Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Steeds die kosten maar weer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Steeds die kosten maar weer

Bericht door RiverCola »

Jongens, kan deze krachtenmeting incl vervelende toon even via pb voortgezet worden? Of in een topic over hoog- en laagseizoen prijzen?

Beetje zonde om helemaal van het onderwerp af te wijken en voor de sfeer in het topic werkt dit ook niet mee.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Kosten kunnen zeker wel hier en daar gespaart blijven maar soms kijk is er liever ook maar even naast. Voor mij een voorbeeld. Vliegen vanuit Chicago is ongeacht wanneer, duur. Gemiddeld zit ik rond de $1000 per persoon. Natuurlijk zijn er vluchten van Aer Lingus voor rond de $700 a $800 te vinden, maar wel met een goed 4 tot 5 uur lay over in Dublin. Eerlijk is eerlijk op dat moment vind ik het niet heel erg om $1000 te betalen als ik of een directe vlucht kan vinden of met de kortste overstap (anderhalf tot twee is te doen maar langer......). En helemaal met Amerikaanse vakantie tijden. Moest ik lachen om Vito zijn comment over 4 en halve week aan de krappe kant is, kan je na gaan als je maar een week hebt hoe dat voelt LOL.

Mijn vrouw en ik zijn wel heel erg bewust over kosten voor attracties om eerlijk te zijn. Vinden wij het waard om achter de Niagara Falls te lopen? Nee totaal niet, maar een paard rij tour ergens door de bergen in Colorado, ja zeker wel! In een lange rij voor de Sear Tower? Nooit van mijn leven meer. ieder zijn ding niet waar?

Lang verhaal kort: Vluchten tja voor die extra 300 maar mij sneller op bestemming krijgen, sla ik niet over. Maar $30 dollar meer of minder voor een betere slaap plek. Zoals 100 keer hier boven aangegeven, reken de extra kosten er ook bij om weer naar je bestemming te komen, tijd = ook geld :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zo vervelend klinkt dit nog niet hoor. Je kan ook gewoon het niet met elkaar eens zijn en een discussie voeren.
Ik ben overigens wel benieuwd welke hotels jvAcker dan heeft gehad. Prijs is inderdaad prima voor Juni maand
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik ook, Paul. ;)
Ik vind het wel degelijk van belang voor het topic, RiverCola, omdat naar mijn mening jvanacker appels met peren vergelijkt zoals de prijzen van travelkitty in maart en van MartinenMarianne in juni met hotels op goede locaties.
Natuurlijk kan het goedkoper dan die prijs maar dan zit je dus niet op goede of heel toeristische locaties als Moab of bij een NP, maar bv. in Flagstaff, Bluff en Green River om maar even wat voorbeelden te noemen.
JvAcker
Amerika-ontdekker

Bericht door JvAcker »

Paul schrijft dat je voor 3 tientjes verschil geen uur moet gaan rijden en daar heeft ie natuurlijk gelijk in.
Maar wat doet Paul als dat verschil meer dan 100 $ per nacht is ?
Dergelijke grote verschillen kom je namelijk regelmatig tegen. Meer dan die 3 tientjes in Paul's voorbeeld

Ook bij Vito bespeur ik een voorkeur voor locatie. Ieder z'n meug.
Uit een van zijn berichten maak ik op dat hij daar gemiddeld 160 $ per nacht voor betaalt en dat zou mij veel te ver gaan.
Ik maak daarom andere keuzes en het gemiddelde prijsresultaat lees je op de vorige pagina.
De hotels die ik kies zijn goede zakenhotels met een goed ontbijt.
Ja, die liggen buiten nationale parken en buiten stadscentrums en ik moet inderdaad 15, 30 en incidenteel 45 min. rijden.
Maar ik ben een ochtendmens, ben vroeg wakker en heb er vaak al een halve trail opzitten als de parkslapers nog liggen te meuren.
Die extra rijtijd is voor mij dus geen bezwaar. De besparing die dit oplevert ook niet. :mrgreen:

Om River Cola niet verder overstuur te maken heb ik Vito een privebericht gestuurd over appels, peren en andere off-topic fruitzaken. :D
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat maakt het uit wat een ander doet, als je maar gelukkig bent met je eigen keuzes, al is het wel leuk om te zien hoe e ander het doet.

Ik persoonlijk neem een prijs in mijn hoofd die ik maximaal wil betalen voor een ticket, en zodra ik dat voor elkaar heb kijk ik niet meer of het nog goedkoper kan, maar koop ik die tickets.
Ben dan wel zo extreem dat ik boven die prijs niet koop, ook niet als dat betekent dat ik dus niet op vakantie kan die periode, gaan we toch lekke later? Huurauto hetzelfde verhaal, al moet ik daar soms wat toegeven omdat de tickets dan al geboekt zijn.

Hotels meestal op de gok, alleen plekken waar we echt willen verblijven boek ik ver van te voren, nu al vier nachten Panamint Springs geboekt voor oktober, wacht je daarmee hebben ze gewoon geen plek meer!
Eerste nacht boek ik tegenwoordig ook vooruit, zal wel met de leeftijd te maken hebben.....

Eten en drinken doen we niet moeilijk over, en er gaat ook altijd een extra koffer mee terug met kleding en andere onmisbare aankopen.....
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Vito schreef: Natuurlijk kan het goedkoper dan die prijs maar dan zit je dus niet op goede of heel toeristische locaties als Moab of bij een NP, maar bv. in Flagstaff, Bluff en Green River om maar even wat voorbeelden te noemen.

Iemand toevallig ervaring met Green River ipv Moab? Scheelt voor 3 nachten, 2 kamers, ongeveer 450 euro. Het lijkt allemaal wel aan te rijden naar Arches en Canyonlands, maar graag jullie bevindingen :)
En misschien is het dan ook interessanter om bijvoorbeeld de laatste dag al richting het zuiden een hotel te zoeken(monticello?), aangezien we dan toch richting MV gaan??
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Om nog even terug te komen op dit topic, ik merk dat mensen heel verschillend omgaan met hun geld. Wij geven bijvoorbeeld wél veel geld uit aan overnachtingen voor onze komende reis in mei/juni: gemiddeld 130 euro per nacht, en daar zitten ook hele goede bed and breakfasts bij met gourmet ontbijt. Probeer zoveel mogelijk te boeken dat op Tripadvisor / Booking rond de 5 bolletjes / de 9 zit. Maar wij besparen weer op goedkope tickets en geven eigenlijk nooit veel geld uit aan attracties. Ook uiteten doen we niet zoveel. Een paar jaar geleden hebben we mensen ontmoet die heel goedkoop overnachten, maar wel vaak 40/50 doller uitgaven aan drankjes op een avond. Het zijn, kortom, keuzes. Wij hadden echt een cheapass vakantie kunnen hebben met deze tickets en onze uitgaven op reis als we goedkoop hadden geslapen, maar ik kan echt genieten van een mooie overnachting. En het vergelijken... dat is voorpret :)
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Wij proberen ook altijd wel de goedkopere vliegtickets te vinden, maar er zijn wel grenzen.
Als ik voor 100 euro korting per ticket: 24 uur langer onderweg ben, zoals nu het geval was, ga ik daar natuurlijk echt niet voor keizen :)
Hotels hoeven niet goedkoop te zijn, maar ook niet super duur! Gewoon iets met een goede review is prima :thumbup:
winterpark
Amerikakenner

Ha nee het moeten dan wel écht goedkope tickets zijn. Wij betalen nu 350 pp voor Atlanta, met prima
Overstap. Is normaal eerder 600-800 pp. Op een tientje meer of minder let ik niet, moet wel substantieel verschil zijn :D
pat48
Amerika-ontdekker

Bericht door pat48 »

Ik vind het een uitdaging om voor een bepaald budget toch een droomreis te kunnen maken. Dat is een groot deel van de voorpret, echter daar steek ik uren en uren in, heerlijk vind ik dat. Intussen plannen wat we willen zien. Wij zijn ook met 5 dus voor ons is een besparing van 100 euro op een ticket toch 500 euro. Een deal vinden in een leuk hotel in Las Vegas op de strip, als daar dinerbuffetten bij zitten dan scheelt ons dat behoorlijk.
En kamperen?
Voor ons is dat ontstressen. Wij hebben een druk bestaan, en dan met je tentje in de natuurparken staan, genieten van al dat moois om je heen.....need i say more! Geen TV, geen internet...een beetje rommelen met een barbecuetje, je kunt onze kinderen niet gelukkiger maken. :thumbup: Vooral ook als gezin tijd en aandacht voor elkaar...het delen van een unieke ervaring...dat is voor ons kamperen! Luxe hebben we thuis...
groetjes Patricia
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Haha, ik herken mijzelf volledig in dat eerste stuk van je bericht. Het uitstippelen van de route, de sights en wandelingen is fantastisch, maar ik beleef ook veel plezier aan het spelletje om e.e.a. voor een zo scherp mogelijke prijs te doen. Geregeld zoeken naar goede deals voor hotels, regelmatig omboeken, zoeken naar coupons etc.. Voor elk uur vakantie heb ik een uur voorpret in de voorbereiding :lol:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
winterpark
Amerikakenner

En kamperen in de VS is ook heel ander kamperen vind ik dan in Zuid-Frankrijk (om maar een dwarsstraat te noemen). Ik kan jou wel volgen Patricia, je hebt zoveel ruimte in de natuurparken, een eigen picknicktafel.. etc etc :)
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Patricia, je slaat de spijker op zijn kop. Het is heerlijk om 's avonds bij een kampvuurtje te zitten ipv met z'n allen op bed te ploffen en tv te kijken. De verhalen die er dan naar boven komen, dat zijn echt gouden momentjes. Onze kinderen hebben het ook altijd fantastisch gevonden. Met z'n allen hout sprokkelen of primitief koken, zo lekker ontspannen. En ja, het is een stuk goedkoper dan alleen maar hotels, dat is een bijzonder prettige bijzaak :lol:
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Dat is toch geen vakantie?
Verschrikkelijk...
pat48
Amerika-ontdekker

Bericht door pat48 »

Haha boonens, klopt...Las Vegas hotel al drie keer omgeboekt, maar nu wel een superdeal...dan ben ik zo trots...uren op internet...reviews lezen, foto's bekijken...google maps, en zo de route bepalen. Inmiddels heb ik een map met daarin alle vouchers en reserveringen, maar ook bepaalde route's, met alle" must see's.". Het is de vijfde reis naar de USA...verslavend! En natuurlijk dit forum...en ook Myvegas spelen voor alle rewards...scheelt ook weer
groetjes Patricia
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

boonens schreef:Haha, ik herken mijzelf volledig in dat eerste stuk van je bericht. Het uitstippelen van de route, de sights en wandelingen is fantastisch, maar ik beleef ook veel plezier aan het spelletje om e.e.a. voor een zo scherp mogelijke prijs te doen. Geregeld zoeken naar goede deals voor hotels, regelmatig omboeken, zoeken naar coupons etc.. Voor elk uur vakantie heb ik een uur voorpret in de voorbereiding :lol:
Ik vind dat ook heerlijk.
Gisteren net onze laatste overnachtingen geboekt, lekker, maar ook weer jammer.
Het uitzoeken is toch de voorpret, ik heb me hier vanaf vorig jaar oktober mee zoet gehouden
Wij hebben nu voor 24 nachten west Amerika, de route, incl vluchten(€336 met BA, 1 overstap), auto's( grote minivan voor de hele periode en twee SUV's voor 4 en 5 dagen), hotels, B&B , 3 verschillende huizen, motel en 1 resort , €4100 uitgegeven voor 2 pers. Ook de nodige boekingen gedaan en weer geannuleerd. Ik moet er wel bij vertellen dat we met nog een koppel reizen, dus de kosten van auto's en huizen zijn gedeeld.
Nu gaan we de dagen invullen. Ook weer leuk, we vertrekken pas 19/5, dus ik heb nog tijd genoeg om me in te lezen.
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Heerlijk toch om lekker alles uit te zoeken en zodoende kosten te besparen tenzij je onbeperkte cashflow hebt :x
Wij gaan dit jaar ook in een cabin /hut in moab super ik kijk er echt naar uit!
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als we toch bezig zijn.
Paul schrijft dat je voor 3 tientjes verschil geen uur moet gaan rijden en daar heeft ie natuurlijk gelijk in.
Maar wat doet Paul als dat verschil meer dan 100 $ per nacht is ?
Dergelijke grote verschillen kom je namelijk regelmatig tegen. Meer dan die 3 tientjes in Paul's voorbeeld
Ik maak dezelfde afwegingen. Dus zoveel verschillen wij niet van elkaar. Alleen zal ik dan waarschijnlijk op sommige plekken die ik interessanter vind om ergens dichtbij te zitten wel de extra kosten voor lief nemen. In het geval van de GC bijvoorbeeld (een eerste reis) omdat daar zonsopkomt bv echt een attractie is en ik geen zin heb om om 4u 's morgens mijn bed uit te komen. Daarbij betaalde ik in 92 dollar voor de GC in het park wat in 2012 iets boven de €80 was. Dat vind ik een schappelijk bedrag.
In Yosemite weiger ik ook om 160 dollar voor een nacht in een canvas tent te betalen en daar heb ik dus bv lekker in Oakhurst overnacht 2 nachten voor €100.

Maar wat dat betreft begin ik ook een hele tijd vooraf met alles uit te zoeken en te plannen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vimo schreef: Iemand toevallig ervaring met Green River ipv Moab? Scheelt voor 3 nachten, 2 kamers, ongeveer 450 euro. Het lijkt allemaal wel aan te rijden naar Arches en Canyonlands, maar graag jullie bevindingen :)
En misschien is het dan ook interessanter om bijvoorbeeld de laatste dag al richting het zuiden een hotel te zoeken(monticello?), aangezien we dan toch richting MV gaan??
Als dat past in je route en qua tijd doe je dat toch gewoon? Je kunt op googlemaps precies zien wat het scheelt in reistijd.
Ik weet niet hoe de prijzen nu liggen maar wij vonden het Bowen Motel in Moab prima en niet duur.
Wij hebben in 2013 in Monticello overnacht. Is helemaal niets, maar voor een overnachting prima. zie ons verslag daarvoor.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer