Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

emigreren en getrouwd zijn

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
nikki79
Amerika-ontdekker

emigreren en getrouwd zijn

Bericht door nikki79 »

Hallo medeforumleden,

Ik heb een vraag over als je gaat emigreren naar Amerika (ik ga er dus even van uit dat het door middel van een baan of de lotterij gelukt is een green card te krijgen) hoe zit het dan als je getrouwd bent en eventuele kinderen? Kunnen hun zich dan ook aanmelden voor een green card? Kan het gezin dan tegelijkertijd naar Amerika vertrekken?

Tevens als laatste en waarschijnlijk de moeilijkste, stel dat je nou getrouwd bent met iemand van het zelfde geslacht. Wat zijn mijn opties dan?

Alvast bedankt
Nikki
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Als je bij de loterij vermeld hebt dat je getrouwd bent en kinderen hebt dan gaan zij automatisch mee als je wint.

Let op: winnen is pas als je van het consulaat de papieren hebt ontvangen waarmee je je kan vestigen in de US.

Getrouwd met hetzelfde geslacht wordt niet erkend door de VS. Je moet dan allebei apart meedoen en hopen dat je beide wint.
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Ebelix, dat is waar. Winners in de VS greencard lotterij moet aan de VS consulaat gaan, en moet (in engels) "meet all relevant US immigration requirements to be eligible to receive their visa."

De visum, "The Permanent Resident Alien Card" (of 'greencard') komt na de "consular review" proces in de consulaat.

Je kan wel zie in deze post dat ik ben geen nederlander en mijn nederlands niet zo goede is. Ik ben onzeker wat precis "Getrouwd met hetzelfde geslacht" bedoelt. Als de bedoeling is "marriage within a family line" den ja, deze huwelijken zijn niet erkend onder ons immigratie verordeningen.
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Dick,

"Getrouwd met hetzelfde geslacht" means "Married to someone of the same sex". BTW, I think your Dutch is excellent, my husband speaks it, but getting him to write is quite another story!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Bedankt Petra, ik begrijp die vraag beter nu. Helas, het is zeker dat tegenwordig VS immigratie kan niet een "same sex marriage" erken. Dat is omdat VS federal law "prohibits US government recognition of any marriage unless it is bewteen a man and a woman." Deze komt uit de "Defense of Marriage Act" (DOMA) dat President Clinton heeft ondertekend.

Die situatie is een beetje verveland en bijzonder omdat "same sex marriage" is nu legal hier in Massachusetts. Maar, immigratie is natuurlijk geregeerd bij "federal law" en dus de VS immigratie kan geen "same sex marriage" erken.

In die laaste twee jaaren, wij hebeen met meer en meer "same sex couples" gesproken en het es jammer dat deze mensen moet ander visum probeeren omdat de "marriage and fiance" visum zijn onmogelijk voor dem op dit moment.
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
peppercorn
Amerika-newbie

Bericht door peppercorn »

Dit lijkt mij een beetje moeilijk! Aangezien ze in Amerika dit een delicate issue vinden. Hier in Nederland zijn wij op een punt dat dit geaccepteerd is, alhoewel ik het jammer vind dat deze groep nu ook steeds minder door andere Nederlanders wordt geaccepteerd.

Ik zou het eens navragen bij de consulaat hoe dit zit, wellicht hebben zij een antwoord hierop.

Topic starter toch wil ik je het beste wensen en hoop dat je het voor elkaar krijgt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer