Volgende keer toch maar een andere maatschappij nemen.
Ik vrees dat dit weinig verschil maakt. Je bent hiervoor afhankelijk van het plaatselijk personeel dat toevallig op dat moment dienst heeft. Je kunt geluk of pech hebben.
Dat men poogt een upgrade of extra verzekering te verkopen kan ik nog wel billijken, al laat ik meteen ferm weten dat die poging zinloos is. Ik vind het echter een andere zaak als men probeert via slinkse wegen extra geld uit de zak te kloppen. Bijvoorbeeld door afgewezen opties toch op het contract te zetten of, zoals hierboven, onterecht belasting in rekening te brengen.
Maar nogmaals, ik denk dat dit bij elke grote verhuurmaatschappij voor kan komen. Hopelijk heeft de manager maatregelen genomen.
Groet,

Old Faithful
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

Afgelopen week zowel in Phoenix als Tampa een paar dagen een auto gehuurd bij Thrifty. Vooraf geregeld via usareisen, maar daar had ik spijt van. Niet zozeer vanwege usareisen, maar dat ik het vooraf had gedaan en bij Thrifty. Tweemaal een uur staan wachten en dat ' s avonds laat na lange reisdagen terwijl je bij de meeste andere aanbieders zo terecht kon. Zal wel net een paar dollar goedkoper geweest zijn.

Maar waar ik me dan dood aan erger is de enorm inefficiente wijze van werken daar. Waarom moet dat regelen zo lang duren anno 2016 waar je een reis naar de maan zo'n beetje al online kunt boeken? Toppunt is dat ze dan vragen om mijn adres en telefoonnummer op papier te schrijven om die vervolgens over te tikken. Nooit van automatisering gehoord? Dit nog los van het geleur om upgrades en verzekeringen. Of ik de brug bij St Petersburg wel op durfde met zo'n kleine auto ...

De maatschappij die dit proces versimpelt krijgt bij voorbaat mijn stem.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer