Ik heb even een vraagje over een terugvlucht. We gaan midden mei van Las Vegas naar Seattle en dan van Seattle naar Amsterdam. We hebben om over te stappen 32 minuten (als de vlucht op tijd land). Hoe ga ik dat in hemelsnaam voor elkaar krijgen? Is dat uberhaupt te doen?
Eigenlijk is dat niet te doen, tenzij alles mee zit en je een forse dosis geluk hebt.....maar zeker je bagage wordt een probleem, binnen een half uur uit het ene vliegtuig en nog in het andere, waar dan eigenlijk alles al in zou moeten zitten.
Het zou in theorie kunnen, maar in de praktijk is het bijna niet te doen.
Niet getreurd, de maatschappij zet je wel op een volgende vlucht, maar eigenlijk kan je beter nu al kijken wat de volgende vlucht is, en je via de maatschappij waar je mee vliegt nu alvast laten omboeken. Geeft een hoop rust.....
Bagage is in principe juist geen probleem, want die wordt doorgelabeld naar Amsterdam. Hoef alleen handbagage mee te nemen. Had zelf al bedacht dat ik alleen 1 koffer handbagage meeneem en de rest als boordbagage inlever. Blijkbaar hoef ik zelfs niets door doaune.
Maar zal idd eens kijken hoe het zit met de volgende vlucht.
Bagage is voor rosao inderdaad geen probleem. Maar of de afhandelaars de bagage op tijd in het andere vliegtuig krijgen............ Nu is dat op de terugreis misschien geen ramp, maar ik zou het toch minstens vervelend vinden.
Wij hebben dezelfde route verleden jaar gedaan maar 32 minuten is echt te krap. Wij hadden 52 minuten en het was dat de vlucht naar AMS vertraging had maar anders hadden we het niet gehaald. Het vliegtuig vanaf Vegas had ook vertraging. En dan heb je met 32 minuten al helemaal geen speling.
Old Faithful schreef:Bagage is voor rosao inderdaad geen probleem. Maar of de afhandelaars de bagage op tijd in het andere vliegtuig krijgen............ Nu is dat op de terugreis misschien geen ramp, maar ik zou het toch minstens vervelend vinden.
Dat bedoel ik dus ook, je ruimbagage komt gewoon een vlucht later dan jijzelf, maar als je met alleen cabin bagae reist is dat natuurlijk geen probleem, en zijn die 32 minuten misschien net genoeg.
Wij hadden op de terugvlucht een overstap van 30 minuten op Washington, na vertraging nog maar 15 minuten, we hebben gerend, eerst mochten we niet mee maar na wat belletjes van de service medewerker konden we toch mee, de ruimbagage kwam een aantal dagen later dan wij.
We hebben wel van tevoren opgezocht waar we moesten zijn voor de volgende vlucht zodat we precies wisten waar we heen moesten rennen.
Misschien omdat al die plekken al vergeven zijn? Je kunt ze al direct bij boeking reserveren, dus grote kans dat ze al weg zijn.
Wij willen zelf ook altijd extra beenruimte en boeken de zgn Economy plus stoelen. Ik zie dat dit bij AA Main cabin extra heet. Dan zul je die plekken moeten boeken (en betalen).
als ik de stappen doorloop om stoelen te reserveren wordt ik doorgelinkt naar british airways.
denk je dat ik dan die Main Cabin alsnog kan boeken?
en moet je voor main cabin nog ergens een lidmaatschapskaart ofzo voor hebben?
Ik twijfel: Volgend jaar einde maart naar Miami. Rechtstreeks via Dusseldorf, met AIr Berlin. Heel mooie prijs, maar de maatschappij zit blijkbaar in niet zo'n goede papieren. Dat is blijkbaar al een aantal jaren het geval. Wat moet ik doen?
rosao schreef:We gaan midden mei van Las Vegas naar Seattle en dan van Seattle naar Amsterdam. We hebben om over te stappen 32 minuten (als de vlucht op tijd land). Hoe ga ik dat in hemelsnaam voor elkaar krijgen? Is dat uberhaupt te doen?
Kun je misschien een vlucht eerder uit Las Vegas nemen?
pollyblue schreef:Ik lees verschillende verhalen over rode cijfers enz.
Tja, ik ben 2 jaar geleden gewoon met ze gevlogen van Düsseldorf naar New York. Ze vliegen nog steeds. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt dan moet je maar niet bij ze boeken.
Heb toch maar geboekt. Was te mooi om te laten liggen. Rechtstreeks DUS-MIA met Air Berlin €483 pp. Euh, wel nog een jaartje wachten want vertrek op 1 april 2017
Ik zit er ook naar te kijken, maar ik denk zelf dat het goedkoper moet kunnen. Met TUI waren wij afgelopen maart € 399,- pp kwijt. Als je ook nog de XL stoelen meerekent is AirBerlin toch wel duurder dan TUI. Ik denk nog even na. Het kan nog tot 1 mei.
Mijn broer komt op bezoek in Augustus. We keken eerst als een multi ticket trip om dit te doen en de prijs was al gauw rond de 1700 euro. Gister (dinsdag) per leg gekeken.
Amsterdam - Boston €264
Boston - Denver €186
Chicago - Amsterdam €550
€1000 voor de zelfde reis in precies de zelfde tijd. Blijf het soms vreemd vinden hoe die ticket websites werken.
VIa connections vorige week geboekt. BRU - NEW YORK met Brussels Airlines... 335 euro per persoon retour. Goedkoopste wat ik New York ooit geboekt heb. Reis is wel pas volgend jaar van 27/02/17 tem 06/03/17
Voor wie komende winter naar Florida wil: KLM gaat vanaf oktober rechtstreeks vliegen op Miami. Persoonlijk vind ik dit wel interessant. Had toevallig net de tickets naar Miami met Airberlin geboekt maar met 72 uurs optie, dus kan er nog vanaf.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.