Misschien niet voor mensen die al tig keer in die regio zijn geweest, maar als je voor de eerste indruk komt, wat maakt het dan toch uit wat je doet en hoeveel tijd je ergens blijft?Martin & Marianne schreef: Dat laatste klinkt toch niet echt als een volwaardig bezoek.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Liesje6865: graag tips voor reis San Francisco naar Los Angeles.
Re: Reis Liesje6865: graag tips voor reis San Francisco naar Los Angeles.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat ben ik helemaal met eoms eens. De eerste keer is toch een soort snuffelreis waarin je bekijkt wat jou interesseert en mogelijk met andere reizen nog eens teruggaat.
Ook wij waren 1,5 dag in Yosemite en wij vonden het meer dan voldoende om een impressie te krijgen. Daarna zijn we er ook nooit meer geweest, gewoon omdat het ons niet trekt en je m.i. net zo goed de Alpen kunt bezoeken
Maar Bryce en Antelope Canyon daarentegen, dat heb je niet in Europa.
Ook wij waren 1,5 dag in Yosemite en wij vonden het meer dan voldoende om een impressie te krijgen. Daarna zijn we er ook nooit meer geweest, gewoon omdat het ons niet trekt en je m.i. net zo goed de Alpen kunt bezoeken

Maar Bryce en Antelope Canyon daarentegen, dat heb je niet in Europa.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hallo allemaal,
Ik ben blij met al jullie reacties. Inderdaad moeten en moesten wij keuzes maken. Ik begrijp dat we niet veel tijd hebben en achteraf langer bij Yosemite hadden kunnen blijven.
Toch zijn wij al blij met alles wat wij kunnen zien en beleven. Ik denk dat wij in ieder geval een impressie krijgen. Hier valt in de route ook niets meer te veranderen.
Wat betreft de andere suggesties, wij hebben flagstaff kunnen veranderen voor een overnachting in PAGE. Tevens overnachten we nu in Ruby's inn ipv in Panquitch.
Onze keus komt er nu in principe dus zo uit te zien:
Huis - SF
SF
SF
SF - Yosemite ( curry village)
Yosemite - Mammoth Lakes
Mammoth lakes - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Bryce (ruby's inn)
Bryce - Page
Page - Grand Canyon ( premier Grand Canyon Squire inn)
Grand Canyon - Lake Havasu
Lake Havasu - LA
LA
LA
LA - huis
Als er nog ideeën en suggesties zijn, kom er gerust mee, zodat wij zelf bekijken of wij het een " volwaardige" reis vinden.
Bedankt alvast voor het meedenken en reacties.
Groetjes Annelies
Ik ben blij met al jullie reacties. Inderdaad moeten en moesten wij keuzes maken. Ik begrijp dat we niet veel tijd hebben en achteraf langer bij Yosemite hadden kunnen blijven.
Toch zijn wij al blij met alles wat wij kunnen zien en beleven. Ik denk dat wij in ieder geval een impressie krijgen. Hier valt in de route ook niets meer te veranderen.
Wat betreft de andere suggesties, wij hebben flagstaff kunnen veranderen voor een overnachting in PAGE. Tevens overnachten we nu in Ruby's inn ipv in Panquitch.
Onze keus komt er nu in principe dus zo uit te zien:
Huis - SF
SF
SF
SF - Yosemite ( curry village)
Yosemite - Mammoth Lakes
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Bryce (ruby's inn)
Bryce - Page
Page - Grand Canyon ( premier Grand Canyon Squire inn)
Grand Canyon - Lake Havasu
Lake Havasu - LA
LA
LA
LA - huis
Als er nog ideeën en suggesties zijn, kom er gerust mee, zodat wij zelf bekijken of wij het een " volwaardige" reis vinden.
Bedankt alvast voor het meedenken en reacties.
Groetjes Annelies
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Mooie reis zo voor de tijd die jullie hebben 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Toch is het nog steeds zo dat veel mensen zo'n reis toch echt maar 1x in hun leven maken. Het blijft altijd een dure aangelegenheid en er zijn nog veel meer mooie plekken op deze aardbol. Dus een snuffelreis zou ik zulke reizen toch echt niet bij voorbaat noemen.Dat ben ik helemaal met eoms eens. De eerste keer is toch een soort snuffelreis waarin je bekijkt wat jou interesseert en mogelijk met andere reizen nog eens teruggaat.
Overigens inderdaad met de tijd die je hebt een prima route. Ik zou in dit geval overigens niet door Zion rijden, maar de snelste route pakken. Het is dan toch 4u rijden en dan komt er ook nog een uur tijdsverschil bij namelijk. Je komt dus altijd pas rond 13u lokale tijd aan als je een beetje op tijd vertrekt. Als je via de parkweg door Zion gaat ben je zonder stops zo meer dan een uur langer onderweg en dat is wel een weg waar je een paar keer wilt stoppen. Valley of Fire slokt nog meer tijd op, dus laat dat zitten zou ik zeggen.
Op de dag dat je van Bryce naar de GC gaat zou ik Antelope Canyon pas doen. Dan heb je de dag ervoor de ochtend nl nog voor Bryce. Smiddags bij Page het meer en de horseshoe bend.
Jammer dat je Lake Havasu niet meer naar Kingman of Needles hebt kunnen zetten. Dat ligt eigenlijk net een half uur de verkeerde kant op en dat moet je 's ochtends ook weer terugrijden. Maargoed, dat is dan maar zo. Je kan veel meepakken.
Welk hotel heb je in SF en welke dag haal je je auto eigenlijk op?
-
- Amerika-newbie
Hallo Paul,
Wij logeren in SF in hotel Focus. Wij komen zondag 10 juli aan en halen gelijk de auto op.
Wij logeren in SF in hotel Focus. Wij komen zondag 10 juli aan en halen gelijk de auto op.
-
- Amerika-newbie
@Marianne, dankzij jou en jullie tips heb ik een aantal overnachtingen kunnen verplaatsen en ziet onze reis er nu als volgt uit:
Huis – San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite - Mammoth Lakes
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Bryce
Bryce - Page
Page – Grand Canyon
Grand Canyon- Kingman
Kingman – Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles- huis
Met name ben ik bij dat wij nu via Page gaan, dat geeft toch meer rust. Ik lees mij nu steeds verder in en lees jullie mooie verhalen, dat maakt dat we er nog veel meer zin in hebben. Owh ja ik heb de overnachting in Bryce ook veranderd in Ruby's inn.
Huis – San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite - Mammoth Lakes
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Bryce
Bryce - Page
Page – Grand Canyon
Grand Canyon- Kingman
Kingman – Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles- huis
Met name ben ik bij dat wij nu via Page gaan, dat geeft toch meer rust. Ik lees mij nu steeds verder in en lees jullie mooie verhalen, dat maakt dat we er nog veel meer zin in hebben. Owh ja ik heb de overnachting in Bryce ook veranderd in Ruby's inn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ziet er goed uit! Ik denk dat je van die wijzigingen geen spijt krijgt. Ruby's Inn ligt uitstekend, je kunt op die manier op je gemak naar Bryce rijden en ook nog een zonsondergang meepakken. de volgende ochtend kun je dan een wandeling maken en dan heb je nog voldoende tijd om naar Page te rijden en daar iets te doen.
@M Kactus: excuses; mijn opmerking was niet zo handig. Ik heb niet willen zeggen dat het geen volwaardig bezoek was, maar alleen dat je dat juist zelf enigszins suggereerde met de opmerking over "iets geproefd hebben".
Ik zou zelf hoe dan ook willen aanraden om toch wel Glacier Point mee te nemen.
Marianne
@M Kactus: excuses; mijn opmerking was niet zo handig. Ik heb niet willen zeggen dat het geen volwaardig bezoek was, maar alleen dat je dat juist zelf enigszins suggereerde met de opmerking over "iets geproefd hebben".
Ik zou zelf hoe dan ook willen aanraden om toch wel Glacier Point mee te nemen.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hou er in SF rekening mee dat je wrs flink wat geld
aan parkeerkosten kwijt bent. Check bij aankomst in het hotel eens wat de mogelijkheden en kosten vanaf het hotel naar downtown SF met het OV zijn. Misschien gaat er een (shuttle) busverbinding naar het vliegveld en kan je vanaf daar een BART pakken of misschien is er dichterbij je hotel een BARTstation
aan parkeerkosten kwijt bent. Check bij aankomst in het hotel eens wat de mogelijkheden en kosten vanaf het hotel naar downtown SF met het OV zijn. Misschien gaat er een (shuttle) busverbinding naar het vliegveld en kan je vanaf daar een BART pakken of misschien is er dichterbij je hotel een BARTstation
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij een BART station kun je vaak voor een paar dollar per dag parkeren. http://www.bart.gov/guide/parking
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Zien er inderdaad mooi uit, die aanpassingen. Veel leesgenot op het forum, en laat de tips maar over je stromen 
En Marianne, geen excuses nodig, hoor!

En Marianne, geen excuses nodig, hoor!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2300 Weergaves
-
Laatste bericht door Jedinja