In 2013 en 2014 zijn wij (stel 28 en 31) al eens naar Amerika geweest, de eerste keer Zuidwest Amerika en de tweede keer NY en Florida. Beide keren hebben wij de reis via een reisorganisatie geboekt en nu is het tijd om het eens zelf te proberen.
Rond eind mei 2017 willen wij graag starten in Denver en voor 18 à 20 dagen een rondreis maken door de NP's zoals Rocky Mountains, Yellowstone, Moab. Het zelf plannen lijkt me een spannende, maar leuke klus en uiteraard heb ik al e.e.a. gelezen op dit forum.
We willen zoveel mogelijk zien, maar we willen niet de hele vakantie alleen maar in de auto zitten. Wij houden van wandelen en de natuur, de grote steden trekken ons niet zo. Ik heb een globaal schema gemaakt. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Mist er iets of is het beter juist iets weg te laten? Alle tips, adviezen en suggesties zijn welkom! We hebben nog geen tickets geboekt of een auto gehuurd en we vragen ons zelfs af of eind mei wel een goede periode is. Zijn de meeste parken dan al wel open?
Hierbij het schema:
1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Estes Park (Rocky Mountains NP)
3. Estes Park (Rocky Mountains NP)
4. Estes Park (Rocky Mountains NP) - Cheyenne (of gelijk door naar Keystone??)
5. Cheyenne - Keystone (of Rapid City of Custer?? welke plaats om te overnachten raden jullie aan??)
6. Keystone (Mount Rushmore/Black Hills/Custer State Park)
7. Keystone (Badlands)
8. Keystone - Sheridan (via Deadwood en Devils Tower Monument) (of naar Billings of gelijk naar Cody??)
9. Sheridan - Cody (door Bighorn National Forest)
10. Cody - West Yellowstone
11. West Yellowstone
12. West Yellowstone
13. West Yellowstone - Jackson Hole (Tenton NP)
14. Jackson Hole (Tenton NP)
15. Jackson Hole - Salt Lake City
16. Salt Lake City - Moab (Canyonlands/Arches NP)
17. Moab (Canyonlands/Arches NP)
18. Moab (Canyonlands/Arches NP) - Beaver Creek/Vail
19. Beaver Creek/Vail - Denver
20. Denver (auto inleveren) - terugvlucht naar A'dam
21. Aankomst thuis
Ik ben benieuwd naar jullie reacties....