Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nathalie68: juli 2016, met twee pubers.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nathalie68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Nathalie68: juli 2016, met twee pubers.

Bericht door Nathalie68 »

toetjero schreef:De tweede route van Old Faithfull is zoals wij het bijna hebben gedaan. Wij hebben echter Moab-Monument Vallen op een dag gereden en een extra overnachting in Page gehad. Mensen zullen hierop zeggen dat we de mooiste tijd in MV hebben gemist, maar wij vonden het zo al goed en hadden zo meer dagen waarop we twee of drie nachten dezelfde overnachtingsplek hadden. Dat vonden we .rustiger
Dat is inderdaad ook een beetje waar wij nog over aarzelen.Ik vind het ook wel prettig om zo nu en dan ergens langer dan een (of twee) nacht(en) te zijn, lekker om alles even iets te laten bezinken!
Nathalie68
Amerika-ontdekker

Old Faithful schreef:Oakhurst ligt op ruim een uur rijden van de bezienswaardigheden in Yosemite. Ik zou op dag drie al naar Glacier Point gaan. Als je die dag rechtstreeks naar Oakhurst rijdt, heb je op dag 4 wel heel weinig tijd.
Wat bedoel je met Lake Mammoth? Je komt langs Mono Lake en dat is in mijn ogen een bezoek waard. Mammoth Lakes is een wintersportplaats die populair is als overnachtingsplaats tussen Yosemite en Death Valley, omdat er vanwege de wintersport veel hotelaccommodatie is.
Moab opnemen in de route kan in mijn ogen als je vroeg uit Bryce vertrekt en die dag al naar Moab rijdt. Je hebt dan geen tijd voor Capitol Reef N.P. waar je langs komt.
11 Bryce - Moab
12 Moab - Moab
13 Moab - Moab
14 Moab - Monument Valley
15 Monument Valley - Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Grand Canyon
18 Grand Canyon - Kingman

Of Je zou je bezoek aan de Grand Canyon tot één overnachting moeten beperken en dan meer tijd voor Capitol Reef plannen
1 Bryce - Torrey
12 Torrey - Moab
13 Moab - Moab
14 Moab - Moab
15 Moab - Monument Valley
16 Monument Valley - Page
17 Page - Grand Canyon

Een alternatief zou kunnen zijn om Moab weg te laten en via een overnachting bij Capitol Reef N.P. naar Monument Valley te rijden.
12 Bryce - Torrey
13 Torrey - Monument Valley
14 Monument Valley - Page
15 Page - Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Grand Canyon

In deze optie ontbreekt Moab maar je rijdt wel de mooie Ut-12 en Ut-95 en je hebt wat tijd voor Capitol Reef N.P.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Heel fijne suggesties! We gaan er weer even ons hoofd over breken. Misschien is Moab laten vallen nog wel de meest logische optie. Mij lijken de parken daar prachtig maar twee dagen Pages is misschien toch voor de kinderen iets afwisselender. Ik kan het gemopper over 'nóg meer rode rotsen' al bijna horen ;-) (klinkt net alsof ze heel verwend zijn maar dat valt enorm mee gelukkig, maar hun interesse ligt iets minder bij natuurschoon dan bij ons dat is nou eenmaal zo). Bij Lake Powell lekker met een boot er op uit is dan misschien wel heel leuk. Monument Valley is wel een must wat mij betreft. Mijn dochter en ik willen daar graag gaan paardrijden. (ook in Bryce trouwens). En voor wat ik begrepen heb moet dat juist daar prachtig, en ook wat geschikter voor iets gevorderde ruiters zijn. Niet alleen in stap achter elkaar aan (zoals volgens mij op veel plekken wel zo is) maar ook weleens een drafje en galopje :-)

En wat is jullie mening over Capitol Reef/Torrey? Voegt dat echt wat toe aan de andere natuurparken ervoor en erna? Is het niet te missen?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik zou zelf een dag Zion eraf halen ten gunste van Moab. In Moab een jeep huren en daarmee over de onverharde paden naar Canyonlands. :thumbup: Zeker Moab niet overslaan, het is daar zo mooi. Imo mooier dan Zion.
Paardrijden, zeker als gevorderde ruiter, is echt een must in Monument Valley. Probeer een private tour te boeken dan heb je geen last van andere beginnende ruiters en dan kun je je gids vragen wat jullie willen. Ik heb nog nooit zo hard gegaloppeerd als in MV, echt super gaaf! In Bryce hebben wij ook wel gereden maar dit is puur voor de omgeving. Het was een braaf tam stapritje maar wel tussen de 'torentjes' door. Ik weet niet of dat nu nog mag. Wij zijn toen bij de Lodge vertrokken.
roberto101
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door roberto101 »

Grappig, wij vonden moab zeker niet mooier dan zion, hoewel arches wel prachtig is. Capitol reef vonden wij heel erg mooi, hadden we niet willen missen!
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik bedoel de omgeving van Moab met Arches, Canyonlands, Dead Horse SP, Fisher Towers en niet Moab zelf, hoewel dat ook een gezellig stadje is.
Nathalie68
Amerika-ontdekker

Vito schreef:Ik zou zelf een dag Zion eraf halen ten gunste van Moab. In Moab een jeep huren en daarmee over de onverharde paden naar Canyonlands. :thumbup: Zeker Moab niet overslaan, het is daar zo mooi. Imo mooier dan Zion.
Paardrijden, zeker als gevorderde ruiter, is echt een must in Monument Valley. Probeer een private tour te boeken dan heb je geen last van andere beginnende ruiters en dan kun je je gids vragen wat jullie willen. Ik heb nog nooit zo hard gegaloppeerd als in MV, echt super gaaf! In Bryce hebben wij ook wel gereden maar dit is puur voor de omgeving. Het was een braaf tam stapritje maar wel tussen de 'torentjes' door. Ik weet niet of dat nu nog mag. Wij zijn toen bij de Lodge vertrokken.

Een dag minder Zion..dat is natuurlijk óók nog een optie. Van Zion naar Bryce is natuurlijk maar een kippeneindje dus in principe kun je daar die tweede dag nog praktisch een volle dag meenemen, een wandeling doen (we zijn toch niet van de lange afstandswandelaars) en eind van de dag naar Bryce. Misschien nog helemaal niet zo'n gek plan.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe ziet dat er dan op je planning uit? Want als ik alle bovenstaande plannen ga je dag 9 naar zion, heb je dag 10 voor zion en ga je op dag 11 naar bryce en dag 12 naar capitol reef of moab.

Ik zou dag 9 van Vegas naar Valley of Fire rijden. Daar rondkijken. Daar ben je wel even mee zoet, mooi park. Dan naar Zion rijden. Hou er rekening mee dat je bij binnenkomst in Utah in een andere tijdzone komt waar het een uur later is. Je gaat echt al een heel eind in de middag in Zion aankomen dan. Ik zou dan echt die 2 dagen Zion houden. Dag 11 heb je dan tijd zat voor Bryce.
Sla je Valley of Fire over, wat wel jammer is, dan zou je bij vroeg vertrekken uit Vegas en misschien maar 1 nacht Zion kunnen doen. Maargoed, je moet daar zelf natuurlijk keuzes in maken. Ik ben ook niet de grootste wandelaar, maar in bijna alle np's loop je toch wel een stuk en ik ervaar dat daar eerlijk gezegd juist als heel leuk.

Voor mij overtreffen de parken bij Moab wel Zion, maar Capitol Reef en Bryce weer niet. Ik vind het grote onzin dat Zion alleen als langeafstands wandelpark wordt gezien. Ja, je hebt een aantal pittige of/en uitdagende wandelingen, maar die heb je zowat in elk park. En net zoals in elk ander park heb je ook veel mooie korte routes langs mooie plekken.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Tja, in mijn beleving heb je dus wel genoeg aan 1 nacht Zion. Je kunt op dag 1 eind vd dag al een wandeling in de Canyon zelf meepakken, en dag 2 s morgens ook nog. Zelfs de Canyon Overlook trail kun je nog doen op weg naar Bryce. Imo is 1 nacht echt meer dan genoeg.
Ik ben het verder overigens met je eens, Paul, dat Bryce en Capitol Reef echt prachtig zijn. Daar wilde ik ook geen dag vanaf halen ;)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Alles is prachtig. Maar met kinderen maak je vaak andere keuzes. Dan is bijvoorbeeld een wandeling door de Narrows erg leuk. Zonder VoF zou 1 nacht misschien kunnen maar of de Narrows dan lukt weet ik niet.
Wij hebben met 2 nachten Zion nog nooit het idee gehad dat het te lang was.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor ons bezoek aan oa Moab en Zion met onze dochters.

Voor Yosemite zou ik iets in het park proberen te vinden, dat scheelt je heel veel reistijd. En zoveel tijd heb je al niet voor het park. Kijk op www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden. Half Dome Village ligt mooi, daar zijn tenten en cabins. Vaak zijn er annuleringen dus regelmatig kijken loont.

Marianne
Nathalie68
Amerika-ontdekker

PSVwally schreef:Hoe ziet dat er dan op je planning uit? Want als ik alle bovenstaande plannen ga je dag 9 naar zion, heb je dag 10 voor zion en ga je op dag 11 naar bryce en dag 12 naar capitol reef of moab.

Ik zou dag 9 van Vegas naar Valley of Fire rijden. Daar rondkijken. Daar ben je wel even mee zoet, mooi park. Dan naar Zion rijden. Hou er rekening mee dat je bij binnenkomst in Utah in een andere tijdzone komt waar het een uur later is. Je gaat echt al een heel eind in de middag in Zion aankomen dan. Ik zou dan echt die 2 dagen Zion houden. Dag 11 heb je dan tijd zat voor Bryce.
Sla je Valley of Fire over, wat wel jammer is, dan zou je bij vroeg vertrekken uit Vegas en misschien maar 1 nacht Zion kunnen doen. Maargoed, je moet daar zelf natuurlijk keuzes in maken. Ik ben ook niet de grootste wandelaar, maar in bijna alle np's loop je toch wel een stuk en ik ervaar dat daar eerlijk gezegd juist als heel leuk.

Voor mij overtreffen de parken bij Moab wel Zion, maar Capitol Reef en Bryce weer niet. Ik vind het grote onzin dat Zion alleen als langeafstands wandelpark wordt gezien. Ja, je hebt een aantal pittige of/en uitdagende wandelingen, maar die heb je zowat in elk park. En net zoals in elk ander park heb je ook veel mooie korte routes langs mooie plekken.
Ja, zoals jij dat hierboven beschrijft, komt wel aardig in de richting van hoe we het hier nu grofweg hebben staan. Behalve dan dat er nu inderdaad één dag Zion staat.Vooralsnog kiezen we voor die extra dag in Bryce, ook al omdat we daar een (liefst langere) paardrijtocht willen doen.

dag 9 Las Vegas – Zion NP (al dan niet via Valley of Fire, misschien dat dan maar laten schieten?)
dag 10 Zion NP – Bryce NP (vertrek laat)
dag 11 Bryce (paardrijden, wandelen)
dag 12 Bryce – Moab
dag 13 Moab
dag 14 Moab -Monument Valley (paardrijden avond)
dag 15 Monument valley- Page
dag 16 Page – Grand Canyon (laat weg)
dag 17 Grand Canyon
dag 18 Grand Canyon- Kingsman
Nathalie68
Amerika-ontdekker

Vito schreef:Tja, in mijn beleving heb je dus wel genoeg aan 1 nacht Zion. Je kunt op dag 1 eind vd dag al een wandeling in de Canyon zelf meepakken, en dag 2 s morgens ook nog. Zelfs de Canyon Overlook trail kun je nog doen op weg naar Bryce. Imo is 1 nacht echt meer dan genoeg.
Ik ben het verder overigens met je eens, Paul, dat Bryce en Capitol Reef echt prachtig zijn. Daar wilde ik ook geen dag vanaf halen ;)
Vooralsnog kiezen we inderdaad voor 1 nacht Zion. Misschien een wandeling op de dag van aankomst en een twee op de dag van vertrek (en later op de dag pas verder naar Bryce)
roberto101
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door roberto101 »

Valley of Fire ligt redelijk op de route en is ook alleen al prachtig om doorheen te rijden...ik zou het zeker niet overslaan, daar win je misschien 2 a 3 uur mee.
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Nathalie68
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Alles is prachtig. Maar met kinderen maak je vaak andere keuzes. Dan is bijvoorbeeld een wandeling door de Narrows erg leuk. Zonder VoF zou 1 nacht misschien kunnen maar of de Narrows dan lukt weet ik niet.
Wij hebben met 2 nachten Zion nog nooit het idee gehad dat het te lang was.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor ons bezoek aan oa Moab en Zion met onze dochters.

Voor Yosemite zou ik iets in het park proberen te vinden, dat scheelt je heel veel reistijd. En zoveel tijd heb je al niet voor het park. Kijk op http://www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden. Half Dome Village ligt mooi, daar zijn tenten en cabins. Vaak zijn er annuleringen dus regelmatig kijken loont.

Marianne
Helaas zijn we dus belachelijk laat met het vinden van accommodatie. (We zijn niet van die jaar vooruit-planners :-) ) In Yosemite is in het het park absoluut niets meer te krijgen. We hebben nu een hotel in Oakhurst, ongeveer het dichtstbij mogelijk waar nog iets te krijgen was voor een fatsoenlijke prijs. Maar dat kan geannuleerd als er zich iets beters voordoet, dus het in de gaten houden van annuleringen is een goede tip. Ik hou het in de gaten!
Juli 2016 in het Zuidwesten. Volg onze blog op www.tempelmangoesusa.wordpress.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zorg dat je ook weer niet al te laat naar Bryce rijd, die weg (89) is wat berucht om de aanrijdingen met wildlife in de schemer
Nathalie68
Amerika-ontdekker

Ik wil jullie in de eerste plaats heel erg bedanken voor alle fijne tips en suggesties. Daar hebben we echt waanzinnig veel aan gehad. Inmiddels zijn we er, na nog heel veel puzzelen, nadenken, aarzelen, overleggen en wakker liggen, uit! We hebben uiteindelijk toch gekozen voor iets meer rust in het programma en Moab geschrapt. Met pijn in het hart, maar dat bewaren we dan wel voor een volgende keer.

Op alle plekken hebben ook meteen de accommodatie geregeld. Vooral omdat ik er van schrok hoeveel accommodatie al weg was. Zeker in bv Yosemite is echt NIETS meer te krijgen (in elk geval niet voor een enigszins normale prijs). Alle accommodatie kan nog geannuleerd dus als jullie er iets tussen zien staan waarvan je zegt 'Néé, niet doen!', dan hoor ik het graag.
Sommige accommodaties zijn een beetje een noodgreep. Bij Yosemite zitten we bijvoorbeeld echt liever niet helemaal in Oakhurst (iemand daar ervaring mee?) maar er is voor onze dagen gewoon geen alternatief. Ik blijf de sites in de gaten houden voor annuleringen , maar vooralsnog denk ik dat we maar uit moeten gaan van die dag iets eerder opstaan en iets verder rijden.
Op sommige plekken hadden we meer mazzel. Zo ben ik erg tevreden met de airbnb die we voor in Los Angeles geregeld hebben. Een heel huis in een zijstraat van Melrose Avenue, voor minder geld dan een hotel voor 4 personen ons zou kosten :thumbup:

Dag 1 6 juli Vlucht Amsterdam - Frankfurt – San Francisco Seaside Inn
Dag 2 7 juli San Francisco Seaside Inn
Dag 3 8 juli San Francisco – Yosemite NP Oakhurst Lodge
Dag 4 9 juli Yosemite Oakhurst Lodge
Dag 5 10 juli Yosemite – Tioga pass- Bodie- Mammoth Lakes Motel 6
Dag 6 11 juli Mammoth Lakes– Death Valley Furnace Creek Ranch
Dag 7 12 juli Death Valley– Las Vegas Hotel Circus Circus
Dag 8 13 juli Las Vegas Hotel Circus Circus
Dag 9 14 juli Las Vegas – Zion NP Holiday Inn Express Springdale
Dag 10 15 juli Zion NP – Bryce NP Bryce Canyon Resort
Dag 11 16 juli Bryce (paardrijden) Bryce Canyon Resort
Dag 12 17 juli Bryce – Capitol Reef (Torrey) Capitol Reef Resort
Dag 13 18 juli Capitol Reef – Monument Valley Gouldings Lodge
Dag 14 19 juli Monument Valley - Page Lake Powell Resort
Dag 15 20 juli Page Lake Powell Resort
Dag 16 21 juli Page – Grand Canyon Red Feather Lodge
Dag 17 22 juli Grand Canyon Red Feather Lodge
Dag 18 23 juli Grand Canyon- Needles Rio del Sol Inn& Suites
Dag 19 24 juli Needles – Los Angeles https://www.airbnb.nl/rooms/7872412
Dag 20 25 juli Los Angeles (universal) https://www.airbnb.nl/rooms/7872412
Dag 21 26 juli Los Angeles (avond: Dodgers) https://www.airbnb.nl/rooms/7872412
Dag 22 27 juli Vlucht Los Angeles – New York Staybridge Suites Times Square
Dag 23 28 juli New York Staybridge Suites Times Square
Dag 24 29 juli New York Staybridge Suites Times Square
Dag 25 30 juli Vlucht New York- Amsterdam
Juli 2016 in het Zuidwesten. Volg onze blog op www.tempelmangoesusa.wordpress.com
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Van de genoemde hotels ken ik alleen motel6 in Mammoth Lakes. Ik vond dat een eenvoudig maar net hotel; niks mis mee.
Oakhurst ligt niet verkeerd, zeker niet voor Glacier Point. Maar zeker voor de vallei ligt El Portal gunstiger. In de Cedar Lodge is daar nog iets vrij, waarschijnlijk wel iets duurder. Je zou ook kunnen kiezen voor de eerste nacht in Oakhurst en de tweede in El Portal, al heeft het wisselen van hotel natuurlijk ook nadelen.
Met de plek van de gekozen hotels lijkt me op het eerste gezicht niets mis, al kan ik de locatie van de gekozen accommodaties in de steden niet zo goed beoordelen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben vorig jaar Moab en omstreken ook met pijn in het hart geschrapt en ongeveer de reis gemaakt die jullie nu gaan maken. En deze zomer gaan we al terug, om Moab / Arches / Canyonlands en Yellowstone te bezoeken :) !
Jullie planning ziet er heel goed uit. Over hotels kan ik geen advies geven, omdat wij met een camper hebben rond gereisd. In Las Vegas hebben we wel in een hotel geslapen, en uit alles wat ik indertijd op het forum en elders heb gelezen, maakte ik op dat Circus Circus niet echt een aanrader was. Daar zou ik voor een ander hotel kiezen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Circus Circus zou ik ook niet aanraden. Oud en een beetje vergane glorie. Ligt ook niet in het strip gedeelte waar de meeste zaken te zien en te beleven zijn.

Ik zie voor die dagen momentele vrij goede deals in Paris, Mirage, TI, Planet Hollywood en NYNY (wel goed bekijken wat de toeslagen inzake taksen en resort fee zijn) allen toch volgens mij een stuk beter dan CIrcus Circus.

Wil je iets meer uitgeven dan zijn er ook goede deals op de 5* Bellagio, Palazzo, ... voor die dagen
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Circus Circus zou ook zeker niet onze keuze zijn. Het ligt een behoorlijk eind vanaf het centrum van de Strip. Ik zou het annuleren en iets anders zoeken in het midden van de Strip zodat beide kanten qua afstand makkelijk zijn te belopen . Vrienden van ons hebben vorig jaar in hotel The Linx overnacht en dat is hun heel goed bevallen. In het centrum met een prachtig zwembad en redelijk geprijsd.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Nathalie68
Amerika-ontdekker

Dank voor de reacties. CircusCircus is dus duidelijk geen aanrader. Jammer, was zo lekker goedkoop :wink: En de kinderen vielen voor het inpandige pretpark.
Ik ga op zoek naar een alternatief. Ook (redelijk) gunstig geprijsd zijn NYNY, Excalibur, Golden Nugget en Flamingo. Zitten daar wat jullie betreft aan/afraders tussen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer