Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2017: Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gast

Re: DV 2017: Slow Chat

Bericht door Gast »

Precies, als je puur op de loterij afgaat is mijn punt. De kans varieert tussen de 1 en 3% volgens mij voor Benelux-deelnemers. Beter dan de staatsloterij, maar niet iets om zaken als carrière en relaties op te plannen. Dat bedoel ik met niet gezond, dat ken ik zelf zeker ook.
Dan snappen we elkaar. ;) Ik heb wel dingen "gelaten" omdat ik wist dat ik weer terug ging maar ook omdat ik dacht dat ik weer terug ging, uitgaande daarvan zou ik inderdaad iedereen willen aanraden om je niet blind te staren op een positieve uitkomst van de Green Card Lottery. Het is voor iedereen verschillend natuurlijk, maar die uitkomst zou wel eens langer kunnen duren dan je denkt en wilt, en dat zijn alleen maar verloren jaren. Hoe het precies zit met kansen en winpercentages weet ik niet. Zoals ik eerder aangaf spreek ik opvallend veel mensen die de eerste keer gelijk winst hadden (niet alleen NL-ers trouwens). Soms bekruipt mij dan wel eens het gevoel of ik iets verkeerd doe... maar dat terzijde.
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

Hier helaas ook 2 keer nee, we deden beide voor de 3e keer mee. Ook geen 3x scheepsrecht :blink: ...
Afbeelding
pietjekanarie
Amerika-newbie

Bericht door pietjekanarie »

Hier ook not selected, helaas. Zo lang ik bij mijn huidige werkgever blijf kan ik in New York blijven op het G4 visum, dus op zich mag ik niet klagen.
Jarindo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Jarindo »

Wow, nog steeds geen winnaar gesignaleerd.
Ben benieuwd of we de komende weken dan toch nog een NLse of Belgische winnaar gaan zien op het forum.
2018 - California, Nevada, Arizona & Utah
2017 - California, Nevada & Utah
2016 - California, Nevada, Arizona, Utah & Illinois
2015 - California & Texas
2014 - New York
2013 - New York
2012 - California, Texas & Louisiana
BFTE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door BFTE »

Ik kan mijn status niet bekijken omdat de website vraagt naar de volledige ingevulde naam zoals ik destijds in oktober deed. Toen ging het goed, nu is het aantal letters te lang. Iemand een idee wat te doen?
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heb je je middle names ook ingevuld?
Bijvoorbeeld Sofie Petronella Jacobus Martens i.p.v. Sofie Martens? Ze hebben enkel je voornaam en familienaam nodig in dit veld.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Jammer dat we nog geen winnaars hebben gevonden op het forum zeg. Lijkt de laatste jaren steeds vaker op die manier te gaan. Hoe is het op andere (internationale) fora? Daar wel al winnaars bekend?
Dexstar schreef: Zoals ik eerder aangaf spreek ik opvallend veel mensen die de eerste keer gelijk winst hadden (niet alleen NL-ers trouwens). Soms bekruipt mij dan wel eens het gevoel of ik iets verkeerd doe... maar dat terzijde.
Dat komt omdat de meeste mensen slechts een keer meedoen, dan bestaat de poel waaruit geloot en winnaars uit getrokken worden dus ook voor een groot deel uit first-timers. :)
Gast

Bericht door Gast »

Dat komt omdat de meeste mensen slechts een keer meedoen, dan bestaat de poel waaruit geloot en winnaars uit getrokken worden dus ook voor een groot deel uit first-timers. :)
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Omdat de poel voor een substantieel deel bestaat uit mensen die voor de eerste keer meedoen is het ook aannemelijk dat er meer winnaars uitkomen die voor de eerste keer meedoen.
Ik heb eens in een informele sfeer wilde theorieën aangehaald over kansberekening en dergelijke. Je theorie klinkt inderdaad aannemelijk. Het is makkelijk om te denken dat sommige mensen die de eerste keer meedoen meer kans hebben of andere minder kans maar dat de realiteit eigenlijk is dat er over de gehele linie iets meer mensen winnen die de eerste keer meedoen omdat die groep nu eenmaal iets groter is dan de groep die vaker meedoet.
Ik hoop dat er een wiskundige meeleest die dit kan onderstrepen... ;)

(Wel opvallend dat ik nog helemaal nergens winnaars zie of hoor... zou er weer een systeemfout zijn? Dat is de laatste jaren ook een aantal keer gebeurd.)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

BFTE schreef:Ik kan mijn status niet bekijken omdat de website vraagt naar de volledige ingevulde naam zoals ik destijds in oktober deed. Toen ging het goed, nu is het aantal letters te lang. Iemand een idee wat te doen?
Ze vragen toch alleen je achternaam? En daarnaast confirmationnr en geboortejaar.
Terug in Texas!
Keepthefaith97
Amerika-ontdekker

Bericht door Keepthefaith97 »

Dexstar schreef:
(Wel opvallend dat ik nog helemaal nergens winnaars zie of hoor... zou er weer een systeemfout zijn? Dat is de laatste jaren ook een aantal keer gebeurd.)
Op andere (internationale) fora heb ik al winnaars gezien dus er zal helaas geen systeemfout zijn. Hoop dat er alsnog een paar Nederlandse winnaars opduiken.
Denvin
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Denvin »

Helaas ook niet gewonnen :( ach ja volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen :D
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Soms denk ik: wint er wel iemand. Net als bij de staatsloterij... dat hoor je ook nooit :roll: :lol:
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
SilverState
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Statistiek

Bericht door SilverState »

Op de volgende site staan wat interessante historische statistieken, waarmee het mogelijk is, om de kans te berekenen om ingeloot de worden:

https://travel.state.gov/content/visas/ ... stics.html

Voor DV 2015: 151 'Selected Entrants'. 5585 'Entrants'. 4746 'Derivatives'. Total 10,331.

Voorheen ging ik eigenlijk altijd uit van ongeveer 10,000 deelnemers en ongeveer 150 'winnaars', dus een kans van 1.5%. Echter, het lijkt erop dat je alleen naar Entrants moet kijken, dus voor 2015, 151 op 5585, maakt een kans van 2.70%

Klopt dit, of maak ik hier een denkfout?

Tevens staan er op de site ook statistieken over hoeveel visa er daadwerkelijk uitgegeven worden per jaar voor DV. Dit is ongeveer 50 per jaar. Hieruit lijkt op te maken te zijn dat slechts 1 op 3 winnaars daadwerkelijk de overstap maakt.... Da's een stuk lager dan de helft waar ik voorheen een beetje vanuit ging. Zonde voor alle verliezers.
Gast

Bericht door Gast »

Hieruit lijkt op te maken te zijn dat slechts 1 op 3 winnaars daadwerkelijk de overstap maakt....
Hier kan ik mij altijd een beetje ontoepasselijk over voelen. Dat er mensen zijn die pas gaan besluiten of ze gaan als ze winnen... Voor zover ik begrepen heb vervalt dan hun entry en wordt dat niet meer ingevuld door iemand die wel (al heel lang) zou willen emigreren. Een letterlijk weggegooide kans dus. Doe dan niet mee en laat mensen die wel "serieus" meedoen meer kans hebben... (Als het anders zit of ik verkeerd voorgelicht ben hoor ik het graag).
SilverState
Amerika-ontdekker

@ Dexstar:
De plek van een winnaar die besluit niet te gaan, wordt wel degelijk ingenomen door iemand anders, maar vrijwel zeker (99,88% kans) door iemand uit een ander land *. Voor de Nederlandse deelnemers aan de loterij dus wel een weggegooid DV visum.

Op https://travel.state.gov/content/visas/ ... rants.html valt te lezen:

"Approximately 125,514 applicants have been registered and notified and may now make an application for an immigrant visa. Since it is likely that some of the first 50,000 persons registered will not pursue their cases to visa issuance, this larger figure should insure that all DV-2015 numbers will be used during fiscal year 2015 (October 1, 2014 until September 30, 2015)."

*: Voor 2015 werden 125,5 duizend geselecteerd, waarvan 151 uit Nederland. De kans dat een geselecteerde dus niet uit Nederland kwam, is dan 99,88%.
Gast

Bericht door Gast »

De plek van een winnaar die besluit niet te gaan, wordt wel degelijk ingenomen door iemand anders, maar vrijwel zeker (99,88% kans) door iemand uit een ander land *. Voor de Nederlandse deelnemers aan de loterij dus wel een weggegooid DV visum.
Van dat detail was ik inderdaad niet op de hoogte. Maar zoals je aangeeft, inderdaad wel een weggegooide kans. Zoals ik het zie: Als iemand die niet besluit te gaan in de eerste plaats niet had meegedaan had er wellicht een andere Nederlandse kunnen winnen(?). Of betekent dat ook gewoon nog een vrije plek voor de rest van de wereld?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij zijn de afgelopen jaren ook een aantal geselecteerden niet aan de beurt gekomen, zij hadden een te hoog nummer. Zij zijn dus wel 'selected', maar hebben nooit de kans gekregen om het proces door te zetten. Dus die groep moet je ook incalculeren in je berekening.
Overigens zouden die mensen waarschijnlijk heel graag hebben gezien dat er nog meer mensen het proces niet hadden doorgezet, dan hadden zij nu wel die greencard gehad.
Terug in Texas!
SilverState
Amerika-ontdekker

@ Dextar: Goede vraag die je stelt. Theoretisch zou je zeggen dat het nauwelijks uitmaakt voor je winkans in Nederland als alleen mensen meedoen die ook daadwerkelijk gaan als ze winnen. Voor DV 2015 waren er namelijk 9,388,986 'qualified entries' en 125,514 selected. Het maakt dan niet veel uit als de 9,388,986 verlaagd wordt met 2/3e deel (zijnde niet serieuze deelnemers) van de 5,585 Nederlandse deelnemers. De wereldwijde winkans blijft dan 1.34% (125.5k op 9.4m).

In de praktijk lijkt dit echter niet op te gaan. De winkans in Nederland (net als in België) is namelijk significant hoger dan de wereldwijde winkans, namelijk 2.7%, zoals eerder berekend. Er worden dus meer visa 'toegewezen' aan bepaalde regio's zoals de Benelux, wat ook wel uit bepaalde berichtgevingen naar voren komt (omgekeerd wordt het maximum aantal toegewezen visa aan een bepaald land ook gemaximeerd op 7% van het totaal, bij landen met heel veel deelnemers). Dit zou betekenen dat de winkans voor Nederlanders wel behoorlijk omhoog kan, bij alleen maar serieuze deelnemers.
Gast

Bericht door Gast »

@Silverstate

Interessante discussies zijn dit altijd inderdaad :) Ik heb er wel eens meer over gesproken dat theorie en praktijk vaak door elkaar heen lopen. Aan het eind van zo'n gesprek merken we altijd dat we allemaal de draad kwijt zijn. De cijfers die je aanhaalt maken de zaken gelukkig iets overzichtelijker. Ik denk dat het ook wel klopt wat je zegt. Het enige wat ik tot nu zeker weet is dat ik me in Oktober weer moet aanmelden inclusief het idee dat de Lottery nog een tijdje blijft bestaan...
SilverState
Amerika-ontdekker

Re: DV 2017: Slow Chat hemmie

@ hemmie.
Dat is een goed punt. Ik heb echter nog wat aanvullende info gevonden.

Op deze site geven ze aan welk casenumber je per regio nodig had, om uiterlijk voor de laatste maand van de interviews uitgenodigd te worden:

http://www.dvlotteryhelp.com/DV-2015-Ca ... erview.php
Laatst gewijzigd door SilverState op 11 mei 2016, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer