Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten Amerika reis 2015

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Pete.Z »

Ook zo iets, vroeger was ik fel tegen het verkopen van je pas, maar tegenwoordig maak ik me er niet meer druk over, parken service werkt het zelf in de hand, zal ik het dan mensen kwalijk gaan nemen dat ze gebruik maken van de mogelijkheid?
Zelf doe ik het niet, en verder, vrijheid blijheid.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Maar op het forum gaan wij het niet faciliteren of aanraden.
En dat is enerzijds omdat het wettelijk gezien niet mag en anderzijds omdat het van weinig respect getuigd.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Marcopstal schreef:Zeg nu zelf, wat is nu 80 dollar aan toegangsgeld voor al het mooie dat je kan gaan bewonderen ?
En wat als ik hetzelfde kan zien voor 40 euro ?
Betaal jij liever die 80 dollar omdat je dan het gevoel hebt dat je deze parken steunt ? Mag hoor, maar ik kijk naar mijn beurs en kan het geld maar 1 keer uitgeven en dan maak ik andere keuzes dan jij, maarja jij schijnt niet naar geld te hoeven kijken. probeer je eens in te leven in anderen, dat verrijkt ook jouw wereld.
Als een hotelkamer via site x 100 euro kost en via de hotelsite rechtstreeks 150 euro....wat betaal jij dan ? 150 ? Omdat je dan het gevoel hebt dat het personeel beter betaald wordt ??
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

HennyCox schreef:
Marcopstal schreef:Zeg nu zelf, wat is nu 80 dollar aan toegangsgeld voor al het mooie dat je kan gaan bewonderen ?
En wat als ik hetzelfde kan zien voor 40 euro ?
Betaal jij liever die 80 dollar omdat je dan het gevoel hebt dat je deze parken steunt ? Mag hoor, maar ik kijk naar mijn beurs en kan het geld maar 1 keer uitgeven en dan maak ik andere keuzes dan jij, maarja jij schijnt niet naar geld te hoeven kijken. probeer je eens in te leven in anderen, dat verrijkt ook jouw wereld.
Als een hotelkamer via site x 100 euro kost en via de hotelsite rechtstreeks 150 euro....wat betaal jij dan ? 150 ? Omdat je dan het gevoel hebt dat het personeel beter betaald wordt ??
:offtopic:
Mag deze discussie over doorverkopen NPS Pass gewoon beëindigd worden. Naast dat het feitelijk in strijd is met forum regels, wordt de hele discussie nu opnieuw in het persoonlijke vlak getrokken. Ik heb zelden een topic gezien dat zo misbruikt werd en waarin zulke persoonlijke uitspraken naar elkaar werden gericht. Ik wil rustig discussiëren over kosten en of ik iets waardevol vind of niet. Maar in dit geval haak ik helemaal af. Mag vanmij gewoon een slotje op. :crazy:
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Naar elkaar ??

Ik dacht dat ik toch gewoon een correcte weergave gegeven heb op de vraag ivm het doorverkopen van een NPS pas ?

Kan het, ja; mag het, nee; ethisch gezien doe je het niet....
maarja jij schijnt niet naar geld te hoeven kijken. probeer je eens in te leven in anderen, dat verrijkt ook jouw wereld.
Het is blijkbaar "in" om persoonlijke aanvallen te lanceren ?

Ik kijk best ook naar promoties, maar een NPS pass koop ik gewoon aan het eerste park. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om deze tweedehands te zoeken. Als die eventuele 40 dollar het verschil moeten maken op zo een reis ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Laten we aub de discussie over de America the beautiful pass hier stopzetten!
Nogmaals, de beheerders van het forum hebben de regel dat het HIER op het forum niet te koop mag worden gezet, of mag worden aangeboden. Topics daarover worden zo spoedig mogelijk verwijderd. Dit forum is geen marktplaats voor het handelen in deze passen. De kosten voor entrees van de parken worden o.a. gebruikt voor onderhoud en preservatie van deze parken. Met de America the beautifulpas krijg je al erg veel korting in plaats van dat je voor alle parken los entree zou moeten betalen, die 80 dollar zou naar de mening van het modteam bij niemand zwaar op het vakantiebudget moeten drukken.

Waar iemand overnacht, of dat nou in een tent of camper op een campground, motel, hotel dichtbij een park, 200km buiten een park voor $50 of voor $300 is moet iedereen zelf weten. Daar de één een (veel) ruimer budget heeft dan een ander. Die discussie kan altijd op een normale manier gevoerd worden. Let daarbij wel op dat je elkaar niet beledigd. Dat de een wat beter bedeeld is dan een ander en dus evt de luxe heeft om meer uit te geven of juist vise versa meer op het budget moet letten moet geen reden zijn om elkaar persoonlijk aan te vallen.

Op persoonlijke noot vraag ik me qua budgetten in sommige gevallen ook wel eens af of mensen niet een jaartje (of iig een x-periode) langer moeten sparen voor ze zo'n verre reis moeten maken. Niet specifiek voor Amerika, maar als je bij wijze van spreken een budget van €5000 hebt en je wilt perse een bepaalde vakantie maken en je gaat je accommodaties zo boeken dat je elke dag uren verder moet rijden om maar goedkoper te kunnen overnachten om binnen dat budget te blijven, moet je dan niet gewoon besluiten de reis dat jaar (of die periode) even niet te maken? Jammer als je door omstandigheden misschien zo'n reis alleen in die periode kan maken, maar voor velen blijft zo'n verre dure reis toch nog een once in a lifetime trip. Dat wil niet zeggen dat je perse €300 per nacht neer zou moeten leggen, dat vertik ik ook, maar dat zou bij wijze van spreken wel het verschil tussen €80 en €150 op bepaalde lokaties kunnen zijn en geen 2 of 3u op en neer moeten rijden. En dat wil ook niet zeggen dat er een ongelimiteerd budget zou moeten zijn (was dat maar), maar ik heb wel eens het idee dat vooral voor een 1e reis redelijk wat mensen de kosten erg onderschatten en er dan tijdens de voorbereiding erachter komen dat het allemaal wat meer gaat kosten dan vooral gedacht werd.
Maar zo heeft iedereen natuurlijk een eigen kijk erop....
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik ben het helemaal met je eens. Misschien is dat ook omdat wij er wat anders in staan. Ik hoef niet perse ieder jaar naar het Zuidwesten, maar als we dan gaan, wil ik wel op goede locaties zitten. (Overigens geldt dit ook voor Florida of Griekenland, waar wij wel regelmatig naartoe gaan) Ook niet tegen elke prijs, behalve dan The View, maar niet dat je iedere dag een half uur in de auto moet stappen om een zonsondergang of opgang te zien.
En daarbij houden wij van mooie, schone en goedgewaardeerde hotels met zwembad. Daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan. Aan ons de keuze of we dat willen betalen.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. En wel om twee duidelijke redenen:
Ten eerste is de vakantie die jij wilt maken niet noodzakelijk de vakantie die een ander wilt maken. Dingen die jij ziet als een compromis, hoeft een ander zo niet te zien. Heel concreet kan dat gaan over in het donker rijden. Ik vind het geen probleem, dus voor mij is het geen "compromis" dat ik 's avonds nog een stukje moet rijden. Omdat dat beter is voor het budget, of omdat dat beter uitkomt in verband met de kilometers die ik wil afleggen. Dat wil dan toch helemaal niet zeggen dat ik maar beter thuis was gebleven?

Ten tweede, als het wel een compromis is, omdat het geld er even niet is, dan is dat hun zaak. Wie zijn wij dan om te oordelen of een ander het moet doen of niet? Het is niet omdat niet alle hotels zo ideaal mogelijk liggen, dat het geen waardevolle vakantie kan zijn. Niet ideaal, maar wel nog altijd heel ontspannend en indrukwekkend. Ja, "een jaartje sparen" klinkt dan makkelijk, maar in een ander z'n portemonnee kijken kun je niet. En hoort ook niet :). Wie weet lukt het na een jaartje zeker niet meer, of ligt de interesse dan elders?
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Ik ben het helemaal met jullie eens Paul en Vito, echter ik heb het idee dat nhier de mening van andere niet serieus genomen wordt. Als iemand wel een half uur wilt rijden om een zonsondergang te zien, is daar toch niets mis mee, en hoeft die persoon toch niet nog een jaar te sparen om dichter bij te zitten in enn duurder hotel....die mooie zonsondergang ziet er hetzelfde uit hoor of je nu voor 50 dollar hebt geslapen of voor 200 dollar.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

En dan maar hopen dat het niet bewolkt is :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Henny, ik vind 30min ook helemaal niet erg. Dat is zeg maar het verschil tussen Yosemite Valley en El Portal, of Springdale en Hurricane,Bryce en Panchuits/Hatch. Dat kan allemaal prima. En in een aantal gevallen vind ik 45m tot een uur ook nog niet erg. Maar bv bij de grand canyon vind ik Flagstaff veel te ver, bij Monument Valley vind ik Bluff (afh van de route) te ver. Ik vind 1,5u rijden om ergens een zonsopkomst te zien te ver. Als iemand anders dat wel prima vind moeten ze dat zelf weten, maar dan mag ik best zeggen dat ik dat niet zal adviseren voor een 1e trip. Het gaat hier niet om wie het hardste roept wat wel en niet moet, het gaat erom dat forumleden een goede vakantie hebben en het ze moeten zelf kiezen waar ze overnachten. Daarbij hangt ook het ook van het tijdstip van boeken af en in welk seizoen je gaat. Ik zie wel dat de prijzen voor diverse accommodaties in veel gevallen de afgelopen 3 jaar enorm zijn gestegen. Het is dus helemaal niet erg dat sommigen aangeven in of bij de parken te overnachten en sommigen liever wat doorrijden, alleen laten we elkaars mening gewoon respecteren aub.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Daarin kan ik me al meer vinden. Maar dan nog: Flagstaff vind je te ver. Maar dat hoeft een ander niet te vinden. Dat geeft al aan dat het heel subjectief is, terwijl het vaak wordt gepost als een vaststaand feit. Ik denk dat het vooral een probleem is dat er meer mensen jouw mening delen, of toch veel van de regulars, waardoor een afwijkende mening soms minder legitiem lijkt voor sommigen :)

Maar voor de duidelijkheid, het zit me niet dwars, hoor. Het is gewoon een bemerking.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Maar dat hoeft een ander niet te vinden. Dat geeft al aan dat het heel subjectief is
Dan is wat jij zegt toch net zo subjectief? Ik geef volgens mij overigens al een aantal x aan dat als iemand wel 2x 1,5u op en neer wil rijden hij/zij/hun dat lekker moeten doen. Dat ik dat op sommige plekken wel en op andere plekken niet zou doen is mijn persoonlijke mening en volgens mij mag ik die hier geven. Maargoed dat is een eindeloze discussie. Ik blijf erbij dat je gewoon ieders mening moet respecteren.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Tuurlijk is dat ook subjectief, dat is het hele punt. Ik denk dat we ook allebei hetzelfde zeggen, hoor. Ik wou alleen maar aangeven dat het voor sommigen kan voelen als een feit, ipv een mening, als de andere kant niet wordt belicht. Of dat het aanvoelt als het sturen van mensen ipv het inlichten van mensen. Meer niet. Dat is helemaal geen verwijt naar iemand in het bijzonder!
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Wat een gekakel over onderwerpen soms toch... Damn! De meeste zaken zijn allemaal persoonlijk en je moet als je de mening van een ander vraagt die persoon niet gaan overtuigen van jouw eigen (in jouw ogen dus!) gelijk. Even in perspectief gezet:
- Ik vraag hier informatie over onze reis en tips. Daar ga ik niet over in discussie met mensen die goedbedoeld tips geven die voor ons soms minder of soms meer van belang zijn (PSVwally, M&M om even wat namen te noemen). Ik krijg tips van mensen die er zijn geweest en die pas ik aan naar onze eigen beleving en wat wij leuk vinden. Het hoe en waarom hou ik in de meeste gevallen gewoon voor me. Wij hebben andere eisen en vinden andere zaken belangrijk maar dat maakt de tips niet opeens 'onnodig'. Wij vinden veel rijden geen probleem. Van nature sta ik vroeg op en lig ik vroeg in bed (21:30 - 05:00) en die lijn trekken we vaak door. Dan is 3 uur 'langer' rijden in de ogen van velen een inspanning maar ik rij voor m'n werk bijna 90.000km per jaar. Dan kan ik in een topic een hele discussie gaan houden waarom dat wel/niet fijn is maar daar gaat het niet om ;). Het maximale uit je reis halen vind ik belangrijk. Ik rust ook uit in de auto en zelfs op deze vakantie loop ik elke ochtend (behalve als we hiken) 5km hard.

Qua geldzaken zal ik eens ontopic gaan.
Twee personen, segment: luxe, 3 t/m 24 juni 2016.

Hotels: 2800 euro
Tickets: 1598 euro exclusief hopelijke seat upgrades naar prem. eco (2x €150 gok ik)
Auto: Premium SUV Chevy Tahoe 1100 euro
Geld mee: $2500
Exclusief: America the Beautifull Pass (80$), Tankkosten, Uiteten, Shopping en wat ik zoal nog vergeten ben.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Overigens heb ik vaak de indruk dat locaties ver van de parken eerder geboekt worden uit onwetenheid dan uit zuinigheid, vooral als mensen de eerste keer gaan.
Als iemand echt zo goedkoop mogelijk wil, heb ik daar nul moeite mee, maar misschien is het dan een idee dat aan te geven als je suggesties voor je route vraagt, want de goedkope plekken weten we allemaal ook best te vinden.
Het lijkt me echter logisch dat iedereen zijn advies baseert op een zo mooi mogelijke reis, niet op een zo goedkoop mogelijke.
Marcopstal
Amerika-expert

Ik was al meer dan 20 keer in de states. Heb ik al in het donker gereden ? Ja, uiteraard, maar alleen als het echt niet anders kan. Wanneer mogelijk probeer ik dat toch te vermijden. Het is ietwat gevaarlijker en je mist ook best veel onderweg. Als ik zeg gevaarlijker dan slaat dit zowel op wat je onderweg kan tegenkomen als je eigen vermoeidheid op bepaalde momenten.

Grond van de zaak lijkt mij dat je dit best voor jezelf kan uitmaken als je er al eerder bent geweest. Voor iemand die het eerst die richting uitgaat is dat een andere zaak.

Wij zijn hier (zeker in Belgie) niet gewoon om in het pikdonker te rijden en hebben ook veel en veel minder af te rekenen met loslopend wild, laat staan bvb het fenomeen van "open ranches" waar gewoon de koeien de weg zomaar kunnen oversteken.

Verder merk je heel vaak dat men de afstanden niet inschat en niet echt weet waar men te "overnachten" gezet wordt. Er zijn vaak mensen die denken dat Mariposa al in Yosemite national park ligt, of toch vlak erbij. Als je dan over en weer moet kom je tot de vaststelling dat je best wel een flinke eind te rijden hebt en daar veel tijd in kruipt.

Wat het budget betreft zie ik toch vaak opties de revue passeren die het wat goedkoper houden. Ik denk niet dat ik hier bvb al één keer The Awahnee (nu The Majestic) in Yosemite heb zien aanbevelen, wel zie ik heel vaak dat men Curry Village (nu Half Dome Village) en een tent aanbeveelt om toch aan een iet of wat aanvaardbare prijs in Yosemite te logeren. In de Grand Canyon zijn de hotels in de Village vaak goedkoper dan Tusayan. Een uitzondering hierop is denk ik "The View", wat wel wordt aangeraden ondanks zijn inderdaad hoge prijs. Maar heel vaak wordt ook het alternatief Gouldings in één naam vernoemd.

Een half uurtje is tot daar aan toe, maar vaak zie je plaatsen opduiken waar het al snel een uur of meer rijden is voor je er bent. Denk bvb maar aan Flagstaff.

Ik heb denk ik nog nooit een posting gezien waar het ene dure hotel na het andere wordt aangeraden, maar men kan toch moeilijk gaan verwachten dat je de mensen adviseert om ergens in een achterbuurtje te gaan zitten in een goedkoop motelletje ?
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Het blijft toch steeds hetzelfde. Je hoeft het ook niet af te raden als die persoon erover heeft nagedacht en daarvoor kiest. En als niemand de tip geeft dat er ook iets verder gereden kan worden voor een veel betere prijs, dan kan de persoon die hulp vraagt niet alles afwegen, want hij heeft maar een eenzijdig verhaal gekregen. Zo ook met het rijden in het donker.
Marcopstal
Amerika-expert

Misschien moeten we dan eerst een vragenlijstje voorschotelen zodat we weten wie er tegenover ons staat en wat ze reeds bekeken en overwogen hebben.

Over het algemeen merk ik nochtans dat nagenoeg iedereen die de adviezen opvolgt, op een detail na, achteraf glunderend terug komt.

Als je bij alles een hele lijst aan mogelijkheden moet gaan neerzetten dan wordt het wel heel veel.
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Wat ik trouwens nooit snap is dat de kosten hier zo laag zijn... Ik heb 18 van de 27 nachten bij vrienden geslapen of gekampeerd en vliegtickets met airmiles geboekt en toch was ik alsnog 6300 euro kwijt voor 2 personen. Ik heb wel errrrrug veel gewinkeld en als ik dan uit eten ging niet bezuinigd, maar toch...?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer