Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Korte overstap Heathrow

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Korte overstap Heathrow

Bericht door RNA »

Allen,
Dinsdag vertrekken we naar de VS, we vliegen vanuit Amsterdam via London Heathrow naar Miami. Waar we voorheen een overstaptijd hadden van 4 uur, is dit onlangs veranderd naar 1.30 uur.
We komen aan op terminal 5 (BA) en moeten naar terminal 3 (AA). Ik lees allerlei spookverhalen dat je minimaal 2 uur nodig hebt en ben me er van bewust dat de overstaptijd erg kort is.

Iemand die handige tips heeft of bovenstaande kan bevestigen/ontkrachten? :wink:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door mtl »

Als alles goed gaat moet het lukken. Hangt af van vertragingen en drukte bij security. Zonodig het personeel laten weten dat je een korte overstaptijd hebt.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik hou helemaal niet van overstappen op Heathrow, met hun irritante systeem met gammele stadsbussen. De luchthaven zelf zegt dat je er minimaal 90 minuten voor moet uittrekken: "Time needed for this connection: 90 minutes."

Je moet in elk geval zorgen bij de uitgang van je BA vlucht te zitten (boarding pass voor AA al klaar en bij de hand, geen trolley maar een rugzak als handbagage), dan hollen naar de terminal, zorgen dat je vooraan staat bij het laden van de bus van T5 naar T3, hollen naar de hand baggage check (zorg dat je toiletartikelen netjes in plastic zakjes etc hebt zitten en dat je laptop/iPad/telefoon zijn opgeladen, want ze zijn in Londen nog veel strenger dan op Schiphol), hollen naar de security check en dan naar je gate.

Ik zou een vlucht eerder uit Amsterdam regelen, of accepteren dat je mogelijk een vlucht later van Londen naar Miami moet nemen (als die niet al vol zit - het is nu schoolvakantie).
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

In augustus hadden wij ook een korte overstap en met veel kunst en vliegwerk hebben we de vlucht gehaald. De bagage stond echter nog op Heathrow en kregen we pas 4 dagen later.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Belooft niet veel goeds dus... :cry:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Je vliegtuig landt voor de geplande tijd op Heathrow, je bent zonder ellebogenwerk als eerste het vliegtuig uit, er staan gewoon nergens rijen en waar er een opstoppinkje dreigt, loodst een vriendelijke medewerker je kalm naar een lege balie. Bij de gate wordt je verwelkomd met een upgrade naar business class, je favoriete magazine en een koud drankje, "want u heeft zich duidelijk moeten haasten, onze excuses."

Dan kun je ons doemdenkers allemaal hartelijk uitlachen :wink: Goede reis, het komt vast allemaal goed!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

En, hoe is het gegaan?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij hebben in juli ook een overstap op Heathrow. We hebben daar op heenweg 2 uur en 20 minuten voor. Zou normaal gesproken voldoende moeten zijn toch? Of zou het in het hoogseizoen en met wellicht extra aangescherpte beveiliging erg krap worden?
Als ik 20 euro per seat (dus 80 euro totaal in ons geval) betaal dan kan ik nog stoelen kiezen op rij 8 (rij 1 tm 5 is business class), waardoor we vrij snel het vliegtuig uit zijn. Denken jullie dat dit verstandig is om te doen en daarmee wellicht wat tijdwinst te genereren ten opzichte van stoelen kiezen 24 uur voor vertrek en daarmee wellicht verder naar achter zitten en dus later het vliegtuig uit?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik weet niet of jullie van terminal moeten wisselen maar 2u 20min lijkt me normaal gesproken ruim voldoende. Ik zelf zou zeker geen 80 euro extra uitgeven in de hoop sneller het vliegtuig uit te zijn.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij moeten van Terminal 5 naar Terminal 3
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij hadden een week geleden een overstap van 1,5 uur op Heathrow. Toen we het vliegtuig uitkwamen stond er iemand van BA klaar met een bordje en ons vluchtnummer naar Amsterdam. Er waren 52 mensen die van de vlucht vanuit Miami naar de vlucht naar Amsterdam moesten. We kregen een Express transfer en moesten achter een BA medewerker aanlopen. We moesten achtereenvolgens:
- 15 minuten lopen naar de bus
- 15 minuten met de bus naar een andere terminal
- 10 minuten lopen naar de paspoortcontrole. Hier stond een enorme rij en vanwege express transfer mochten we hier vooraan
- 15 minuten lopen naar een soort metro
- 2 minuten met de metro
- 10 minuten lopen naar de gate
- vanaf de gate een paar minuten met de bus naar het vliegtuig.

Al met al waren we een uur en 20 minuten kwijt voor de Express transfer en haalden we het vliegtuig dus. Zonder Express was dit zeker niet gelukt. En ik denk dat we een soort van geluk hadden dat er zo veel mensen van de ene naar de andere vlucht over moesten, want als je de enige bent, regelen ze vast geen medewerker met een bordje en een Express transfer.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je moet desnoods zelf iemand van het personeel waarschuwen.
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Ja, dat met die oranje express-kaart door Heathrow hollen herken ik wel. Daarmee de aansluitende vlucht op het nippertje gehaald. De koffers helaas niet: op Schiphol de keuze: 2 uur wachten op een volgend vliegtuig óf thuis laten bezorgen. We hebben maar voor het laatste gekozen: na een vlucht uit de VS wil je toch het liefste lekker snel naar huis.

Als ik Heathrow kan voorkomen, dan doe ik dat: het was niet de eerste keer dat ik (met een overstap korter dan 2 uur) op de eindbestemming zonder koffers stond.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan ben je nog afhankelijk van de bereidheid van het personeel om je te helpen. Ik vroeg het op Houston toen we 2.5u later aankwamen dan verwacht en de enige reactie was: 'then you're gonna miss your flight sir!'
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Maar daar zijn ze ook wel heel erg onvriendelijk. :evil:
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Nog even een terugkoppeling over onze overstap, die hebben we NIET gehaald.
Vlucht vanuit Amsterdam was 20 min vertraagd waardoor we een nog kortere overstap hadden, nadat we eindelijk uit het vliegtuig waren kregen we een speciale 'priority' kaart die overigens niets voorstelt.
Eerst lopen naar de bus, 10 min wachten en 10 min rijden. Dan kom je bij de beveiliging, waar de priority rij langer is dan de reguliere rij.

Vervolgens 20 min lopen (rennen) naar de gate, om doodleuk te horen dat je er niet meer in mag. Gelukkig konden we een uur later met een andere vlucht mee!

Afbeelding
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

nou ja, dat was uiteindelijk toch een stuk voordeliger dan die overstap van 4 uur, moet je maar denken :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Precies! Zo denk ik er ook over.
Een overstaptijd van 2 uur voor Heathrow is in mijn ogen toch wel het minimale, of je moet alles mee hebben.

Afbeelding
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Morgen heb ik een overstap van 1.45 uur, ook van T5 naar T3. Ben benieuwd... :D
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Succes! Als je vlucht op tijd aan komt, moet je dit kunnen redden.
Bedenk je wel dat je minimaal 20 min voor vertrek op de nieuwe terminal moet zijn, anders mag je niet boarden terwijl de kist er nog gewoon staat (dat hadden wij dus).

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer