Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Suus1976: Juli-aug 2016: 3 weken camper, 2 kids van Seattle naar SF

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Suus1976
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Suus1976: Juli-aug 2016: 3 weken camper, 2 kids van Seattle naar SF

Bericht door Suus1976 »

Hallo,

Nadat we het hele forum, en vooral de topics en verslagen van de Noord-West kant hebben doorgelezen, willen we graag wat feedback op ons plan. We hebben geen ervaring met camper-reizen in de US. Wel afgelopen jaren met de kids naar Nieuw Zeeland en Australië geweest met de camper. Kids zijn 4 en 7 jaar. En we zijn in totaal ruim 5 weken in de US, waarvan 3 weken een camper (overige tijd appartement in Seattle, appartement in SF, week Hawaii en appartement in LA, daarna naar huis.

We hebben nu dit plan.

Route Seattle-SF 21 dagen:
18 juli camper ophalen Roadbear Seattle
1. Seattle camper ophalen bij Roadbear, camping dichtbij
2. Port Angeles Olympic NP;
3. Kalaloch Olympic NP
4. Westport
5. Ashford of Packwood als uitvalsbasis voor: Mount Rainier & Mount St Helens
6. Mount Hood; Columbia River Gorge
7. Portland (camping Fairview RV park?)
8. Newport/Yachats
9. Oregon Dunes
10. Crater Lake
11. Klamath Falls
12. Crescent City
13. Trinidad/Eureka
14. Avenue of the Giants Redwoods
15. Fort Bragg (glass beach)
16. Point Reyes
17. San Francisco
6 augustus camper inleveren

Nu niet ingepland, maar misschien wel de moeite?
A. Painted Hills
B. Smith Rock NP
C. Lassen volcanic NP
D. Napa Valley

Vragen:
Wat is wel en niet de moeite met kids?
Waar rij je gewoon "langs"en kun je onderweg doen?
Wat zijn leuke overnachtingsplaatsen? (liefst met naam camping)
het is hoogseizoen; moeten we campings reserveren (25ft camper)?

Na jullie input gaan we eventueel wegstrepen (of toevoegen ;-) en dan verblijfplaatsen bepalen. Dan wordt het weer wat concreter.

Bedankt! Groetjes Suus
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Suus1976: Juli-aug 2016: 3 weken camper, 2 kids van Seattle naar SF

Bericht door Hinko »

Hoi Suus1976! Welkom op het forum!
Ik heb je route even uitgeschreven, zo is het dan iets duidelijker wanneer je reist en hoelang je ergens verblijft.

Route Seattle-SF 21 dagen:

1. Thuis - Seattle
2. Seattle - Port Angels
3. Port Angels - Kalaloch
4. Kalaloch - Westport
5. Westport - Ashford of Packwood
6. Ashford of Packwood - Columbia River Gorge
7. Columbia River Gorge - Portland (camping Fairview RV park?)
8. Portland - Newport/Yachats
9. Newport/Yachats - Oregon Dunes
10. Oregon Dunes - Crater Lake
11. Crater Lake - Klamath Falls
12. Klamath Falls - Crescent City
13. Crescent City - Trinidad/Eureka
14. Trinidad/Eureka - Avenue of the Giants Redwoods
15. Avenue of the Giants Redwoods - Fort Bragg (glass beach)
16. Fort Bragg (glass beach) - Point Reyes
17. Point Reyes -San Francisco

Heb je nog een aantal dagen over.

Zou sowieso een volle dag Seattle inplannen. Of wil je dat niet zien?
Smith Rock is geen NP maar een SP. Wij hebben het niet gedaan. Painted Hills schijnt mooi te zijn, zeker bij een zonsondergang.
Wat is er in Klamath Falls? Is daar iets bijzonders. IK heb geen idee hoor.

Ja lastig, jullie switchen nu een beetje heen en weer tussen kust en binnenland.
Van Crater Lake kun je prima in 1x rijden naar Crescent City.
Zou ook zeker een volle dag Mt Rainier inplannen. En omgeving Bend is ook veel te doen en te zien.

Denk dat jullie toch wat keuze's moeten maken of meer binnenland of meer kust.
Voor San Francisco heb je toch ook wel twee volle dagen nodig.
Kijk eens in ons 2015 verslag voor onze route in het noordwesten. Wij deden toen wel een rondje Seattle, het geeft je wellicht wel een idee.
Suus1976
Amerika-newbie

Bericht door Suus1976 »

Hi Hinko,

Bedankt voor je reactie. Voordat we de camper ophalen zijn we al 3 dagen in Seattle. En nadat we de camper inleveren zijn we nog 4 dagen in SF. Dus dat komt goed.

Het liefst willen we op bepaalde plekken, waar veel dingen te doen zijn, 2 nachten blijven. Vandaar de vraag: "waar kunnen we gewoon langs rijden, en waar is het de moeite om langer te blijven."

Ik ben benieuwd wat je ons (2 kids 4 en 7 jr) in Olympic NP aanraadt: welke hikes/trails zijn er van een paar km? Welk gebied is leuk om een camping te zoeken? Forks niet zo interessant voor 2 nachten lees ik. Beter bij Quinault Lake ergens?

Weet je iets over het wel of niet van te voren boeken van campingplaats in het hoogseizoen?

Dank alvast!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Olympic NP is eigenlijk drie parken in 1.
Bij Port Angels, kun je naar Huricane Ridge. Leuke wandeling!
Bij Forks zit je goed voor en de stranden en hoh rainforest. Beide kun je korte wandelingen doen.
Bij Lake Quinault zit je weer goed voor Lake Quinault. Toch vonden wij der stranden en HOH het mooist. Ook de wandeling naar Hurricane Ridge is zeker de moeite waard.

Lake Quinault vonden wij gewoon een leuk meer, niks minder en niks meer.

Kijk eens op de website van de NPS: https://www.nps.gov/olym/index.htm
Je kunt veel wandelingen in Olympic, er zijn oa ook veel watervallen, zeker ook leuk voor de kinderen net als de tide pools op de stranden, al moet je daar wel een beetje geluk mee hebben.

Ik had al verwezen naar Bend en Mt. Rainier. Daar kun je sowieso wel 2 nachten zijn. Net als in Portland, zo heb je een volle dag voor Portland.

Ik heb geen ervaring met kamperen.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik weet niet of het in jullie schema past, maar wij vonden het plaatsje Bandon aan de kust van Oregon een hele prettige plaats. Een mooi strand en heerlijk verse vis eten in de Fish Market in Old Town Bandon. De kust in zuid Oregon is erg mooi. Zie ons verslag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De lus naar Klamath Falls lijkt mij geen toegevoegde waarde hebben. Voor Lassen heb je te weinig tijd denk ik. Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor een deel van jullie route. En vorig jaar deden wel ook die hoek voor een deel.
In 2006 hebben we op een aantal KOA campings gestaan. Met andere campings in dat deel heb ik geen ervaring. Je zou eens in de verslagen van forumlid Marenko kunnen kijken.

Marianne
Suus1976
Amerika-newbie

Bericht door Suus1976 »

Dank Felicitas en Marianne (& martin ;-))! Mooie verslagen en mooie foto's.

Bandon met de fish Market staat genoteerd (en voor 18 uur er zijn). Tevens de zuid-Oregon kust. Bedoel je dan vanaf Bandon naar beneden ongeveer?

Ik lees dat jullie ook langs/via Trinidad zijn gegaan. Was dat een leuk plekje? En Redwood NP. Zouden jullie daar gewoon doorheen rijden of ergens 1 of 2 overnachtingen op een camping doen? We vinden het leuk om kleine wandelingen te maken, maar voor de kids moet het wel leuk blijven. En de Avenu of the Giants; gewoon doorheen rijden?

Ik hoor het graag!

Ik ga de verslagen van Marenko even doorlezen vanavond.

gr suus
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Leuke reis. Redwood NP zou je door heen kunnen rijden en hier en daar een korte trail kunnnen doen met de kids. Zelfde betreft voor Avenue of The Giants. In Bandon is ook een dierentuin waar je wilde dieren mag aaien, zoals beren, tijgers etc. Ik denk dat dat heel leuk is voor de kinderen. Kijk eens op http://www.westcoastgameparksafari.com/ Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag van 2013. Wij reisden toen van San Francisco naar Seattle. Succes Klaas.
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Suus1976
Amerika-newbie

Bericht door Suus1976 »

Hallo,

Klaas; allereerst bedankt voor je tips en reisverslag. Superleuk. We zijn nu tot deze route gekomen (dit is de route, niet perse aantal dagen oid, we hebben de camper 21 dagen en hoeven niet Seattle of SF te bezoeken als we de camper hebben):

Start Seattle camper ophalen-Gigi Harbour 1e overnachting
Richting Olympic NP (1 of 2 overnachtingen?)
Westport (Cosmopolis) 1 overnachting
Packwood (2 overnachtingen en dan van daaruit Mount Rainier en Mount St Helens bezoeken)
Portland (Columbia River Gorge SP, overnachten in Fairview of White Salmon)
Yachats
Bandon
Crater Lake (overnachten Prospect)
Crescent City/Redwoods
Garberville
Petaluma
Lodi

Camper inleveren San Francisco

Vragen:
*Vooral de route na Redwoods weten we niet precies, Hebben jullie tips?
*Met onze ervaring uit NZ en AUS willen we soms ook 2 nachten op een camping staan, even relax met de kinderen. Welke omgeving/camping is daar geschikt voor? Of zouden jullie continu doorreizen (die feedback kregen we van een ervaren reiziger in de US).
*We zouden het leuk vinden om naar een basketbal of (gedeelte van )honkbal wedstrijd te gaan. Iemand daarover tips?
*Hier las in kust zuid Oregon is mooi, iemand anders vertelde ons; "nee juist het noordelijke stuk, daar zijn niet voor niets zoveel SP's. Voorons is het belangrijk dat de kids ook lekker kunnen klooien aan het strand. Is dit dan de goede afwisseling?

We horen het graag!

Gr suus
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In Juli/Augustus is er geen basketbal. Dan blijft er honkbal over. Nu zijn jullie niet echt lang in SF, maar daar heb je in San Jose (daar speelt san Francisco) of in oakland kans om honkbal te kijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het beste zoveel mogelijk verslagen lezen om te kijken wat mooie plaatsen zijn om langer te blijven. Je kunt dan zelf zien wat je heet meste aanspreekt.
Ik had al naar ons 2015-verslag verwezen voor de kust ten noorden van SF. Lees daarvoor ook eens het verslag van Marenko. Zij hebben ook een overzicht van campings op hun site staan.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Suus1976 schreef: Packwood (2 overnachtingen en dan van daaruit Mount Rainier en Mount St Helens bezoeken)

Dat zou ik niet doen. Reken voor Packwood - Mt St Helens met een camper op 2,5 uur rijtijd . Dat is 5 uur heen en weer en de volgende dag rijd je een stuk nog een keer op weg naar Portland. Van Mt St Helens doorrijden naar Fairview of White Salmon is zelfs iets korter dan terug naar Packwood. Ik zou Mt St Helens bezoeken op de dag dat je naar Portland rijdt.

Twee overnachtingen in Packwood betekent dat je anderhalve dag hebt voor Mount Rainier en Mt St Helens. Je moet immers eerst een halve dag rijden. In jouw schema houd je dus een halve dag over voor Mt Rainier. Dat is in mijn ogen (te) weinig en niet voldoende om zowel Paradise als het Sunrise/Tipsoo Lake gedeelte te bezoeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
K&N
Amerikakenner

Bericht door K&N »

Misschien heb je iets aan de website http://www.roadtrippers.com gewoon kijken wat je op je route tegenkomt.
Humbolt Redwoods SP is trouwens ook prachtig. Ik denk dat op jullie route onderweg genoeg leuke dingen te zien zijn.
Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Blazer_PDX
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Blazer_PDX »

Als je in de buurt van Smith Rock State Park komt, zeker meepakken! Kost je een kleine 3 uur, maar oh zo mooi!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer