Marcopstal schreef:De Glacier Point road is minder onderhevig aan mogelijke schade door lawines en dergelijke dan de Tioga Pass.
Ah ok, dat was inderdaad mijn vraag! We zullen wel afwachten hoe het zich ontwikkeld.
En over Half Dome, voor zover ik weet kunnen de kabels ook ineens veel eerder omhoog gaan en kun je dan op de dag van tevoren een permit proberen te krijgen, vandaar die vraag.
Als je een permit kan krijgen voor half dome zou ik dat echt heel knap vinden. Er zijn inderdaad mogelijkheden om een dag van te voren een te bemachtigen mits je vroeg genoeg (lees rond 5 uur 's ochtends) bij de rangers aanklopt om te vragen of er afvallers zijn. Er zijn meer dan genoeg mensen die al jaren proberen maar nog steeds geen geluk hebben er mee helaas.
Ook als de kabels eerder open gaan dan gepland en er dus geen lottery is geweest?
Wij zijn er een week voor Memorial Day, dus er was uberhaupt geen lottery waar we aan mee konden doen omdat het nog niet zeker is dat de kabels dan open zijn.
Wij hadden dus gedacht dat, mochten ze dit jaar ook weer eerder open gaan, we wel een kans zouden maken omdat er geen preseason lottery was.
Of begrijp ik het dan verkeerd?
Season:
May 2–October 13 2015
(cables went up early due to lack of snow; permits were only available via daily lottery for dates prior to May 22)
Dagelijkse loterij ziet er inderdaad 100% uit. Maar je moet het geluk hebben dat de kabels een week van te voren al omhoog zijn. Neemt niet weg dat dit wel heel gaaf zal zijn als jullie dit voor elkaar krijgen.
Wegens aankomende sneeuwstormen in de hoger gelegen gebieden van het park is de Glacier Point Road de komende dagen weer gesloten. Voor diegene die er de komende dagen is, hou het goed in de gaten. Voor de meest actuele info zou ik de twitterfeed van het park monitoren.
Wij zijn van plan, mits open, de Tioga Pass te rijden, op 20 mei. Ik vroeg me af of de route dan ook zo mooi is, of zie je alleen maar sneeuw? Ik doel dan bijvoorbeeld op de meren en weides.
Hier kan je zien of hij open is: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm , op dit moment dus nog niet!
Onderweg zal je zeker sneeuw zien, maar dat neemt niet weg dat het ook dan erg mooi is!
Rond Estes Park heb je vaak tot in Juni nog wel sneeuwkans. Ik liep daar in 2013 eind Mei ook nog in de sneeuw. De trail ridge road daar is soms zelfs in juli nog wel eens afgesloten.
Meestal hebben ze nu ook wel een eerste prognose van een openingsdatum op de site staan, maar ook daar zijn ze dit jaar erg laat mee.
Daar waren ze volgens twitter een week geleden ook al Maar dat schijnt één vd traagste stukken te zijn.
Met nog geen prognose ben ik bang dat het op zn vroegst pas rond memorial day weekend of later gaat worden. Maargoed, wie zal het zeggen
In September gaat hij vroeg dicht, ze verwachten veel sneeuw eind Augustus al Jammer dat het te ver rijden is anders had ik het eens bekeken wat all the fuzz is about
Dit stond vanmorgen op de Facebookpagina van Yosemite
"Park road crews have been plowing the Tioga Road since April 18. Crews have plowed to Tenaya Lake, however, there is still no estimated opening date. Crews still need to plow the full width of the road, as well as side roads. Safety considerations (e.g., avalanche zones, icy road conditions), additional road work, hazard tree removal, continuing snowy weather, and very dense snow are all factors affecting when the road might open."
Ze hebben nu de volledige lengte gehad, maar er moet nog steeds worden verbreed, etc.
"Mono County and National Park Service road plowing crews have met just east of Tenaya Lake. However, we still have a lot of work to do before the road can open, including clearing fallen trees and rocks, removing hazard trees, plowing side roads, and plowing the full width of the Tioga Road. We still don't have an estimated opening date."
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.