Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat nemen jullie mee aan fotografie/video spullen?
Re: Wat nemen jullie mee aan fotografie/video spullen?
Ik doe net als Markro. Geen gezeul en gesjouw met zware video/camaratassen.
Één klein compactcameraatje is meer dan genoeg voor vakantiefoto's.
Één klein compactcameraatje is meer dan genoeg voor vakantiefoto's.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
In 2014 naar New York geweest en foto's gemaakt met de Canon 600D (automatische stand)
Foto's vielen erg tegen en vanaf toen ben ik me meer in de instellingen gaan verdiepen, hier in Nederland kan ik al mooie foto's maken.
Op reis vind ik het soms nog wel mooie, ik wil mijn vriendin ook niet te vaak laten wachten
In augustus gaan we 22 dagen naar het Zuid Westen, Ik neem eigenlijk alles mee (behalve de macro lens en flitser) zodat ik niet mis kan pakken.
Per dag kijk ik dan nog of ik wat in het hotel/auto laat liggen
Wat gaat er mee:
- Canon 6D
- Canon 17-40 Groothoek
- Sigma 24-105
- Canon 70-300
- Canon 50mm 1.8
- Mefoto Roadtrip Statief
- Lee Filters Foundation Kit
- Lee ND 0.9 Soft
- Lee Big Stopper 10stops
- Lee 105 mm Landscape Polarizer (pas gekocht dus moet er nog wel even de handigheid in krijgen)
Alles past mooi in (behalve statief) in de Lowepro Flipside 400AW
Mijn vriendin neemt de Canon 600d mee met een 18-135 lens, in de Lowepro Flipside 200
ze heeft nog geen ervaring met fotograferen, maar nu kom ik misschien wat vaker op de foto

Foto's vielen erg tegen en vanaf toen ben ik me meer in de instellingen gaan verdiepen, hier in Nederland kan ik al mooie foto's maken.
Op reis vind ik het soms nog wel mooie, ik wil mijn vriendin ook niet te vaak laten wachten

In augustus gaan we 22 dagen naar het Zuid Westen, Ik neem eigenlijk alles mee (behalve de macro lens en flitser) zodat ik niet mis kan pakken.
Per dag kijk ik dan nog of ik wat in het hotel/auto laat liggen

Wat gaat er mee:
- Canon 6D
- Canon 17-40 Groothoek
- Sigma 24-105
- Canon 70-300
- Canon 50mm 1.8
- Lee ND 0.9 Soft
- Lee 105 mm Landscape Polarizer (pas gekocht dus moet er nog wel even de handigheid in krijgen)
Alles past mooi in (behalve statief) in de Lowepro Flipside 400AW
Mijn vriendin neemt de Canon 600d mee met een 18-135 lens, in de Lowepro Flipside 200
ze heeft nog geen ervaring met fotograferen, maar nu kom ik misschien wat vaker op de foto

(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hier gaat ook altijd een hele boel mee
- Nikon d7100
- samyang 8mm
- Nikon 18-200
- Tokina 12-24
- statiefje
- gopro 3+ silver & een hoop mounts.
men 50mm laat ik thuis (te krap om landschappen te fotograferen) en men externe flits neem ik ook nooit mee. als je toch voor landschappen gaat heb ik vaak genoeg aan men fisheye en de 12-24

- Nikon d7100
- samyang 8mm
- Nikon 18-200
- Tokina 12-24
- statiefje
- gopro 3+ silver & een hoop mounts.
men 50mm laat ik thuis (te krap om landschappen te fotograferen) en men externe flits neem ik ook nooit mee. als je toch voor landschappen gaat heb ik vaak genoeg aan men fisheye en de 12-24

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Compactcamera zijn inderdaad handig en maken ook zeker mooie foto's. Maar als je weet hoe een dslr werkt en dus niet met de automatische stand fotografeert, kun je toch wel echt veel mooiere foto's maken. Maar zo heeft ieder zijn of haar ding en wat men fijn vindt!
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Dat klopt Dennis, maar ik zie te veel foto's in reisverslagen van camera-sjouwers die niet uitkomen boven het niveau vakantiekiekjes.
Voor dergelijke foto's hoef je echt niet een hele vakantie rond te sjouwen met een zware cameratas.
Voor de goede orde 1: Ook mijn foto's zijn van het niveau vakantiekiekjes, maar ik ben me bewust van m'n beperkte fotografische inzicht.
Voor de goede orde 2: Ik zie ook echt heel goed werk, van Kalaman bijvoorbeeld.
Kalaman is het levende bewijs van de stelling dat de man achter de camera bepalend is voor de kwaliteit van de foto, niet de camera.
ik weet zeker dat Kalaman zelfs met mijn compactcameraatje nog mooie foto's zou kunnen maken.
Voor dergelijke foto's hoef je echt niet een hele vakantie rond te sjouwen met een zware cameratas.
Voor de goede orde 1: Ook mijn foto's zijn van het niveau vakantiekiekjes, maar ik ben me bewust van m'n beperkte fotografische inzicht.

Voor de goede orde 2: Ik zie ook echt heel goed werk, van Kalaman bijvoorbeeld.

Kalaman is het levende bewijs van de stelling dat de man achter de camera bepalend is voor de kwaliteit van de foto, niet de camera.
ik weet zeker dat Kalaman zelfs met mijn compactcameraatje nog mooie foto's zou kunnen maken.
- RiverCola
- Amerika-expert
En andersom werkt dat ook zo. Ook als je geen uitgebreid camera-spul meeneemt op reis maar wel een goed oog hebt, kun je ook met een telefoon of compact camera mooie en bijzondere foto's maken. Je bent dan beperkter qua mogelijkheden en de foto's zullen waarschijnlijk niet voor publicatie geschikt zijn, maar je kunt desalniettemin heel bijzondere foto's maken.
Ik denk dat het gros van de mensen die op pad gaan met spiegelreflexcamera's, statieven en extra lenzen niet met heel veel mooiere foto's thuiskomen dan een ander die met een compact camera leuke kiekjes schiet. Dat is alleen voorbehouden aan diegenen die talent hebben voor mooie composities en diegenen die uitblinken in de technische beheersing van hun materiaal.
Ik denk dat het gros van de mensen die op pad gaan met spiegelreflexcamera's, statieven en extra lenzen niet met heel veel mooiere foto's thuiskomen dan een ander die met een compact camera leuke kiekjes schiet. Dat is alleen voorbehouden aan diegenen die talent hebben voor mooie composities en diegenen die uitblinken in de technische beheersing van hun materiaal.
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Het klopt dat de persoon achter de camera de foto maakt. Iets wat soms nog wel vergeten wordt, is dat bij het zoomen je beter een optische zoom kan gebruiken dan een digitale zoom. Dan blijft de kwaliteit van de foto veel hoger. Zeker als je vergrotingen aan de muur wilt hebben, is dat van belang.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Helemaal met bovenstaande reacties eens. Het is de fotograaf die de foto maakt!
Hebben jullie enkele weken bij "Valerio International" die man gezien die voor zijn beroep instagram foto's overal ter wereld maakt waarvan 90% geschoten met zijn iPhone? Welco Roos is zijn naam. Hier zijn instagram: https://www.instagram.com/croyable/
Hebben jullie enkele weken bij "Valerio International" die man gezien die voor zijn beroep instagram foto's overal ter wereld maakt waarvan 90% geschoten met zijn iPhone? Welco Roos is zijn naam. Hier zijn instagram: https://www.instagram.com/croyable/
Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Die volg ik idd al heel lang op instagram en ik geniet van zijn foto's. Natuurlijk is het de fotograaf die bepalend is - maar zoals hierboven gezegd, als je foto's graag aan de muur hang is het vaak toch wel mooier als je de een grotere camera (grotere sensor en/of betere lens) gebruikt. Dat gezegd, gebruik ik voor 90% van mijn (dagelijkse) foto's ook m'n iPhone. Ik neem mijn DSLR of Lumix alleen mee als ik een bepaald doel voor ogen heb.DennisS schreef:Hier zijn instagram: https://www.instagram.com/croyable/
Ja, heel herkenbaar!Njit schreef:...

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- RiverCola
- Amerika-expert
Eens met bovenstaande reacties. Ik hou van mooie foto's maken, maar kreeg op een gegeven moment een afkeer van het gezeul met die zware spullen en bovendien ook de kosten van al die apparatuur. Daar gaan bergen met geld in zitten. Voor sommige mensen is het echt een heel serieuze hobby en ik ken ook mensen die vanuit hun hobby (semi-) professioneel geworden zijn. Dat zijn de die-hard hobbyisten, so to speak. Maar serieus, je hebt al die dure spullen tegenwoordig niet meer nodig om mooie foto's te kunnen maken. Behalve als je echt nachtfoto's wilt maken, of sport- of natuuropnamen, of je werk op groter formaat wilt kunnen afdrukken of andere technische 'hoogstandjes' waarvoor die apparatuur een vereiste is. Die instagrammer (uitzending ook gezien, tof!!) is er een uitstekend voorbeeld van. Ik durf te wedden dat een hoop mensen al die lenzen en bijzaken over een paar jaar op marktplaats hebben staan 

- miccie
- Amerikafan
- Contacteer:
Velen maken ook nog met een spiegelreflex 'vakantiekiekjes'. Dat kan net zo goed met een compact denk ik dan bij mezelf. Terwijl sommigen met een compact of systeemcamera inderdaad hele mooie foto's maken.
Ik wil niet zeggen dat ik zo goed ben, maar sommige foto's kan ik niet met een compact. Het is voor mij een hele leuke hobby, en ga zo in het jaar naar een aantal evenementen waar ik foto's maak. Die komen dan ook op een foto-verkoopsite terecht. Zo soms levert dat 'n paar euro op, maar het is vooral het plezier wat ik er zelf ook in heb.
Ik wil niet zeggen dat ik zo goed ben, maar sommige foto's kan ik niet met een compact. Het is voor mij een hele leuke hobby, en ga zo in het jaar naar een aantal evenementen waar ik foto's maak. Die komen dan ook op een foto-verkoopsite terecht. Zo soms levert dat 'n paar euro op, maar het is vooral het plezier wat ik er zelf ook in heb.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Zelf ben ik fervent fotograaf en neem dus een trolley mee aan fotospullen die de nieuwwaarde van een leuke auto overstijgt. Maar zie het absoluut niet als meezeulen, tis gewoon mijn hobby. Een surfer klaagt waarschijnlijk ook niet over het meezeulen van zijn surfbord. Lees hier ook her en der dat compact camera's net zo goed zouden zijn dan DSLR's, maar dat betwijfel ik ten sterkste. Tuurlijk, en zeker op zonnige dagen die natuurlijk veelvuldig aanwezig zijn in het droge zuidwesten van de VS, maakt een compactcamera ook uitstekende foto's, omdat er dan voldoende licht aanwezig is voor een klein diafragma en een laag iso-waarde. Zie ik ook aan de foto's die mijn vrouw maakt. Maar bij inzomen zie je toch gebrek aan scherpte. En bij mindere lichtomstandigheden krijg je ruis of onscherpte door te lange sluitertijd. Maar iedereen beleeft zijn vakantieplezier op een andere manier hoor en moet vooral doen wat die zelf het prettigst vindt
Enkele voorbeelden met slechte lichtomstandigheden als bewolkt of onder een boom...had mij nooit gelukt met een compactcamera!!

Enkele voorbeelden met slechte lichtomstandigheden als bewolkt of onder een boom...had mij nooit gelukt met een compactcamera!!

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Gave foto's! Zo wil ik ooit nog een beer goed op de foto zetten 

Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Mooie foto's!
Ook hierom neem ik graag mijn spullen mee. Jij plaatst het bericht wat ik in gedachten had.
Vogelfotografie is mijn hobby, en dat lukt echt niet met een compactcamera. Juist op vakantie heb ik hier ook de tijd voor, en het is weer eens iets anders dan thuis. We gaan dit jaar dan ook naar 3 wildlife refuges, juist voor de vogels welke we hier hopen te zien.
Verder vind ik het leuk om te rommelen met lange sluitertijden en filters, dat lukt ook niet met een compact.
Wel hebben we ook een systeemcamera bij ons voor onderweg, en die foto's zijn vaak ook meer dan voldoende.
Ook hierom neem ik graag mijn spullen mee. Jij plaatst het bericht wat ik in gedachten had.
Vogelfotografie is mijn hobby, en dat lukt echt niet met een compactcamera. Juist op vakantie heb ik hier ook de tijd voor, en het is weer eens iets anders dan thuis. We gaan dit jaar dan ook naar 3 wildlife refuges, juist voor de vogels welke we hier hopen te zien.
Verder vind ik het leuk om te rommelen met lange sluitertijden en filters, dat lukt ook niet met een compact.
Wel hebben we ook een systeemcamera bij ons voor onderweg, en die foto's zijn vaak ook meer dan voldoende.
- miccie
- Amerikafan
- Contacteer:
Inderdaad mooie foto's. 
Dat is ook wat ik bedoel, dit soort foto's zijn een goede reden om met een spiegelreflex met bijbehoren rond te lopen. Je hebt het er ook voor over, ik zeker wel. Dit soort foto's kan je niet met een compactje nemen. Plus dat je een andere lens op je toestel kan plaatsen, van groothoek naar telezoom.
Mensen die fotografie als (minimaal) serieuze hobby hebben, bereiden de uitrusting voor op de vakantie, het evenement of wat ook. Bijkomend voordeel is ook de mogelijkheid om foto's in RAW te kunnen nemen, wat weer makkelijker wordt voor de nabewerkingen.
En wat ik de (net als vast elke serieuze fotograaf doet), is de foto in de grootste resolutie nemen die het toestel aankan.
(ik ken verhalen van mensen die de resolutie lager zetten om alle foto's op één kaartje te krijgen)
Zoals gezegd kost 'n beetje uitrusting zo flink wat geld, en weegt ook nog wat, ik vind het dat echt wel waard. Dat is juist een deel van de vakantie, het plezier.

Dat is ook wat ik bedoel, dit soort foto's zijn een goede reden om met een spiegelreflex met bijbehoren rond te lopen. Je hebt het er ook voor over, ik zeker wel. Dit soort foto's kan je niet met een compactje nemen. Plus dat je een andere lens op je toestel kan plaatsen, van groothoek naar telezoom.
Mensen die fotografie als (minimaal) serieuze hobby hebben, bereiden de uitrusting voor op de vakantie, het evenement of wat ook. Bijkomend voordeel is ook de mogelijkheid om foto's in RAW te kunnen nemen, wat weer makkelijker wordt voor de nabewerkingen.
En wat ik de (net als vast elke serieuze fotograaf doet), is de foto in de grootste resolutie nemen die het toestel aankan.
(ik ken verhalen van mensen die de resolutie lager zetten om alle foto's op één kaartje te krijgen)
Zoals gezegd kost 'n beetje uitrusting zo flink wat geld, en weegt ook nog wat, ik vind het dat echt wel waard. Dat is juist een deel van de vakantie, het plezier.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ook ik neem verschillende camera's en lenzen mee. Juist om een paar foto's te maken waar je na een paar keer nog steeds verwonderd naar kijkt. Dat zeulen valt wel mee. Al neem in in de stad vaak niet een tas mee en schiet ik plaatjes met de compactcamera. Mijn moeder heeft er ook eentje. Fotografie is een hobby voor mij en jeej als ik toch nog wat foto's zou kunnen maken zoals kalaman joh das prachtig.
Je kunt ook leuke tassen meenemen waarbij je naast de camera ook nog wel wat anders mee kunt nemen. Lowepro is een leuk merk daarvoor. Daarnaast is er een camerawatertas onderweg zodat mijn camera nog mooiere plaatjes kan schieten als we bij Maid of the mist op excursie gaan.
Je kunt ook leuke tassen meenemen waarbij je naast de camera ook nog wel wat anders mee kunt nemen. Lowepro is een leuk merk daarvoor. Daarnaast is er een camerawatertas onderweg zodat mijn camera nog mooiere plaatjes kan schieten als we bij Maid of the mist op excursie gaan.
Wij nemen dit mee:
- Nikon D3200 met 18-55 en 55-200 nikkors.
- 2 extra (3 totaal) accu's
- compacte tripod
- Iphone 6 voor snelle snaps
- +/- 70GB totaal met verschillende SD kaartjes
- 2014 Macbook Pro retina 13 voor afladen foto's.
Onze fototas heeft genoeg ruimte voor ook een flesje water, reispassen, etc. Voldoende voor stadsbezoek, in de natuur nemen we ook een extra rugzak mee voor andere spullen.
- Nikon D3200 met 18-55 en 55-200 nikkors.
- 2 extra (3 totaal) accu's
- compacte tripod
- Iphone 6 voor snelle snaps
- +/- 70GB totaal met verschillende SD kaartjes
- 2014 Macbook Pro retina 13 voor afladen foto's.
Onze fototas heeft genoeg ruimte voor ook een flesje water, reispassen, etc. Voldoende voor stadsbezoek, in de natuur nemen we ook een extra rugzak mee voor andere spullen.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Nja, hier dus wel lol :pRiverCola schreef:Want waarom wil je die camera eigenlijk gebruiken? Mooie plaatjes kun je tegenwoordig ook met je telefoon schieten. Het is niet zo dat mijn huis vol hangt met uitvergrotingen
Heb er op forex laten printen, als xpozer, achter glas, op aluminium en op canvas...

Die moest ik niet met m'n smartphone gaan proberen en ik ben blij dat ik wel ander materiaal bij had.
Moest ik een compact meenemen, bijvoorbeeld om in een stad rond te lopen, zou het iets als een Sony RX100 zijn, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept. De laatste generaties zijn me te duur, maar zelfs de eerste schijnen ook zeer kwalitatief te zijn en schieten ook gewoon in RAW. (Mensen die ervaring hebben met dit toestel?)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik weet niet of je die 50mm vaak gaat gebruiken, tenzij als je die permanent op je 2e camera steekt zodat je vriendin die altijd paraat heeft voor portretfoto's, maar ik denk dat je in elk ander geval voor de veelzijdigheid van de 17-40 & 24-105 gaat gaan.SjefkeNL schreef:In augustus gaan we 22 dagen naar het Zuid Westen, Ik neem eigenlijk alles mee (behalve de macro lens en flitser) zodat ik niet mis kan pakken.
Per dag kijk ik dan nog of ik wat in het hotel/auto laat liggen![]()
Wat gaat er mee:
- Canon 6D
- Canon 17-40 Groothoek
- Sigma 24-105
- Canon 70-300
- Canon 50mm 1.8
- Lee ND 0.9 Soft
Die Lee filters vind ik niet zo handig op reis, je krijgt er je zonnekap niet meer over, en ik heb die er graag op zitten als extra bescherming. Polarizer laat ik quasi permanent op m'n lens zitten. Gezien je op reis in het westen van de VS maar weinig met vlakke horizons te maken hebt, zie ik mezelf ook geen soft grads gebruiken, anders zijn de toppen van bergen en bomen veel te donker. Dan schiet ik gewoon in bracketing en voeg ik die thuis in post-processing wel samen.
Heel herkenbaar... Schiet ik zelf talloze prachtige foto's van m'n reisgenoten, krijg ik er een handjevol verkrachte smartphone foto's voor terug :p Vaak met een of ander creatief instagram filtertje erover heen om de ruis en overbelichte lucht toch wat te camoufleren...SjefkeNL schreef: Alles past mooi in (behalve statief) in de Lowepro Flipside 400AW
ze heeft nog geen ervaring met fotograferen, maar nu kom ik misschien wat vaker op de foto![]()
Moedig ze maar aan

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1510 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-